Fırından yeni çıktı arkadaşlar. Beğenileri ve paylaşımları esirgemeyelim.
Katılıyorum hocam, az da yakmıyormuş. 8.5 falan çok yüksek değer...100'lük motoru güç anlamında pek sevmedim. 125'liğinin gelmesi şart gibi duruyor.
Ne yazık ki gelmeyecek. @Cenk 1.5 TDCi 120 beygir de oldukça güzel olabilirdi.
Daha önce 1.0 140'lık motor st line ile gelmişti. İlk aşamada gelmez ama belki 1 yıl içinde falan en azından 125'lik motoru getirirler. 120'lik tdci ise çok zor zaten onu getirmeyecekler.Katılıyorum hocam, az da yakmıyormuş. 8.5 falan çok yüksek değer...
6 kademeli tork konvertörlü şanzımanın, kasanın ağırlaşmış olmasının ve 170 nm nispeten düşük torkun etkileri bunlar maalesef. O kasaya en az 200 nm civarı bir tork gerekiyor bence. Eğer özellikle 125'liğin gelmeyeceğini belirttilerse belli ki yine filoları hedef almışlar satış için. 100'lük motorla imkanı yok almam bu aracı.Ford'un üst düzey isimleri getirmeyeceklerini özellikle belirttiler. Ne yazık ki gelmeyecek.
Tüketime gelince; motor fazla güçsüz kalıyor. Hızlanmak için mecburen gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. Sonucunda ise 10-11 litrelik tüketimle karşılaşıyorsunuz. Ekonomik kullanımlarda bile 8-9 litre altına inmek için ciddi sabırlı olmak gerekiyor. Kaldı ki pedal dipte olsa da otomobil zaten yürümüyor.
Aynı durum beni ilk vw'de rahatsız etmeye başlamıştı bir zamanlar. 100 kmh tepede bir noktada duruyordu ve ibreye bakınca sanki çok hızlı gidiyormuşum gibi hissettiriyordu halbuki 90-100'e daha yeni gelmişim. Fiesta'da işi bir boyut daha ileri taşıyıp cılkını çıkarmışlar. 100 kmh yazısını ikinci yarıma almışlar. Normalde orada 120 falan yazması gerekiyor. Focus'da 120 yazan yerde Fiesta'da 100 yazıyor. Yani benim alıştığım düzen böyleydi.Konuyla alakasız ve belki küçük bir detay ama bu yeni Fiesta'nın kadranındaki sayı dizilimini hiç beğenmedim. Sayıları çok fazla yayarak dizmişler. 100 ile giderken ibre sağa doğru yatıyor. 70 ile giderken ibre neredeyse tepede. Ne bileyim çoğu kişiye saçma gelebilir ama beni rahatsız etti açıkçası.
nah bize güçlü fiesta100'lük motoru güç anlamında pek sevmedim. 125'liğinin gelmesi şart gibi duruyor.
Koy 140'liga otomatigi sat iste ama nerede. Bu ford'dan bir halt olmaz.nah bize güçlü fiesta
powershift bile koyamamışlarKoy 140'liga otomatigi sat iste ama nerede. Bu ford'dan bir halt olmaz.
ps olmaması benim için iyi bir şey.. Öyle olsaydı hiç tercih etmezdim. Yok titreme yapıyor, yok kavrama bitiyor, yok yarım kavrıyor, yok manuele al uğraş dur. 0-100 hızlanmalarına baktım şanzıman gayet yeterli hızda değişim yapıyor, ilk gaz tepkisi de güzel. Gerisi can sağlığı.powershift bile koyamamışlar
powershift in hiçbirinde ben o dediğin mevzulara rastlamadım. €dge hariç hemen hemen her powershifti kullandım t4 volvo dahilps olmaması benim için iyi bir şey.. Öyle olsaydı hiç tercih etmezdim. Yok titreme yapıyor, yok kavrama bitiyor, yok yarım kavrıyor, yok manuele al uğraş dur. 0-100 hızlanmalarına baktım şanzıman gayet yeterli hızda değişim yapıyor, ilk gaz tepkisi de güzel. Gerisi can sağlığı.
Yok, bunlar kullanım özellikleri değil de zamanla ortaya çıkan / çıkması muhtemel arızalar silsilesi diyelim. Powershift dsg'den farklı olarak 500 nm'ye kadar tork dayanımına sahip. Bir çok model ve motor seçeneğinde bu tork dayanımına sahip şanzıman modelini koyuyorlar. O yüzden gücü kaldıramayıp arıza verme durumu pek olmuyor. Ama uzun dönem kullanımında özellikle titreme sıkıntısından şikayet eden kullanıcılar çok. Onun haricinde yokuşta manuel'e al, trafikte manuel'e al gibi şeyler çift kavramalı şanzımanlar için klasik külfet kullanım şekilleri işte.powershift in hiçbirinde ben o dediğin mevzulara rastlamadım. €dge hariç hemen hemen her powershifti kullandım t4 volvo dahil
yokusta manuele alma mevzusun pek öyle değil pe abi hani daha geçenlerde yine 1.5 pws focus kullandım sportta olmamasına rağman gaza biraz fazla yüklendiğinde düşürüp yer yer sara sara gidiyor.Yok, bunlar kullanım özellikleri değil de zamanla ortaya çıkan / çıkması muhtemel arızalar silsilesi diyelim. Powershift dsg'den farklı olarak 500 nm'ye kadar tork dayanımına sahip. Bir çok model ve motor seçeneğinde bu tork dayanımına sahip şanzıman modelini koyuyorlar. O yüzden gücü kaldıramayıp arıza verme durumu pek olmuyor. Ama uzun dönem kullanımında özellikle titreme sıkıntısından şikayet eden kullanıcılar çok. Onun haricinde yokuşta manuel'e al, trafikte manuel'e al gibi şeyler çift kavramalı şanzımanlar için klasik külfet kullanım şekilleri işte.
Focus'ta ki, özellikle mca dizel focus'ta ki şanzıman biraz daha sportif ayarlı olduğu için dsg dizelde ki gibi bir an önce üst vitese geçeyim de öyle gideyim gibi bir hareket sergilemiyor. Dsg dizel kombinasyonu daha çok ekonomik sürüş üzerine ayarlanmış ama focus dizel otomatikte b mantık yok. Haliyle üst vitese çabucak geçip yarı kavrama yaparak giderim mantığı pek yok. Ama benzinli powershift, önceki kasa mondeo powershift ve önceki fiesta powershitf'te v.s ayarlamalar direkt dizel focus'da ki gibi olmayabiliyor.yokusta manuele alma mevzusun pek öyle değil pe abi hani daha geçenlerde yine 1.5 pws focus kullandım sportta olmamasına rağman gaza biraz fazla yüklendiğinde düşürüp yer yer sara sara gidiyor.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.