VW Doğuş Oto Servis Skandalı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mugzy

Düz Yol Gazcısı
29 Ağu 2018
7
11
145
Ankara
Herkese merhabalar. Uzun zamandır Otopark'ın YouTube kanalını severek takip ediyorum. @sinan abi ve Metincan ile Clio'nun detay işlemleri için Ankara'ya geldiklerinde tanışmıştık. Foruma ve siteye üye olmak bu güne kısmetmiş. Kızmayın bana :)

Okuyacağınız metin, Volkswagen’in herkesin bildiği gibi ülkemizdeki distribütörlük ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini yürüten Doğuş Otomotiv A.Ş.’nin adı yetkili servis olan ama içinde yetkinliği olmayan çalışanlarla dolu Çankaya/Ankara şubesinde aracımıza nasıl zarar verildiğini ve geçen süreci anlatıyor. Firmanın ve personellerin tutumu, çözüm sunmaya yaklaşmadıklarından dolayı konuyu buraya taşımaya karar verdim. Otopark'ın gücünü görsünler.

Öncelikle Doğuş Oto Çankaya şubesinden 07.12.2017 tarihinde Golf 1.4 TSI 125PS Highline DSG aracımızı teslim aldık.

Araç yaklaşık 4000km’de iken Şubat 2018 içerisinde aracın ön yolcu tarafındaki A direği kaplaması diye tabir edilen döşemesinde bir leke tespit ettik. Bu lekenin temizleme ile çıkmaması üzerine 05.03.2018 tarihinde, aracı aldığımız bayiye giderek servis danışmanı Vedat A. ile görüştüm. 07565 numaralı iş emri açıldı. Aracın ve lekeli olan sağ A direk kaplamasının fotoğrafları çekildi, tespiti yapıldı. Servis danışmanı, garanti yazışmalarının başlatılacağını söyledi. Aradan bir süre sonra servis danışmanı telefon ederek talebinin sonucunun olumsuz olduğunu ve işlem yapılamayacağını bildirdi.

İleriki tarihte Doğuş Oto’nun internet sitesinden yaptığım bildirim üzerine parçanın jest olarak değiştirilmesine karar verildi. Servis danışmanı ile randevulaşarak 12.04.2018 tarihinde aracı aynı servise götürdüm ve bedelsiz olarak parça değişimi sağlandı. Parça değişiminden bir süre sonra, değişen A direk kaplamasının ön göğüsle buluştuğu yerde bir beyazlık tespit ettim. Yumuşak torpido malzemesi montaj esnasında deforme edilmiş. Deformasyon, materyalin beyazlaşması olarak görülüyor ve hiçbir şekilde geçmiyor. İşlemden sonra, hizmet kalitesi ölçümü amacıyla Doğuş Oto'nun yaptığı aramada durumu bildirdim. Görüştüğüm kişi, dilersem tekrar servise yönlendirebileceğini ve bakılmasını sağlayabileceğini söyledi. O tarihte bu durumu çok önemsemedik.

Fakat daha sonra, değiştirilen A direk kaplamasının yerine tam oturmadığını ve boşluk kaldığı için oynama yaptığını tespit ettim. İnternet üzerinden iki farklı sefer servis randevusu aldım fakat uygun olmadığım için randevulara gidemedim. İleriki tarihte parçanın oynamasıyla ilgili Doğuş Oto’nun internet kanalından gönderdiğim mail üzerine Çankaya şubesi yetkilisi Ayşegül A. arayarak servise davet etti. 06.08.2018 günü servise gittim.

Araç, iş emri açılmadan; direksiyon, koltuk ve vites topuzuna kılıf takılmadan atölyeye alındı. Atölyede A direk kaplaması tekrar takıldı. Araç geldiğinde yaptığım kontrolde boşluğun giderilmediği gibi daha da arttığını gördüm. İtirazım üzerine araç tekrar atölyeye alındı ancak mesai saati bitmek üzere olduğu için işlem yapılmadan tarafıma teslim edildi. Oradan ayrılmak üzere araca binip gitmek üzereyken direksiyon derisi üzerine elime pürüzlülük geldi, direksiyonun çizilmiş olduğunu gördüm. Durumu Ayşegül Hanım’a ve orada bulunanlara bildirdim. Verilen hasarın derhal kayıt altına alınmasını istedim. Şu an yardımcı olamayız denilerek durumu kabul etmediler, üzerime atmaya çalıştılar. Ertesi gün için tekrar servise davet ettiler.

Ertesi gün servise gittiğimde kamera kayıtlarının incelendiği ancak çiziğin atölye içerisinde gerçekleştiğini tespit edecek bir görüntü olmadığı söylendi. Araç ile formen olduğu söylenen Osman isimli trim ustasının ilgileneceği söylenerek 27466 numaralı iş emri açılarak araç atölyeye alındı. Günün sonunda araç teslim edildi. Gevşeklik olan parça sabitlenememişti. Ayrıca torpidodaki beyazlık daha da artmıştı.

Doğuş Oto Çankaya servisi, koruma için gerekli olan iş adımlarını atlayarak direksiyonun çizilmesine sebep olmuştur. A direk kaplamasının değişimi için gerekli yetkinliğe sahip olmayanlar tarafından toplamda üç kere tekrarlanan montaj sırasında araç torpidosu zarar görmüştür. Parçanın sabitlenmesi için altta kalan başka bir yere daha zarar verilip verilmediğini ve bundan dolayı parçanın oturmadığından emin olamıyorum.

Olayları Doğuş Oto merkezine de ilettim. 15.08.2018’de Doğuş Oto’dan Özlem Hanım arayarak, bir özür bile dilemeden yapacakları bir şey olmadığını söylemiştir. “Aradan zaman geçmiş.” gibi ifadelerle araca verilen zarar inkar edilerek siz yapmışsınız demeye getiriyorlar. Garantiden işlem yapıldığı halde neden işçiliklerinin arkasında durmuyorlar? Zaman geçmiş olması servisi, işçilik garantisinden muaf tutmuyor ki. Torpidodaki beyazlaşmayı önceden bildirdiğim telefon görüşmesi şirketin kayıtlarında mevcut olmalıdır. Torpidoda daha önce beyazlık olmadığı, ilk yaptığım servis ziyaretinde çekilen fotoğraflarda da mevcuttur. Araç servise alınmadan önce direksiyon ve diğer aksamlara koruyucu takılmadığı kamera kayıtlarında mevcuttur ve bu ihmalden Doğuş Oto'nun sorumlu olduğunu düşünüyorum.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Video linki: https://streamable.com/0rddb
 
Son düzenleme:

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,618
18,410
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Bari bir jest yapıp A sütünu kaplamasını değiştirecekler adam akıllı işçilik yapsınlar. Geçmiş olsun inşallah düzeltirler.

@gokberks işte yetkili servislerden müşteriler olarak böyle rezillikler istemiyoruz :) adam akıllı bir hizmet öncelik olmalı

@Porsche bu duruma yapılacak bir şey var mı? Doğuş’a şikayette bulunsak adam akıllı dönüş alabilir miyiz? Yoksa bu kötü işçilikle başbaşa mı kalırız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mugzy

Mugzy

Düz Yol Gazcısı
29 Ağu 2018
7
11
145
Ankara
Yeni parçayı bana verseler sanayide herhangi bir döşemeci daha düzgün takardı herhalde. Kendi söylemlerine göre fabrikada montaj esnasında ön cam dashboarddan sonra takılıyormuş, yersen! O yüzden bir defa söküldü mü gevşek olurmuş. Hayır bir de direk kaplamalarında tweeter var. Hoparlör arızalansa gene değişecek parça. O zaman arabayı at çöpe. Koskoca Alman mühendisliği bunu düşünememiş mi..

Yurtdışı Golf forumlarında soruşturdum. Dash cam kablosunu gizlemek için direği söküp takanlar gevşeklik olmadığını söylüyor.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Gecmis olsun, keske bir detailing uzmanina goturseydiniz leke icin..
Aslinda musteri memnuniyeti adina yapilmamasi gereken bir servis proseduru uygulanmis. Sonra servistekilerin beceriksizligi ve kurallara uymamasi yuzunden olay bu durumlara gelmis..
 
Son düzenleme:

Mugzy

Düz Yol Gazcısı
29 Ağu 2018
7
11
145
Ankara
Gecmis olsun, keske bir detailing uzmanina goturseydiniz leke icin..
Aslinda musterin memnuniyeti adina yapilmamasi gereken bir servis proseduru uygulanmis. Sonra servistekilerin beceriksizligi ve kurallara uymamasi yuzunden olay bu durumlara gelmis..
Teşekkür ederim. Sanırım termoplastik elastomer denilen malzeme ile üretiliyormuş dashboardlar. Bu da parçanın en köşesi olduğu için direk kaplaması sökülürken fazla baskı uygulanmış zannedersem. Belki detaycılar çözüm bulabilir, göstereceğim.
 

TuncYcl

Profesör
8 Eyl 2016
731
1,070
2,320
28
İstanbul
Marka
BMW
frenler tıkırdıyor dendiğinde 4 kaliper değişssek iyi olur ama kullanıcı hatası demiş firma olduğundan ben bir skandal veya olağan dışı bişey görmedim hikayede.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Teşekkür ederim. Sanırım termoplastik elastomer denilen malzeme ile üretiliyormuş dashboardlar. Bu da parçanın en köşesi olduğu için direk kaplaması sökülürken fazla baskı uygulanmış zannedersem. Belki detaycılar çözüm bulabilir, göstereceğim.

Servisin yaklasimi burada olumlu. 4000 km’ye gelmis bir aracin A sutununda leke var diye parcanin degistirilmesi olmamasi gereken bir sey. Yani size demeleri gereken kullanici hatasi veya mudahale edemiyoruz olmaliydi. Musteri memnuniyeti adina her seyi yapmislar da servis kalitesinden sinifta kalmislar. Umarim cozum bulursunuz, imkaniniz varsa farkli bir dogus oto servisini deneyin derim. Belli ki Ankara’dakiler kasap :)
 

Mugzy

Düz Yol Gazcısı
29 Ağu 2018
7
11
145
Ankara
Servisin yaklasimi burada olumlu. 4000 km’ye gelmis bir aracin A sutununda leke var diye parcanin degistirilmesi olmamasi gereken bir sey. Yani size demeleri gereken kullanici hatasi veya mudahale edemiyoruz olmaliydi. Musteri memnuniyeti adina her seyi yapmislar da servis kalitesinden sinifta kalmislar. Umarim cozum bulursunuz, imkaniniz varsa farkli bir dogus oto servisini deneyin derim. Belli ki Ankara’dakiler kasap :)
Malesef aracı teslim alırken her detayını göremiyoruz kullanıcı olarak, kullandıkça göze çarpıyor bazı durumlar. Jest için başta biz de memnun olduk tabi ama sonradan ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Bilsem hiç elletmezdim, lekeli binerdik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Malesef aracı teslim alırken her detayını göremiyoruz kullanıcı olarak, kullandıkça göze çarpıyor bazı durumlar. Jest için başta biz de memnun olduk tabi ama sonradan ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Bilsem hiç elletmezdim, lekeli binerdik.

Ben de onu diyorum. Keske o lekeli halini bir detailingciye gosterseydiniz ki Ankara’da cok kaliteli yerler var. Sahsen ayni durum basima gelseydi Dogus’a goturmezdim. O isler servis tarafinin pek becerebilecegi isler degil. Yazik olmus..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Mugzy

Düz Yol Gazcısı
29 Ağu 2018
7
11
145
Ankara
Ben de onu diyorum. Keske o lekeli halini bir detailingciye gosterseydiniz ki Ankara’da cok kaliteli yerler var. Sahsen ayni durum basima gelseydi Dogus’a goturmezdim. O isler servis tarafinin pek becerebilecegi isler degil. Yazik olmus..
Torpidodan bahsediyorsunuz sanmışım. Kendim de detailing ile uğraşıyorum, agresif olmayan ürünler ile denemiştim. Yine de geçmemişti, direğin üstündeki kumaşla alakalı bir durumdu sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Torpidodan bahsediyorsunuz sanmışım. Kendim de detailing ile uğraşıyorum, agresif olmayan ürünler ile denemiştim. Yine de geçmemişti, direğin üstündeki kumaşla alakalı bir durumdu sanırım.

Videodaki oynayan parcadan bahsediyorum. Kas yapayim derken goz cikarmislar. Bu saatten sonra baska bir yere goturmeyin. Olan olmus zaten, olayin pesini birakmayin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mugzy

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Bari bir jest yapıp A sütünu kaplamasını değiştirecekler adam akıllı işçilik yapsınlar. Geçmiş olsun inşallah düzeltirler.

@gokberks işte yetkili servislerden müşteriler olarak böyle rezillikler istemiyoruz :) adam akıllı bir hizmet öncelik olmalı

@Porsche bu duruma yapılacak bir şey var mı? Doğuş’a şikayette bulunsak adam akıllı dönüş alabilir miyiz? Yoksa bu kötü işçilikle başbaşa mı kalırız?
Tekrar şikayette bulunmak ve tatlı dille olayı anlatmak gerek. Kötü işçilikle başbaşa kalınmaz hallolur.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Yeni parçayı bana verseler sanayide herhangi bir döşemeci daha düzgün takardı herhalde. Kendi söylemlerine göre fabrikada montaj esnasında ön cam dashboarddan sonra takılıyormuş, yersen! O yüzden bir defa söküldü mü gevşek olurmuş. Hayır bir de direk kaplamalarında tweeter var. Hoparlör arızalansa gene değişecek parça. O zaman arabayı at çöpe. Koskoca Alman mühendisliği bunu düşünememiş mi..

Yurtdışı Golf forumlarında soruşturdum. Dash cam kablosunu gizlemek için direği söküp takanlar gevşeklik olmadığını söylüyor.
Söyledikleri doğru aslında Dasboard ön camdan önce takılıyor ve komple yerinden çıkarılıp takılması trim sesi açısından son derece riskli bir durum. A sütünün kapağı aslında oldukça kolay takıp çıkarılan bir malzeme neden böyle olmuş anlayamadım. Geçmiş olsun.
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,812
1
4,137
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarmıyor. Bayide tüm müşteriler arasında biraz ses yükseltin, yazmadığınız yer kalmasın şikayet olarak. Ekşi yazarlığınız varsa oraya da aktarın veya yazarlığı olan birinden rica edin. Ama tüm bunları yapmadan önce eğer bu konularla ilgili bayiye dava açmayı düşünüyorsanız bunları yapmayın bu başlığı da sildirin, bayi karşı dava açıp haklıyken haksız duruma düşürebilir.
 

blogger

Profesör
21 Ağu 2018
399
692
1,645
Marka
Renault
Bu yetkili servis olaylarının tadı iyice kaçmaya başladı. Doğuş Oto bu konuda daha beter olsa da birçok markada bu tarz şeyler oluyor maalesef. En ufak bir sorunun bile yapılamaması, yapılsa da saçma sapan yapılıp dahada rezil edilmesi sürekli karşılaşılan bir durum. İşi düzelttirmek için tatlı dille konuşmanızın hiç bir faydası olmadığı gibi çoğu servis sizi salak yerine koymaya çalışıyor. İlla o işi çözmek için bağırıp çağırmak mı lazım yani...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mugzy

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,056
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
@Mugzy büyük geçmiş olsun. Çok affedersiniz trimlerin anasını ağlatmışlar. Yetkili servisin işçilik mağduriyetini ben de Opel servisinde yaşamıştım, neredeyse 3 yıldır ön panjurun kromajındaki deformasyonla kullanmaya devam ediyorum. Bildirmem hiçbir işe yaramamıştı. Türkiye'de bu tarz sıkıntılar maalesef genel merkezlerle bile kolay kolay çözülemiyor. Kolay gelsin, verebileceğim hiçbir tavsiye de yok. :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,660
1
64,562
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Kendi açımdan bakarsem eğer tam olarak vag ve diğerleri adı altında tartışma çıkmalık, bana da ceza yazmalık bi başlık olmakla birlikte

sıradan başlığı okuyan bir üye olarak yaşadığınız mağduriyete üzüntümü belirtme gereği hissediyorum...

Bugüne kadar 0 veya 0 garantisi devam den bir araç sahibi olmadığım için servis detayları hakkında yorum yapamayacağım ama anlattıklarınız kadarıyla mağduriyetinizi hissettim ve mağdur olandan yana olma ihtiyacı da hissettim... Umarım çözüm bulabilirsiniz...


Fakat o ilk bahsettiğiniz 4bin kmdeki leke nası bi şeydi ki buralara kadar geldi o kısımda tereddütteyim...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım