AÇIK İki BMW 1 Serisinden Hangisi ?

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Herkese selamlar,

İki araç arasinda kaldım diyebilirim. İkisi de BMW 1 Serisi.

İlk önceliğim düşük km, servis bakımlı ve elden ele gezmemiş bir BMW. Kendim de şahsen sakin kullanıcıyım.

Öncelikli ikilemim paylaşacağım ilanlardan birisi 2015 model 8bin km, diğeri 2017 model 39bin km. Yani daha eski daha düşük km mi daha yeni ama daha yüksek km mi :) Gel de çık işin içinden.

İkisi de makyajlı kasa donanımlarına çok hakim değilim.

İkinci sorunum ise BMW'de kimi motorlarda yağ eksiltme, bobin buji vs arızalarının çok olduğu yönünde açıkçası tam anlayamadım hangilerinden bu problem var. Ve yine 2015 model olan araçta hangi motor var çözemedim. Daha yeni olan araçta 1.5 litre olan 3 silindir 136 beygirlik versiyon sorunsuz mudur acaba ?

Bütçem maksimum 370 civarı olur diye düşünüyorum.

İlan 1: 2015 model


İlan2: 2017 model


(Aslında benzer durumda başka bir araçtı ama ilandan kalkmış, bunun da fiyatı yüksek ona kıyasla)
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
@DKB34 teşekkürler hocam. Ben de ona yakın hissediyorum.

Ek olarak bu BMW motorlarından anlayan varsa yardımcı olabilirse sevinirim. Ben Alfa Romeo alırken, kullanırken bu kadar korkmamıştım :D
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
2015 model 8 bin km bana çok şaşırtıcı geldi.İlan bilgisi hatalı girilmiş olabilir mi? 80 bin veya 180 bin km vs.
Ya açıkçası sahibi ile görüştüm 8binde. Hep yetkili servis bakımlı zaten, en azından orda da kayıtlıdır. Daha ötesinde kilometre düşürme mevzusu varsa anlayabilmek çok kolay olmaz zaten malesef.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Pure ile Premium'un ne tür donanım farkları var ve bunlar sürüşe ne kadar katkı sağlıyor, ne kadar kullanılmaya değer bilmiyorum. Bundan bağımsız olarak bakarsam 2015 model 8 bin kmdeki aracı tercih ederdim. O yaşta o kmde diye önyargılı olmaya gerek yok, rutin bakımları yapılmış.

1.5 136 bglik motor Mini'de de kullanılıyor. Onun için araştırmıştık zamanında aklımda kalan bir sorunu yok -ki araştırdığımız kişi aracı aldı-.
 
Son düzenleme:

Emre Aktas

Emre Aktaş
Elit Apaçi
20 Tem 2019
88
135
760
24
İstanbul
Marka
Volkswagen
Eğer çok km yapmıyorsam yıl yüksek olanı tercih ederdim. Ama sunroofsuz BMW balkonsuz eve benzer derler bence farklı tercihleride değerlendirin.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,360
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Herkese selamlar,

İki araç arasinda kaldım diyebilirim. İkisi de BMW 1 Serisi.

İlk önceliğim düşük km, servis bakımlı ve elden ele gezmemiş bir BMW. Kendim de şahsen sakin kullanıcıyım.

Öncelikli ikilemim paylaşacağım ilanlardan birisi 2015 model 8bin km, diğeri 2017 model 39bin km. Yani daha eski daha düşük km mi daha yeni ama daha yüksek km mi :) Gel de çık işin içinden.

İkisi de makyajlı kasa donanımlarına çok hakim değilim.

İkinci sorunum ise BMW'de kimi motorlarda yağ eksiltme, bobin buji vs arızalarının çok olduğu yönünde açıkçası tam anlayamadım hangilerinden bu problem var. Ve yine 2015 model olan araçta hangi motor var çözemedim. Daha yeni olan araçta 1.5 litre olan 3 silindir 136 beygirlik versiyon sorunsuz mudur acaba ?

Bütçem maksimum 370 civarı olur diye düşünüyorum.

İlan 1: 2015 model


İlan2: 2017 model


(Aslında benzer durumda başka bir araçtı ama ilandan kalkmış, bunun da fiyatı yüksek ona kıyasla)
Kronik sorunlar yaşatan motoru N13 kodlu 1.6 motor diye biliyorum. Hatta meşhur bir twit var şöyle: 1.5 motorlar hakkında ise beklenenden az yakıyor olması dışında hiçbir bilgim yok. =) Hangi motor hangi yıllar arasında kullanıldı onu da tam bilemiyorum.
Bir de ZF-8 şanzımanların 80k-100k km aralığında yağ eşanjörü başta olmak üzere muhtelif sıkıntılar çıkarmaya başladığını çok duydum.
Baktığınız araçlar ise kilometresi düşük güzel örnekler. Arada kaldım valla.
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
8bin kilometrede olan da sanırım 1.6 motor hocam @bt Gerçekten BMW beni Alfa'dan daha çok korkutuyor.

Sunroof olayında ise maalesef bütçem elverişli değil daha fazlasına. Artık öyle böyle idare edeceğiz balkonsuz :)
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
2015 modellerde n13 de var b38 3 silindir motor da sanırsam. İkisini de kullandım, n13 motor bakımları aksatılmadan yapılırsa hiç de sorunlu aletler değil. İki alet de 136 beygir, gidiş konusunda benzerler, yakıt b38 daha düşük.
Sunroof olmayan BMW almayın, ha hiç satmam ölene kadar bineceğim diyorsanız alın, aksi takdirde zor satılıyor ve fena ucuza gidiyor.

Pure pakette led far, dijital klima, çelik jant olmuyor genelde, bu araçta hepsi var, ilginç. Geri görüş kamera gibi donanımları bilmiyorum ama.

Benim tavsiyem one edition paket, biz kullandık, başarılı bir araç, suni deri döşeme, 17 jant, sunroof gibi donanımlar var.
şöyle bir ilan var mesela:

 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
İlave olarak, 8000 deki araç yıllık bakımları sürekli yapıldı yazmıyor, en son Haziran'da yıllık bakım yapıldı yazıyor, uzun süre yatmış olabilir ki dikkatle yaklaşmak gerekir bence.
 

Alfredo

Emre
Senkromeççi
2 Kas 2021
19
28
70
26
İzmir
Marka
BMW
Motorlar hakkında bilgi vermek gerekirse B38 kodlu 1.5lt 136hp 3 silindir motorun piston çatlatma sıkıntısının olduğunu duydum. Google'a B38 sorunları yazarsanız sıkıntı yaşayanları görebilirsiniz ama bu her B38 kodlu motor piston çatlatır demek değil biraz da nasıl kullanıldığı ile ilgili. Yakıt konusuna gelirsek gariptir ki N13 kodlu 1.6lt 4 silindir motordan daha çok yakıyor. Benim ortalamam (N13 Motor) uzun yol 90 sabit 4.6lt, 120 sabit 6lt şehir için 8lt-8.5lt arası ama agresif kullanan biriyseniz eğer sonu yok. N13'e gelirsek ben de N13 motor kodlu bir BMW sahibiyim aracı 115.000km'de aldım ve alır almaz yağ eksiltme uyarısı verdi ustama götürdüm ve değişen parçalar şunlar şanzıman yağ soğutucusu(km itibariyle garanti olsun diye değiştirdim değişmesi gerekli değildi), yağ müşürü, motor blok tapası, o-ringler, yedek su deposu kapağı. Bu işlemin toplam parça maliyeti işçilik hariç 2350TL. Bunun dışında kendi konumda da bahsetmiştim N13 motorlu bir BMW alacaksanız mutlaka şu parçalara BMW servisinde baktırın diye. Parçalara gelirsek

- Turbo Hortumu
- Krank Kasnağı
- Gergi Kütüğü
- Devirdaim Kasnağı
- İlave Su Pompası
- Termostat Blok Su Hortumu
- Devirdaim Su Pompası
- Termostat
- Radyatör Yedek Su Deposu
- Şanzıman Yağ Soğutucusu

Hepsi sorun çıkartacak değil lakin aracı almadan baktırmakta fayda var. Tüm parçaları değiştirmeye kalkarsanız eğer yaklaşık olarak 6.000-7.000TL (İşçilik hariç) cebinizden çıkabilir. Bu arada parçaların bazıları orijinal BMW değil ama kaliteli üreticilerin OEM olarak ürettiği parçalar( örnek olarak Termostat Mahle marka).

Bir de N13'ün 136hp ve 170hp olan iki versiyonu var. 170lik versiyonunda ek olarak yağ soğutucusu mevcut, egzoz çapları ve yazılımları farklı onun haricinde tamamen aynı motor.
 

Başal Metin

Başal Metin
Taklacı Güvercin
21 Tem 2019
15
8
345
İstanbul
Merhaba, 2016 model f20 b38 kullanıcıyısım. B38’in en temel sorunu su soğutmalı Continental üretim turbo manifoldu ve piston segmanını kırması. Turbo manifoldu ısınıp soğumaktan belli bir süre sonra çatlıyor ,egzodan yoğun su buharı çıkıyorsa büyük ihtimal turbo manifoldundandır, ve çatlaması dışından Wg actuator de gidiyor ya da hem Wg actuator ve kapağı her ikisi de gidiyor. Bunun için yapabileceğiniz bir önlem yok. Genellikle revizyonu yapılıyo ya da turbo direk değişiyor. Piston segmanı çatlatması mevsuzu da B38 motorlar yüksek sıkılıştırmaya sahip motorlar ve yüksek sıkıştırmadan dolayı kaliteli yakıt istiyor. Malum ülkemiz de yakıt kalitesi kötü olduğu için araba avans tuturamayıp piston segmanını kırıyor. Bu durumların başınıza kaç kmde geleceği şans işi. Tanıdığım 120binde yazılımlı B38 kullanıyor şu ana kadar en ufak bir sorun yaşamadı. Diğer tanıdığım ise araba full stock 12 binde piston segmanını çatlattı.
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Motorlar hakkında bilgi vermek gerekirse B38 kodlu 1.5lt 136hp 3 silindir motorun piston çatlatma sıkıntısının olduğunu duydum. Google'a B38 sorunları yazarsanız sıkıntı yaşayanları görebilirsiniz ama bu her B38 kodlu motor piston çatlatır demek değil biraz da nasıl kullanıldığı ile ilgili. Yakıt konusuna gelirsek gariptir ki N13 kodlu 1.6lt 4 silindir motordan daha çok yakıyor. Benim ortalamam (N13 Motor) uzun yol 90 sabit 4.6lt, 120 sabit 6lt şehir için 8lt-8.5lt arası ama agresif kullanan biriyseniz eğer sonu yok. N13'e gelirsek ben de N13 motor kodlu bir BMW sahibiyim aracı 115.000km'de aldım ve alır almaz yağ eksiltme uyarısı verdi ustama götürdüm ve değişen parçalar şunlar şanzıman yağ soğutucusu(km itibariyle garanti olsun diye değiştirdim değişmesi gerekli değildi), yağ müşürü, motor blok tapası, o-ringler, yedek su deposu kapağı. Bu işlemin toplam parça maliyeti işçilik hariç 2350TL. Bunun dışında kendi konumda da bahsetmiştim N13 motorlu bir BMW alacaksanız mutlaka şu parçalara BMW servisinde baktırın diye. Parçalara gelirsek

- Turbo Hortumu
- Krank Kasnağı
- Gergi Kütüğü
- Devirdaim Kasnağı
- İlave Su Pompası
- Termostat Blok Su Hortumu
- Devirdaim Su Pompası
- Termostat
- Radyatör Yedek Su Deposu
- Şanzıman Yağ Soğutucusu

Hepsi sorun çıkartacak değil lakin aracı almadan baktırmakta fayda var. Tüm parçaları değiştirmeye kalkarsanız eğer yaklaşık olarak 6.000-7.000TL (İşçilik hariç) cebinizden çıkabilir. Bu arada parçaların bazıları orijinal BMW değil ama kaliteli üreticilerin OEM olarak ürettiği parçalar( örnek olarak Termostat Mahle marka).

Bir de N13'ün 136hp ve 170hp olan iki versiyonu var. 170lik versiyonunda ek olarak yağ soğutucusu mevcut, egzoz çapları ve yazılımları farklı onun haricinde tamamen aynı motor.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Açıkçası şimdilik sorunsuz bir Qashqai kullanıyorum. Daha önce de sorunsuz Alfa Romeo Giulietta 170hp kullandim. Qashqai için erken aldım sanki biraz daha karakteristik C HB kullansam iyi olur diye bu araçları düşünüyorum.

2015 model 8bin kmde olan sizin bahsettiğiniz 1.6 lt 4 Silindir 136 hp N13 motor sanırım. Yakit önemli değil hem az km yapıyorum hem de sakın kullanırım bayağı. Arada boş yolda biraz basarim o kadar. Sadece masraflı bir araba/motor ile uğraşmak istemiyorum pek. Bu motorun da bu kadar kronigi olması can sıkıcı.
 

Alfredo

Emre
Senkromeççi
2 Kas 2021
19
28
70
26
İzmir
Marka
BMW
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Açıkçası şimdilik sorunsuz bir Qashqai kullanıyorum. Daha önce de sorunsuz Alfa Romeo Giulietta 170hp kullandim. Qashqai için erken aldım sanki biraz daha karakteristik C HB kullansam iyi olur diye bu araçları düşünüyorum.

2015 model 8bin kmde olan sizin bahsettiğiniz 1.6 lt 4 Silindir 136 hp N13 motor sanırım. Yakit önemli değil hem az km yapıyorum hem de sakın kullanırım bayağı. Arada boş yolda biraz basarim o kadar. Sadece masraflı bir araba/motor ile uğraşmak istemiyorum pek. Bu motorun da bu kadar kronigi olması can sıkıcı.
Kronikler çok can sıkıyor biraz şans işi ama geçmişi temiz bir arabaysa ve bakımları aksatılmamış gerektiği zamanda gereken müdahale yapılmışsa pek korkmaya gerek yok. Ben 2004 Corolla ile sadece bakımdan bakıma servise gidiyorum yağını suyunu koy devam et modunda BMW'ye geçince servis ile biraz daha içli dışlı olabiliyor insan yine de çok korkulacak bir durum yok.
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Merhaba, 2016 model f20 b38 kullanıcıyısım. B38’in en temel sorunu su soğutmalı Continental üretim turbo manifoldu ve piston segmanını kırması. Turbo manifoldu ısınıp soğumaktan belli bir süre sonra çatlıyor ,egzodan yoğun su buharı çıkıyorsa büyük ihtimal turbo manifoldundandır, ve çatlaması dışından Wg actuator de gidiyor ya da hem Wg actuator ve kapağı her ikisi de gidiyor. Bunun için yapabileceğiniz bir önlem yok. Genellikle revizyonu yapılıyo ya da turbo direk değişiyor. Piston segmanı çatlatması mevsuzu da B38 motorlar yüksek sıkılıştırmaya sahip motorlar ve yüksek sıkıştırmadan dolayı kaliteli yakıt istiyor. Malum ülkemiz de yakıt kalitesi kötü olduğu için araba avans tuturamayıp piston segmanını kırıyor. Bu durumların başınıza kaç kmde geleceği şans işi. Tanıdığım 120binde yazılımlı B38 kullanıyor şu ana kadar en ufak bir sorun yaşamadı. Diğer tanıdığım ise araba full stock 12 binde piston segmanını çatlattı.
Şansımıza ne çıkarsa muhabbeti, hele bu araçlarda asla yazılım vs muhabbetine bulaşmam.

2015 model olana daha yakınım sanırım 1.6 lt 4 Silindir olan N13 kodlu. Onun da dertleri başka:)

Acaba diyorum biraz gereksiz bir macera mi olacak benim için
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
2015 modellerde n13 de var b38 3 silindir motor da sanırsam. İkisini de kullandım, n13 motor bakımları aksatılmadan yapılırsa hiç de sorunlu aletler değil. İki alet de 136 beygir, gidiş konusunda benzerler, yakıt b38 daha düşük.
Sunroof olmayan BMW almayın, ha hiç satmam ölene kadar bineceğim diyorsanız alın, aksi takdirde zor satılıyor ve fena ucuza gidiyor.

Pure pakette led far, dijital klima, çelik jant olmuyor genelde, bu araçta hepsi var, ilginç. Geri görüş kamera gibi donanımları bilmiyorum ama.

Benim tavsiyem one edition paket, biz kullandık, başarılı bir araç, suni deri döşeme, 17 jant, sunroof gibi donanımlar var.
şöyle bir ilan var mesela:

Çok sağolun hocam, attığınız ilan çok güzel ama biraz renk takıntim var ve biraz da km . Biliyorum saçma ama işte renk olayi önemli benim için. Yine de değerlendireceğim.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
İkinci el bmw almak > alfa romeo sahibi olmak.
(Ariza cikarma durumlari goz onunde bulundurulmustur)

kilometreler dusuk ama bu fiyatlari ben ikinci el arabaya vermek hic istemem :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım