İyi forumlar arkadaşlar. Daha önce 2016 Astra K aracımın incelemesini yapmıştım, bu sefer kısmet Volkswagen Tiguan'a oldu. Eski aracın renginden ve bazı özelliklerinden dolayı zaman içinde soğumuştum, üstüne Mercanlar Opel'de yaptırdığım işlemler sonucunda araçtan iyice tiksindiğim için değiştirmeye karar verdim. 2.5 haftalık süreç içinde C Hatchback, C SUV ve D Sedan'ların büyük kısmının test sürüşlerine katıldım. Sonucunda ise görünüm olarak pek tercih edilmese de genel olarak iyi bir araç gibi hissettirmesinden dolayı Tiguan'ı seçtim.
Daha önceki konulardan birinde kullandığım araçların bir kısmını ve neden elediğimi yazmıştım, aslında GT donanım 508'e bütçem yetmese de GT Line tercih edebilirdim ancak Peugeot'daki bir çalışanın bana alenen yalancı demesi üzerine Peugeot ve D sınıfı sedan araç almamaya karar verdim. Bu da beni direkt olarak konfor ve kullanışlılık olarak mantıklı bir seçenek olan C sınıfı SUV'lara yönlendirdi.
Büyük bir şans eseri sipariş edilen kişinin siparişi teslim alamayacak olması ve aynı gün benim araca talip olmam ile bu aracı buldum. Gene şansıma Tiguan tam istediğim gibi Highline donanım ve 1.5 TSI motorlu olan modeli olunca kaporasını verip beklemeye başladım. Bu süreçte diğer seçenekleri de kullanıp son ödemeyi yapmadan önce değiştirmek için başka araçlara baktım. Tiguan'da içime sinmeyen 2 konu vardı, birisi renk diğeri ise navigasyon paketinin olmamasıydı. Navigasyonu Android Auto ile hallettim, rengine de alıştım. Açıkçası yıllardır insanlarla dalga geçtiğim bir şeyi yaptığımı fark ettim, aslında beyaz rengi çok sevdiğim halde insanların buzdolabı yakıştırmasına fazla kafayı takıyordum. Şu anda renkle ilgili pek sorunum yok ama gönül isterdi ki Neptün Grisi dedikleri renk olsaydı.
28 Kasım'da başlayan araç arama maceram 27 Aralık'ta son ödemeyi yaparak tamamlanmış oldu ve aracı 13 Ocak günü teslim aldım. Deneme sürüşünde zaten beğendiğim konfor, yalıtım ve görüş açılarının iyi olması gibi konuların yanında uzun mesafeli kullanımlarda başka artılarını ve bazı eksilerini de iyice fark etmeye başladım. Öncelikle aracın yol yalıtım gerçekten çok iyi, Runflat lastiklere rağmen yol sesini içeri çok az alıyor ve motor sesi de makul düzeylerde tutulmuş. Ancak aracın yüksek profili nedeniyle mi bilmiyorum rüzgar konusundaki ses yalıtımını pek beğenmediğimi söylemem lazım. 100-110 km/s hızın üstünde olması gerekenden fazla rüzgar sesi alıyor. Rüzgar sesi hariç yalıtımın iyi olması ile birlikte süspansiyonların da iyi olmasından dolayı yolda gerçekten konforlu yolculuk yaptığımı hissediyorum. 2016 Opel Astra K aracımdan sonra bana uçan halı gibi geldi desem abartmış olmam, gerçi at arabası bile Astra'dan daha konforlu gelebilirdi desem bazı üyelerimiz tetiklenebilir. 18" jantlarla birlikte Astra K konforu çok kötüydü diyeyim, belki oradan kurtarırım.
Bu aracı 3008'e tercih etmemdeki en önemli nedenlerden biri yol tutuş ve arka yaşam alanı oldu. Yol tutuşta bariz bir fark olmasa da Tiguan'ın limitlerinin biraz daha yüksek olduğunu, süspansiyonların biraz daha konfor sağladığını hissettim. Amatör biri olarak limit anlayışımın ne kadar doğru olduğunu tartışabiliriz ancak bana öyle geldi. Arka yaşam alanının biraz daha geniş ve yolcuya daha iyi hissettiren bir kalitede olması da beni bu araca iten nedenlerden biriydi. Aracın iç mekanı gerçekten kaliteli, en ufak bir trim sesi duymadım ya da ergonomik olarak bir eksikliğine denk gelmedim. Her şey olması gerektiği gibi ve içgüdüsel kullanım imkanı sunuyor. Tasarım olarak yorum yapmam gerekirse evet, 3008'e göre daha sıkıcı kalıyor ancak kullanımda ve kalitede hiçbir sorun olmadıktan sonra şimdilik memnun ettiğini söyleyebilirim.
Boş ağırlığı 1610 kg. olan bir araç, 1.5 TSI motor ile ne kadar performanslı olabiliyorsa o kadarını verebiliyor. DSG ile kullanımda talepleri karşılıyor ancak bu araçtan sırtı koltuğa yapıştıracak kalkışlar beklemek tabi ki saçma olur. Daha yeni olduğu için motora çok fazla yük bindirmemeye çalıştığımdan 0-100 denemesi ya da kalkış denemelerini pek yapmadım ancak ara hızlanmalarda ve sollamalarda yeteri kadarını kendini zorlamadan verebildi. Zaten SUV'ların amacı da bir HB aracın çevikliğini ya da biraz güçlü bir motor ve şanzıman ikilisiyle o kalkış performanslarını vermek değil. Kullanım zevki ve performanslı kullanım için araç alacak kişiler bu araçlar ile üzülür, en azından eğlenceli bir kullanım sağlamaması nedeniyle Tiguan için böyle diyebilirim. Frenler olması gerektiği gibi çalışıyor, ABS devreye biraz geç giriyor ve kuru zeminde bence daha iyi bir tercih yapmışlar gibi hissettiriyor. Yol tutuş limitleri de gördüğüm kadarıyla üstünde çok iyi bir lastik olmamasına rağmen fazlasıyla iyi, virajlarda kolay kolay savrulmuyor ya da zorladığınızda öngörülemez bir şekilde çizgisinden çıkmıyor. Limit aşımından öngörülebilir bir şekilde kafadan kaymaya başlıyor ancak büyük bir hata yapılmadığı sürece oldukça kolay toparlanabiliyor. Sert dönüşlerde yatma açısı tedirgin edecek düzeyde değil. Ayrıca yüksek sürüş pozisyonu ile birlikte boyutlarının kompakt olmasından dolayı dar yerlerde manevra yapması kolay ve hareket kabiliyeti gayet iyi. Kullanırken aracın her tarafını rahatlıkla görebildiğiniz için (kaput dahil) araca çok kolay bir şekilde hakim olabiliyorsunuz.
6 gün ve toplamda 510 km'lik kullanımım ardından araçtan şimdilik memnun olduğumu söyleyebilirim. SUV tercihini konforlu ve kullanışlı olması, yerden yüksek olması ve bozuk dağ yollarına (ya da koy yolları) girdiğimde daha rahat olmak için yaptım. İsteklerimi kusursuz şekilde yerine getirdiğini söyleyebilirim. Görünüm açısından çoğu rakibinden geride olsa da konfor, yol tutuş, ergonomi ve iç mekan kalitesi bakımından çoğu rakibinden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bu kadar fazla konuda iyi olması da bu aracı ortalaması iyi olan C sınıfı SUV'lardan biri yapıyor. Açıkçası ellerinde olsaydı ve bütçeme düşseydi Allspace modelini de alıp pişman olmazdım diye düşünüyorum ancak yılbaşından sonraki fiyat artışlarının ardından iyi ki son anda almaya karar vermişim diyorum. Aracın kampanyalı anahtar teslim fiyatından da 24 bin TL altına, 265 bin TL'ye aldım. Şu anda kampanya fiyatı geçen aya göre 6 bin TL kadar artmış. TL olarak fiyatları pahalı mı derseniz evet pahalı ancak vergiler ve döviz durumundan dolayı buna bizim yapabileceğimiz fazla şey yok. Yeni sezonda pazarlık düzeyleri de daha sığ olduğu için bu aracın son satın alım fiyatı pazarlık dahil şu anda 20-25 bin TL kadar daha arttı. 1 gün ile bu parayı vermekten kurtulduğum için mutluyum açıkçası.
Yakıt tüketiminden bahsedeyim. Aracı ilk aldığımda 14 km'lik kullanımdaki tüketimin 15-16 litrelerde olduğunu görünce hafiften korkmadım dersem yalan olur. Ancak yoğun trafik kullanımında ortalama 10.5 litre, 120 km/s hızla %80 otoban, %20 ağır trafik kullanımında 7.3 litre, yakıt dolumundan beri yaptığım kullanımdaki karma tüketim ise toplamda 7.8 litre oldu. Aracın ağırlığını ve sürtünmesinin sedan araçlara göre daha fazla olmasını göz önünde bulundurursak bence üzücü değerler değil. Hatta beklediğimden 1 litre kadar daha iyi olduğunu söyleyeyim.
Son olarak donanımları için yorum yapayım. Bu fiyatta navigasyon paketi, trafik işareti okuma, kör nokta uyarısı ve şerit asistanı olmalıydı ancak VW maalesef bu konuda biraz pinti davranan markalardan biri. Aracın panoramik cam tavanı iç mekanda daha ferah bir ortam sağlıyor. Otomatik park pilotu gerçekten çok iyi çalışıyor ve LED farlar ile gece kullanımlarında artık çok daha rahatım. Android Auto ve Apple Car Play ile navigasyon eksikliği kapatılsa da iyi çalışan multimedya sistemine dahili olması gerektiği konusundaki düşüncem değişmedi.
Araç ve tüketim fotoğrafları:
Genel karma tüketimler:
%80 otoban %20 trafik tüketimi:
Şehir içi trafik tüketimi:
Daha önceki konulardan birinde kullandığım araçların bir kısmını ve neden elediğimi yazmıştım, aslında GT donanım 508'e bütçem yetmese de GT Line tercih edebilirdim ancak Peugeot'daki bir çalışanın bana alenen yalancı demesi üzerine Peugeot ve D sınıfı sedan araç almamaya karar verdim. Bu da beni direkt olarak konfor ve kullanışlılık olarak mantıklı bir seçenek olan C sınıfı SUV'lara yönlendirdi.
Büyük bir şans eseri sipariş edilen kişinin siparişi teslim alamayacak olması ve aynı gün benim araca talip olmam ile bu aracı buldum. Gene şansıma Tiguan tam istediğim gibi Highline donanım ve 1.5 TSI motorlu olan modeli olunca kaporasını verip beklemeye başladım. Bu süreçte diğer seçenekleri de kullanıp son ödemeyi yapmadan önce değiştirmek için başka araçlara baktım. Tiguan'da içime sinmeyen 2 konu vardı, birisi renk diğeri ise navigasyon paketinin olmamasıydı. Navigasyonu Android Auto ile hallettim, rengine de alıştım. Açıkçası yıllardır insanlarla dalga geçtiğim bir şeyi yaptığımı fark ettim, aslında beyaz rengi çok sevdiğim halde insanların buzdolabı yakıştırmasına fazla kafayı takıyordum. Şu anda renkle ilgili pek sorunum yok ama gönül isterdi ki Neptün Grisi dedikleri renk olsaydı.
28 Kasım'da başlayan araç arama maceram 27 Aralık'ta son ödemeyi yaparak tamamlanmış oldu ve aracı 13 Ocak günü teslim aldım. Deneme sürüşünde zaten beğendiğim konfor, yalıtım ve görüş açılarının iyi olması gibi konuların yanında uzun mesafeli kullanımlarda başka artılarını ve bazı eksilerini de iyice fark etmeye başladım. Öncelikle aracın yol yalıtım gerçekten çok iyi, Runflat lastiklere rağmen yol sesini içeri çok az alıyor ve motor sesi de makul düzeylerde tutulmuş. Ancak aracın yüksek profili nedeniyle mi bilmiyorum rüzgar konusundaki ses yalıtımını pek beğenmediğimi söylemem lazım. 100-110 km/s hızın üstünde olması gerekenden fazla rüzgar sesi alıyor. Rüzgar sesi hariç yalıtımın iyi olması ile birlikte süspansiyonların da iyi olmasından dolayı yolda gerçekten konforlu yolculuk yaptığımı hissediyorum. 2016 Opel Astra K aracımdan sonra bana uçan halı gibi geldi desem abartmış olmam, gerçi at arabası bile Astra'dan daha konforlu gelebilirdi desem bazı üyelerimiz tetiklenebilir. 18" jantlarla birlikte Astra K konforu çok kötüydü diyeyim, belki oradan kurtarırım.
Bu aracı 3008'e tercih etmemdeki en önemli nedenlerden biri yol tutuş ve arka yaşam alanı oldu. Yol tutuşta bariz bir fark olmasa da Tiguan'ın limitlerinin biraz daha yüksek olduğunu, süspansiyonların biraz daha konfor sağladığını hissettim. Amatör biri olarak limit anlayışımın ne kadar doğru olduğunu tartışabiliriz ancak bana öyle geldi. Arka yaşam alanının biraz daha geniş ve yolcuya daha iyi hissettiren bir kalitede olması da beni bu araca iten nedenlerden biriydi. Aracın iç mekanı gerçekten kaliteli, en ufak bir trim sesi duymadım ya da ergonomik olarak bir eksikliğine denk gelmedim. Her şey olması gerektiği gibi ve içgüdüsel kullanım imkanı sunuyor. Tasarım olarak yorum yapmam gerekirse evet, 3008'e göre daha sıkıcı kalıyor ancak kullanımda ve kalitede hiçbir sorun olmadıktan sonra şimdilik memnun ettiğini söyleyebilirim.
Boş ağırlığı 1610 kg. olan bir araç, 1.5 TSI motor ile ne kadar performanslı olabiliyorsa o kadarını verebiliyor. DSG ile kullanımda talepleri karşılıyor ancak bu araçtan sırtı koltuğa yapıştıracak kalkışlar beklemek tabi ki saçma olur. Daha yeni olduğu için motora çok fazla yük bindirmemeye çalıştığımdan 0-100 denemesi ya da kalkış denemelerini pek yapmadım ancak ara hızlanmalarda ve sollamalarda yeteri kadarını kendini zorlamadan verebildi. Zaten SUV'ların amacı da bir HB aracın çevikliğini ya da biraz güçlü bir motor ve şanzıman ikilisiyle o kalkış performanslarını vermek değil. Kullanım zevki ve performanslı kullanım için araç alacak kişiler bu araçlar ile üzülür, en azından eğlenceli bir kullanım sağlamaması nedeniyle Tiguan için böyle diyebilirim. Frenler olması gerektiği gibi çalışıyor, ABS devreye biraz geç giriyor ve kuru zeminde bence daha iyi bir tercih yapmışlar gibi hissettiriyor. Yol tutuş limitleri de gördüğüm kadarıyla üstünde çok iyi bir lastik olmamasına rağmen fazlasıyla iyi, virajlarda kolay kolay savrulmuyor ya da zorladığınızda öngörülemez bir şekilde çizgisinden çıkmıyor. Limit aşımından öngörülebilir bir şekilde kafadan kaymaya başlıyor ancak büyük bir hata yapılmadığı sürece oldukça kolay toparlanabiliyor. Sert dönüşlerde yatma açısı tedirgin edecek düzeyde değil. Ayrıca yüksek sürüş pozisyonu ile birlikte boyutlarının kompakt olmasından dolayı dar yerlerde manevra yapması kolay ve hareket kabiliyeti gayet iyi. Kullanırken aracın her tarafını rahatlıkla görebildiğiniz için (kaput dahil) araca çok kolay bir şekilde hakim olabiliyorsunuz.
6 gün ve toplamda 510 km'lik kullanımım ardından araçtan şimdilik memnun olduğumu söyleyebilirim. SUV tercihini konforlu ve kullanışlı olması, yerden yüksek olması ve bozuk dağ yollarına (ya da koy yolları) girdiğimde daha rahat olmak için yaptım. İsteklerimi kusursuz şekilde yerine getirdiğini söyleyebilirim. Görünüm açısından çoğu rakibinden geride olsa da konfor, yol tutuş, ergonomi ve iç mekan kalitesi bakımından çoğu rakibinden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bu kadar fazla konuda iyi olması da bu aracı ortalaması iyi olan C sınıfı SUV'lardan biri yapıyor. Açıkçası ellerinde olsaydı ve bütçeme düşseydi Allspace modelini de alıp pişman olmazdım diye düşünüyorum ancak yılbaşından sonraki fiyat artışlarının ardından iyi ki son anda almaya karar vermişim diyorum. Aracın kampanyalı anahtar teslim fiyatından da 24 bin TL altına, 265 bin TL'ye aldım. Şu anda kampanya fiyatı geçen aya göre 6 bin TL kadar artmış. TL olarak fiyatları pahalı mı derseniz evet pahalı ancak vergiler ve döviz durumundan dolayı buna bizim yapabileceğimiz fazla şey yok. Yeni sezonda pazarlık düzeyleri de daha sığ olduğu için bu aracın son satın alım fiyatı pazarlık dahil şu anda 20-25 bin TL kadar daha arttı. 1 gün ile bu parayı vermekten kurtulduğum için mutluyum açıkçası.
Yakıt tüketiminden bahsedeyim. Aracı ilk aldığımda 14 km'lik kullanımdaki tüketimin 15-16 litrelerde olduğunu görünce hafiften korkmadım dersem yalan olur. Ancak yoğun trafik kullanımında ortalama 10.5 litre, 120 km/s hızla %80 otoban, %20 ağır trafik kullanımında 7.3 litre, yakıt dolumundan beri yaptığım kullanımdaki karma tüketim ise toplamda 7.8 litre oldu. Aracın ağırlığını ve sürtünmesinin sedan araçlara göre daha fazla olmasını göz önünde bulundurursak bence üzücü değerler değil. Hatta beklediğimden 1 litre kadar daha iyi olduğunu söyleyeyim.
Son olarak donanımları için yorum yapayım. Bu fiyatta navigasyon paketi, trafik işareti okuma, kör nokta uyarısı ve şerit asistanı olmalıydı ancak VW maalesef bu konuda biraz pinti davranan markalardan biri. Aracın panoramik cam tavanı iç mekanda daha ferah bir ortam sağlıyor. Otomatik park pilotu gerçekten çok iyi çalışıyor ve LED farlar ile gece kullanımlarında artık çok daha rahatım. Android Auto ve Apple Car Play ile navigasyon eksikliği kapatılsa da iyi çalışan multimedya sistemine dahili olması gerektiği konusundaki düşüncem değişmedi.
Araç ve tüketim fotoğrafları:
Genel karma tüketimler:
%80 otoban %20 trafik tüketimi:
Şehir içi trafik tüketimi:
Son düzenleme: