Merhabalar, forumun eski versiyonunda böyle bir konu açmıştım. O başlık kaybolmuş sanırım. Yeniden böyle bir liste yapmanın zamanı gelmiş diye düşündüm.
Öncelikle bir arabayı neyin klasik yapacağını konuşmak gerekiyor. Her eski arabaya maalesef klasik diyemeyiz. Döneminin özel araçlarından olmalı. Sıradan bir modelin özel üretim versiyonu da olabilir. Ancak özel versiyon olmayıp sıradan otomobilin bir hikayesi varsa o da klasiktir. Örneğin; ben Beetleları klasik görmem ama Behzat Ç.'deki 06 UR 653 plakalı araba benim için özeldir. Bulursam alır, saklarım.
Bir iki araba ile başlayayım.
Mercedes-Benz CL Serisi
Şu an küçük motor hacimli babaları bile 650.000 TL'ye satılıyor. Temizinden büyük motorlu bir AMG 30 sene sonra bayağı para edecektir.
Mini Cooper S John Cooper Works GP R53
Bunu geçen konuda da paylaşmıştım. Sadece 2000 tane üretilmiş olması bu arabayı zaten başından özel kılıyor. Model numarasının ise tavanda yazıyor olması bambaşka bir his veriyor. Sıradan Cooper Sler'den ayıran bazı belirgin özellikleri var ki bunun en başında hafifletilmiş olması geliyor. Arka koltukların sökülüp arka kuleler arasına takılan gergi halihazırda hızlı bir hothatch olan Cooper S'ten çok daha fazlası olduğunu anlatıyor. Jantları, kırmızı dikiz aynaları, kendine özgü bodykiti ve rengi ile diğer Miniler'in yanında pırlanta gibi parlıyor.
Öncelikle bir arabayı neyin klasik yapacağını konuşmak gerekiyor. Her eski arabaya maalesef klasik diyemeyiz. Döneminin özel araçlarından olmalı. Sıradan bir modelin özel üretim versiyonu da olabilir. Ancak özel versiyon olmayıp sıradan otomobilin bir hikayesi varsa o da klasiktir. Örneğin; ben Beetleları klasik görmem ama Behzat Ç.'deki 06 UR 653 plakalı araba benim için özeldir. Bulursam alır, saklarım.
Bir iki araba ile başlayayım.
Mercedes-Benz CL Serisi
Şu an küçük motor hacimli babaları bile 650.000 TL'ye satılıyor. Temizinden büyük motorlu bir AMG 30 sene sonra bayağı para edecektir.
Mini Cooper S John Cooper Works GP R53
Bunu geçen konuda da paylaşmıştım. Sadece 2000 tane üretilmiş olması bu arabayı zaten başından özel kılıyor. Model numarasının ise tavanda yazıyor olması bambaşka bir his veriyor. Sıradan Cooper Sler'den ayıran bazı belirgin özellikleri var ki bunun en başında hafifletilmiş olması geliyor. Arka koltukların sökülüp arka kuleler arasına takılan gergi halihazırda hızlı bir hothatch olan Cooper S'ten çok daha fazlası olduğunu anlatıyor. Jantları, kırmızı dikiz aynaları, kendine özgü bodykiti ve rengi ile diğer Miniler'in yanında pırlanta gibi parlıyor.