Marka: Jaguar
Model: X-Type
Model yılı: 2006
Yakıt Türü: Dizel
Motor hacmı: 2.0L
Beygir Gücü: 130
Tork Değeri; 350 n/m
Chip Tuning: Stage 1+ (ortalama +30 beygir 50 nm Tork)
Aracımı Aralık ayında perişan bir halde, eziyet çektiren sahibinden satın aldım. Oldukça uygun bir fiyata alarak kendim restore edip sıfır ayarında bir araç yapma niyetim vardı ve nitekim şuan sona gelindi.
Ortalama 35 bin TL masraf ile; ön arka alt takım, komple motor revizyonu, şanzıman revizyonu, iç trim ve deri döşemeleri, ses yalıtımı, müzik sistemi, multimedya sistemi, sıfırdan boya ve tadilat, yazılım, far ve stop grupları, tüm nikelaj ve krom parçaları dahil sıfırlanarak ve onarılarak revize edildi. Şuan Türkiye'deki en temiz olmasa dahi en yeni X-Type olarak yıllanmaya hazırlanan bir şarap edasıyla garajımda yerini aldı.
Ülkemizde çok enteresan yorumlara hasıl olsada aslında Jaguar'ın giriş modeli ve en düşük bütçeli aracı olma özelliğini taşıyor. Ford Mondeo mk3 ile aynı platform ve alt yapıda üretilen aracın tasarımı 1978 yıllarının XJ modellerine kadar dayanıyor, asıl görünümünü XJ6 modeli'nden alan araca doğduğu topraklar olan İngilterede ''Baby XJ'' lakabı takılmış. Bilinenin aksine sorunlu bir araç olmayıp, yedekparçaları şuan yeni üretilen çoğu C Segment araçla benzer fiyatlarda. Özellikle motor ve alt takım yürüyen parçalarının maliyetleri o kadar komik rakamlara satılıyorki, insanın inanası gelmiyor ve yerli araçlarla bile düşük fiyatta boy ölçüşüyor. İşler iç aksesuar ve trimlere geldiğinde tabiki olay farklı bir boyuta taşınıyor ancak yine de aynı segmenti paylaştığı 3 serisi ve C serisinden bir tık daha pahalı. İnsanların artık otomobil alırkenki kalıplaşmış algıları yıkılmaya başladı ve çok daha esnek satın alma davranışı gösterebiliyor bu da benim aracım gibi piyasada bir çok klişe ile ''adı çıkmış'' otomobillerin piyasasını oldukça canlandırdı. Belli bir grubun artık marka ve modelleri aforoz etmeleri işe yaramayacak gibi gözüküyor
Aracım hakkında bilgim dahilinde sorularınızı yanıtlamak, fikirlerinizi almak ve paylaşmak isterim. Ayrıca Sinan bey'in aracımı test etmesi benim için çok büyük bir sevinç ve gurur olucaktır. Herkese iyi forumlar dilerim
Model: X-Type
Model yılı: 2006
Yakıt Türü: Dizel
Motor hacmı: 2.0L
Beygir Gücü: 130
Tork Değeri; 350 n/m
Chip Tuning: Stage 1+ (ortalama +30 beygir 50 nm Tork)
Aracımı Aralık ayında perişan bir halde, eziyet çektiren sahibinden satın aldım. Oldukça uygun bir fiyata alarak kendim restore edip sıfır ayarında bir araç yapma niyetim vardı ve nitekim şuan sona gelindi.
Ortalama 35 bin TL masraf ile; ön arka alt takım, komple motor revizyonu, şanzıman revizyonu, iç trim ve deri döşemeleri, ses yalıtımı, müzik sistemi, multimedya sistemi, sıfırdan boya ve tadilat, yazılım, far ve stop grupları, tüm nikelaj ve krom parçaları dahil sıfırlanarak ve onarılarak revize edildi. Şuan Türkiye'deki en temiz olmasa dahi en yeni X-Type olarak yıllanmaya hazırlanan bir şarap edasıyla garajımda yerini aldı.
Ülkemizde çok enteresan yorumlara hasıl olsada aslında Jaguar'ın giriş modeli ve en düşük bütçeli aracı olma özelliğini taşıyor. Ford Mondeo mk3 ile aynı platform ve alt yapıda üretilen aracın tasarımı 1978 yıllarının XJ modellerine kadar dayanıyor, asıl görünümünü XJ6 modeli'nden alan araca doğduğu topraklar olan İngilterede ''Baby XJ'' lakabı takılmış. Bilinenin aksine sorunlu bir araç olmayıp, yedekparçaları şuan yeni üretilen çoğu C Segment araçla benzer fiyatlarda. Özellikle motor ve alt takım yürüyen parçalarının maliyetleri o kadar komik rakamlara satılıyorki, insanın inanası gelmiyor ve yerli araçlarla bile düşük fiyatta boy ölçüşüyor. İşler iç aksesuar ve trimlere geldiğinde tabiki olay farklı bir boyuta taşınıyor ancak yine de aynı segmenti paylaştığı 3 serisi ve C serisinden bir tık daha pahalı. İnsanların artık otomobil alırkenki kalıplaşmış algıları yıkılmaya başladı ve çok daha esnek satın alma davranışı gösterebiliyor bu da benim aracım gibi piyasada bir çok klişe ile ''adı çıkmış'' otomobillerin piyasasını oldukça canlandırdı. Belli bir grubun artık marka ve modelleri aforoz etmeleri işe yaramayacak gibi gözüküyor
Aracım hakkında bilgim dahilinde sorularınızı yanıtlamak, fikirlerinizi almak ve paylaşmak isterim. Ayrıca Sinan bey'in aracımı test etmesi benim için çok büyük bir sevinç ve gurur olucaktır. Herkese iyi forumlar dilerim
Ekli dosyalar
Son düzenleme: