Yağ uyarı ışığına güvenmeyin,her müşür/sensör aynı konumda ve özellikte olmuyor.Bazı müşürlerin konumu tam yatak sarmadan önceki son konumda olduğu için yağ yok bilgisini alıp yanması uzun sürebiliyor,sensörden sensöre değişebilen bir durumda var örneğin Alman araçlarında sensör anlık çalışmayıp,sürücüye doğru bilgi aktarmayı amaçladığı için bilgiyi aldıktan 5-10 saniye sonra çalıştığı için iş işten geçmiş olur,bununda önüne geçmek için yağ seviye sensörü de koyarlar ki bu aşamaya gelmeden sarı şekilde yağ lambasını yakıp sürücüye erkenden bilgi versin.Kore-japon araçlarında maliyeti düşürmek ve parça kullanımını azaltmak için bu yoktur mesela,sensörde yağ akışı yoksa anında lambayı yakar,bu durum onlarda böyle olduğu için yağ lambası yandığı anda birkaç saniye içinde kesinlikle motoru durdurmak gerekir.Sensöre güvenmeme konusunu netleştirdiysek;
Kullanım tarzınıza göre yağ yakımınızın fazla olduğunu söyleyebilirim.Normalde 10.000 km bakımına kadar yağ eklemeye ihtiyaç duymayan motorların yağ yakımı normal kabul edilebilir.Kullandığınız yağında hem 5W-30'lar arasında kalın örneklerinden olduğunu hem de epey kaliteli ve yanma direncinin yüksek olduğunu hesaba katarsak motorun yıpranma payının yüksek olduğunu söyleyebiliriz.
Yağ yakımını azaltmak için Toptec 4200 ile beraber Cera Tec'i şiddetle tavsiye ederim,tamamen kesmeyebilir ancak muhakkak azaltacaktır.Bir süre çare olursa bu ürün çare olur,olmazsa motor rektefiyesine kadar yolu var.Sert kullanımlarınız fazla ise yağ yakımı normal denilebilir,endişelenmeyin ancak %80 sakin kullanıyorsanız bu yağ yakımı fazla.
Terletmelere gelirsek,bahsettiğiniz boru PCV valfine bağlıdır,bu valf bozuk olduğunda yağ olması gerekenden daha fazla buharlaşıp emme manifolduna daha fazla giderek motora yağ yaktırabilir.Bu nedenle ilk bunu kontrol ettirmenizi öneririm.Buharlaşma size farkedebileceğiniz miktarda yağ kaybettirmeyebilir ancak motor sağlığı için çözülmesi şarttır.