Dusuk hacim ve atmosferik olduğu için bence biseyler yapmak pek mutlu etmez. Satip daha büyük hacim bir araba bakmak daha mantıklı olur bencetofaş marka murat 124 aracım var araç 1.3 motor.
bu motor bana yetersiz geliyor. motoru güçlendirmek istiyorum.
neler yapılabilir tecrübeli kardeşlerim ve abilerim yardımınızı rica ediyorum ?
Performanstan kastiniz biraz daha serilik ise aracınızın hava filtresini maksimum kondisyonda tutmaya çalışın. Bu şekilde havayı daha kolay emecek ve daha fazla patlama sağlanmış olacaktır. Aracınızın yakıt/hava karışımının doğru olduğundan , bir diğer deyişle karburator ayarinin doğru olduğundan emin olun. Lastik basınçlarınızı sürekli uygun değerlerde tutun. Bunlar motorunuzu maksimum verimde kullanmayı sağlayacaktır.
Eğer amacınız gerçek manada modifiye edip motor gücünün %100 ünden fazlasına çıkmak ise işiniz biraz zor Yeni nesil turbo bir motor olsaydı görece basit bir yazılımla %15-20 güç artışı sağlayabilirdiniz. Atmosferik bir araçta beygir kazanmak oldukça zordur. Ama bu işi zirveye taşımış olan örnekleri de var. Youtube'a Wankel Şahin yazarsanız aracın Supralarla drag yarışına kalktığı videoları görürsünüz. Ama maalesef bunu Tofaş motoruyla yapmıyor. Benim tavsiyem motorsporlarinda kullanılmış motor bloklarını kullanmanız. Bu motor blokları doğuştan fazladan beygire dayanıklı oluyor. BMW'nin yarış sporlarında E30'larda ve bir cok modelinde kullandığı M50 motoru fiyat seviyesi olarak da görece daha uygun olduğundan düşünülebilir.
Mesajım yanlış anlaşıldı sanırım. O motoru 124 e takmaktan bahsetmek istemedim ben. Zaten 124'ün üretilmiş amacı , alt yapısı buna uygun değil. 124'ün yerine bu motorun kullanıldığı otomobilleri seçmeniz daha mantikli olur demeye çalıştım.Öyle bir motoru alıp 124 takmak ölüm makinesine dönüştürmez mi?
Buda Wankel Şahin, günlük kullanıldığını da hiç zannetmiyorum.
Arabaların altyapıları belli, fazla abartmamak lazım. Konuyu açan kişinin de böyle bir şey isteyeceğini zannetmiyorum. Araba gittiğinden daha iyi durmalı diye düşünüyorum.
Konu şahin değil 124. Konu şahin olsa bile bu arabanın sadece dış kaporta akşamı şahin. Onun dışında her hangi bir alakası yok zaten tofas grubuyla. Wankel sahinden bahsediyorum.Mesajım yanlış anlaşıldı sanırım. O motoru 124 e takmaktan bahsetmek istemedim ben. Zaten 124'ün üretilmiş amacı , alt yapısı buna uygun değil. 124'ün yerine bu motorun kullanıldığı otomobilleri seçmeniz daha mantikli olur demeye çalıştım.
Wankel Şahin'in günlük kullanıldığına dair bir iddam yok zaten o güçte olup da günlük kullanılabilen sayılı araba vardır. Benim amacım konu Şahinse gelinebilecek son noktaları göstermeye çalışmak
Konunun ne olduğunun farkindayim. Siz mesaja odaklanmayı deneyin.Konu şahin değil 124. Konu şahin olsa bile bu arabanın sadece dış kaporta akşamı şahin. Onun dışında her hangi bir alakası yok zaten tofas grubuyla. Wankel sahinden bahsediyorum.
Hemen hemen bunların aynısını yazacaktım Bütçe doğrultusunda düşük basınçlı turbo uygulaması da yapılabilir. Yalnız şunu kesinlikle unutmamak gerekir: 124 gibi bir arabada en küçük güç artışında bile fren ve süspansiyon modifiyesi şart olur.İlk olarak headers takılabilir. Daha sonra 1600 Weber karbüratör, dereceli egzantrik ve elektronik ateşleme uygulaması yapılabilir. Bunlar da tatmin etmezse manifold, piston modifiyesi yapılabilir. Bunlar sadece motor için yapılacaklar. Bu kadar yükledikten sonra yürüyeni de modifiye etmek gerekecek. 5 ileri şanzıman, 1600 diferansiyel vs..
Ama 1.3 -(hatta çoğu aslında 1.2'dir ruhsatta yanlış geçer)- 124 motorunu bu kadar yüklemek mantıksız bence. Bu araçlar hız için değil haz için kullanılmalı. Çünkü işin içine hız girdiğinde ölüm makinesine dönüşüyorlar. İlla ki 124 modifiye etmek istiyorum diyorsanız 1.6 slx motor atıp onu yüklemek daha mantıklı olur.
Stock hali dahi yetmediğini söylüyor çoğu kullanıcı. Zaten modifiyenin amacı da bu değil mi. Aracın eksiklerini daha iyileriyle güncellemek. Sadece motor değil. Hatta bana kalırsa önce taşıyıcılar ve yürüyen iyileştirilip daha sonra bu ikisinin limitini göre motor yükseltilmeli.Hemen hemen bunların aynısını yazacaktım Bütçe doğrultusunda düşük basınçlı turbo uygulaması da yapılabilir. Yalnız şunu kesinlikle unutmamak gerekir: 124 gibi bir arabada en küçük güç artışında bile fren ve süspansiyon modifiyesi şart olur.
Tam 1.6 motor swaplayabilirsiniz demeye gelmiştim ki yazmışsınız bile sığar mı bilmiyorum ama 2.0 Tempra motoru denemenizi tavsiye ederim tabii bunu yaparken yürümenin bir hayli geliştirilmesi gerek.İlk olarak headers takılabilir. Daha sonra 1600 Weber karbüratör, dereceli egzantrik ve elektronik ateşleme uygulaması yapılabilir. Bunlar da tatmin etmezse manifold, piston modifiyesi yapılabilir. Bunlar sadece motor için yapılacaklar. Bu kadar yükledikten sonra yürüyeni de modifiye etmek gerekecek. 5 ileri şanzıman, 1600 diferansiyel vs..
Ama 1.3 -(hatta çoğu aslında 1.2'dir ruhsatta yanlış geçer)- 124 motorunu bu kadar yüklemek mantıksız bence. Bu araçlar hız için değil haz için kullanılmalı. Çünkü işin içine hız girdiğinde ölüm makinesine dönüşüyorlar. İlla ki 124 modifiye etmek istiyorum diyorsanız 1.6 slx motor atıp onu yüklemek daha mantıklı olur.
Yaptım gitti Teşekkürler
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.