Hybrid Turbo Hakkında Yardım

koseogluf

Asfalt Kurutucu
2 Nis 2019
14
22
595
Herkese merhabalar,

Opel Corsa 1.7 DTi aracım için turbo hybridleme aşamasındayım, aracımın motor kısmında şuan herşey orijinal, bir süre OEM Turboyla dumansız soft denilen stage1 yazılım ile kullandım, biraz daha güç almak istediğimde bu sefer iş duman atmaya dönüyor ki bu istemediğim birşey, soruma gelecek olursak hybrid turbo+geniş emme uygulanarak dumansız bir şekilde hissedilir güç artışı olur mu? Hybrid turboda sağlıklı olması için nelere dikkat edilmesi gerekiyor ?
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,775
3
9,721
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Hybrit turbo sağlıklı olsun istiyorsanız bilindik bir yer iyi bir usta ve öncesinde düzgün olan bir turbo lazım , emme port polish falan gireceksiniz belli ki ama gel gelelim dumansız pekte mümkün olan bir durum yok kaldı ki bu motor ISUZU motor ve teknolojik olarak eski tip :) Ben 250 Bhp 1.7 DTi sahibiydim eskiden şöyle ki gazlamadığım sürece duman olmuyordu bende ama gaza dokunursanız belediyenin böcek ilaçlama aracı gibi gezerdim , yani işin özü gazlarsanız o duman çıkacak :) Kolaylıklar dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

koseogluf

Asfalt Kurutucu
2 Nis 2019
14
22
595
Hybrit turbo sağlıklı olsun istiyorsanız bilindik bir yer iyi bir usta ve öncesinde düzgün olan bir turbo lazım , emme port polish falan gireceksiniz belli ki ama gel gelelim dumansız pekte mümkün olan bir durum yok kaldı ki bu motor ISUZU motor ve teknolojik olarak eski tip :) Ben 250 Bhp 1.7 DTi sahibiydim eskiden şöyle ki gazlamadığım sürece duman olmuyordu bende ama gaza dokunursanız belediyenin böcek ilaçlama aracı gibi gezerdim , yani işin özü gazlarsanız o duman çıkacak :) Kolaylıklar dilerim.
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim, turbo revizyonu yeni yapıldı, öncesindede sağlıklı olduğunu öğrendim, hybrid içinse FT Turboya gidecek.
Benzer bir yazılımla kısa bir süre kullandım, gazlamadığım sürece kesinlikle dumansız yürüyordu fakat gazlamadanda olmuyor :D , günlük kullanımda rahatsız edebiliyor
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,775
3
9,721
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim, turbo revizyonu yeni yapıldı, öncesindede sağlıklı olduğunu öğrendim, hybrid içinse FT Turboya gidecek.
Benzer bir yazılımla kısa bir süre kullandım, gazlamadığım sürece kesinlikle dumansız yürüyordu fakat gazlamadanda olmuyor :D , günlük kullanımda rahatsız edebiliyor
Yerlerden birini bulmuşsunuz bu güzel bir işaret , maalesef gazlamadan biraz zor ama çevre yolları sakin rotalarda yapmak daha iyi bu işi şehir içinde hem çevreyi kirletip hem insanları kanser etmeye gerek yok en azından şehir dışı daha iyi :D Yazılım etkili fakat şöyle ki bende enjektör vs. durumları da vardı ben çok fena acılar çektim o dumandan , yapın deneyin olmazsa yazılımdan yakıtı detaylıca ayarlayıp bardan yürütürsünüz :)
 

koseogluf

Asfalt Kurutucu
2 Nis 2019
14
22
595
Yerlerden birini bulmuşsunuz bu güzel bir işaret , maalesef gazlamadan biraz zor ama çevre yolları sakin rotalarda yapmak daha iyi bu işi şehir içinde hem çevreyi kirletip hem insanları kanser etmeye gerek yok en azından şehir dışı daha iyi :D Yazılım etkili fakat şöyle ki bende enjektör vs. durumları da vardı ben çok fena acılar çektim o dumandan , yapın deneyin olmazsa yazılımdan yakıtı detaylıca ayarlayıp bardan yürütürsünüz :)
Evet niyetimde basınçla yürütmekte, güzel bir yazılımla olabildiğince dumansız yürütülebileceğini düşünüyorum. peki hybridle hissedilir güç almak mümkün müdür
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,775
3
9,721
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Evet niyetimde basınçla yürütmekte, güzel bir yazılımla olabildiğince dumansız yürütülebileceğini düşünüyorum. peki hybridle hissedilir güç almak mümkün müdür
Sadece turboyu değiştirerek mümkün değil işin açığı , intercooler ne alemde ? ve turbo değişse bile basınç sistemde aynı kaldığı müddetçe güç mü , pek mümkün görünmüyor :)
 

koseogluf

Asfalt Kurutucu
2 Nis 2019
14
22
595
Sadece turboyu değiştirerek mümkün değil işin açığı , intercooler ne alemde ? ve turbo değişse bile basınç sistemde aynı kaldığı müddetçe güç mü , pek mümkün görünmüyor :)
Standart intercooler var üzerinde, gayet sağlıklı fakat dediğiniz gibi yetersiz, tampon içine sığan birşey uydurabilirsem oda değişecek
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,065
7
51,441
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hocam ben sağlıklı yürümesi açısından başka bir noktaya değineceğim.
Öncelikle bu kasa kesinlikle yüksek güçlere uygun değil. O yüzden millet patlayıp duruyor, nesli tükenmek üzere :')
Güç artışından önce aracınız abs'li değilse diskleri de hava kanallı olmayabilir. Eğer öyleyse, fren merkezinden başlayarak hortumlar pistonlar kaliperler diskler komple değişmesi gerekir.
Öne de arkaya da Başaran maşaran değil, ithal kaliteli bir coilover takın. Bütçeniz yetmiyorsa soğuk pres veya kesilmiş değil, en azından corsa c için özel üretilmiş spor yaylar bulup takın.
Bu pek yaygın olmayan bir iş ama bütçe yüksek olursa diye yazayım, dursun. Arabanın önü zaten o motor ile fazlasıyla ağır, o yüzden önden kaymaya çok meyilli, "yine bütçeniz yeterse" karbon kaput işine girin, önden ne kadar ağırlık azalsa o kadar kârdır.
Şasi gergisi yaptırabilir misiniz bilmem ama en azından kule gergisi iyi olacaktır. Yıllanmış arabada şasi hakikaten bükülüyor esniyor. Ben 1.2 motorla bile yaşıyorum.

Bir de en önemlisi: Çok kaliteli lastikler kullanın. Jantları çok büyütmeniz şart değil, 15" hafif bir jant ile 195/50 lastik yeterli gelir, yeter ki lastiğin tutuşu birinci sınıf olsun.

Bence bunların en azından bir kısmını yaptıktan sonra gücü arttırın.

Elimde olsa ben 1.2 75 beygir benzinli motora bile bunların bazılarını uygulayacağım, bu güce bile yol tutuşu yetersiz geliyor bazen.
 

koseogluf

Asfalt Kurutucu
2 Nis 2019
14
22
595
Hocam ben sağlıklı yürümesi açısından başka bir noktaya değineceğim.
Öncelikle bu kasa kesinlikle yüksek güçlere uygun değil. O yüzden millet patlayıp duruyor, nesli tükenmek üzere :')
Güç artışından önce aracınız abs'li değilse diskleri de hava kanallı olmayabilir. Eğer öyleyse, fren merkezinden başlayarak hortumlar pistonlar kaliperler diskler komple değişmesi gerekir.
Öne de arkaya da Başaran maşaran değil, ithal kaliteli bir coilover takın. Bütçeniz yetmiyorsa soğuk pres veya kesilmiş değil, en azından corsa c için özel üretilmiş spor yaylar bulup takın.
Bu pek yaygın olmayan bir iş ama bütçe yüksek olursa diye yazayım, dursun. Arabanın önü zaten o motor ile fazlasıyla ağır, o yüzden önden kaymaya çok meyilli, "yine bütçeniz yeterse" karbon kaput işine girin, önden ne kadar ağırlık azalsa o kadar kârdır.
Şasi gergisi yaptırabilir misiniz bilmem ama en azından kule gergisi iyi olacaktır. Yıllanmış arabada şasi hakikaten bükülüyor esniyor. Ben 1.2 motorla bile yaşıyorum.

Bir de en önemlisi: Çok kaliteli lastikler kullanın. Jantları çok büyütmeniz şart değil, 15" hafif bir jant ile 195/50 lastik yeterli gelir, yeter ki lastiğin tutuşu birinci sınıf olsun.

Bence bunların en azından bir kısmını yaptıktan sonra gücü arttırın.

Elimde olsa ben 1.2 75 beygir benzinli motora bile bunların bazılarını uygulayacağım, bu güce bile yol tutuşu yetersiz geliyor bazen.
Önerileriniz için teşekkür ederim, saydıklarınızın bir çoğu şuan hali hazırda uygulandı, hava kanallı diskler, fren merkezi bakımı, fren hidroliği değişimi, yüksek performans fren balataları, yay içinse şuan vogtland veya eibach bakınıyorum, jant lastik olarak 195/50/15 potenza t005 ve OEM Astra G jantı tercih ettim. Kule gergisi içinse maalesef henüz bulamadım, bu konuda bilginiz veya üreten bir yer varsa bilgi verirseniz çok sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,065
7
51,441
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Önerileriniz için teşekkür ederim, saydıklarınızın bir çoğu şuan hali hazırda uygulandı, hava kanallı diskler, fren merkezi bakımı, fren hidroliği değişimi, yüksek performans fren balataları, yay içinse şuan vogtland veya eibach bakınıyorum, jant lastik olarak 195/50/15 potenza t005 ve OEM Astra G jantı tercih ettim. Kule gergisi içinse maalesef henüz bulamadım, bu konuda bilginiz veya üreten bir yer varsa bilgi verirseniz çok sevinirim.
@stan sen biliyordun ya, bir yer vardı corsa c dahil çoğu araç için custom kule gergisi üretiyordu. Hatırlarsın belki. Hatırlamıyorsan da belki üretirsin :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
@stan sen biliyordun ya, bir yer vardı corsa c dahil çoğu araç için custom kule gergisi üretiyordu. Hatırlarsın belki. Hatırlamıyorsan da belki üretirsin :D
Abi mekanın adını çok iyi biliyorum da, son zamanlarda yaptığı bir kaç ürünü yakından gördüm. Kullandığı malzemenin dayanımı, kaynak kalitesi falan hiç içime sinmedi. Biraz piyasayı kurcalayınca da benzer yorumları hep duydum. O sebeple mekanın adını anmıyorum.
 
  • Wow
Tepkiler: bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım