Honda ile Yamaha, motorsiklet yarışlarında kapışıyorlar ama Yamaha'lar sürekli geçiyor Honda'ları. Soichiro Honda da iki zamanlı motorlardan hoşlanmıyor. Diyorlar ki dört zamanlı bir motor yapalım, kafa tutalım. Fakat, iki zamanlı motorlar her krank devrinde güç üretirken, dört zamanlı motorlar iki devirde bir güç zamanı yapıyor.
24 yaşında bir mühendisi görevlendiriyorlar. Shoichiro Irimajiri. Görev net. Madem iki zamanlı motoru aynı devirde geçemiyoruz, dört zamanlı motorun devrini ikiye katlarız ?! Yıl 1964. Hedeflenen devir 18.000 rpm. Bilenler bilir, devir arttıkça motorun komponentlerine binen yük lineer artmaz. Kinetik enerjiden yola çıkarak karesi diyebiliriz.
Bu yüzden tüm parçaları küçültüyorlar, motoru dört silindirden altıya çıkarıyorlar. Hacim 250 cc. Piston çapı 41 mm, strok 33 mm. Tek silindir hacmi 41.6 cc. Burada dört supap sığdırıyorlar. Dayanıklılığı arttırmak için kam milinin ağırlığını ortada toplamak adına ortadaki lob en büyüğü, kenarlara doğru küçülüyor. Bu yüzden supapların hepsi farklı.
Motorda volan yok. 250 cc motor 20k devirleri zorlayıp 62 hp güç alıyor. Litre başına 248 beygir.
Başlarda Yamaha alıyor , çünkü motorsikletin kendisinde sorunlar çıkıyor. Sonradan Honda geçiyor bu motorla. Böyle bir göreve girebilen ve görevi 24 yaşında mühendise paslayan Soichiro Honda'nın cesareti ve vizyonu ise takdire şayan.
Honda RC166: 6 cylinder racing legend
"Vorsprung durch Technik" - is a slogan that Audi invented. In my opinion - it's marketing BS. What can You do - every brand needs a motto. But it actually f
caferacergarage.eu