Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Yazılımcı adamın hali başka oluyor:)
Ama proje yöneticisi olarak işi yapmak yerine, yaptırmak konusu bende huy olmaya başlaladı artık. Ondan konuyu ustayla çözeceğiz.
Folya konusı tam bir sabır işi. Örneğin kapı kolları tek yönde ve dışa doğru kıvrımlı olduğundan tek kat kpalmak yeterli ve haliyle kolay oluyor. Ama çerçeve gibi kıvrımlı parçalar fazla kat istiyor. En alta yama gibi ek noktalara küçük parçalar yerleştiriyorsun bu sayede üst katlarda olası açık noktalar göze batmıyor. Örneğin bu çerçevede tam 5 kat folyo var. Yaklaşık 4 saatimi aldı.

Hem elektronik hem yazılım bilmenin faydaları :D DIY biraz hobi işi. Böyle şeyler insanın elinde gelince keyif alıyor. Folyo işi gercekten sabır istiyor benim aldığım çerçeveye de folyo kaplamışlar ancak çok özensiz ve göze batıyordu baktım plastiğin rengi aynı olunca folyoyu söktüm yapmaya kalksam yapamam sanırım hiç folyo deneyimi olmadı.

Aynen normalde izmirdeyim ancak şu aralar 4ay daha yurtdışındayım. Yoksa corsacı arkadaş direksiyon tuşlarının direnicini ölçse yazılımda ona göre bir kalibrasyon yapar bir devre yollardım :)
 

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
Hem elektronik hem yazılım bilmenin faydaları :D DIY biraz hobi işi. Böyle şeyler insanın elinde gelince keyif alıyor. Folyo işi gercekten sabır istiyor benim aldığım çerçeveye de folyo kaplamışlar ancak çok özensiz ve göze batıyordu baktım plastiğin rengi aynı olunca folyoyu söktüm yapmaya kalksam yapamam sanırım hiç folyo deneyimi olmadı.

Aynen normalde izmirdeyim ancak şu aralar 4ay daha yurtdışındayım. Yoksa corsacı arkadaş direksiyon tuşlarının direnicini ölçse yazılımda ona göre bir kalibrasyon yapar bir devre yollardım :)
ya bende makinacıyım sadece şablon lazım elektroik bilgim kısıtlı devreyi kuramadım o yüzden :D
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Belki hatıtlayan vardır, en son pistte lastiği parçaladığımdan semi slick arıyordum.

Haftaya izmirde özel bir etkinlik var, onun için bu hafta lastik işini bitirmem gerekiyordu. Bugünü komple jant & lastik işine ayırdım.

Çıkma lastik işi içime sinmedi, ondan en makul fiyatlı sıfır lastiklere yöneldim. 15" lastik fiyatlatları baya uygundu. Ama benim ön fren kaliperlerin 4 pistonlu olmasından ne 15" ne de 16" jant yerine oturmadı. O sebeple mecburen 17" jant ve lastiğe yine yöneldim. Ama sanayide bulabildiğim 17" semi slick lastiklerin tane fiyatı 700-800 tl olunca biraz gözüm korktu.
Neyse ki internet var:) Aşağıdaki linkten nankang ns2r 2 adet aldım. Yüne makul oldu yani.
http://kolayoto.com/nankang-ns-2r-semi-slick-205-40r17-84w-xl.html

Jant ise, hiç kimse 2 tane jant satmaya yanaşmıyor (sadece önlere semi slick takılacak). Sadece tanıdık ustamızdan 2 adet sıfır 17" jant için 500tl fiyat aldık. Yine aynı usta hafta içi çıkma jant bakacak. Çıkma bulamazsak, 500tl olanları alacağız.

Haftaya pistteyiz inş...
 

ghalacli

Profesör
8 Eyl 2016
223
344
1,335
Belki hatıtlayan vardır, en son pistte lastiği parçaladığımdan semi slick arıyordum.

Haftaya izmirde özel bir etkinlik var, onun için bu hafta lastik işini bitirmem gerekiyordu. Bugünü komple jant & lastik işine ayırdım.

Çıkma lastik işi içime sinmedi, ondan en makul fiyatlı sıfır lastiklere yöneldim. 15" lastik fiyatlatları baya uygundu. Ama benim ön fren kaliperlerin 4 pistonlu olmasından ne 15" ne de 16" jant yerine oturmadı. O sebeple mecburen 17" jant ve lastiğe yine yöneldim. Ama sanayide bulabildiğim 17" semi slick lastiklerin tane fiyatı 700-800 tl olunca biraz gözüm korktu.
Neyse ki internet var:) Aşağıdaki linkten nankang ns2r 2 adet aldım. Yüne makul oldu yani.
http://kolayoto.com/nankang-ns-2r-semi-slick-205-40r17-84w-xl.html

Jant ise, hiç kimse 2 tane jant satmaya yanaşmıyor (sadece önlere semi slick takılacak). Sadece tanıdık ustamızdan 2 adet sıfır 17" jant için 500tl fiyat aldık. Yine aynı usta hafta içi çıkma jant bakacak. Çıkma bulamazsak, 500tl olanları alacağız.

Haftaya pistteyiz inş...

Jantları almadan tartmanızı öneririm 17'' için 10-11 kg geçerse performansa sekte vurabilir.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Hazırlıklar son safhalarında:
ZEAAjo.jpg
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
@DuzboruDownpipe arkalara yok, sadece önler.

@ikaanbozkurt ağırlığı doğrusu ben de merak ediyorum,biraz körlemesine aldım çünkü jantı. Jantın ben de sadece fotosunu gördüm. Akşama jantı yerinde göreceğim. Yarın akşam da sök - tak yaparken orjinal jant ile ağırlık karşılaştırması yapacağım. Ama lastik yanağı falan dar olduğundan, lastik hem ağırlık hem de yarı çapı sayesinde biraz tork avantajı olacak. Jant ile fitler diye düşünüyorum.
 

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Yanak ince olunca malzeme artıyor ve lastik ağırlığı artıyor. fifteen52 yazıyor büyük ihtimal çakma. Çakmalar ağır olabiliyor. Aracın orijinal jant+lastik kombinasyonuna göre ağır ise totalde tork kaybın olacaktır. wheel hp'de en büyük etken yürüyen/dönen aksam ağırlığı o yüzden hafif baskı balata volan takan, hafif jant arayan bir kitle var :)

Ben bulabilsem 6-6.5kg civarında 15inç colta takacağım da bijon aralıkları çok saçma olduğu için düz jant bile bulamıyorsun :(
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Efso olaylar oluyor panpalar.
Öncelikle bugün akşam üstü iş çıkışı dükkana gidip, yarın için yeni lastik ve jantı takayım dedim. Ama yeni jant ofset değeri yeterli değilmiş (oysa ki usta ölçüsüne göre getireceğim demişti) fren kaliperine çarpıyor. Durum böyle olunca, orjinal jantlarına semi slickleri taktım.
Yani önler 205 40 17 nankang ns2r, arkalar ise 225 45 17 michelin pilot sport 4. Lastik genişlikleri kağıt üstünde farklı olsa da, semi slick in iç yapısının ekstra güçlendirilmiş olmasından olsa gerek, 205 semi = 225 standart lastik oluyor.
Yani genişlikte fark olmasa da, çapda hesaba göre %6 dan fazla fark oluyor.
Deneme için yola çıktığımda ise, sadece bir kaç yüz metre sonra tüm elektronik destekler devre dışı kalıyor. Hatta hız göstergesi bile iptal oluyor, sadece devir saati çalışıyor. Yani yol bilgisayarından, abs ye kadar herşey iptal!!!
İlk anda pek anlayamadım, hatta tırstım. Sonra lastik çap farkını hatırlayınca ve hız göstergesinin de özellikle devre dışı kaldığını düşününce, ön ve arka lastik hız farkından dolayı sistemin sapıttığını anladım.
Uzun lafın kısası, üzerindeki lastikler dolayısıyla tamamen mekanik bir mito deneyimi yaşıyorum:)))
Aldığım 2 jantı iade edeceğim.
2 tane daha (arkalar için) semi slick 205 40 17 lastik alacağım.
Yarın yine de bu haliyle piste gideceğim, ama fazla kasmayacağım, sadece keyfine bir kaç tur atarım, o kadar. Zaten dna da devre dışı olduğundan dimamik modun verdiği max gücü alamayacağım. Ama küçük çaplı lastiğin tork avantajı, dinamik moda alamama rağmen çok net ortada.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
ABS falan olmayınca, bir de önle arka tekerin tutuş özellikleri aynı olmayınca, pist deneyimi bu sefer baya bir korkutucu oldu.
Sadece 1 seans çıktım ve çok kötü bir zaman yaptım.
Her sert frende arabanın arkası tuhaf davranıyordu, fazla zorlamadım.

Bugünkü durumda, 2 adet daha 205 40 17 nankang ns2r aldım. Şu an 4 tane semi slick lastiklerin hepsi çatı arasında yatıyor.

İnş sıradaki pist günü güzel geçecek.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bugün arka tekerleklerin balans ayarını yaptırdım, hafiften bir titreme vardı, gerçekten balans ağırlıkları düşmüş.

Hafta başında sol ön far patlamıştı. Değiştirmesi için babama vermiştim, sadece patlak olanı değiştirmiş. Tabi farların biri eski, biri yeni olunca resmen tek gözü kısık adam gibi oluyor araba. Ondan sağ farı da bugün değiştirdim.

Bir de yıkamaya verdim, bir güzel temizlendi. Şimdi kapı önünde sakin sakin yatıyor bizimki:
N14pMP.jpg
 

cenkyavuz81

Düz Yol Gazcısı
26 Şub 2017
2
2
245
@stan Önceki ses sisteminde USB ve bluetooth yok demişsiniz peki AUX bağlantısı var mı?Yok ise sonradan AUX bağlantısı yapılabilir mi?Bu arada elinize sağlık lpg mevzusunu ağzım sulanarak okudum Allah kaza bela vermesin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC ve Ugur

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
@stan Önceki ses sisteminde USB ve bluetooth yok demişsiniz peki AUX bağlantısı var mı?Yok ise sonradan AUX bağlantısı yapılabilir mi?Bu arada elinize sağlık lpg mevzusunu ağzım sulanarak okudum Allah kaza bela vermesin.
Benim orijinal teyipte aux bağlantısı yoktu. Yurt dışından aux için özel soketli kablo da getirttim, lehimle kendim de bağlantıyı denedim ama hiç bir şekilde aux'u tanımadı teyip.
Yurt dışı forumlarında bu konuyu "tombala" olarak tanımlamışlar. Mito'nun bazı modellerinde harici aux desteği cd changer üzerinden olabilirken bazılarında yazılım bunu hiç bir şekilde tanımıyor. Yani bana tombala çıkmış oldu.
Yoksa, ben de görsellik bozulmasın diye aux çözümü için çok uğraştım ama maalesef olmadı.
Bir de mito'nun bazı modellerinde (ki bunlar TR'de çok az) opsiyon olarak bluetooth bile olabiliyor.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,302
1
9,457
4,970
kocaeli
Gece gece aklıma ne geldi , bir yerlerde teneke jant olursa diskler sogumaz diye mevzu geçmişti . Hali hazırda fifteen jantlar var galiba ama (yanılmıyorsam intercity Megane cup araçlarında da vardı) ön taraftan disklere doğru bir hortum / boru ile hava kanalı yapılsa fren performansını arttırmaz mı ?

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Gece gece aklıma ne geldi , bir yerlerde teneke jant olursa diskler sogumaz diye mevzu geçmişti . Hali hazırda fifteen jantlar var galiba ama (yanılmıyorsam intercity Megane cup araçlarında da vardı) ön taraftan disklere doğru bir hortum / boru ile hava kanalı yapılsa fren performansını arttırmaz mı ?

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Fifteen jantları hiç kullanmadan geri verdim, çünkü yerine oturmuyordu. Eldeki orjinal jantlarla devam, sadece piste giderken lastik sök-tak yaparım, o kadar.

Sac jant konusunda ise, ben hiç denemedim ama tecrübe eden abilerimiz, gerçekten soğutamama dolayısıyla disk/balata yakmanın olduğunu anlatıyorlar.

Boru çekilmesi konusunun muhakkak faydası oluyor, örneğin izmir'den mx5 Görkem'in aracında bu sistemi varmış ndisi yapmıştı, baya da faydasını görüyor. Ama ben arabamın orjinalliğini pek de bozmamak için bu tür aksiyonlara girmiyorum.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Herkese selamlar,

Haftaya izmir ülkü'de pist var. Bir ihtimal 16 Eylül'de İstanbul Park'a da gidebilirim, ama o plan henüz net değil.

O sebeple ön hazırlıkları dün yapalım dedik, sabahtan babamın dükkana gittim. Yıkama, fren bakımı, lastik değiştirme falan derken, bir de cumartesi olmasından mütevelli bizim dükkanın ful olmasından, akşama kadar tüm gün orada geçti.

Arabayı yıkama faslı geçince, müşterilerden de fırsat bulunca, arabayı lifte çıkarıp 4 lastiği söktük. Lastikler semi slick'lerin takılması için yandaki lastikçi abimize paslandı. Biz de balataları söküp bir kontrol/ temizlik yaptık. Bir de CU1100 diye bir spreyi balataların arkasına sıktık. Bu arkadaş, yüksek ısıya maruz kalan parçalarda ısı yalıtımı sağlıyormuş. Adındaki "1100" ise 1100C'ye kadar dayanıklı olmasından geliyormuş. Balatalardaki aşırı ısınmanın fren pistonları aracılığıyla fren hidroliğine geçmesini engelliyormuş falan... Bakalım kullanınca bir faydası olacak mı, zaman gösterecek.

Bir de tabi hazır sökmüşken, fren hidroliğini de yeniledik.

Araba liftte, ön balatalar babaçko, arkalar fındık spek:
vpqjqA.jpg


Semi Slick'leri, eylül ortasına kadar (yani tahmini bizim buralarda yağmurlar başlayana kadar) günlük kullanıp, detaylı şekilde deneyimlemeyi düşünüyorum.

Belki hatırlayan vardır, daha önce sadece önlere takmıştım ve sonuç hüsrandı. Şimdi 4 tekerlek de Nankang NS2R 205-40-17 sıfır lastik olarak taktım.

Dün, çoğu çevre yolu olmak üzere Menemen - Karşıyaka arası yaklaşık 40km kadar kullandım. İlk izlenimim, lastik çapı günlük olarak kullandığım 225-45-17 michelin PS4'lere göre daha küçük olduğundan, yola aktarılan torkun arttığı çok net hissediliyor. Dünkü yolculuğumda eşim ve oğlum da arabada olduğundan çok fazla zorlamadım ama, sadece bir çevre yolu bağlantı virajında (şu çok geniş u şeklinde olanlardan) biraz bastım, baya baya güven veriyordu.

Bugün ise yakıt almaya çıktığımda, asfalt kalitesi iyi diyemeyeceğimiz bir yolda 2. viteste bir kaç kez dip gaz yaptım. Günlük lastiklerle aynı yerde ASR lambası pavyon ışığı gibi olurken, bugün hiç ASR devreye girmedi. Bir kaç kez de panik fren yatım, duruş canavardı.

An itibari ile çok kısa süreli semi slick tecrübemden çıkardığım olumsuz yanlar ise, yol sesi bariz fazla ama ben dayanılmaz bir gürültü bekliyordum, o kadar da kötü olmadı. Bir de lastik yanaklarının sert olduğu her çukurda belli ediyor. Dikkatsiz olursanız kötü sonuçlar ortaya çıkabilir.
Semi Slick'ler ile Apachi Mode ON:
jWo6jn.jpg
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım