KAPALI Gazlayinca devrin yukselip arabanin gitmemesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ozkrc

Taklacı Güvercin
8 Ocak 2017
10
7
295
Mrb herkese 2005 focus 2 ghia 1.6 benzinli+LPG li 115 hp aracım var 128 binde son bir aydır arabada şöyle bir sorun var . Vites değişimlerinde hiç bir sorun yokken yokuşta araba kaçırmiyorken düz yolda 2 bin devirde giderken gaza yukleniyorum devir birden 4-5 binleri buluyor motor bağırıyor ama araba aynı hızda, gitmiyor. Bazen bu sorun olurken bazen çok düzgün tam istediğim gibi devir le beraber araç hızlanıyor sorun nerde anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Valla gaza basınca devirin artıp hızlanmaması bence aktarma organlarıyla ilgilidir.

Aklıma gelen ilk şey baskı balata oldu.
Baskı balata da olabilir de abi, soğukta oluyor genelde. Ondan dolayı baskı balata düşük ihtimal gibi geliyor bana ama olur mu olur yani. Motorun tüpü sevmemesi ile alakalı olabilir bu durum. Aktarma organı olsa her zaman olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozkrc

CanSoylu

Profesör
8 Eyl 2016
258
353
1,445
45
İstanbul
motor devri arttığına göre yeterince yakıt geliyor ve yanma gerçekleşiyor ama ortaya çıkan güç aktarılamıyor ki aracın süratinde bir değişiklik olmuyor bu da sorunun baskı balata olabileceğini gösteriyor ama bunu sadece soğukta yapıyor olması şanzuman yağınında kontrol edilemsi gerektiğini de göstermekte diye düşünüyorum
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Baskı balatayı itina ile nasıl yeriz? Vol.2 :D
Akıcı sürüş teknikleridir bunlar :) eğer bu tarz detayları göz önüne alırsak bizim memlekette araba sürmeyi bilen yok gibi bir şey oluyor,
aynı şekilde elini vites topuzunda tutmak, debriyaj pedalında ayağını tutmak, ışıklarda viteste beklemek, ışıkta yarım debriyaj ile arabayı sabit tutmak, ışık yanmaya yakın defalarca yarım debriyaj yaparak arabayı kaldırmak... görüyorum içim acıyor.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Akıcı sürüş teknikleridir bunlar :) eğer bu tarz detayları göz önüne alırsak bizim memlekette araba sürmeyi bilen yok gibi bir şey oluyor,
aynı şekilde elini vites topuzunda tutmak, debriyaj pedalında ayağını tutmak, ışıklarda viteste beklemek, ışıkta yarım debriyaj ile arabayı sabit tutmak, ışık yanmaya yakın defalarca yarım debriyaj yaparak arabayı kaldırmak... görüyorum içim acıyor.
Yokuş yukarıda beklerken frende beklmeye üşeniyorum, kavrama yapıp bırakıyorum 2-3 santim hareket ettiriyorum hep ben :confused:
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Akıcı sürüş teknikleridir bunlar :) eğer bu tarz detayları göz önüne alırsak bizim memlekette araba sürmeyi bilen yok gibi bir şey oluyor,
aynı şekilde elini vites topuzunda tutmak, debriyaj pedalında ayağını tutmak, ışıklarda viteste beklemek, ışıkta yarım debriyaj ile arabayı sabit tutmak, ışık yanmaya yakın defalarca yarım debriyaj yaparak arabayı kaldırmak... görüyorum içim acıyor.
Tork konvertörü der susarım :D
 

ozkrc

Taklacı Güvercin
8 Ocak 2017
10
7
295
Birde nasıl kullandığınıza bağlı, debriyaj pedalına ayağınızın ağırlığını bile verseniz yüklü durumda kaçırma yapıyor, unutup bu tarz bir hareket yapmış olabilir misiniz?
Debriyaj zamanlamasını çok dikkat ederim takıntılı derecesinde hatta kaç kere denedim Debriyaj temas yok yani ..üstat
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım