Modern arabalardaki en kötü trendler

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Piano black kaplamalar gerçekten baydı artık ama plastikle iş yaptığımızdan söyleyebilirim ki siyah olmasının en temel sebebi en ucuz maliyetli olması. Ayrıca benim eklemek istediğim bir şey var yeni arabalarda Esp kapanmıyor, yani gerekirse 10-15 sn basılı tutalım ama bizi mahrum etmeyin bundan.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Videodaki adam duygularıma tercüman olmuş, sahte havalandırma ve egzoz görüntüleri ile ekranlardan nefret ediyorum.Bir de teknoloji üstüne teknoloji koydukları ve hepsine Ultimate, Sport, Comfort, Dynamic, Economic gibi etiketlerle iyice karmaşık hale getirmelerine de ifrit oluyorum.Ama listeye özgün bir şeyler ekleyecek olursam,
(1)opsiyon listelerinin aşırı farklılaşması(Plastik kapaklı jant vs Full+Full),
(2)sadece yazılımsal değişiklikle aracın gücü oynanarak pazarlanması(116i vs 118i),
(3) artan talebe ayak uydurmak için her markanın birbiriyle ortaklık yapması ve sonuç olarak artık özgün otomobillerin olmaması,
(4) tıpkı teknolojilerini paylaştıkları gibi dış tasarımları konusunda hepsinin birbirlerine benzemesi ve sonucunda da trafikte özgün araç göremeyişimiz.
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Haklılık payı olsa da bu tip videolarda aklıma gelen şey sanki eski arabalar çok iyiydi de yeni arabaları eleştiriyorsunuz oluyor.
60'lı, 70'li, 80'li yılları yaşayamadım. O yıllarda çekilen filmlere bakıyorum; trafikte görünen araçların her biri birbirinden farklı bir ruh taşıyor. Bu bahsetmiş olduğum ruhu izlerken hissedebiliyorum. Günümüze bakıyorum, günümüzde çekilmiş olan filmlerde ki trafiği izliyorum; hemen hemen çoğu araba birbirinin aynısı niteliğinde, fiyatları her ne kadar farklı olsa bile birbirlerinin benzerleri gibi hissettiriyorlar.
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
60'lı, 70'li, 80'li yılları yaşayamadım. O yıllarda çekilen filmlere bakıyorum; trafikte görünen araçların her biri birbirinden farklı bir ruh taşıyor. Bu bahsetmiş olduğum ruhu izlerken hissedebiliyorum. Günümüze bakıyorum, günümüzde çekilmiş olan filmlerde ki trafiği izliyorum; hemen hemen çoğu araba birbirinin aynısı niteliğinde, fiyatları her ne kadar farklı olsa bile birbirlerinin benzerleri gibi hissettiriyorlar.

Bir kere bu gözlem bence yanıltıcı. Film dediğin şey zaten karşısındakine bir mesaj verme amaçlıdır, ki birey de bu mesajı peşinen alır zaten. Mesela aşağıdaki videoda yer yer otomobiller var, ben ruh falan alamıyorum. Sonuçta Ford T'den beri otomobil dediğimiz şey seri üretim tekniklerinin bir sonucudur. "Nostalji ile gerçek deneyimi birbirinden ayırmak gerekli öncelikle". Bundan 50 yıl sonra da günümüzdeki araçlara karşı aynı şeyleri hissedeceğimize eminim.

Geçmişte yapılan zamanının iyi araçlarına bakıp, günümüz araçlarının verimliliklerini, performanslarını, geldikleri güvenlik seviyelerini görmezden gelmek bana çok dürüst bir hismiş gibi gelmiyor açıkcası. Bir de zamanın ruhu diye bir olgu var, onu gözden kaçırmamak lazım.

Not: İstanbul'un içine etmişiz.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
- Araclarin dis mekaninda kullanilan cizilmeye musait dayaniksiz malzemeleri sevmiyorum. Ozellikle b ve c sutunlarinda kullanilan piano black tarzi parlak siyah nikelajlar

- Sirf donanim listesinde ' var ' desinler diye koyulan, islevsellikten uzak ozellikler. Misal sadece dirsek ucuna destek olan on kol dayamalar.

- Yuksek ebatli, ince yanakli lastikler. Maliyetten kacip kotu amortisor kullaniyorlar yanak da ince olunca konfor yerlerde. On duzen cabuk yipraniyor, sacma sapan ebatlarla da az bulunan lastiklerden dolayi lastik maliyeti yukseliyor.

- Deri direksiyon furyasi.. Arkadas soyuluyor. Cok cabuk yipraniyor ve degisimi de ciddi maliyetli. Dayanikli, dokunma hissi guzel bir plastikten uretmek zor olmasa gerek. Ama deri deyince millete kaliteli geliyor.

- Yine musterinin gozunu oyuncakla boyayip alt yapisal ozelliklerden kisilmasi. Esp guvenlik unsuru olarak cikti ama artik oyle bir degisim gecirdi ki mekanigin yaptigini bu sisteme yaptirmaya calisiyorlar.

- Ekranlarin inatla dokunmatik kontrol edilmesinde israr edilmesi. Dokunmatik kontrol ' tablet ' denen kotu konumlandirmalara sebep oluyor. Ekranlarin bir kontrol dugmesi vasitasiyla dokunmatik olmadan kullanilmasi daha iyi.

- Ic mekanda ferahlik ve hacim elde edecekler diye arka koltuklarin minderlerinin yuksek, sirtliklarinin ise daha dik ayarlanmasi. Maalesef konforun on planda tutuldugu cogu D segment arabada bile artik boyle bir uretim yapiyorlar. Insanin arkada yolculuk edesi gelmiyor.

- Kullanim amaci gozetilmeksizin hemen her markanin her modeline cift kavrama sanziman koymaya calismasi.
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Bir kere bu gözlem bence yanıltıcı. Film dediğin şey zaten karşısındakine bir mesaj verme amaçlıdır, ki birey de bu mesajı peşinen alır zaten. Mesela aşağıdaki videoda yer yer otomobiller var, ben ruh falan alamıyorum. Sonuçta Ford T'den beri otomobil dediğimiz şey seri üretim tekniklerinin bir sonucudur. "Nostalji ile gerçek deneyimi birbirinden ayırmak gerekli öncelikle". Bundan 50 yıl sonra da günümüzdeki araçlara karşı aynı şeyleri hissedeceğimize eminim.

Geçmişte yapılan zamanının iyi araçlarına bakıp, günümüz araçlarının verimliliklerini, performanslarını, geldikleri güvenlik seviyelerini görmezden gelmek bana çok dürüst bir hismiş gibi gelmiyor açıkcası. Bir de zamanın ruhu diye bir olgu var, onu gözden kaçırmamak lazım.

Not: İstanbul'un içine etmişiz.

Filmlerin medya sistemi içerisinde maşa olarak kullanıldığı, insanları yanıltması ile ülkelerin hegemonya aracı olarak kullanmalarına katılıyorum. Burada ki film kavramım belirli bir hikaye, tam kurgu üzerine kurulu filmler değil. Dönem belgeselleri ve genel olarak o döneme ait tüm medya arşivlerini kastettiğimi belirtmeyilim. Teknolojik gelişmeleri yorumum dışında tutuyorum, araç ruhundan ve tasarımlarından bahsediyorum. Güvenlik seviyelerini, teknolojik ilerleyişleri görmezden gelme gibi bir durum söz konusu bile değil. :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
1- Piano black
2- Artan ekran sayısı veya her şeyi ekranlara sokmak
3- Otomatik vites için kullanılan kollar. Çevirmeli-joy stick veya klasik hiç fark etmek hepsi orada gereksiz yer kaplıyor. Mercedes lerdeki gibi direksiyonun arkasına koymak en temizi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
- Deri direksiyon furyasi.. Arkadas soyuluyor. Cok cabuk yipraniyor ve degisimi de ciddi maliyetli. Dayanikli, dokunma hissi guzel bir plastikten uretmek zor olmasa gerek. Ama deri deyince millete kaliteli geliyor.
Ford (4 ayrı araba), Volvo, Kia ve BMW başta olmak üzere birçok araba girdi aileye, hepsinin direksiyonu deri olmasına rağmen hiçbiri yıpranmadı. Arabada kaliteli olmazsa olmaz yegane parça direksiyon bence, çünkü en çok ona dokunuyoruz, onu hissediyoruz.

Yıpranma, soyulma, ne bileyim yüzük çizmesi gibi durumlarda direksiyonu toptan değişmek yerine düzgün bir döşeme ustasında tekrar deri kaplatmak çok daha ucuza mâl olur hocam. Kaliteli işçilik yapan yerler 300-400 liraya hakiki deri kullanarak hallediyorlar. Orijinalinden daha iyi olan direksiyonlara bile denk geldim :)

3- Otomatik vites için kullanılan kollar. Çevirmeli-joy stick veya klasik hiç fark etmek hepsi orada gereksiz yer kaplıyor. Mercedes lerdeki gibi direksiyonun arkasına koymak en temizi.
Yer kaplamaması açısından mantıklı ama manüel vites değişimlerinde kulakçıklar bazı durumlarda işlevsiz kalabiliyor.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ford (4 ayrı araba), Volvo, Kia ve BMW başta olmak üzere birçok araba girdi aileye, hepsinin direksiyonu deri olmasına rağmen hiçbiri yıpranmadı. Arabada kaliteli olmazsa olmaz yegane parça direksiyon bence, çünkü en çok ona dokunuyoruz, onu hissediyoruz.

Yıpranma, soyulma, ne bileyim yüzük çizmesi gibi durumlarda direksiyonu toptan değişmek yerine düzgün bir döşeme ustasında tekrar deri kaplatmak çok daha ucuza mâl olur hocam. Kaliteli işçilik yapan yerler 300-400 liraya hakiki deri kullanarak hallediyorlar. Orijinalinden daha iyi olan direksiyonlara bile denk geldim :)


Yer kaplamaması açısından mantıklı ama manüel vites değişimlerinde kulakçıklar bazı durumlarda işlevsiz kalabiliyor.

O zaman Peugeot nun yaptığı gibi klasik kullanıp altını geniş bir göz yapalım herkes sevinsin
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ford (4 ayrı araba), Volvo, Kia ve BMW başta olmak üzere birçok araba girdi aileye, hepsinin direksiyonu deri olmasına rağmen hiçbiri yıpranmadı. Arabada kaliteli olmazsa olmaz yegane parça direksiyon bence, çünkü en çok ona dokunuyoruz, onu hissediyoruz.

Yıpranma, soyulma, ne bileyim yüzük çizmesi gibi durumlarda direksiyonu toptan değişmek yerine düzgün bir döşeme ustasında tekrar deri kaplatmak çok daha ucuza mâl olur hocam. Kaliteli işçilik yapan yerler 300-400 liraya hakiki deri kullanarak hallediyorlar. Orijinalinden daha iyi olan direksiyonlara bile denk geldim
Ben de yillardir deri direksiyon kullaniyorum ama dayanikli hissettirmedikleri cok belli. El terinden, parmakta ki aksesuardan, uzun tirnaktan, yazin direkt gelen gunesten, oto yikamacilarda kullanilan vasat temizlik urunlerinden her turlu cok etkileniyorlar. Konsollarin uzerinde kullanilan yumusak plastikler bu hususlarda cok daha saglam mesela. Bunlara benzer malzemeler riski cok daha azaltir direksiyonda kullanildigi takdirde. Acikasi direksiyonda deri kullaniminin ne dokunma hissiyatina ne islevsellige pek bir katkisi olmadigini dusunuyorum. Sirf derinin kaliteli oldugunun zannedilmesinden dolayi goz boyama amacli koyuluyor cogu modele hocam. Zaten hemen hemen alayi sunni deri.

Bu arada kaplama olayini biliyorum. Soyulursa ben de ayni yontemi kullanacagim. Neticede 3 bin lira verip direksiyon degistirmek hic mantikli degil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,057
7
51,432
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
- Fake motor sesine kesinlikle katılıyorum. R-Link'teki gibi makara yapmalarını anlarım. Yok uzay aracı, yok Alpine yok Laguna RS modellerinin sesleri filan ok, ama "araba spor aaabii bak nasıl bağırıyor" demek şuursuz warex takmaktan farksız.
- Stuck on ekranlara da katılıyorum. Gerçekten zorunlu olsalar katlanılabilir ama Golf'e Giulia'ya i20'ye bakınca olmasa da oluyormuş dedirtiyor.
- Oversized tekerleklere karşı değilim de, büyüyen tekerleklerde incecik yanak lastiklere karşıyım. Standart performansa sahip bir arabada bile 18" jantla incecik yanak lastikler var. Gerçekten gerek yok. Çok değil, 10 yıl önce üretilip bugünkü rakiplerinden çok daha iyi yol tutan kalın yanaklı lastiğe sahip arabalar var.
- Piano black meselesine de kısmen katılıyorum. İlk başta iyi hoştu da, suyunu çıkardılar. Bir de ilk baştaki gibi değil, çoğu arabada kalitesi yerlerde sürünüyor artık.
- Downsizing kapsamındaki turboya da şahsen çok karşıyım. Ama burada konuyu çok da deşmeyeyim, bir de burası karışmasın :p
- Fake egzoz meselesi de... Neyse...:D
- Reklamlara bir şey diyemeyeceğim... Reklam her zaman reklamdır. Herkesin sattığı mal bir bakıma en iyisidir. :)
Ne güzel video yapmış adam ya, neredeyse hepsine katılıyorum :D

Ben de birkaç şey ekleyeyim:
- Ekstra özelliği olmayan koltukların bile sırt minderleri eskisinden çok daha fazla yer kaplıyor. Sırf biçim olarak güzel gözükecek diye iç hacimden kısmış oluyorlar.
- Yukarıdakiyle ilişkili olarak dış ebatlar abartı şekilde büyüdü. Tamam bir yere kadar güvenlik dedik aerodinamik kaygı dedik ama bir yerden sonra saçmalığa dönüştü. Bugün sürücü koltuğuna oturduğumda kapısını kapatamadığım i10, benim içinde bağdaş kurabildiğim Corsa'dan daha büyük dış ebatlara sahip. Mk1 Focus ile yeni Fiesta ebatları neredeyse aynı. Ağırlık olarak Focus zaten daha hafif. Güvenlik kaygısını anlıyorum ama iç hacimde bazı tasarım trendleri nedeniyle saçma sapan yer israfı yapılıyor.
- Arka taraftaki baş mesafesi yeni nesil arabaların hemen hepsinde ciddi azaldı. SUV'ların temel tercih sebeplerinden biri de budur bence. Özellikle panoramik camlı tavanlarda perde filan derken baş mesafesi iyice azalır oldu.
- Kuru kavrama üretilen çift kavrama şanzımanlar. Verimli filan diyorlar da, adam gibi yaş kavrama şeklinde sağlamı da üretilebiliyor. Maliyet kaygısı diyorlar da, kuru kavramaları ucuza mı satıyorlar sanki :)
- Tasarımlar da ciddi benzeşmeye başladı. Koskoca Ford bile, lokomotif modeli Focus'u tasarlarken Egea'nın elini öpüyor :D
- Benim bir de mekanik bir butonu olmayan kapı kilitlerinde içim rahat etmiyor. Dışarıdan anahtarın bir yerinden mekanik bir parça çıkarılıp bir yerlere sokularak açık kapı kilitlenebiliyor da, arabanın içinde durum tehlikeli bir hal alabilir. Elektrik sisteminde sıkıntı olsa arabanın içinde anahtar elde mahsur kalma ihtimali var. Yakın zamanda bunu yaşayan bir arkadaşım da oldu. Abisini arayıp Akü takviyesi vs. ile birilerini çağırmış kapıları açmışlar. Adamın telefonunun şarjı bitse veya -3 kapalı otoparkta filan olsa, hele de köşeye bir yere park ettiyse, geçmişler olsun. Kapı kilitlerinde içeride küçük bir mekanik kumanda her zaman olmalı.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Ben özellikle şu çakma egzoz çıkışlarına sinir oluyorum. Özellikle Mercedes-Benz'lerdeki tamponlarda bir de kromaj kullanıyorlar, evlere şenlik oluyor. Bunun dışında:
-Ekran kısmına katılıyorum
-Dijital kadranlara biraz gıcık olmaya başladım, otomobil olmaktan çıkıyormuş gibi hissettiriyor. Yarı elektronikter daha hoş...
-Bütün markaların her modelinde aynı tasarımı kullanmasına gerçekten üzülüyorum. Her araba aynı olmaya başladı.
-Her şeyin piano black kaplanmasını da sevmiyorum.
-Jantların eski özgünlüğünü kaybettiğini düşünüyorum. En iyi markalar bile artık güzelk jant yapmayı beceremiyor bence (arada tek tük istisna olsa da)
-Yıl olmuş 2019, hala otomatik farı olmayan otomobiller var.

Daha da vardır, aklıma geldikçe güncellerim...
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
60'lı, 70'li, 80'li yılları yaşayamadım. O yıllarda çekilen filmlere bakıyorum; trafikte görünen araçların her biri birbirinden farklı bir ruh taşıyor. Bu bahsetmiş olduğum ruhu izlerken hissedebiliyorum. Günümüze bakıyorum, günümüzde çekilmiş olan filmlerde ki trafiği izliyorum; hemen hemen çoğu araba birbirinin aynısı niteliğinde, fiyatları her ne kadar farklı olsa bile birbirlerinin benzerleri gibi hissettiriyorlar.
80lerde yaşadım, 90larda araç sürmeye kullanmaya başladım, eski araçları özellikle Avrupa üreticileri özelinden, halen çok beğeniyorum.
Tamamen kendi bakış açımdan, son zamanları, hatta kesin konuşmam gerekirse son 10 seneyi tasarım açısından bir gerileme dönemi olarak görüyorum ben. Sanırım bu da insanların ve toplumun otomobillere baktığı açıdaki değişikliğin yansıması,
Eskiden araçlarımıza hayatımıza değer ve heyecan katan, kıymet verdiğimiz objeler gözüyle bakardık. Artık daha çok belirli ihtiyaçlarımızı karşılayan ürünler olarak görüyoruz.
Dolayısıyla objelerde tasarım, estetik gibi kriterler ön plandayken, şimdiki ürünlerde ekonomi, performans, teknoloji gibi kriterler ön planda sanki...
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,504
1
4,867
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Güvenlik tedbirleri çok ama malzemeler kalitesizleşti. Haliyle güvenlik namına birşeyler yapılıyor ama fizik kuralları bir yerden sonrasına her şekilde dur diyecektir. Bu sebeple güvenlik ekipmanlarına bel bağlamak yerine bilinçli kullanmak ve iyi eğitim bence daha çok hayat kurtaracaktır.

Diğer bir hususa gelince araçların dijitalleşmesinden nefret ediyorum. Zira ruh dediğimiz şey mekaniklikten geçiyor. Araçla bütün olabilmekten hakim olabilmekten geçiyor. Aracın sizinle iletişim kurabilmesi geçiyor. Bu tıpkı spor bir aracın misal megane rs ya da bir bmw m3 ün otomatik vitesli olup bazı kontrolleri elindizden alması gibi bir durum. Hangi renocuya sorsanız RS dediğin manuel olacak arkadaş. Hatta keşke gaz kelebeğide mekanik olsa derler. Dijitalleştikçe herşey yapaylaşıyor. Artık araçlar sürüş zevki verme gayretinde değiller gibi. Bu konunun bir kısmı kişisel tercih ve beklentilere girer belki ama eminim ki benim gibi düşünenler çoğunluktadır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve by

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
- Komple krom kapı kolu
- Orantısız piano black kullanımı
- Run flat lastik
- Fake motor sesi
- Fake egzoz çıkışı
- Şasiyi etkilemeyen bir sürü bomboş sürüş modu
- Sadece şarj edebilen ama read edip medya sistemine aktarmayan usb girişi
- Tahta görünümü verilmiş plastik
- Alüminyum görünümü verilmiş plastik
- Sadece ekranlarla yönetilen veya sadece tuşlarla yönetilen karmaşık paneller
- Yetersiz saklama alanı
- Matruşkalara benzeyen araç serileri veya modelleri
- Aynı far tasarımlarının Suv, hb, sedan gibi ayrı otomobillerde uzatıp kısaltıp veya aynı şekilde kullanmak
 

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Abi Direksiyonda hangi plastiği kullansan yıpranır hemde nefret ettirecek şekilde dokunmaktan tiksinirsin ya da sert bir malzeme olacak ama o zamanda el ağrısı olur en azından deriyi değiştirebilme imkanın var bir de herkese tavsiyem delikli derili olursa direksiyon terden pek aşınmıyor.

- Araclarin dis mekaninda kullanilan cizilmeye musait dayaniksiz malzemeleri sevmiyorum. Ozellikle b ve c sutunlarinda kullanilan piano black tarzi parlak siyah nikelajlar

- Sirf donanim listesinde ' var ' desinler diye koyulan, islevsellikten uzak ozellikler. Misal sadece dirsek ucuna destek olan on kol dayamalar.

- Yuksek ebatli, ince yanakli lastikler. Maliyetten kacip kotu amortisor kullaniyorlar yanak da ince olunca konfor yerlerde. On duzen cabuk yipraniyor, sacma sapan ebatlarla da az bulunan lastiklerden dolayi lastik maliyeti yukseliyor.

- Deri direksiyon furyasi.. Arkadas soyuluyor. Cok cabuk yipraniyor ve degisimi de ciddi maliyetli. Dayanikli, dokunma hissi guzel bir plastikten uretmek zor olmasa gerek. Ama deri deyince millete kaliteli geliyor.

- Yine musterinin gozunu oyuncakla boyayip alt yapisal ozelliklerden kisilmasi. Esp guvenlik unsuru olarak cikti ama artik oyle bir degisim gecirdi ki mekanigin yaptigini bu sisteme yaptirmaya calisiyorlar.

- Ekranlarin inatla dokunmatik kontrol edilmesinde israr edilmesi. Dokunmatik kontrol ' tablet ' denen kotu konumlandirmalara sebep oluyor. Ekranlarin bir kontrol dugmesi vasitasiyla dokunmatik olmadan kullanilmasi daha iyi.

- Ic mekanda ferahlik ve hacim elde edecekler diye arka koltuklarin minderlerinin yuksek, sirtliklarinin ise daha dik ayarlanmasi. Maalesef konforun on planda tutuldugu cogu D segment arabada bile artik boyle bir uretim yapiyorlar. Insanin arkada yolculuk edesi gelmiyor.

- Kullanim amaci gozetilmeksizin hemen her markanin her modeline cift kavrama sanziman koymaya calismasi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım