- Arabaya kendi araçları gibi davransınlar diyemeyeceğim çünkü birçok kişinin kendi aracına nasıl davrandığı da ortada. Düzgün davransalar yeterli. Örneğin bir yetkili serviste çift kavramalı şanzımanı olan bir aracı geriye sürdükten sonra tamamen durmasını beklemeden D'ye takan "yetkili servis elemanı" gördüm. Orada kazanacağı 1 saniyeden önemli şeyler var. Bu tip kullanımlar kesinlikle kabul edilemez.
- Yukarıda yazdığım nedenler, merakım ve olup bitenden haberdar olma takıntım nedeniyle yapılan her işlemi izlemeliyim. Her ne kadar yetkili servis de olsa aracımın gözümün önünde olmasını istiyorum.
- Kitapçıkta 2 yılda bir hidrolik sıvısı değişmeli yazıyorsa 2. yıl bakımında "yeaaa gerek yok değiştirmeye" denmesin, ne yapılması gerekiyrsa yapılsın.
- Koyulan motor yağı kesinlikle araç-motor kombinasyonu ve bulunulan bölge için önerilen motor yağı olmalı. Marka ve model açıkça belirtilmeli ve yağ eksiltmesine tedbir olması adına isteğe bağlı olarak kutulu satış ya da yönlendirme yapılmalı.
- 0 km araçta ilk kullanım sonrası yalnızca yağ ve yağ filtresi değişimi için gelecek kişileri reddedip göndermeyin.
- Servis temiz olmalı, şöför koltuğuna mutlaka koruyucu naylon geçirilmeli.
- Bu belki biraz garip gelebilir ancak bakım sonrası çıkılan test sürüşünde emniyet kemeri kesinlikle takılmalı. 2 km'lik testte saçma bir durum yüzünden aracımda trajik bir olay yaşanmasını kesinlikle istemiyorum. Yetkili servis elemanlarının emniyet kemeriyle aralarının pek de iyi olmadığını gözlemlediğimden dolayı belirtme ihtiyacı duydum.
- Turbolu araçlarda aracı park ettikleri milisaniyede stop etmesinler, zorlanmamış olsa dahi 5-10 saniye zaman tanısınlar araca.
- Yıkama kesinlikle fırçasız olmalı, köpüğü de benzinliklerdeki kalitesizlikte olamamalı.
- Güler yüzlü olunmalı, müşterinin sorusu varsa düzgünce cevap verilmeli ve işlemler özenerek yapılmalı.