Saç jant normalde alaşım janttan daha ağırdır ve balansı daha kolay bozulur. Hafif olmasının avantajı en başta yakıt tüketimi ve döndürmek için gereken yükün azalması nedeniyle yürüyen aksamın rahatlamasıdır. Normalde alaşım jantın kırılacağı kadar ağır bir darbede saç jant da kullanılmaz hale gelir ve muhtemelen lastiği üzerinden attıracak kadar yamulur. Konfor olarak bir farklarının olacağını düşünmüyorum.
Ebat olarak orijinal jant ebatına sadık kalınmasını ben de destekliyorum. Orijinal jantını bulamadığım için kendi arabamda alaşım jant takımı almıştım ama yine orijinal ebattan şaşmayıp 13" almıştım.
Kış lastiklerinde saç jantların kullanılma sebebi, genelde araç sahiplerinin 3-4 ay için yeni bir takım jant almak istememesidir.
Özellikle soğuk iklim ülkelerinin ürettiği arabaların orijinal saç jantları, ülkemiz koşullarına daha az dayanır. Yüksek sıcaklıklarda çok daha kolay blaans bozabilir, yamulabilir. Lada'ların kanayan yarasıdır.
Bu arada alaşım jantlarda iki kollu saçma tasarımlar filan da olabiliyor, tabii ki onların ne ağırlık dengesi makul olur, ne de dayanıklılığı olur. Onlar neden alınır onu da bilmem. Bahsettiğim alaşım jantlar onlar değil