Vites oranları ve Teker gücü

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba,
Şanzımandaki vites oranları, yolda tekere verdiği güc nasıl hesaplanıyor.

50 beygir olan bir arabanın 0,7 oranında beşinci vitesi var. 3,6 son dişli oranınıda eklersek tekerde kac beygir üretecekdir.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Tekerin çapi nerden ogrenirim. Mesela 175 65 r14 lastik olcusu nedir

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ozaman bir hesap yapalım,
Maksimum tork devrim 3500 devir , 48 hp güç üretiyor.
Kw cinsinden 35 kw eder.

Sizin formulü dolduralım. [(9550xKW/rpm)x0.7x3.6]/

[(9550x35/3500)x0.7x3.6]/583=
95,5x0,7x3,6
240,66/583
0,41 çıktı

Lastik çapı mm cinsinden 583
Aldığım rakam yani 0,41 hangi birimde oluyor. Yada lastik çapı mm değilde cm bicimindemi hesaplancaktı. Biraz bilgi verebilirmisin.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Lastik çapını metre almanız gerekiyor, çünkü moment o formülle Nm çıkmak zorunda. 412 N tarzı bir kuvvet çıkıyor kısacası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

cgkya

Profesör
16 Eyl 2016
293
447
1,395
Ben LFS oynadığım zamanlar için bunu kolayca hesaplayan bir excel yapmıştım, hala da kullanırım ama burada dosya paylaşılamıyor.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
veren / alan dişli ile bulunuyor ve şanzıman güç aktarır tork arttırır :) bizim insanımızın yaptığı en büyük yanlış HP bakmak aslında HP hiç bir şey tork daha önemlidir, kabaca şöyle ;
100 nm krank çıkışı olan bir motorda 1.7 oranında 3. vites varsa 170 tork olarak çıkar ama devri az olur, bu çok kaba bir örnekti bunun içerisinde kavramadan diferansiyel ve lastik çapına kadar hesap var
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ben bir güncelleme yapmak istiyorum..
Şimdi, benim arabanın 5 nci vites ile 4ncü vites arasında sadece 500 devirlik fark var.
3500 devirde 45,5 beygir güc ve 90 newton torkumuz var diyelim.
Arabayı 5 nci vitese taktımda 0,774 dişli oranından güc aktarışıyor. 4,6 orana sahip Final drive çıkış yapıyor. 175/65 r14 lastikle yola kaç beygir aktarılıyor.
Yine araba 4ncü vitesde 0,906 dişli oranı ile çıkıyor , 4,6 final drive ile tekere aktarıldığında kaç beygir yola aktarıyor. :)

Kaba hesaplama ile arabanın 4ncü vitesinde şanzımandan 40 beygir, 5nci vitesde ise 34 beygir son dişli oranını gönderiliyor. Ben bu veriyi 4,6 ile çarpınca değerler çok büyük rakamlara çıkıyor..

Anlamadım gitti bu işi :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım