Opel Astra K 1.6 Cdti

yasarcan

Asfalt Kurutucu
11 May 2017
21
84
635
28
İstanbul
Herkese merhaba
2016 ekim ayı sonundan beri astra k dynamic kullanıyorum yaklaşık 10 bin km oldu araç hakkında bir şeyler yazacak duruma geldim artık. Astradan önce 2012 focus 3 titanium kullanıyordum o yüzden rahatlıkla bir karşılaştırma yapabilirim. Öncelikle artılarından başlayayım;
İlk artısı kesinlikle performansı 115hp lik tdci dan sonra baya baya farketti gerçekten 136 hp gibi gidiyor.
İkinci artısı donanım diyebilirim sanırım hele benim gibi siyah döşeme tavan seviyorsanız her bindiğinizde mutlu olucaksınız. Benim arabada tek olmasını istediğim ve olmayan şey led matrix farlar(baya içimde kaldı)
üçüncü artı iste yol tutuş onuda açıklayayım hemen;
Bende focus varken astranın yol tutuşunun daha iyi olduğunu bir yerde okumuştum ama inanmamıştım ki bilinende odur focus yol tutuş olarak daha üstün diye düşünülür ama gel gelelim ki gerçeğe focusla geçirdiğim yaklaşık 50 bin km ve astra geçirdiğim 10 bin km den sonra rahatlıkla astra daha iyi yol tutuyor diyebilirim hissedilir derecede fark var hatta arada fakat tutuş/konfor dengesine gelirsek işte orada eksilerine geçmiş oluyoruz ki;
ilk eksim hiç tartışmasız konfora arkadaşlar bu araba sert şehir içinde çoğu çukuru veya bozuk yüzeyi hissediyorsunuz ayrıca ön takım sesli çalışıyor ki ben nefret ediyorum bu özelliğinden.
ikinci eksi aracı sıfır aldığımızdan beri değişik değişik noktalardan özellikle göstergelerden ve kapılardan trim sesi eksik olmadı.Benim focustan soğumama sebep olan şeyin olmaması gereken sesler olduğunu düşünürsek benim için büyük problem.
Ve geldik son eksimize ki aslında bilemedim bu ne kadar eksi ne kadar değil diye ama son eksimiz şanzımana gidiyor. Aslında konforlu şanzıman ama testte dedikleri gibi biraz eski ve manuel araç kullanmayı seven biriyseniz ilk iki viteste kavrama yada kavramama hissi biraz can sıkıcı olabiliyor bazı noktorlarda ama şanzımanın performansa çokta bir etkisi olmadığını söyleyebilirim en azından perfomans hissini öldürmüyor ve yakıt tüketimi konusunda da aynı şeyi söyleyebilirim çünkü şuan 2 adet tüketim verisi var elimde ki ikiside bana kalırsa gayet iyi (aynı kullanımda focustan daha az yakıyor otomatik olmasına rağmen)
5.5lt/100km
5.3lt/100km
focusta 5.6lt/100km idi tüketimim
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Güle güle kullanın. 2012 Focus makyaj öncesi versiyonun iç mekanı ve direksiyonu biraz gariptir. Yol tutuş karakterleri mk1 Focus ve Astra G dışında Focus ve Astra'larda paralel gidiyor. Astra'lar coilover takılmış Focus gibi daha sert hissettiriyor. Son versiyonda da böyle demek ki. :)
Forumda Opel'e en çok sallayan kişiyimdir, yeni nesil Opel'lerden tamamen soğumuş biri olarak yakalamış olduğunuz yakıt tüketim değerlerini çok başarılı buldum. Sezar'ın hakkı Sezar'a :) Aracınızı sorunsuz kullanmanızı dilerim.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
konfor konusunu biraz açar mısınız? 15 20km kadar en dolu paket astra k dizel kullanma şansım olmuştu ancak konfota yorum yapamıyorum lakin yol pürüzsüz asfalttı. şuan leon dizel kullanıyorum araba çok sert diyemem ama konfor olarak beni epey üzdü. hayal kırıklığı yaşadım. nasıl bir sertlik bu? çukurlarda tümseklerde bam güm mü ediyor? ses içerde yankılanıyor mu? yoksa sertliği sadece yanal ve dikey esneklik için mi söylediniz?
 

yasarcan

Asfalt Kurutucu
11 May 2017
21
84
635
28
İstanbul
Güle güle kullanın. 2012 Focus makyaj öncesi versiyonun iç mekanı ve direksiyonu biraz gariptir. Yol tutuş karakterleri mk1 Focus ve Astra G dışında Focus ve Astra'larda paralel gidiyor. Astra'lar coilover takılmış Focus gibi daha sert hissettiriyor. Son versiyonda da böyle demek ki. :)
Forumda Opel'e en çok sallayan kişiyimdir, yeni nesil Opel'lerden tamamen soğumuş biri olarak yakalamış olduğunuz yakıt tüketim değerlerini çok başarılı buldum. Sezar'ın hakkı Sezar'a :) Aracınızı sorunsuz kullanmanızı dilerim.

valla ilginç bir şekilde ben makyaj öncesi focusun iç tasarımını baya beğeniyordum ya. İnsanı saran ve çoğu kişiye klostrofobik gelen tasarım benim baya hoşuma gidiyordu. Bu arada araba kullanmayı da astra g de öğrendiğimden g kasa ilede baya zaman geçirdim yeri bende ayrıdır.

konfor konusunu biraz açar mısınız? 15 20km kadar en dolu paket astra k dizel kullanma şansım olmuştu ancak konfota yorum yapamıyorum lakin yol pürüzsüz asfalttı. şuan leon dizel kullanıyorum araba çok sert diyemem ama konfor olarak beni epey üzdü. hayal kırıklığı yaşadım. nasıl bir sertlik bu? çukurlarda tümseklerde bam güm mü ediyor? ses içerde yankılanıyor mu? yoksa sertliği sadece yanal ve dikey esneklik için mi söylediniz?

düşük hızlarda bozuk yüzeylerde ilerlerken ön takımdan lokurtular geliyor hatta ben bi problem olduğunu düşünüp servise götürdüm test sürüşü yaptık falan işte normal dediler bu seslere ama arabanın asıl derdi kısa tümseklerle hızı biraz fazla kaçırdım mı içerde hiç hoş olmayan bam güm sesleri duyuluyor ilginç bir şekilde küçük sarı tümseklerden hızlı geçince ön takım sanki iki kere sekiyomuş gibi bişey oluyor ayrıca. Yani konfor beklentinizi minimumda tutmanız gereken bi araba pek çok yönüyle
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
valla ilginç bir şekilde ben makyaj öncesi focusun iç tasarımını baya beğeniyordum ya. İnsanı saran ve çoğu kişiye klostrofobik gelen tasarım benim baya hoşuma gidiyordu. Bu arada araba kullanmayı da astra g de öğrendiğimden g kasa ilede baya zaman geçirdim yeri bende ayrıdır.



düşük hızlarda bozuk yüzeylerde ilerlerken ön takımdan lokurtular geliyor hatta ben bi problem olduğunu düşünüp servise götürdüm test sürüşü yaptık falan işte normal dediler bu seslere ama arabanın asıl derdi kısa tümseklerle hızı biraz fazla kaçırdım mı içerde hiç hoş olmayan bam güm sesleri duyuluyor ilginç bir şekilde küçük sarı tümseklerden hızlı geçince ön takım sanki iki kere sekiyomuş gibi bişey oluyor ayrıca. Yani konfor beklentinizi minimumda tutmanız gereken bi araba pek çok yönüyle
durum leon'dan hallice desenize. üzüldüm
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,203
45,792
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben astra k'nin yol tutus konfor egrisini focus 2'ye cok benzetiyorum. F2 de cidden sert bir aracti hatta kullanicilar da bunu soyluyordu. Sertlestirilen araclarda ozellikle c ve b segment ise amortisorlerin darbe emisleri biraz yetersiz kalabiliyor ve rahatsiz edebiliyor. Kullanici rahatsiz oluyorsa 16 inch jantin ustune cikmamak gerek. Ben astra k'nin makyajli halinde bu mevzuya egileceklerini dusunuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

menefreghista

Taklacı Güvercin
12 Nis 2017
6
12
295
Herkese merhaba
2016 ekim ayı sonundan beri astra k dynamic kullanıyorum yaklaşık 10 bin km oldu araç hakkında bir şeyler yazacak duruma geldim artık. Astradan önce 2012 focus 3 titanium kullanıyordum o yüzden rahatlıkla bir karşılaştırma yapabilirim. Öncelikle artılarından başlayayım;
İlk artısı kesinlikle performansı 115hp lik tdci dan sonra baya baya farketti gerçekten 136 hp gibi gidiyor.
İkinci artısı donanım diyebilirim sanırım hele benim gibi siyah döşeme tavan seviyorsanız her bindiğinizde mutlu olucaksınız. Benim arabada tek olmasını istediğim ve olmayan şey led matrix farlar(baya içimde kaldı)
üçüncü artı iste yol tutuş onuda açıklayayım hemen;
Bende focus varken astranın yol tutuşunun daha iyi olduğunu bir yerde okumuştum ama inanmamıştım ki bilinende odur focus yol tutuş olarak daha üstün diye düşünülür ama gel gelelim ki gerçeğe focusla geçirdiğim yaklaşık 50 bin km ve astra geçirdiğim 10 bin km den sonra rahatlıkla astra daha iyi yol tutuyor diyebilirim hissedilir derecede fark var hatta arada fakat tutuş/konfor dengesine gelirsek işte orada eksilerine geçmiş oluyoruz ki;
ilk eksim hiç tartışmasız konfora arkadaşlar bu araba sert şehir içinde çoğu çukuru veya bozuk yüzeyi hissediyorsunuz ayrıca ön takım sesli çalışıyor ki ben nefret ediyorum bu özelliğinden.
ikinci eksi aracı sıfır aldığımızdan beri değişik değişik noktalardan özellikle göstergelerden ve kapılardan trim sesi eksik olmadı.Benim focustan soğumama sebep olan şeyin olmaması gereken sesler olduğunu düşünürsek benim için büyük problem.
Ve geldik son eksimize ki aslında bilemedim bu ne kadar eksi ne kadar değil diye ama son eksimiz şanzımana gidiyor. Aslında konforlu şanzıman ama testte dedikleri gibi biraz eski ve manuel araç kullanmayı seven biriyseniz ilk iki viteste kavrama yada kavramama hissi biraz can sıkıcı olabiliyor bazı noktorlarda ama şanzımanın performansa çokta bir etkisi olmadığını söyleyebilirim en azından perfomans hissini öldürmüyor ve yakıt tüketimi konusunda da aynı şeyi söyleyebilirim çünkü şuan 2 adet tüketim verisi var elimde ki ikiside bana kalırsa gayet iyi (aynı kullanımda focustan daha az yakıyor otomatik olmasına rağmen)
5.5lt/100km
5.3lt/100km
focusta 5.6lt/100km idi tüketimim
Bende aynı aracı aynı donanımla 20 bin kilometredir kullanıyorum.Dediklerinin tamamına katılıyorum sert süspansiyonlar önden gelen sesler(bir türlü çözemediğim lokurtu sesi) ve trim sesleri ve led matrix yokken zayıf kalan aydınlatma bu arabanın en büyük sıkıntıları bence de.Ama performans konusunda gerçekten tatmin edici.Bir de özellikle senden farklı olarak bu aracın otomatik vitesinin özellikle kış aylarında az yaktığını söyleyemem şöyle ki şehir içi kullanımlarda yol bilgisayrı verisi ile gerçek tüketim arasında 1 litre civarı fark oluyor.Bu durumda da benim gerçek tüketimim kışın 7.5 yazınsa 6.5 litreleri buluyor.Son olarakta estetik kaygılar olmasa ve üst paketlerde de tercih edilebilse bence bu araç 16 dan daha büyük ebatta jantla alınmamalı konfor açısından.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım