Senin altyapıdan ne beklediğine ve anladığına bağlı. Talismanı da izledik 4 control özelliği olmadan viraj performansının ne alemde olduğunu gördük. Renault direksiyon mevzusunda yeni 308'e bir bakarsa kendi içinde de iyi bir evrim geçirmiş olur.Captur testini izle "ölü direksiyon" ve "kötü altyapı" mı yapıyo renault gör.
Şu renault, ne zaman görsele verdiği önem kadar altyapıya da önem verecek merak ediyorum.
1- citroen 2-renault 3-peugeot Bu üç markadan bu mevzuda citroen tepeye oynar. Süspansiyon, direksiyon, şase gibi konulara gerçekten hiç eğilmez bile. Renault ortada seyrediyor bu mevzuda ama rs ve bazı nadir binek modelleri dışında onlar da özenmez. Standartta tutmaya çalışır. Peugeot ise bana kalırsa bu mevzuda içlerinde en iyisi. Hele yeni 308'in go kart gibi bir direksiyonu var. Fransız aracım da oldu benim dışı, malzemesi, donanımları, görseli her zaman güzel olmuştur ama yürüyen aksam, konfor ( süspansiyon çalışma sesleri ve aralıkları) ve yer yer yalıtım konusuna fazla özen göstermiyorlar.Fransız araçlarının genel sorunu.
Zaten renault'u bu iki marka arasına koyuyorum ben de. Ama diğer fransızlar arasında daha çok tercih edilen, daha çok ortada olan bir marka. Renault sport tecrübelerinin çok değil birazını bineklere de aktarsa daha bir sürü müşteri çeker. O eski efsane laguna, safrane serilerinden sonra doğru düzgün dikiş tutturamadı. 1-2 kasa önceki megane'ları hatırlıyorum, gerçekten rakiplerinden gerideydi. Fluence zaten hiç saymıyorum. Lattitude çıkarıyor sonra piyasadan alıyor. Standart bir kullanıcıya her türlü yetecektir hatta citroen bile standart kullanıcıya yetiyor. Ama işin biraz derinlerine inmeye kalkınca mevzu değişiyor. Peugeot psa'nın yeni emp2 plaftormuna geçti ve cidden çok başarılı olmuş. Bekliyorum ki renault da aynı atağı göstersin, tecrübesi var biraz daha güzel platformlar geliştirsin.Renault daima ucuzun iyisini yaptı ve iyi yaptı. Peugeot yıllarca aynı platform u kullandı 308 ile birlikte yeni platforma geçtiler. Citroen zaten bitti eski citroen değil peugeot mahvetti güzelim markayı. Renault a bakarsak adamlar hep işin ortasını buldular ne konforlu ne de çok yol tutan. İnsan olana yeter kombinasyonu kaldı ki renault'un sürüşü hiç bir zaman öyle bi ruhsuz kötü olmadı daima bir şeyler vardı ne çok fazla ne çok az. Bir tek şuan Talisman rakiplerine göre geride kaldı ki o araba elektronik amortisörsüz neler yapıcak merak konusu çünkü o opsiyon fiyatı 1000 tl gibi bir şey o fiyata ne kadar kaliteli orası muamma çünkü öyle bir opsiyonun bu kadar ucuz olması da ayrı bir tartışma konusu.
O efsane Lagunalarda torsiyon du ona rağmen çok iyiydi araba. 1-2 önceki nesil megane'lar biraz değişik arabalardı daha çok konfora kasılmış arabalardı kaldı ki o zamanlar da çoğu araba nın ciddi eksikleri vardı birinde olan birinde olmuyordu ve Renault un Rs de edindiği tecrübeleri normal arabalara aktarması zor çünkü avrupa da onu isteyen adam gidiyor Rs alıyor. Aslında Nissan la ikisi ortalığı mahvedecek potansiyele sahipler ama ne yazık ki ekonomik politikalar.Zaten renault'u bu iki marka arasına koyuyorum ben de. Ama diğer fransızlar arasında daha çok tercih edilen, daha çok ortada olan bir marka. Renault sport tecrübelerinin çok değil birazını bineklere de aktarsa daha bir sürü müşteri çeker. O eski efsane laguna, safrane serilerinden sonra doğru düzgün dikiş tutturamadı. 1-2 kasa önceki megane'ları hatırlıyorum, gerçekten rakiplerinden gerideydi. Fluence zaten hiç saymıyorum. Lattitude çıkarıyor sonra piyasadan alıyor. Standart bir kullanıcıya her türlü yetecektir hatta citroen bile standart kullanıcıya yetiyor. Ama işin biraz derinlerine inmeye kalkınca mevzu değişiyor. Peugeot psa'nın yeni emp2 plaftormuna geçti ve cidden çok başarılı olmuş. Bekliyorum ki renault da aynı atağı göstersin, tecrübesi var biraz daha güzel platformlar geliştirsin.
Eskiden torsiyonlu araç çoktu ama oyuncak denen şeylere ayrılan bütçeler az olduğu için kaliteli amorsitör, yay ve süspansiyon bileşenleri kullanılıyordu. Zaten araçların torsiyonlu kalıp zaman içinde eski nesillerine göre düşüş göstermesindeki en büyük etken buydu. Ben açıkçası bu gelişimi bekliyorum. Peugeot'nun da motor sporları üzerine tecrübesi iyidir ama onlar bunu başardı. Gelecek nesillerde bu emp2 platformu ve bunun üzerine koyularak gidilmesi durumunda fransız araçlarına olan ön yargıyı peugeot kıracaktır. Hatta fransız araçları içinde birinciliği kapacaktır. Diğer marka kullanıcılarından da müşteri çekecektir ki ben konfor-yol tutuş dengesini özellikle arayan, sürüş zevkine takıntılı bir müşteri olarak ciddi ciddi 308'i düşündüm, test ettim, beğendim. Peugeot yapabiliyorsa diğerleri de yapabilmeli.O efsane Lagunalarda torsiyon du ona rağmen çok iyiydi araba. 1-2 önceki nesil megane'lar biraz değişik arabalardı daha çok konfora kasılmış arabalardı kaldı ki o zamanlar da çoğu araba nın ciddi eksikleri vardı birinde olan birinde olmuyordu ve Renault un Rs de edindiği tecrübeleri normal arabalara aktarması zor çünkü avrupa da onu isteyen adam gidiyor Rs alıyor. Aslında Nissan la ikisi ortalığı mahvedecek potansiyele sahipler ama ne yazık ki ekonomik politikalar.
Hmm siz ne bekliyosunuz binek altyapısından acaba? Bmw de kullanmış biri olarak capturun direksiyonu daha ne kadar iyi olabilir diyorum. Verdiğimiz paralar belli ve renault bariz bi biçimde daha çok eğlendiriyor.Senin altyapıdan ne beklediğine ve anladığına bağlı. Talismanı da izledik 4 control özelliği olmadan viraj performansının ne alemde olduğunu gördük. Renault direksiyon mevzusunda yeni 308'e bir bakarsa kendi içinde de iyi bir evrim geçirmiş olur.
Benim için 4 önemli mevzu vardır. Şase, direksiyon sistemi, kullanılan süspansiyon çeşidi ve metalurji bağlatılı olarak da ağırlık. Bu 4 disiplinde bulunduğu segmente göre alabileceğim modeller arasında en kaliteli üretime sahip hangisiyse onu tercih ederim. Beşinci olarak aerodinami üzerinde durmak isterdim ama onu sıradan kullanıcılar olarak somut şekilde test edebilme imkanımız yok. Ancak yüksek hızlardaki akıcılık ve rakamsal değerler üzerinden gidebiliriz ama o da beklenilen ölçümü vermeyecektir. Malzeme kalitesi, iç mekan işçiliği ve donanım benim için ikinci planda kalır.Hmm siz ne bekliyosunuz binek altyapısından acaba?
İyi hoş güzelde captur testini izledinmi? Senin dediğin disiplinlerde başarılı gayet.Benim için 4 önemli mevzu vardır. Şase, direksiyon sistemi, kullanılan süspansiyon çeşidi ve metalurji bağlatılı olarak da ağırlık. Bu 4 disiplinde bulunduğu segmente göre alabileceğim modeller arasında en kaliteli üretime sahip hangisiyse onu tercih ederim. Beşinci olarak aerodinami üzerinde durmak isterdim ama onu sıradan kullanıcılar olarak somut şekilde test edebilme imkanımız yok. Ancak yüksek hızlardaki akıcılık ve rakamsal değerler üzerinden gidebiliriz ama o da beklenilen ölçümü vermeyecektir. Malzeme kalitesi, iç mekan işçiliği ve donanım benim için ikinci planda kalır.
Crossover ve suvlara özellikle girmedim. Çünkü onların bu alanlardaki başarısı kendi içlerinde, liglerinde değerlendiriliyor. Bilirsin binek bir araçla kıyaslamak olmaz onları. Crossover ve suvlar benim ilgi alanıma girmediği için bu konudaki rakipleriyle olan kıyaslamalarını da yapamayacağım. O sebeple bu ligi yorumlarım haricinde tutmayı tercih ettim.İyi hoş güzelde captur testini izledinmi? Senin dediğin disiplinlerde başarılı gayet.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.