Herkese selamlar,
En son kullandığım E60 kasa BMW 535d aracımı sattım, araçtan çok memnundum ama hem iş ve evdeki yoğunluktan yeterli vakit ve özeni gösteremedim, bu sebepten gereksiz masraflar ettim, üstüne bir de yaşı gereği doğal olarak benzer fiyattaki diğer 2.el araçların fiyatları artarken bu aracın değeri hiç artmıyordu. (Evet araba yatırım aracı değildir ama değerini de koruması beklenir, bu aracı seneye satsaydım yerine ne alırdım Allah bilir)
Sonuç itibariyle 535d meraklısı bir arkadaşa gitti, kazasız belasız gönlünce kullanır inşallah.
Bu aracın yerine 180.000 TL bandında mümkün olduğunca yeni, çok yakmayan, az kilometrede bir dizel otomatik sedan araç bakmaya başladım. Önce Skoda Superb düşündüm ama özellikle DSG'den çekindiğim için vazgeçtim.
Manuel Mondeo 1.5 TDCI düşündüm ama manuel kullanamayacağıma karar verdim, otomatiğe devam.
Sonuçta en mantıklı seçenek Insignia kaldı, zaten tasarım olarak da Mazda 6'dan sonra en beğendiğim sedan araç diyebilirim.
2018 model ama 2019 çıkışlı excellence donanımlı koyu mavi aracı 21.000 km'de aldım. (179.500 TL) Insignia'larda en dolu olarak satılan exclusive ardından geliyor diye biliyorum excellence paket. (sonradan elite paket de çıktı ama 2018'de yoktu sanırım)
Bir çok donanım paketi eklenebiliyormuş excellence pakete, ben olmazsa olmaz kış paketi (direksiyon ve koltuk ısıtma), olsa iyi olur da soğutmalı deri koltuklar olarak bakmaya başladım araçlara.
Ama deri koltuklar devreye girince 5-10.000 civarı fiyat artışı oluyor genelde, bu yüzden donanım yerine daha yeni bir araç alırım deyip, sadece kış paketi olan ve mümkün mertebe yeni ve düşük km kriterlerine göre aldım aracımı.
Model yılı ve km kriterlerini düşünmezsek; sunroof, park & go paketi (adaptif cruise control, otomatik park gibi ekstralar) ve deri koltuk (ön 2 koltuk soğutma ve ısıtma, arka koltuklar ısıtma) alınabilir bence.
Gelelim aracın kullanımına 1000 km gibi yapmışımdır sanırım.
Artılar:
- Güzel yol tutuş
- Sessiz kabin (motor ve yol sesi cidden pek gelmiyor içeri)
- Ara hızlanmalar makul seviyede, şanzımanı başarılı
- Kaliteli ve güzel görünen konsol tasarımı
- Eşya gözlerinin fazlalığı
- Apple car play ve android auto standart olması
- Arka yaşam alanı geniş
- Bagaj liftback olarak açılıyor ve yüklemesi kolay
- Şerit takip sistemi çok başarılı çalışıyor
- Acil durum fren destek sistemi var, önündeki engele hızlı bir şekilde yaklaşırsanız siz frene basmadan frenlere hidrolik basmaya başlıyor, böylece fren tepkisi inanılmaz hızlı oluyor, geçen sabah başıma geldi, alet inanılmaz başarılı durdu gerçekten.
- Ön farlar gerçekten çok başarılı.
Eksiler:
- Katlanan ayna opsiyonel (park & go paketinde sanırım)
- Standart alınan ön koltuklar baldır desteğinin yukarı aşağı hareketi hariç tamamen manuel
- Sinyal kolu gerçekten çok kalitesiz
- İlk hızlanmada motor yetersiz
- Bu donanım seviyesinde bile elektrikli bagajın standart olmaması
- Sportif tasarım ve küçük camlardan dolayı aracın görüşü ciddi anlamda sıkıntılı, şehir içinde çok dikkatli kullanmak lazım
- Park sensörleri gecikmeli çalışıyor (bunun yazılımsal bir şey olduğunu tahmin ediyorum, servise danışıcam), örneğin park ederken bir engelin yanından geçtikten yarım saniye sonra ötüyor, bu yüzden görmediğini bir şeye çarpabilirsiniz veya bir şey yok diye görmenize rağmen "ne diye ötüyor bu alet" diye panik olabilirsiniz.
Kullandıkça detaylı deneyim yazar, fotoğraf eklerim elimden geldiğince.
Aracı şimdilik beğendim, görüş açıları harici kullanması rahat, karma tüketimde 6-6.5 civarı yakıyor.
En son kullandığım E60 kasa BMW 535d aracımı sattım, araçtan çok memnundum ama hem iş ve evdeki yoğunluktan yeterli vakit ve özeni gösteremedim, bu sebepten gereksiz masraflar ettim, üstüne bir de yaşı gereği doğal olarak benzer fiyattaki diğer 2.el araçların fiyatları artarken bu aracın değeri hiç artmıyordu. (Evet araba yatırım aracı değildir ama değerini de koruması beklenir, bu aracı seneye satsaydım yerine ne alırdım Allah bilir)
Sonuç itibariyle 535d meraklısı bir arkadaşa gitti, kazasız belasız gönlünce kullanır inşallah.
Bu aracın yerine 180.000 TL bandında mümkün olduğunca yeni, çok yakmayan, az kilometrede bir dizel otomatik sedan araç bakmaya başladım. Önce Skoda Superb düşündüm ama özellikle DSG'den çekindiğim için vazgeçtim.
Manuel Mondeo 1.5 TDCI düşündüm ama manuel kullanamayacağıma karar verdim, otomatiğe devam.
Sonuçta en mantıklı seçenek Insignia kaldı, zaten tasarım olarak da Mazda 6'dan sonra en beğendiğim sedan araç diyebilirim.
2018 model ama 2019 çıkışlı excellence donanımlı koyu mavi aracı 21.000 km'de aldım. (179.500 TL) Insignia'larda en dolu olarak satılan exclusive ardından geliyor diye biliyorum excellence paket. (sonradan elite paket de çıktı ama 2018'de yoktu sanırım)
Bir çok donanım paketi eklenebiliyormuş excellence pakete, ben olmazsa olmaz kış paketi (direksiyon ve koltuk ısıtma), olsa iyi olur da soğutmalı deri koltuklar olarak bakmaya başladım araçlara.
Ama deri koltuklar devreye girince 5-10.000 civarı fiyat artışı oluyor genelde, bu yüzden donanım yerine daha yeni bir araç alırım deyip, sadece kış paketi olan ve mümkün mertebe yeni ve düşük km kriterlerine göre aldım aracımı.
Model yılı ve km kriterlerini düşünmezsek; sunroof, park & go paketi (adaptif cruise control, otomatik park gibi ekstralar) ve deri koltuk (ön 2 koltuk soğutma ve ısıtma, arka koltuklar ısıtma) alınabilir bence.
Gelelim aracın kullanımına 1000 km gibi yapmışımdır sanırım.
Artılar:
- Güzel yol tutuş
- Sessiz kabin (motor ve yol sesi cidden pek gelmiyor içeri)
- Ara hızlanmalar makul seviyede, şanzımanı başarılı
- Kaliteli ve güzel görünen konsol tasarımı
- Eşya gözlerinin fazlalığı
- Apple car play ve android auto standart olması
- Arka yaşam alanı geniş
- Bagaj liftback olarak açılıyor ve yüklemesi kolay
- Şerit takip sistemi çok başarılı çalışıyor
- Acil durum fren destek sistemi var, önündeki engele hızlı bir şekilde yaklaşırsanız siz frene basmadan frenlere hidrolik basmaya başlıyor, böylece fren tepkisi inanılmaz hızlı oluyor, geçen sabah başıma geldi, alet inanılmaz başarılı durdu gerçekten.
- Ön farlar gerçekten çok başarılı.
Eksiler:
- Katlanan ayna opsiyonel (park & go paketinde sanırım)
- Standart alınan ön koltuklar baldır desteğinin yukarı aşağı hareketi hariç tamamen manuel
- Sinyal kolu gerçekten çok kalitesiz
- İlk hızlanmada motor yetersiz
- Bu donanım seviyesinde bile elektrikli bagajın standart olmaması
- Sportif tasarım ve küçük camlardan dolayı aracın görüşü ciddi anlamda sıkıntılı, şehir içinde çok dikkatli kullanmak lazım
- Park sensörleri gecikmeli çalışıyor (bunun yazılımsal bir şey olduğunu tahmin ediyorum, servise danışıcam), örneğin park ederken bir engelin yanından geçtikten yarım saniye sonra ötüyor, bu yüzden görmediğini bir şeye çarpabilirsiniz veya bir şey yok diye görmenize rağmen "ne diye ötüyor bu alet" diye panik olabilirsiniz.
Kullandıkça detaylı deneyim yazar, fotoğraf eklerim elimden geldiğince.
Aracı şimdilik beğendim, görüş açıları harici kullanması rahat, karma tüketimde 6-6.5 civarı yakıyor.