Aracın farları için fabrikasyon çıkışlı bir aydınlatma gücü limiti vardır. Örneğin benim aracım halojen fara sahip ve buna daha iyi aydınlatma sağlayan 2 tane ampul aldım. Bu ampuller 55w 12v çıkışlı, yani aracın fabrikasyon farlar için ve elektrik aksamı için belirlediği güç çıkışı maksimum bu kadar. Bazıları daha fazla görüş mesafesi veya xenon görünümü almak için fabrikanın belirlediği güç çıkışından daha fazlasına ihtiyaç duyan xenon ampullerini takıyor aracına. 55w güce ayarlıyken, 100-120w belki daha fazla güç isteyen ampuller takıyorlar. Böyle olunca aracın elektrik tesisatı, beyni, farları, aküsü zarar görebiliyor, hatta daha ileri terslik durumlarında elektrik tesisatından dolayı yangın çıkma ihtimali bile oluyor. Servisin anlatmak istediği budur.
Teorik olarak doğru, teknik olarak eklenmesi gereken detaylar var.
55w 12V çıkışlı ampuller kısmında sonuna kadar haklısınız. Piyasada daha fazla güç harcayan halojen ampuller mevcut. Ancak Xenon ampul konusunda şöyle bir yanılgıya düşüyor herkes. Problem yaratan kısım olayın V yada W değeri değil, amper değeri. Xenon setlerinde de 55W 12V güç alınır ancak çekilen amper, ilk çalıştırmada halojen ampulün 3 katıdır. Bunun sebebi ilk ısınma süresinin halojen ampule göre daha fazla olması. Zaten orjinal sistemli xenon ampullerde bile ampul renginin 1 saniye sonra gerçek değere ulaştığını görürsünüz. İlk çalıştırmadaki amper değerinin yüksek olmasının sebebi, Xenon ampulünün normal halojen ampulden çok daha fazla ısınması gerektiğidir. Rengi de bu sebeple veriyor.
Şimdi sorunun ana kaynağına inelim. Aracın kablo sistemi halojen ampulün çekeceği ampere göre ayarlı. Malesef ki bilinçsizce yapılan Xenon montajı, ilk evrelerde problem yaratmasa da sonrasında büyük sorunlara eşlik ediyor.. Yapılması gereken işlem, Xenon tesisatının sökülmesi ve araç sistemine uygun röle tesisatıyla tekrar döşenmesi. Röle neden? : Röle dediğmiz eleman, küçük akımlarla büyük akımları yönetir. Atıyorum 5 birimlik bir kuvvetiniz var ancak eklemek istediğiniz eleman 10 birimlik bir kuvvet çekmek zorunda. Siz ise aynı anahtardan bu gücü kontrol etmek istiyorsunuz. O zaman yapmanız gereken şey, araya röle atmak. Röle, 5 birimlik kuvveti sadece açma kapama aksiyonu için kullanır. Kuvveti ise aküden doğrudan alır ve eklemenize kuvvet verir. Bu yüzden araca sonradan takılan her aksesuarda kullanılması tavsiyem olur. Çünkü hiçbir aftermarket ürün, fabrikasyon verileri yakalama garantisini vermeyecektir.
Kia Ceed için bir ufak araştırma yaptım. Uzun-Kısa ayrı. Kısa far ampulünüz H7, uzun farınız H1. Kısa farlarınızda Xenon kiti mevcut. Bu durumda sizin şu aparatı almanız gerekiyor. : goo.gl/mwIVsT
Bu ürün orjinal far soketine takılıyor. Kalan kablolar ise xenon balastına ve aküye. Balastların soketlerinin olduğu kısımda da şase kabloları var. Böylece aracın orjinal tesisatından bağımsız, ama orjinal tesisatla beraber çalışan bir kablolamanız oluyor. Kuvvet ise tamamen aküden çekiliyor ve aracın beyniyle xenon balastlarının iletişimi kesiliyor. Bu sistemde arıza lambası da yanmıyor ve olası problemlerde aracın beyni yerine, kablolamanın üzerindeki sigorta zarar görüyor.
Şu an sizdeki mevcut sistem ise şaseyi dee, artı akımı da orjinal kablolamadan alıyor. Yetkili servis bunun zararlı olacağının farkında, bu yüzden sizi uyarmış. Eğer bu sistemi kullanmaya devam edecekseniz, linkini verdiğim üründen temin edip xenon balastınızı buna göre montajlamanızı şiddetle tavsiye ederim. Ben 2-3 ay önce kendi aracımda bi-xenon merceğe geçtiğimde aynı kablolamanın H4 için olanından yaptım ve hala sorunsuzca kullanıyorum.