Bu kadar gelişimden sonra artık bu şanzımanın kullanılması bana saçma geliyor.evet yani 10 lt civarı sayılır. ben kullanırsam 9.5 hanım kullanırsa 10.5 yakıyor uzun yolda 6.5 lt civarı yaktı bodruma gidip geldik. (100-130 km arası hız) yani ben alırken yakıtının çok olacağını biliyordum. ama şanzıman her ne kadar eski tip olsa da sorunsuz olur, 5 yıl garanti olması, tabi dışardan çok şık duruyor ve iç mekanı oldukça geniş. iç mekan olarak kardeşimin megane3 ü ile aşağı yukarı aynı genişlikte. 1.92 boyumla rahat sığıyorum. 2 çocuk var. ya bunu alıcaktım ya da fabia . ben bunu tercih ettim. eksi yönü araba ağır (1240) kg bu da 2 yönde eksiye neden oluyor. süspansiyonlar sert yerlerden geçerken hissettiriyor. birde 4 ileri şanzımanın etkisi ile yakıyor. çok kullanılıcaksa lpg takılabilir, o zaman dizel otomatik kullanıyor gibi olabilirsiniz. çekişi güzel 1.4 100 hp 135 nm.
yani tabi ama sorunsuz işte. dsg ve emsallerini 50.000 de eline alabiliyorken, düzgün kullanırsan, yağ değişimleri v.s düzenli yapılırsa bu şanzıman manuelden bile uzun dayanır. geliştirilmesi gerekli mesela 6 ilerisi yapılsa güzel olurdu. BMW nin kullandığı zf veya mercedesin kullandığı gtronic tork konventörlü tam otomatik şanzımandır mesela. bir de tabi araç tercihinde de kullanacağın yer v.s araçtan beklentilerin ve ihtiyaçlar çok önemli. aracı çoğunlukla trafikte eşim kullanıyor ( atmosferik motor, sorunsuzluk ve sıkışık trafikte şanzıman v.s ısınmaması önemli, görüş açısı geniş), hafta sonları bende tasarımı ve genişliği beni cezbetti (boyum 1.92). 2 çocuk var arka yaşam alanı ve bagaj hacmi emsallerine göre iyi durumda, buda bizim için önemliydi. 5 yıl garantide Türkiye şartlarında önemli. sonuç olarak biraz fazla yaksa da, uzun yolda rampada bağırsa da (motor gücü yeterli ama devir aralığı uzun) ben aracı seviyorum. 100 kg daha hafif ve 6 ileri tork konventörlü olsa zaten bu tiple satışta zirveye çıkar. (şu an 3.)Bu kadar gelişimden sonra artık bu şanzımanın kullanılması bana saçma geliyor.
evet dediğin bazen oluyor bilmeyenler yol verebiliyor. yani bu tipteki bir arabanın bir versiyonunun (en azından coupe sinin) 1.4 veya 1.5 t-gdi 150 hp 7 dct olması güzel olurdu.Yalnız tasarımı çok hırçın, özellikle ön tasarımı. Gidişini bilmeyen biri aynadan görse ürker hemen açar önünü. Tabi bu kadar hırçın tasarıma bir bu kadar da hırçın motorlar lazım. İ30 Turbo' da ki motor olsa, biraz da gıdıklamayla tam panpa işi olur makina.
Şu N serisi çıksada görsek.
6 ileri tork konvertörlü koysunlar yeteryani tabi ama sorunsuz işte. dsg ve emsallerini 50.000 de eline alabiliyorken, düzgün kullanırsan, yağ değişimleri v.s düzenli yapılırsa bu şanzıman manuelden bile uzun dayanır. geliştirilmesi gerekli mesela 6 ilerisi yapılsa güzel olurdu. BMW nin kullandığı zf veya mercedesin kullandığı gtronic tork konventörlü tam otomatik şanzımandır mesela. bir de tabi araç tercihinde de kullanacağın yer v.s araçtan beklentilerin ve ihtiyaçlar çok önemli. aracı çoğunlukla trafikte eşim kullanıyor ( atmosferik motor, sorunsuzluk ve sıkışık trafikte şanzıman v.s ısınmaması önemli, görüş açısı geniş), hafta sonları bende tasarımı ve genişliği beni cezbetti (boyum 1.92). 2 çocuk var arka yaşam alanı ve bagaj hacmi emsallerine göre iyi durumda, buda bizim için önemliydi. 5 yıl garantide Türkiye şartlarında önemli. sonuç olarak biraz fazla yaksa da, uzun yolda rampada bağırsa da (motor gücü yeterli ama devir aralığı uzun) ben aracı seviyorum. 100 kg daha hafif ve 6 ileri tork konventörlü olsa zaten bu tiple satışta zirveye çıkar. (şu an 3.)
Bence de clioyu geçer. Şuan için bence en önemli sorunu şanzıman.yani 1.2 tgdi ve 7 dct de olabilir ama o zaman arabanin fiyat kafadan 10-15k artacak e arac zaten şık o zaman i30 u nasil satacaksin? bunlar hep pazarlama politikasi iste. ama haklisin bu dis tasarima yazik ediyor hyundai arabanin alt yapisinada biraz calissa agarlik 100 kg dusse turbo motor ve daha iyi bir otomatik sanzimanla poloyu yerinden edemese bile clioyu alt eder. zaten i30 a guzel bir tasarim yapmislardi 2017 kasasi ile onuda bozdular. bari i20 satarlar.
tabi dediginiz gibi maaliyet temellidir ama rakiplerin ayni kucuk otomobile 6-7 ileri koyuyor sende dct koyamasan bile 6 ileri tork konventorlu koy en azindan satis temsilcin gogsunu gere gere bu sanziman hem arizasiz hem az yakar desin. onuda yapamiyorsan 5 ileri koy bari yokusta bagirmasin 90 km hizla bayor cikarken araba 3. viteste 3500 devir cevirmek zorunda kaliyor. 4. vitesle 90 km araba 2100 devir falan ceviriyor bayir cikamadagi icin bayilma egiliminde oluyor. ya da 4 de cikmak istersen gaza asilip 2700 devirle falan 110 cikman gerekiyor. ama olsun hyundai iyi yolda gidiyor. ilk once disini duzeltti insallah bundan sonrada altyapisini toparlicak6 ileri tork konvertörlü i30 da kullanıldı biliyorsunuz. gayet sağlam bir şanzıman. 4 ilerisi de keza öyle çok eskiden beri sağlamlığını kanıtlamış bir şanzıman. fakat i20 ye koymama sebeplerini ben maliyet olarak düşünüyorum.
kesinlikle katılıyorum. i20 1.4 otomatiği bir hafta kullandım. ama günümüzün teknolojisi değil o şanzıman. motoru gayet yeterli olsa da şanzıman çok ağırlaştırıyor.tabi dediginiz gibi maaliyet temellidir ama rakiplerin ayni kucuk otomobile 6-7 ileri koyuyor sende dct koyamasan bile 6 ileri tork konventorlu koy en azindan satis temsilcin gogsunu gere gere bu sanziman hem arizasiz hem az yakar desin. onuda yapamiyorsan 5 ileri koy bari yokusta bagirmasin 90 km hizla bayor cikarken araba 3. viteste 3500 devir cevirmek zorunda kaliyor. 4. vitesle 90 km araba 2100 devir falan ceviriyor bayir cikamadagi icin bayilma egiliminde oluyor. ya da 4 de cikmak istersen gaza asilip 2700 devirle falan 110 cikman gerekiyor. ama olsun hyundai iyi yolda gidiyor. ilk once disini duzeltti insallah bundan sonrada altyapisini toparlicak
tercih etme nedenlerimden biri oydu zatenşanzıman demode biraz evet ama ben hayatımda o 4 ileriler kadar sağlam hissettireni görmedim
hissettirmekten ziyade gerçekten sağlamlar. yumurta kasa accentlerde kullanıldı galiba ilk ve şu ana kadar sorun yaşayanını görmedim ben.şanzıman demode biraz evet ama ben hayatımda o 4 ileriler kadar sağlam hissettireni görmedim
kesinlikle katiliyorum o darbeleri sonumlucek bagimsiz suspansiyonda bu arabalarda olmadigi icin etkisi buyuk, agirlikta fazla olunca suspansiyonun calisma esiginin ustune cikabiliyor. tesekkurlerArabanın çukurlarda bam güm etmesinin sebebi yalnızca ağırlığı değil, 16'' jant ve 55 yanak kombinasyonu ile başa çıkamaması diye düşünüyorum. Bu zaman zaman yalnızca Hyundai'lerin değil, pek çok arabanın sorunu oluyor. Müşterilerin görsel yöndeki taleplerinden olsa gerek, son zamanlarda otomobiller gereksiz büyük jant / küçük yanak kombinasyonları ile satılıyor. Bizim 2001 model Focus Mk1'imizde 14'' jant vardı, gayet de iyi tutardı. Şu an C segmentinde 14 değil 15'' jantlı araba satmaya kalkışsan adamı döverler. C segmentte 16'' bile yüzüne bakan yok, 17'' standart oldu, pek çok kişiye 17'' de yetmiyor da 18'' olsun istiyor. Sonra da neden çukurlarda bam güm ediyor, etmesin mi yani?
i20'de de aynı durum var. O motor ve şanzımanı ile o arabanın iddialı sürüşler için yapılmış olmadığı gayet açık. Ne gerek var ki böyle büyük jant ve küçük yanak kombinasyonu ile satıp konforunu bozmaya? Üstelik gereksiz maliyeti de cabası.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.