Sabahları kontağı çalıştırıp hemen hareket etmek zararlı mıdır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

broscker

Asfalt Kurutucu
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
11
Beğeni puanı
21
Puanları
595
Konum
İstanbul
Konuyu biraz enteresan olarak 37 yıllık şoför babamla yakın akrabamız arasındaki tartışmayı yazarak açmak istiyorum.

- ****************** -
B: Sabah arabayı ilk çalıştırdığın zaman biraz rolantide çalışacak. Dizel araçta bu şart. Öyle kontağı çalıştırıp hemen hareket etmek olmaz. Biraz motorun sesini dinleyeceksin. 5 - 6 dakika en azından çalışacak. Kış aylarında en az 15 - 20 dakika!

A: Yok be abi! Yeni araçlarda hiç gerek yok buna. Çalıştır arabayı, devam et. O eskidendi. Hangi devirde yaşıyorsun!
- ****************** -
Sizce yeni model araçlarda çalıştırır çalıştırmaz hareket etmek zararlı mıdır?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
18,070
Beğeni puanı
51,462
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Yağları donduracak derecede soğuk bir hava değilse beklemeye gerek yok. 2000d/d geçilmeden çok hafif tempoda (2.viteste soğuk motor rölantisinde ilerlemek gibi) motora hiç yüklenmeden harekete geçilebilir. Ama kesinlikle ısınmadan yüklenip üst devirleri çevirmemek gerekir.
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,737
Beğeni puanı
7,355
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Valla havanın 0 derecenin altına indiği kış ayları haricinde soğuk motoru her çalıştırdığımızda 5-6 dk bekleyeceksek işimiz iş..
Her şeyi geliştiren otomotiv mühendisleri aracın yağlama sistemini de zamanla geliştirmişlerdir diye düşünüyorum :) ..Yani 15 yıl önceki ezberlerimiz bugün geçerli değil
 

At

Takipçi
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,487
Beğeni puanı
16,238
Puanları
5,020
Konum
Antalya
Ankara'da hep 15 20 saniye çalıştırıp beklerdik. Sonrasında sakin devirli kullanmadan giderdik. Bekleme olayı da bence sıkıntılı araç giderken daha çok hava alır bu da avantaj.
 

Gurdal07

Profesör
Katılım
29 Eyl 2016
Mesajlar
354
Beğeni puanı
342
Puanları
1,295
Konum
Antalya
Antalya'da yaz kış kontağı çevirip yürüyorum ama sakin sakin.
 

Reddington

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,814
Beğeni puanı
4,142
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
öyle 15-20 dk fazla ama çalıştıktan sonra bi süre beklemek faydalıdır. Özellikle turbo araçlarda aynı şekilde stop etmeden önce de beklemek şart
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
18,289
Beğeni puanı
45,933
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Bu mevzu herkesin tartışıp tartışıp bir türlü sonuca varamayacağı bir mevzu değil. Dizel motorlar için konuşursak soğuk kış günlerinde otomobili ilk çalıştırdığınızda ve hiç beklemeden hafif gaz vererek kalkışı yaptığınızda motorun nasıl saçma salak tepkiler verdiğini kendiniz de görebilirsiniz. Gazı yesem mi yemesem mi, çalışsam mı çalışmasam mı gibi saçma sapan triplere girmeye yelteniyor motor. Halbuki ilk çalıştırmadan sonra ( genellikle soğuk günlerde ) 1-2 dakika rölantide beklediğinizde aracın daha düzenli bir sese, daha düzenli titreşimlere ve devir saatinde milimetrik de olsa bir normale dönmeyi çok net görürsünüz. Soğuk günlerde 1-2 dakika bekleyip kalkış yapmak motorun tepkileri açısından daha sağlıklı. 15-20 dk ise çok fazla.
 

RedLine

Profesör
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
257
Beğeni puanı
349
Puanları
1,395
Konum
İstanbul
Önce kontak yarım açılır, kontrol ışıkları sönünce tam çevrilir. İlk çalışma anında devir be anlık tüketim yüksek görünür, 30sn içinde normal rolanti devrine ve tüketim değerine yaklaşır, fren pedalı hafifler . Bunlar olmadan arabayı hareket ettirmem.
 

candiyebilirler

Profesör
Katılım
16 Eki 2016
Mesajlar
138
Beğeni puanı
435
Puanları
1,885
Konum
İstanbul
Aracı ilk yarım kontak yapıp sensör seslerinin geçmesini ve kontrol-uyarı ışıklarının sönmesini bekliyorum. Ardından tam kontak yapıp aracı çalıştırdıktan sonra yaklaşık 1-2 dakika bekliyorum. Yağ sıcaklığına ve motor sıcaklığına bakarak uygun koşullara gelene kadar 2000- 2500 deviri geçmemeye özen gösteriyorum.
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,737
Beğeni puanı
7,355
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Dizel motorlar daha narinler cold start konusunda
Ancak özellikle yeni teknoloji benzinli araçları hava çok soğuk olmadığı sürece 1 dk bile rölantide çalıştırmak fazla
 

Stargazer

Profesör
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
109
Beğeni puanı
101
Puanları
1,085
Konum
Istanbul
Yaz/Kış ya da Benzinli/Dizel fark etmeksizin rölantide çalıştırmak iyidir. Aracınızın stabil devrine ulaşmasını beklemenizde fayda var.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
5,302
Beğeni puanı
9,457
Puanları
4,970
Konum
kocaeli
Özellikle turbonuzun sağlığı için stop etmeden de yarım dk civarı beklemek faydalı olur.

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ahmet.kocak

Profesör
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
280
Beğeni puanı
268
Puanları
1,445
Yaş
38
Konum
ankara
2016 model turbo dizel bir aracın içinden uyarı :)
2974feb5dc8256901d9ee7e05bea6286.jpg


Lenovo A6020a46 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,347
Beğeni puanı
3,278
Puanları
3,770
Yaş
24
Konum
Antalya
Uykudan uyanır uyanmaz sırtınıza .çuvalı yükleyip yürü lan deseler nasıl hissedersiniz ? Bence aynı mantık, uyandırdıktan sonra bir dakika civarı kendine gelmesini beklemek lazım. Arabalara fısıldayın. :D
 

mecagil

Profesör
Katılım
9 Eki 2016
Mesajlar
670
Beğeni puanı
1,139
Puanları
2,320
Konum
Ankara
Yağlama konusunda Castrol Magnatec tarzı yağlar çeperde kaldığı için eskisi kadar zarar yok. Fakat normal yağlı bir araçta gece boyunca yağ aşağı akarak motor kuruduğu için çalıştırdıktan sonra bir müddet bekleyerek motorun tekrar yağlanmasına zaman verilmeli. En azından 1dk rölanti devri düşene kadar bekleyin.
 

TSIDSG

Panpa
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,399
Beğeni puanı
9,449
Puanları
4,970
Konum
İstanbul
@motorsinann daha iyi anlayır 30sn beklemek lazım diye biliyorum en az yağın film tabaka oluşturabilmesi için
motorlar ilk çalıştırmada yağsız çalışıyor zaten, zincirli motorlarda özellikle BMWlerde çok görüyorum
sabah ilk marş yapınca 5-6 saniye zincir sesi geliyor bunun sebebi motor yağının henüz ulaşmamasından kaynaklı
subap kadehleri, iticiler, eksantrik yatakları gibi yağ pompasına uzak olan parçaların tam yağlama olmadan hareket ettirilmesi iyi olmaz, en azından normal havada 30 saniye soğukta 1-2 dakika beklenmeli
 

ShadoWalkn

Panpa
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,423
Beğeni puanı
2,430
Puanları
2,570
Konum
İstanbul
Tartışmaya gerek yokmuş.

Tüm araçların kullanma kılavuzunda ne kadar beklenmesi gerektiği (soğuk çalıştırma da ve stop ederken) yazıyor.

Elbette atıyorum hava 5 derece iken 1 dakika bekleniyorsa -25 derecede 2 - 3 dakika beklenmeli. Onun dışında kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa onu uygularım.

Gelişen motor ve yağ teknolojileri artık işleri bayağı pratikleştirdi.

Eskiden (20 - 30 sene önce) 0w grubu yağ yoktu. 10w 40'lar 20w 60'lar vardı. Kalın yağ oldukları için özellikle kışın araçlar çalışmakta zorlanır, çalıştıktan sonra da yağın olması gereken kıvama gelmesi için beklenirdi. 0w, 5w yağ grubunda 1 - 2 dakika bekleme kışın 2 - 3 dakika beklemek yeterli.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım