Türkiye'nin ilk yerli arabası devrim tekrar üretilse

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,370
7,209
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
Çok iyi olmaz mı? Sınırlı sayı da 20 tane bile üretilse çok güzel olur.
 

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,370
7,209
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
images.jpg
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,283
45,926
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Klasik araba tutkunları kesinlikle alır. Günlük kullanıma pek uygun değil ama hafta sonları ufak ufak sürüşler tat verebilir. Bir şahin, doğan sıfırdan üretilse satış patlaması olur. Burası da böyle bir memleket işte..
 
Son düzenleme:

acarr

Elit Apaçi
8 Eyl 2016
65
32
970
26
Bursa-Samsun
Olacak bizim de bir yerli arabamız ama umarım anadol gibi şase ve motoru ford'dan almayız.
İyi anlaşmalar yapılsa Ford'dan şase ve motor almakta hiçbir sakınca yok. Bugün dünyada çok ciddi otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai ilk kurulduğunda Ford'un sadece montajını yapıyordu.
 

I223TTIN

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
29
21
595
33
HATAY - GAZİANTEP
yapılmaması için aslında hiç bir sebep yok ama asıl sorun şurda. devlet burda kendi çıkarını düşünüyor. bu sebepten dolayı araba üretilsin satılsın diye uğraşılacağına dışardan gelsin satılsın zaten ben bir araba parası kadar vergi alıyorum ondan diye düşünüyor. bundan dolayı yerli otomobil üretilme işinde su an 1 asır geriden takip ediyoruz. Vergilendirme sistemi bu şekilde devam ettiği sürece de öncelik ithal arabaların yurt içinde yüksek vergilerle satılması şeklinde devam edecektir MAALESEF..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Samed M.

kutu149

Asfalt Kurutucu
7 Eyl 2016
10
2
595
Yerli otomobil Türkiye için şu an bir zorunluluk değil. 60lı 70li yıllardan kalmış bir sevda sadece.Zaten Türkiye ne kadar bir markası olmasa da üretim ve montaj sayesinde pastadan kendine düşen dilimi alıyor.Bence şu an önemli olan Dünya'da bizim hala kaçırmakta olduğumuz teknoloji trenine yetişmek.Otomobile yatırılacak Ar-Geyi Akü,Pil gelişimi üzerine yatırılırsa daha büyük sonuçlar elde edilebilir.Bir Dünya üzerinde belli bir kitleye araç satmak var.Bir de Dünya üzerinde sayılı markalara elektrik motoru vermek var.Bu sadece ufak bir örnekti.Dünya'nın en büyük havayollarından birine sahibiz.Yerli otomobilden ziyade yerli uçağa yatırım çok daha mantıklı olur bizim için.Çünkü daha az rakibr karşın daha büyük bir Ar-ge bütçesi ile yola çıkılabilir.Bunlar sadece örnek uçak olmaz,elektrik motoru olmaz TV üretirsin.Şunu unutmamak lazım.Ekonomik açıdan gelişmiş ülkelere bakın ellerinde neleri var? Ya doğal kaynaklarını satıyorlar Rusya,Azerbaycan,Suudi Arabistan gibi ya da Amerika ve Avrupa Ülkeleri gibi bilim üretiyorlar,marka yaratıyorlar.Dünya üzerinde bizim gibi nüfusu gelirine oranla fazla olan ülkelere bir bakın.Çin, Hindistan gibi bir ülke olmasakta bunlar bizim için güzel örnekler.Bu ülkelerdeki markalara bakınca ne demek istediğimi anlayacaksınız.Ha bize en güzel örnek Kore olur.Orası da ayrı hem sanayi hem teknoloji anlamında emin adımlarla ilerleyen bir ülke.

Özet: Yerli araba Türkiye'ye bir şey katmaz.En büyük örnek bakın Amerikan markalarına Amerika dışında diğer ülkelerde rakipleri ile kapışabiliyorlae mı? Hayır.Ama adamlar teknoloji ile o açışı kapatıyorlar.
 

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,370
7,209
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
İyi anlaşmalar yapılsa Ford'dan şase ve motor almakta hiçbir sakınca yok. Bugün dünyada çok ciddi otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai ilk kurulduğunda Ford'un sadece montajını yapıyordu.
Yerli otomobil demek motor, şasi vb. Bütün aksamların bizim üretimimiz olması lazım. Aynı Devrim'de ki gibi.
 

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,370
7,209
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
Bir kötü haber de devrim'den 4 adet üretildi ama 3'ü hurdaya çıkartıldı. 10 adet de motor üretilmişti.
 

UmitKoyuncuoglu

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
28
59
635
Bu duruma ilgili herseyi aciklayacak ufak bir video paylasacagim lakin siyasetten bahsetmek beraberinde bircok tartisma yaratacak, benim merak ettigim bir konu var; Devlet destegi olmadan Türk bir is adami, ya da yatirimci araba, pil, ucak, uzay mekigi, aklınıza gelebilecek ne varsa uretimini destekleyemez mi ? Yoksa hala tarim saniyeye ve insaat sektorune mi yatirim yapacagiz ?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,283
45,926
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu duruma ilgili herseyi aciklayacak ufak bir video paylasacagim lakin siyasetten bahsetmek beraberinde bircok tartisma yaratacak, benim merak ettigim bir konu var; Devlet destegi olmadan Türk bir is adami, ya da yatirimci araba, pil, ucak, uzay mekigi, aklınıza gelebilecek ne varsa uretimini destekleyemez mi ? Yoksa hala tarim saniyeye ve insaat sektorune mi yatirim yapacagiz ?
Hocam aslında dediğiniz doğru. Bu mevzuların bir çoğuna el atabilecek maddi kaynağa sahip çok yatırımcı var. İçlerinden bu işe kalkışmak isteyecek olan da vardır eminim. Fakat bazı sektörlerde özellikle hükümet kanadını ikna etmek gerekiyor. Otomobil ve akaryakıt ürünlerinden alınan vergiler yıllık bütçesinin hatrı sayılır bir kısmını oluşturuyor. Dışardan alınan araçlardan alınan vergiler bu kadar yüksekken devletin ne kendisi bu işe kalkışır ne de başka bir yatırımcının önünü açar. Zaten ötv oranı düşürülmediği sürece biz kendi otomobilimizi üretsek bile yine pahalıya satın almak zorunda kalacağız. Yurt dışından getirilen araçlardan biraz daha ucuz olur hepsi bu ama yeterince değil.
 

UmitKoyuncuoglu

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
28
59
635
Hocam aslında dediğiniz doğru. Bu mevzuların bir çoğuna el atabilecek maddi kaynağa sahip çok yatırımcı var. İçlerinden bu işe kalkışmak isteyecek olan da vardır eminim. Fakat bazı sektörlerde özellikle hükümet kanadını ikna etmek gerekiyor. Otomobil ve akaryakıt ürünlerinden alınan vergiler yıllık bütçesinin hatrı sayılır bir kısmını oluşturuyor. Dışardan alınan araçlardan alınan vergiler bu kadar yüksekken devletin ne kendisi bu işe kalkışır ne de başka bir yatırımcının önünü açar. Zaten ötv oranı düşürülmediği sürece biz kendi otomobilimizi üretsek bile yine pahalıya satın almak zorunda kalacağız. Yurt dışından getirilen araçlardan biraz daha ucuz olur hepsi bu ama yeterince değil.
Tesekkur ederim cevabiniz icin, sadece ekonomik araca sahip olmak olmamalı amac, birseyler uretebilmek olmali, ulkemizin vergi sistemi degismez yillardir anladik bunu belki disariya satabilecegimiz araclar uretibilirdik, biliyor musunuz bilmiyorum ancak Bmw Almanya da uretiliyor ya da bircogu orda uretiliyoe Alman menseili bir firma ancak Amerikada Bmwler Almanyadan daha uygun, vergi sistemi onune gecmemeli yerli uretimin..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,283
45,926
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tesekkur ederim cevabiniz icin, sadece ekonomik araca sahip olmak olmamalı amac, birseyler uretebilmek olmali, ulkemizin vergi sistemi degismez yillardir anladik bunu belki disariya satabilecegimiz araclar uretibilirdik, biliyor musunuz bilmiyorum ancak Bmw Almanya da uretiliyor ya da bircogu orda uretiliyoe Alman menseili bir firma ancak Amerikada Bmwler Almanyadan daha uygun, vergi sistemi onune gecmemeli yerli uretimin..
Rica ederim. Mevzuya milliyetçi bakıp kendi ürünümüzü üretelim ve tüm dünyaya satışını yapalım fikrini ben de benimsiyorum fakat otomobil sektörü gibi çok zor ve önemli bir pastadan pay alabilmek maalesef yerli araç üretmenin de ötesinde bir durum. Amerika ve Avrupa ülkelerinin çoğunda kişi başına düşen milli gelir ile vergi oranı arasında güzel bir uyum vardır fakat bizim gibi az gelişmiş yahut gelişmekte olan ülkelerde bu durum vatandaşın aleyhinde işliyor. Mevzuya mecbur ekonomik bakıyorum çünkü farz edelim kendi otomobilimizi ürettik ama vergilerde herhangi bir düşüş yok. Eminim ki çoğumuz yine yabancı menşeili araçları alacağız çünkü yerli üretim yine pahalı olacak. Şimdi sen bir devlet olarak kendi ürettiğin ürünü o veya bu sebeple kendi vatandaşına kullandıramıyorsan, yurt dışındaki bir potansiyel müşterine bu durumu maalesef ki anlatamazsın. Devletin yerli üretim ürünlerinin satın alınmasına teşvik edici eylemleri olmalı. Bunun ilk ayağı da kesinlikle vergilerin düşürülmesi. En azından yerli üretim araçlardan alınan ötv'yi düşük tutmalısın yahut muhafiyet göstermelisin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: UmitKoyuncuoglu

acarr

Elit Apaçi
8 Eyl 2016
65
32
970
26
Bursa-Samsun
Bu duruma ilgili herseyi aciklayacak ufak bir video paylasacagim lakin siyasetten bahsetmek beraberinde bircok tartisma yaratacak, benim merak ettigim bir konu var; Devlet destegi olmadan Türk bir is adami, ya da yatirimci araba, pil, ucak, uzay mekigi, aklınıza gelebilecek ne varsa uretimini destekleyemez mi ? Yoksa hala tarim saniyeye ve insaat sektorune mi yatirim yapacagiz ?
Türkiye'de bunu başarabilecek şirketleri sayın, ondan sonra otomotiv ile ilgili bağlarını araştırın. Açıkça fikrimi söyleyeyim bu konunun hükumetle devletle vergiyle alakası yok. Serbest piyasa ekonomilerinde zaten devlet kendi başına otomobil üretmek gibi bir şeye kalkışamaz. Devlet ancak teşvik verir ve bu projeyi gerçekleştirir. Türkiye'de büyük sanayi şirketleri şu anda sadece yurtdışından getirdiği araçlarla bile çok çok büyük karlar elde ediyorlar. Bu yüzden de 0'dan böyle bir projeye milyar dolarlar gömmek istemiyorlar. Sabancı, Koç, Assan, Doğuş, Borusan vs. Bu şirketlerin otomobil üretmeleri için sadece istemeleri yetmez mi? Bu şirketlerin yıllık gelirlerine bakmamız bu soruyu cevaplamamız için yeterli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: UmitKoyuncuoglu

UmitKoyuncuoglu

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
28
59
635
Rica ederim. Mevzuya milliyetçi bakıp kendi ürünümüzü üretelim ve tüm dünyaya satışını yapalım fikrini ben de benimsiyorum fakat otomobil sektörü gibi çok zor ve önemli bir pastadan pay alabilmek maalesef yerli araç üretmenin de ötesinde bir durum. Amerika ve Avrupa ülkelerinin çoğunda kişi başına düşen milli gelir ile vergi oranı arasında güzel bir uyum vardır fakat bizim gibi az gelişmiş yahut gelişmekte olan ülkelerde bu durum vatandaşın aleyhinde işliyor. Mevzuya mecbur ekonomik bakıyorum çünkü farz edelim kendi otomobilimizi ürettik ama vergilerde herhangi bir düşüş yok. Eminim ki çoğumuz yine yabancı menşeili araçları alacağız çünkü yerli üretim yine pahalı olacak. Şimdi sen bir devlet olarak kendi ürettiğin ürünü o veya bu sebeple kendi vatandaşına kullandıramıyorsan, yurt dışındaki bir potansiyel müşterine bu durumu maalesef ki anlatamazsın. Devletin yerli üretim ürünlerinin satın alınmasına teşvik edici eylemleri olmalı. Bunun ilk ayağı da kesinlikle vergilerin düşürülmesi. En azından yerli üretim araçlardan alınan ötv'yi düşük tutmalısın yahut muhafiyet göstermelisin.
Açıklayıcı bir cevap
Türkiye'de bunu başarabilecek şirketleri sayın, ondan sonra otomotiv ile ilgili bağlarını araştırın. Açıkça fikrimi söyleyeyim bu konunun hükumetle devletle vergiyle alakası yok. Serbest piyasa ekonomilerinde zaten devlet kendi başına otomobil üretmek gibi bir şeye kalkışamaz. Devlet ancak teşvik verir ve bu projeyi gerçekleştirir. Türkiye'de büyük sanayi şirketleri şu anda sadece yurtdışından getirdiği araçlarla bile çok çok büyük karlar elde ediyorlar. Bu yüzden de 0'dan böyle bir projeye milyar dolarlar gömmek istemiyorlar. Sabancı, Koç, Assan, Doğuş, Borusan vs. Bu şirketlerin otomobil üretmeleri için sadece istemeleri yetmez mi? Bu şirketlerin yıllık gelirlerine bakmamız bu soruyu cevaplamamız için yeterli.
Farklı bir bakış açısı, teşekkurler cevap icin..
 
  • Beğeni
Tepkiler: acarr ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım