Golf 7'nin sadece torsiyonlularını kullandım. Karşılaştırmalarım öyle olacak.
Golf çok güvenilir araba. düzgün yollarda sıfır sıkıntı. Hatta limitlerine kadar insana "bu da araba bee" dedirten huzurlu güvenli bir sürüşü var. Limitler aşıldığında ise kendini önden salıyor, sonra işte xds esp vs. ne var ne yoksa hepsi şıkır şıkır çalışıp fizik kurallarının el verdiği şekilde rayına tekrar sokuyor. Arkayı ancak virajda bozuk yola denk gelirse salar, onda da yine esp çok seri şekilde rayına sokar. Temiz, güvenli, ama limitler aşılırken son derece keyifsiz arabadır.
Egea'nın sedanını konuşuyorsak özetim fiyatının çok üstünde bir yol tutuşa sahip. Hatta Golf ile karşılaştırması sorulacak kadar üstünde =). Tabii günümüzde iyi lastikli iyi kondisyonda örneklerini bulmak Golf'ten çok daha zor. Standart sürüşte bunu Golf kadar hissettirmez çünkü sağa sola daha fazla yatıyor, bunu tecrübe etmek için gözü karartmak gerek. Limitler aşılırken Golf'ten daha oynak. Burnunu yere daha iyi gömüyor, arkası gezmeye meylediyor. Eğlence unsuru daha ileride, güvenlik konusunda ise daha uzman eller istiyor. Esp yine işini yapıyor.
Egea HB ise Egea sedana göre bir gömlek daha medeni. Golf'e göre yine biraz daha fazla yatıyor, ama arkanın oynaklığı sedan kadar değil. Bir de bozuk yolda sedandan daha az dağılıyor. Yalnız bu araba çok ince dengelerde gibi geldi bana. Ben sadece 1.6mjet motorlarını kullandım. Motoru değiştiğinde (dolayısıyla burun ağırlığı değiştiğinde) söylediklerim tamamen doğruluğunu yitirebilir.
Genel olarak eş koşullarda Golf'ün virajlarda kaymaya başladığı hız Egea'dan yüksektir. İkisini de beğeniyorum.