10'uncu nesil makyajlı (2011) ve 11'inci nesil makyajsız (2016) model 1.33 Corolla ile fazlaca deneyimim oldu, 2016 'yı halihazırda arada kullanmaya devam ediyorum.
1.33'lerde tek paket sunuluyor. 2011'i baya doluydu şuan ki ile kıyaslayınca. 6 ileri düz şanzıman var. 99bg'e 128nm tork üretiyor. Atmosferik motorlu araç kullanıcısıysanız, yadırgamayacaksanız almanızda bir sorun yok. İtmiyor, çekmiyor, gitmiyor diyenler abartıdan başka bir şey değil, devirli kullanırsan tahminden de iyi gidiyor ama o durumlarda yakıt tüketimi artıyor haliyle. Linea 1.3 multijet şöyle kaçıyor böyle uçuyor falan deyip Corolla'ya burun kıvıran bir tanıdık var, 1.33'lük kağnı(!)ya yetişemedi multijetiyle.
Ben hızlı sürücü değilim öncelikle onu söyleyeyim. Ama Linea 90'dan sonra bile bana güven vermiyor, Corolla'da 160'ta bile sorun hissetmiyorum. Araç sahibi uzun yolda 180'le gidiyorum diye anlatıyor, 1200 küsur kiloluk 99bglik bir arabadan da daha fazlasını beklemek haksızlık olur zaten. Mesele ne istediğini bilmekte.
Yakıt tüketimi kişiden kişiye fazlasıyla değişken bir şey. Benim normal kullanımımla 7.5-7.7 civarı yakıyor İstanbul'da.
Donanım olarak yoksul bir araç.
CD/radyo çalar, USB/AUX girişi, analog klima, yokuş kalkış desteği, ön kol dayama, 7 adet hava yastığı var (sürücü ön, sürücü diz, sürücü perde, yolcu ön, yolcu perde, arka sağ yolcu perde, arka sol yolcu perde). Bir de dijital saat var konsolda, onu unuttum.
Sevmeyenler oluyor ama bana çok karakteristik geliyor o Casio saat, tam Japon işi. Alman'a Fransız'a koysan yakışmaz.
(2011'de deri direksiyon, katlanan yan aynalar, arka kol dayama ve sis farı vardı üsttekilere ek olarak, onları kıstılar.)
*İnternette ön yolcu diz hava yastığı da bulunduğunu yazanlar olmuş, ondan emin değilim. Üstteki 7 hava yastığı Toyotalarda (en azından benim bildiğim her Toyota'da) standart zaten, her model ve donanımda.