Yeni Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 0-100 hızlanma

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
100'lük motoru güç anlamında pek sevmedim. 125'liğinin gelmesi şart gibi duruyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ne yazık ki gelmeyecek. @Cenk 1.5 TDCi 120 beygir de oldukça güzel olabilirdi.
Katılıyorum hocam, az da yakmıyormuş. 8.5 falan çok yüksek değer...
Daha önce 1.0 140'lık motor st line ile gelmişti. İlk aşamada gelmez ama belki 1 yıl içinde falan en azından 125'lik motoru getirirler. 120'lik tdci ise çok zor zaten onu getirmeyecekler.
8,5 yüksek değer hocam ama lansman verilerini pek dikkate almıyorum çünkü 30-40 derece sıcakta aracı zorlaya zorlaya kullanıyorlar. Zaten bir çoğu da söyledi o şekil kullandığını. Gerçekçi veriler İstanbul'a test için getirildiği zaman ortaya çıkar. Trafikli, sakin ve arada gazlamalı sürüşlerde ne yapacak bakalım. 7,5 litre civarında olacağını düşünüyorum ki Sinan, lansman olmasına rağmen tutturmayı başarmış.
 

carcompare

Asfalt Kurutucu
7 Eyl 2016
37
59
635
İstanbul
Ford'un üst düzey isimleri getirmeyeceklerini özellikle belirttiler. Ne yazık ki gelmeyecek.

Tüketime gelince; motor fazla güçsüz kalıyor. Hızlanmak için mecburen gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. Sonucunda ise 10-11 litrelik tüketimle karşılaşıyorsunuz. Ekonomik kullanımlarda bile 8-9 litre altına inmek için ciddi sabırlı olmak gerekiyor. Kaldı ki pedal dipte olsa da otomobil zaten yürümüyor. :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ford'un üst düzey isimleri getirmeyeceklerini özellikle belirttiler. Ne yazık ki gelmeyecek.

Tüketime gelince; motor fazla güçsüz kalıyor. Hızlanmak için mecburen gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. Sonucunda ise 10-11 litrelik tüketimle karşılaşıyorsunuz. Ekonomik kullanımlarda bile 8-9 litre altına inmek için ciddi sabırlı olmak gerekiyor. Kaldı ki pedal dipte olsa da otomobil zaten yürümüyor. :)
6 kademeli tork konvertörlü şanzımanın, kasanın ağırlaşmış olmasının ve 170 nm nispeten düşük torkun etkileri bunlar maalesef. O kasaya en az 200 nm civarı bir tork gerekiyor bence. Eğer özellikle 125'liğin gelmeyeceğini belirttilerse belli ki yine filoları hedef almışlar satış için. 100'lük motorla imkanı yok almam bu aracı.
 

Mehmet55

Profesör
8 Eyl 2016
255
361
1,395
Marka
Opel
Konuyla alakasız ve belki küçük bir detay ama bu yeni Fiesta'nın kadranındaki sayı dizilimini hiç beğenmedim. Sayıları çok fazla yayarak dizmişler. 100 ile giderken ibre sağa doğru yatıyor. 70 ile giderken ibre neredeyse tepede. Ne bileyim çoğu kişiye saçma gelebilir ama beni rahatsız etti açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Konuyla alakasız ve belki küçük bir detay ama bu yeni Fiesta'nın kadranındaki sayı dizilimini hiç beğenmedim. Sayıları çok fazla yayarak dizmişler. 100 ile giderken ibre sağa doğru yatıyor. 70 ile giderken ibre neredeyse tepede. Ne bileyim çoğu kişiye saçma gelebilir ama beni rahatsız etti açıkçası.
Aynı durum beni ilk vw'de rahatsız etmeye başlamıştı bir zamanlar. 100 kmh tepede bir noktada duruyordu ve ibreye bakınca sanki çok hızlı gidiyormuşum gibi hissettiriyordu halbuki 90-100'e daha yeni gelmişim. Fiesta'da işi bir boyut daha ileri taşıyıp cılkını çıkarmışlar. 100 kmh yazısını ikinci yarıma almışlar. Normalde orada 120 falan yazması gerekiyor. Focus'da 120 yazan yerde Fiesta'da 100 yazıyor. Yani benim alıştığım düzen böyleydi.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
powershift bile koyamamışlar
ps olmaması benim için iyi bir şey.. Öyle olsaydı hiç tercih etmezdim. Yok titreme yapıyor, yok kavrama bitiyor, yok yarım kavrıyor, yok manuele al uğraş dur. 0-100 hızlanmalarına baktım şanzıman gayet yeterli hızda değişim yapıyor, ilk gaz tepkisi de güzel. Gerisi can sağlığı.
 

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
ps olmaması benim için iyi bir şey.. Öyle olsaydı hiç tercih etmezdim. Yok titreme yapıyor, yok kavrama bitiyor, yok yarım kavrıyor, yok manuele al uğraş dur. 0-100 hızlanmalarına baktım şanzıman gayet yeterli hızda değişim yapıyor, ilk gaz tepkisi de güzel. Gerisi can sağlığı.
powershift in hiçbirinde ben o dediğin mevzulara rastlamadım. €dge hariç hemen hemen her powershifti kullandım t4 volvo dahil
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
powershift in hiçbirinde ben o dediğin mevzulara rastlamadım. €dge hariç hemen hemen her powershifti kullandım t4 volvo dahil
Yok, bunlar kullanım özellikleri değil de zamanla ortaya çıkan / çıkması muhtemel arızalar silsilesi diyelim. Powershift dsg'den farklı olarak 500 nm'ye kadar tork dayanımına sahip. Bir çok model ve motor seçeneğinde bu tork dayanımına sahip şanzıman modelini koyuyorlar. O yüzden gücü kaldıramayıp arıza verme durumu pek olmuyor. Ama uzun dönem kullanımında özellikle titreme sıkıntısından şikayet eden kullanıcılar çok. Onun haricinde yokuşta manuel'e al, trafikte manuel'e al gibi şeyler çift kavramalı şanzımanlar için klasik külfet kullanım şekilleri işte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
Yok, bunlar kullanım özellikleri değil de zamanla ortaya çıkan / çıkması muhtemel arızalar silsilesi diyelim. Powershift dsg'den farklı olarak 500 nm'ye kadar tork dayanımına sahip. Bir çok model ve motor seçeneğinde bu tork dayanımına sahip şanzıman modelini koyuyorlar. O yüzden gücü kaldıramayıp arıza verme durumu pek olmuyor. Ama uzun dönem kullanımında özellikle titreme sıkıntısından şikayet eden kullanıcılar çok. Onun haricinde yokuşta manuel'e al, trafikte manuel'e al gibi şeyler çift kavramalı şanzımanlar için klasik külfet kullanım şekilleri işte.
yokusta manuele alma mevzusun pek öyle değil pe abi hani daha geçenlerde yine 1.5 pws focus kullandım sportta olmamasına rağman gaza biraz fazla yüklendiğinde düşürüp yer yer sara sara gidiyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
yokusta manuele alma mevzusun pek öyle değil pe abi hani daha geçenlerde yine 1.5 pws focus kullandım sportta olmamasına rağman gaza biraz fazla yüklendiğinde düşürüp yer yer sara sara gidiyor.
Focus'ta ki, özellikle mca dizel focus'ta ki şanzıman biraz daha sportif ayarlı olduğu için dsg dizelde ki gibi bir an önce üst vitese geçeyim de öyle gideyim gibi bir hareket sergilemiyor. Dsg dizel kombinasyonu daha çok ekonomik sürüş üzerine ayarlanmış ama focus dizel otomatikte b mantık yok. Haliyle üst vitese çabucak geçip yarı kavrama yaparak giderim mantığı pek yok. Ama benzinli powershift, önceki kasa mondeo powershift ve önceki fiesta powershitf'te v.s ayarlamalar direkt dizel focus'da ki gibi olmayabiliyor.
 
Son düzenleme:

Q7X5

Taklacı Güvercin
19 Ağu 2017
37
47
295
Marka
Kia
Videoda da görüldüğü gibi 1.48te devirde takılma oluyor.Bu daha önce 2013 180lik kuga varken onda da böyleydi.Genel anlamda kugadaki için konuşuyorum gerek vites geçiş hızı,akıcılığı,geç kitlemesi gibi büyük bir problemleri var berbat bir şanzıman diyebilirim tork konvertörlüler içinde.Sport modu bile özellikle çok saçma sapan işler yapıyordu.Tek artısı gaz tepkisiydi ki gerçekten gaz tepkisi çok iyiydi özellikle kalkışta.Fiestada ki tork konvertörlü ise kugaya göre vites geçiş hızı bariz iyileştirilmiş şanzımanı geliştirmişler.Kullanmak lazım ama eski kasadaki 1.0 eb+ps gibi gitmez hem ağırlık hem de şanzımandan dolayı daha da fazla yakacaktır ayrıca.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım