Ayda en az 1 sefer otobandan istanbul -izmit git gel yapıyorum.. 14 yılın ilk 7 senesi vectra gl, son 7 yılı vectra gt .. markalara göre kullanım tarzları aynen şöyle ;
Audı : sinyal kullanımı mükemmel, sol şeritten başka şeritte görmek neredeyse imkansız, temkinli olmak şartı ile şeridi kapatıp gidiyorlar hız ortalamaları yaklaşık 160-170.. ayna kontrolleri harika, sıkıştırma yok, takip mesafesi her zaman var. Yol istediğinizde trip atmıyorlar.
Mercedes ; Sol veya orta şeritte görmek mümkün, genelde sinyal kullanımı yok, ayna kontrolü var, yol istediğinizde gayet efendice yol veriyorlar, sol şeritte 120 takıntıları var, takip mesafesi güzel.
Vw ; Sol şeritte ilerliyorsunuz ve arkadan yaklaşık 3 km uzağınızdan biri selektör yaparak geliyor.. işte o Vw sürücüsüdür. sağa geçip yol verirsiniz teyipde yeni başlayan müzik sonlara yaklaştığında ancak sizi geçmiştir. Sinyal kullanımı genelde var ancak direksiyonu kırarken veriyorlar, takip mesafesi yok, sanki yakıt ekonomisi için sizin çeki demirinize yapışmışda sizde onu çekiyormuşsunuz gibi.. siyam ikizi gibi yapışık gidiyorsunuz. Sol şeritte aynı hızdada seyir etseniz önünde hiçbir araca tehamülleri yok. Yol isteme şekilleri genelde seri selektör yapma. Şahsen ben çoluk çocuk varken uzak duruyorum.
Honda ; Bu markada 2 tip sürücü modeli var. Birincisi sakin sessiz efendice giden ama genelde sinyal kullanımı olmayan, ayna kullanımı olan orta şerit modeli... 2.si ise ki, bunlar çoğunluk la tampona yapışan, aynaya sürterek geçen, sol şeritte arkadan tekerli disko takibi altında olduğunuz, makas atan, selektör asla kullanmayan onun yerine sürekli korna çalan bir model. Genelde orta şeritte takılıyorlar ve yanlarından geçen araçlara musallat oluyorlar.. neyseki motorları hep tırt çıkıyorda gaza basıp atlatıyorsunuz bu tipleri. Kaza yaptırmaya çok müsait yakın takipleri var. Birde insana tik tik bakmaları...
Skoda ; Suberb ler dışında sol şeritte neredeyse denk gelmedim. Genelde takip mesafesine dikkat ediyorlar. Ayna ve sinyal kullanımları iyi.. Yeni oktavıa ve suberb sürücüleri limitleri zorlamayı seviyorlar. Sol şeritte gidemiyorlar ama yol istediğinizdede diretiyorlar.. Araçlar yeni hevesler tavan bence makul bişey bu..
Fiat ; Birçok sürücü modeli var ama ağırlıkla saygısızca ne sinyal ne de ayna kullanımı yok. (birde şehir içinde trafikde 20cm lik yerlere girmeye çalışıyorlar) . Sol şeritte şeridi kapatanları çok.. ferrari gelse yol vermiyorlar adamlarda mükemmel bir özgüven var.. uzunları ve sisleri sürekli açık..
Alfa Romeo : Çok az denk geldim o yüzden genelleme yapmak yanlış olur ama sol şeridi kapatıp gözden kayboluyorlar diyebilirim.
Bmw : Sol şeritte gidiyorsunuz önünüzdeki adam sakince gidiyor arkada da bmw ci arkadaş geliyor diyelim.. buraya kadar bir sıkıntı yok, önünüzdeki adam orta şeride geçti ve önünüz açıldı ya.. arkada bir kıyamet kopuyor.. selektör konra tampona yapışma.. abi dur adam yeni geçti sağa roket diilimki.. bizde gidicez.. ama hayır yol vermek mecburiyetindesiniz, yoksa 230 a kadar dibinizde gidiyor.. Sinyal kullanımı genelde var ama direksiyonu çevirdiği anda veriyor. Selektör yapsanızda yol vermiyor, aynadan sizi kestiğini görüyorsunuz ancak yol vermeyi bir ego haline getirmişler (genelde) .. yol vermek yerine gaza sonuna kadar basıp biryerde yine yavaşlıyorlar.Orta şeride alerjileri var. Genelde saygısızca araç kullanıyorlar ve 3 km öteden selektör yapmaya başlıyorlar.
Citroen : Tutmayın küçük enişteyi... bu kadar diyorum.
Ford : Genelde saygılı ve hız kurallarına uyuyorlar.. sinyal ve ayna kullanımıda ortalamaların üstünde. Sevdiğim sürücü tipleridir.
Toyota : Yanından geçerken korktuğum her an ne yapacağı belli olmayan sürücü modelleri bu markadan.. ayna ve sinyal kullanımı hak getire.. o ne ki.. Ama haklarını yemiyim, genelde orta şeritte takılan kullanıcıları mükemmel bir sabıra sahip, zira 60 la giderken arkadan gelen araçların korna ve selektörlerine aldırmadan o hızı korumak mükemmel bir sabır ve dikkat gerektiriyor. Şerit değiştirmedikleri için de sinyal ve ayna kullanımını unutuyorlar kanımca.. Yoksa 50 ile sol şeride sinyalsiz ve ayna kontrolsüz atlamanın başka açıklaması olamaz. Otobanda önünüzde seyreden orta şeritteki araçlar aniden bir sağa bir sola sinyal vermeye başladılarsa ya bir araç arıza yapmış yolda kalmıştır, ya da oradan bir toyota sürücüsü gidiyordur. Sakinlk ve vurdumduymazlık bence farklı şeyler.
Saab ; Çok denk gelmesemde avını bekleyen kurt gibi otobanda süzüldüklerini biliyorum.. diğer yönlerden yorum yapamıcam ama sol şeridi sevdikleri aşikar.
Seat : Genelde leon cular çoğunlukda sinyal ve ayna kullanımı güzel. Yolda apaçilikleri yok. Orta şeritte sakin seyir halindeler. Genelde gençlerin sahibi olduğu marka için güzel bir imaj bırakıyorlar yolda.
Porsche ; Takip mesafeleri her zaman var. Sinyal ve ayna kullanımı 5 yıldız. Sol şeritte yol vermemek gibi tavırları yok. Selektör yapmanıza gerek kalmadan eğer gitmeyecekse zaten şeridi size bırakıyor kibarca.
Ferrari : Genelleme yapmak gerekirse Honda nın 2.grupları ile aynılar. Porsche ve bu marka arasında bu kadar aşırı uçurumlu sürücü karakteri bulunması şaşırtıcı.
Renault : = Vw.
Opel : İnsignia kullanıcıları hariç, genelde hız kurallarına uyuyorlar, sinyal verme zayıf, ayna kontrolü iyi, takip mesafesi yetersiz ama hiç olmamasından iyidir. Genelde selektör yapmanıza fırsat kalmadan yol veriyorlar. Çoğunlukla orta şeritteler.. Ama insignia kullanıcıları bunların dışındalar.. Arabanın verdiği bir özgüven mi oluyor neyse orta şeritten sol şeride atlayıp gazlama huyları var. Sol şeritte başka araca tehamülleri yok, şeridi kapatayım gideyim arkadakilerde bana uysun modundalar. Sinyal kullanımı var ama direksiynu çevirdiği anda veriyor. Arkada kıyamet kopsa umrunda değil yol vermiyor.
Bunlar benim genellemelerim tabiiki istisnalar var, iyi veya kötü...