@alicangulpinar rcz r sahibi o yardımcı olabilir belki
Selamlar,
Benim aracım 156 HP’lik otomatik versiyon aslında RCZ R değil.
Şahsi fikrim: 156 Beygirlik otomatik versiyonu alıp THP 200’lük motor ya da daha güçlü motor koymayı çok doğru bulmam. Şanzımandan dolayı sıkıntı çıkabilir. Onun da değişmesi gerekir. Daha çok iş çıkarır. Nadiren de olsa yeni kasaların manuel versiyonları var. Eski kasaların aksine Evolution’ların manuelleri de 156 hp. Bunlara THP 200 motor konulabilir ya da eski kasa 200’lük bir RCZ bulup ona gerekli modifiyeler yapılabilir. Ama tüm bu modifiyeler sonucunda araç bir RCZ R sürüşüne ulaşır mı muamma. Sanmam. Çünkü RCZ R’daki olay da sadece motoru değil.
Eski kasa 200 beygirlik manuel bir RCZ alıp üstünde iyileştirmeler yapmak en uygun yollu çözüm olur. Yeni kasa alıp swapla güçlendirirseniz maliyet zaten RCZ R maliyetlerine yaklaşır çok bir anlamı olmaz.
Daha iyi performans istiyorsanız 156 beygir otomatik versiyonu önermem. Şanzıman max tork sınırı elinizi kolunuzu bağlar. Normal verisi 156 Hp 240nm iken yazılımla 190hp 290-300nm tork haline geliyor. Şanzıman da maksimum 320nm kaldırıyor bildiğim kadarıyla. Ben kendi aracımı stock kullanıyorum. O nedenle yazılımla hissiyat ne kadar değişir yorum yapamıyorum.
200’lük RCZ’e yazılım yaparsanız da, 200 beygir 275 nm torktan 220-240 HP, 335-360 nm torka çıkıyor. Ufak tefek de iyileştirmelerle de R’ye kağıt üzerinde yaklaşabilirsiniz.