vw arteon'un yol tutamaması ve esp sorunu 2.0 4wd

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
vw arteon gibi sportif (kısmen spor diyebileceğimiz bir) arabanın hem de 4 wd olan bir arabanın moose testte fazlaca arkadan kayması ile dubaları ezip yoldan çıkması normal mi! ya esp problemi var yada 4wd sıkıntısı var. şubat ayında araba aldık yeni 5008, kafamda son 2 araç vardı biri arteon ve 5008 di. ama allahtan şu videoyu görmüşüm de almamışım arteon
lastiğe laf edecek biri çıkmaz herhalde p-zero lar var,daha ne olsun:D

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss ve bt

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
vw aracına güvenmiyor ve esp tabanlı hocam. :) şase tepkileri kusursuz ve arteonla kıyaslanamayacak bir 5008 alarak doğru tercihi yapmışsınız. :D
kesinlikle öyle , esp kapalı bu hareketleri yapsa kabul edilebilir ama,arabayı zaman zaman annem de babam da kullanacak, biri suv biri sportcoupe, ve arteonun süspansiyonları 5008 den daha sert,5008 o salınıma rağmen sorunsuz dönüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss ve EmreBHZ

spartacus

Elit Apaçi
22 Tem 2018
291
483
945
Marka
Alfa Romeo
kesinlikle öyle , esp kapalı bu hareketleri yapsa kabul edilebilir ama,arabayı zaman zaman annem de babam da kullanacak, biri suv biri sportcoupe, ve arteonun süspansiyonları 5008 den daha sert,5008 o salınıma rağmen sorunsuz dönüyor.
katılıyorum. örneğin standart civicle, type r ı kıyasladığımızda standart civic daha hızlı dönüyor. öyleyse standart civic in şasesi daha iyi. keşke honda nürburgringe standart civicle de bir çıksa :D
 
Son düzenleme:

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
alacağımız araba tam da buydu , iç dış R Line ,tüm opsiyonları eklenmiş bir araçtı, ben yaşında bir genç için mükemmel bir dış tasarım diyebilirim:D:D
volkswagen-arteon-206tsi-r-line-2017-red-1001x565-(1).jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1- Bu testler yol tutuş testi değil. Bu konu her açıldığında bıkmadan tekrar etmeye devam edeceğim
2- Bu testlere giren araçların lastik marka ve modelleri, özellikle kondisyonları gibi sonuca direkt etki edecek etkenler belirsiz. Testleri izleyip fikir edinebiliriz ama kesin sonuç almak için lastik konusunun sonuca dair etkisini minimuma indirmek lazım.
3- 5008'in emp2 platformu çok başarılı. Fakat Arteon ile 5008 arasında yaklaşık 400-450 kg fark var. Bu fark her şeyi belirler.
4- Arteon'un elektronik stabilite programını, yani esp'nin tepkilerini, müdahalelerini beğenmemişler videoda. Bu da sonucu oldukça etkiliyor.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,618
18,410
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar her şey geyik testi değil yapmayın etmeyin. Ona bakarsanız Honda piste Jazz’ı çıkarsın Typer’dan daha iyi döner mi diyeceksiniz? Geyik testi yol tutuşu tam olarak belirlemez. Önünüze ani bir engel çıktığında ondan kaçmanız durumunda size ne olacağını gösterir. Yol tutuşla geyik testini bağlaştırmayın derim.
 

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
1- Bu testler yol tutuş testi değil. Bu konu her açıldığında bıkmadan tekrar etmeye devam edeceğim
2- Bu testlere giren araçların lastik marka ve modelleri, özellikle kondisyonları gibi sonuca direkt etki edecek etkenler belirsiz. Testleri izleyip fikir edinebiliriz ama kesin sonuç almak için lastik konusunun sonuca dair etkisini minimuma indirmek lazım.
3- 5008'in emp2 platformu çok başarılı. Fakat Arteon ile 5008 arasında yaklaşık 400-450 kg fark var. Bu fark her şeyi belirler.
4- Arteon'un elektronik stabilite programını, yani esp'nin tepkilerini, müdahalelerini beğenmemişler videoda. Bu da sonucu oldukça etkiliyor.
1- ne testi?
2-aynı lastik aynı ağırlık 2 ön çeker araba

 
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
Arkadaşlar her şey geyik testi değil yapmayın etmeyin. Ona bakarsanız Honda piste Jazz’ı çıkarsın Typer’dan daha iyi döner mi diyeceksiniz? Geyik testi yol tutuşu tam olarak belirlemez. Önünüze ani bir engel çıktığında ondan kaçmanız durumunda size ne olacağını gösterir. Yol tutuşla geyik testini bağlaştırmayın derim.
buna yol tutuşunda etkisi hiç yok mu yani, en yaşanılabilecek durumlardan biri moose test ama önemseyen hiç yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,064
7
51,439
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar her şey geyik testi değil yapmayın etmeyin. Ona bakarsanız Honda piste Jazz’ı çıkarsın Typer’dan daha iyi döner mi diyeceksiniz? Geyik testi yol tutuşu tam olarak belirlemez. Önünüze ani bir engel çıktığında ondan kaçmanız durumunda size ne olacağını gösterir. Yol tutuşla geyik testini bağlaştırmayın derim.
Güzel diyorsun da, arabanın testteki skorundan ziyade verdiği tepkiler incelendiğinde sıkıntıyı orada buluyorsun. Araba limitinde kukaları devirdi, e limiti 1km/h aşınca arabanın sağa sola savrulması makul tepki midir? Ben bir virajı yüksek hızla dönerken aniden şeridimde beklenmeyen bir şey olsa ve biraz daha kırıp şerit değiştirsem, bu testte yine limiti 75km/h civarları olan makul tepkilere sahip bir arabayla kurtarabilecekken bu arkadaşlar büyük ihtimal kontrolü kaybedeceğim. Bu Arteon'daki öyle bir tepki. Benim ESP'siz ABS'siz arabamdan ne farkı kaldı diye sormazlar mı adama??
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1- ne testi?
2-aynı lastik aynı ağırlık 2 ön çeker araba
1- Belli hız ve şartlar altında önünüze bir engel çıkıp kaçmak istediğinizde otomobilin vereceği tepkileri ölçer. Kimisi devrilme testi der, kimisi engelden kaçma testi. Hatta Moose Test, yani Geyik testi ismi de buradan gelir. Önünüze bir geyik ( veya başka bir engel ) çıktığı varsayılarak ani şekilde direksiyonu kırarak kaçmak istediğinizde otomobilin vereceği tepkileri ölçer. Yani bir otomobil bir viraja 100'le mi 140'la mı girebilir gibi soruları ölçmez. O hızlarla ilerlerken önünüze bir şey çıktığında kaçmak için keskin manevra yaptığınızda otomobilin vereceği tepkileri ölçer. Bu ikisi farklı şeylerdir. Yol tutuş başka, engelden kaçış başka.

Geyik testi, bir aracın devrilme eğilimi hakkında bilgi verir. Araçlara daha düşük bir ağırlık merkezi vererek ve otomobilin devrilme hızı ile açısını kaydetmek için jiroskopik algılayıcılar kullanarak yana yatma dengesinin kontrolünü sağlayan bir sistem ile bu eğilim azaltılabilir. Devrilme riski tespit edilirse; dinamik denge ve çekiş kontrolü, gücü keser ve otomobilde dengenin yeniden kazanılması için tekerleklerden birini veya birkaçını frenler. Özetle: geyik testi, bir otomobilin, ani direksiyon kırma hareketine verdiği tepkilerin görülmesi için geliştirilmiş bir testtir ve son dönemde otomobillerin standart donanımına eklenmeye başlanan ESP( elektronik stabilite programı) geyik testi gibi ani engel aşma manevralarında aracın stabilitesini olumlu etkilemektedir..
http://www.otohaber.com.tr/okurmektuplari/2009/07/28/geyik_testi_nedir_ve_nasil_yapilir

2- Lastik modelinin, markasının veya ölçülerinin aynı olması bir şeyi değiştirmez. Burada teste gelen araçların lastik kondisyonları ne durumda bilinmiyor. Aynı marka, model ve ölçülerde lastiklere sahip iki araçtan birinin lastiği 20 bin km ve hor kullanılmıştır, öbürü ise daha tazedir bilemezsiniz. Neticede bunlar test araçları ve test araçlarının nasıl kullanıldığı ortada.
 
Son düzenleme:

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
Bu testi genelde kıvrak ve esp sistemi iyi olanlar güzel sonuçlarla bitiriyor. Yol tutuş hakkında az bir fikir verebilir fakat testler üzerinden kesin konuşamayız.
bence testler arasında en önemlisi moose testtir,75kmh çok üst bir limit değil yaşanılacak bi durumdur, 180 le hafif viraj dönen araba iyi yol tutar oldu,onu şahin de döner r9 da(biraz uzun sürer 180 e çıkması ama döner:D) 75 le dağılan arteon ,gazlama sırasında önüne biri çıksa neler yapmaz biraz düşünmeyle herşey anlaşılıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,618
18,410
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Güzel diyorsun da, arabanın testteki skorundan ziyade verdiği tepkiler incelendiğinde sıkıntıyı orada buluyorsun. Araba limitinde kukaları devirdi, e limiti 1km/h aşınca arabanın sağa sola savrulması makul tepki midir? Ben bir virajı yüksek hızla dönerken aniden şeridimde beklenmeyen bir şey olsa ve biraz daha kırıp şerit değiştirsem, bu testte yine limiti 75km/h civarları olan makul tepkilere sahip bir arabayla kurtarabilecekken bu arkadaşlar büyük ihtimal kontrolü kaybedeceğim. Bu Arteon'daki öyle bir tepki. Benim ESP'siz ABS'siz arabamdan ne farkı kaldı diye sormazlar mı adama??

Bence de skordan önce tepkiler incelenmeli. Zaten Arteon’da bi haltlar var belli. Benim cevabım normal Civic vs Typer yorumlamasınaydı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozzy41

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Güzel diyorsun da, arabanın testteki skorundan ziyade verdiği tepkiler incelendiğinde sıkıntıyı orada buluyorsun. Araba limitinde kukaları devirdi, e limiti 1km/h aşınca arabanın sağa sola savrulması makul tepki midir? Ben bir virajı yüksek hızla dönerken aniden şeridimde beklenmeyen bir şey olsa ve biraz daha kırıp şerit değiştirsem, bu testte yine limiti 75km/h civarları olan makul tepkilere sahip bir arabayla kurtarabilecekken bu arkadaşlar büyük ihtimal kontrolü kaybedeceğim. Bu Arteon'daki öyle bir tepki. Benim ESP'siz ABS'siz arabamdan ne farkı kaldı diye sormazlar mı adama??
Arteon zaten videoda ki elemanları da şaşırtmış. Onlar testi yapmadan önce daha iyi sonuç almayı bekliyorlarmış. Bana kalırsa Arteon, premium olma iddiasıyla üretime girdiği için biraz aceleci davranılmış bir üretime sahip. Yani bazı noktaları ve ayarlamaları eksik kalmış gibi duruyor.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Arteon zaten videoda ki elemanları da şaşırtmış. Onlar testi yapmadan önce daha iyi sonuç almayı bekliyorlarmış. Bana kalırsa Arteon, premium olma iddiasıyla üretime girdiği için biraz aceleci davranılmış bir üretime sahip. Yani bazı noktaları ve ayarlamaları eksik kalmış gibi duruyor.

Abi arteon premium değilde bana direk çin için üretilmiş bir araba gibi geliyor. Onlar diz mesafesine aşırı dikkat ediyor.

Güzel diyorsun da, arabanın testteki skorundan ziyade verdiği tepkiler incelendiğinde sıkıntıyı orada buluyorsun. Araba limitinde kukaları devirdi, e limiti 1km/h aşınca arabanın sağa sola savrulması makul tepki midir? Ben bir virajı yüksek hızla dönerken aniden şeridimde beklenmeyen bir şey olsa ve biraz daha kırıp şerit değiştirsem, bu testte yine limiti 75km/h civarları olan makul tepkilere sahip bir arabayla kurtarabilecekken bu arkadaşlar büyük ihtimal kontrolü kaybedeceğim. Bu Arteon'daki öyle bir tepki. Benim ESP'siz ABS'siz arabamdan ne farkı kaldı diye sormazlar mı adama??

İşte bu testlerde bakmamız gereken hızdan çok o limitte testten nasıl çıktığı asıl bunu anlatamıyoruz
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve goktug.alp

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
vw arteon gibi sportif (kısmen spor diyebileceğimiz bir) arabanın hem de 4 wd olan bir arabanın moose testte fazlaca arkadan kayması ile dubaları ezip yoldan çıkması normal mi! ya esp problemi var yada 4wd sıkıntısı var. şubat ayında araba aldık yeni 5008, kafamda son 2 araç vardı biri arteon ve 5008 di. ama allahtan şu videoyu görmüşüm de almamışım arteon
lastiğe laf edecek biri çıkmaz herhalde p-zero lar var,daha ne olsun:D


Arteon ben kullanmıştım hatta forumda test yazısı da var. Öyle çok üstüne çıkmadım ama 160 ile sert bir viraja girmiştim öyle çok tedirgin etmemişti. Ama burada sanki araba ortadan ikiye bölünecek gibi baya ilginç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: goktug.alp

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi arteon premium değilde bana direk çin için üretilmiş bir araba gibi geliyor. Onlar diz mesafesine aşırı dikkat ediyor.
Marka o minvalde bir üretim yapacağını belirttiği için öyle dedim. Baktığında kendilerine rakip olarak seçtiği araçlar da premium modeller genellikle. Haliyle biz de ' madem onları rakip gördün, o zaman onlarla kıyaslayalım ' moduna giriyoruz. Zaten ondan dolayı dedim; premium araçlarla yarışma iddiasıyla bir üretim anlayışına girmişler ama aceleci davranmışlar diye. Bu araç Mlb platformuyla üretilseydi emin olun daha iyi sonuçlar alabilirdi. Ama mqb platformunu premium kalitesine çekmek için daha fazla çalışmaları gerekiyordu bu modelde. O sebeple aceleci davranılmış dedim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım