O Kısmı atlamışım kusura bakmayazımın illegal yapılanlar için olduğunu yazımda belirttim
O Kısmı atlamışım kusura bakmayazımın illegal yapılanlar için olduğunu yazımda belirttim
Konuda çok doğru bilgiler de olsa yanlış olan şeyler de var. 320si sahibiyim ve günlük olark kullanıyorum ve fabrika çıkışı kilide sahip. Normal kullanımda herhangi bir arabadan kesinlikle farkı yok. Park ederken, dönerken, dar manevralarda normal kullanıyorsanız varlığından haberiniz bile olmuyor. Hem fwd, hem rwd arabada doğru kilit her zaman yol tutuşunu arttırır ve arttırıyor deneyimlerle sabit. Normalde viraj içindeki tekerleği patinaja düşürecek olan gücü tutuşun olduğu tekerleğe aktarmak kadar doğru bir özellik olamaz.
Yukarıda yazılan yanlış olduğunu düşündüğüm bilgilerin, Türkiye'de kilit denince akla gelenin sanayide yapılan kaynak işlemi olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum lütfen kimse üstüne alınmasın.
Evet kaynakla yapılan ya da direk drift,drag,offroad amaçlı satın alınıp takılan %100 kilitlerin hem yol tutuşunda hem de şehir içinde bahsedilen dezavantajları olacaktır. Ki bu yüzden de fabrika çıkışlı binek araçların hiçbirinde devamlı %100 kilit bulunmaz
Bir kere bende lastikleri o kadar kötü Seat Leon FR kullanmıştım knk fakat Seat'ın yüksek güvenlik sisteminden sadece birisi olan ESP ( elektronik stablity program ) sayesinde aracım yolundan çıkmadı ve Seat Sound müzik sistemimi açtım, yeni nesil ekonomik ACT motorum ve DSG şanzımanımla hem ekonomik hem de yüksek konforlu sürüşüme devam ettim.Kilitli rwd ye zevkli ve eğlenceli diyenler hiç leon tsi ile dip gaz viraja girmemiş demektir o patlama riski direksiyonu söküp tekerleri 90 derece yapsan bile arabanın düz gitmesi işte heyecanda doruk nokta budur dimi knk @motorsinann
Yumuşak plastik var torpidoda yalnız unutmayalım.Bir kere bende lastikleri o kadar kötü Seat Leon FR kullanmıştım knk fakat Seat'ın yüksek güvenlik sisteminden sadece birisi olan ESP ( elektronik stablity program ) sayesinde aracım yolundan çıkmadı ve Seat Sound müzik sistemimi açtım, yeni nesil ekonomik ACT motorum ve DSG şanzımanımla hem ekonomik hem de yüksek konforlu sürüşüme devam ettim.
Lastik önemli
QALİDEYumuşak plastik var torpidoda yalnız unutmayalım.
Önden çekişli olup kilitli difransiyele sahip araçlar geniş virajlarda yol tutuş olarak avantajlıdır ancak geyik testi gibi kıvraklık gerektiren ani manevralarda dezavantaj haline dönüşüyor.
Normal kulanıcılar için avantajı kadar dezavantajı olan bir sistemdir. Arazi taşıdı kullanmıyorsanız alacağınız araçta kilitli difransiyel olmasını özellikle talep etmenize gerek yok.
Golfü megane ile değil de golfü kilitsiz golf ile kıyaslamak lazım bunun hakkında daha doğru bir fikir belirtmek içinKonuda çok doğru bilgiler de olsa yanlış olan şeyler de var. 320si sahibiyim ve günlük olark kullanıyorum ve fabrika çıkışı kilide sahip. Normal kullanımda herhangi bir arabadan kesinlikle farkı yok. Park ederken, dönerken, dar manevralarda normal kullanıyorsanız varlığından haberiniz bile olmuyor. Hem fwd, hem rwd arabada doğru kilit her zaman yol tutuşunu arttırır ve arttırıyor deneyimlerle sabit. Normalde viraj içindeki tekerleği patinaja düşürecek olan gücü tutuşun olduğu tekerleğe aktarmak kadar doğru bir özellik olamaz.
Yukarıda yazılan yanlış olduğunu düşündüğüm bilgilerin, Türkiye'de kilit denince akla gelenin sanayide yapılan kaynak işlemi olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum lütfen kimse üstüne alınmasın.
Evet kaynakla yapılan ya da direk drift,drag,offroad amaçlı satın alınıp takılan %100 kilitlerin hem yol tutuşunda hem de şehir içinde bahsedilen dezavantajları olacaktır. Ki bu yüzden de fabrika çıkışlı binek araçların hiçbirinde devamlı %100 kilit bulunmaz
+1. Kaymayı önlemez, kaydıysa kaymıştır zaten geçmiş olsun. Durum çok vahim değilse genelde gaz kesilerek ağırlık transferiyle filan araba toplayabiliyor. Kilitli diferansiyelin ise kaydıktan sonra gazı keserek değil gaza basarak toparlamaya yardımı dokunuyor. Viraj çıkışı hızı arttırma da bu şekilde oluyor. Tabii bahsettiğimiz bu ön akstaki diferansiyel kilidi, binek araçlardaki limitli ve genelde elektronik olan kilit onu da hatırlatalımBonus olarak şu gördüğüm yanlışada değineyim; fwd araçlarda kilit, viraj çıkış hızınızı arttırır kaymayı önlemez. 308 GTi ve Type-R da dönen gaza oturarak çıkmak veya kafayı çekmesi olayı viraj dışındaki tekerin dik yönde kayması yani patinaj çekmesi
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.