Focus Mk4 casus çekimlerde rastlanan BOSCH imzalı UYARI yazısı, mekanik bağlantılar içermeyen direksiyon sisteminin geliştirme aşamasında olduğunu gösteriyor.
Focus 4 ile görecek miyiz bilemiyorum ama ilerde Ford'da bu sistemi göreceğimiz kesin denilebilir.
Nedir bu yeni nesil direksiyon sistemi?
Direksiyon ve ön tekerlekler arasında aktarma mili olmayan bir sistemdir. Direksiyonu çevirme açınızı kablolar aracılığıyla tespit edilir ve tekerlekleri kontrol eden bir motora iletilir bu da yönlendirmeye sağlar.
Neden ihtiyaç duyulur?
Temelde insansız araçlar için gerekli diyebiliriz.
Normalde nasıl işliyordu?
Direksiyon simidi > Direksiyon mili > Direksiyon kutusu > Rot mili > Tekerlek
Bu sistemde ya hidrolik destek ya elektrik desteği ya da her ikisi de sunuluyor. Bu sistemler elektronik sistemlerle desteklense dahi bir tehlike anında mekanik yönlendirme imkanı sunuyor. Yeni sistemde bu mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)
Akünüz bitti arabayı yönlendirmeniz gerekiyor örneğin, eskiden yönlendirme yapılabilirken şimdi yönlendirme mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)
NOT
Merak edenler için şuan bu sistemi kullanan araç mevcut; Infiniti Q50. Eğer bu sistem Focus mk4 ile devreye girerse ikinci araç olacak.
Ne kazandıracak?
Hareket hızına bağlı olarak, tekerin dönüş hızı ve direksiyon hareket oranı değişebilecek. Örneğin park esnasında çok az hareketle, tekeri tamamen döndürmüş olacaksınız.
Konvansiyonel sistemi göre daha hızlı yönlendirme mevcut, gecikme olmayacak.
Klasik sistemde yol bozukken teker düz gidemez ufak ufak sağa ve sola hareket eder, yeni sistemde teker mümkün olduğunca düz hareket edecek ve yol tutuşa katkı sağlayacak. Ayrıca direksiyonda herhangi bir titreşim hissetmeyeceksiniz.
Sağa veya sola eğimli yola ilerlediğinizi düşünün, klasik sistemde tekerlekler sürekli eğimli yöne doğru hareket etmeye çalışır, yenisinde direksiyon düz tutulması yeterli olacak. Ayrıca yan rüzgardan en az şekilde etkilenir.
Otonom sürüş için gerekli tüm özellikler daha verimli çalışır.
Riskler ve Kayıplar
Bu yeni nesil direksiyon teknolojisinin yüksek güvenilirliği birden fazla ECU ile sağlanıyor. Tek bir ECU'nun arızalanması durumunda başka bir ECU hemen anında kontrol altına alacak ve güç kaynağının kesintiye uğradığı gibi ekstrem şartlar altında yedek kavrama, direksiyon simidini ve tekerlekleri mekanik olarak bağlayarak güvenli yolculuk etmeyi garantiliyor.
Yukarda bahsettiğim tehlike anındaki açığı Nissan bu şekilde çözüyor, Ford ne yapacak onu bekleyip göreceğiz.
Yoldan alınan geri bildirimler kaybolacak. Ford'un geleneklerine ne kadar uygun olduğu da tartışmaya açık.
Kaynak : https://www.focusclubtr.com/topic/14637-tamamen-elektronik-kontrollü-direksiyonlu-focus-mk4-mü-geliyor/
Focus 4 ile görecek miyiz bilemiyorum ama ilerde Ford'da bu sistemi göreceğimiz kesin denilebilir.
Nedir bu yeni nesil direksiyon sistemi?
Direksiyon ve ön tekerlekler arasında aktarma mili olmayan bir sistemdir. Direksiyonu çevirme açınızı kablolar aracılığıyla tespit edilir ve tekerlekleri kontrol eden bir motora iletilir bu da yönlendirmeye sağlar.
Neden ihtiyaç duyulur?
Temelde insansız araçlar için gerekli diyebiliriz.
Normalde nasıl işliyordu?
Direksiyon simidi > Direksiyon mili > Direksiyon kutusu > Rot mili > Tekerlek
Bu sistemde ya hidrolik destek ya elektrik desteği ya da her ikisi de sunuluyor. Bu sistemler elektronik sistemlerle desteklense dahi bir tehlike anında mekanik yönlendirme imkanı sunuyor. Yeni sistemde bu mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)
Akünüz bitti arabayı yönlendirmeniz gerekiyor örneğin, eskiden yönlendirme yapılabilirken şimdi yönlendirme mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)
NOT
Merak edenler için şuan bu sistemi kullanan araç mevcut; Infiniti Q50. Eğer bu sistem Focus mk4 ile devreye girerse ikinci araç olacak.
Ne kazandıracak?
Hareket hızına bağlı olarak, tekerin dönüş hızı ve direksiyon hareket oranı değişebilecek. Örneğin park esnasında çok az hareketle, tekeri tamamen döndürmüş olacaksınız.
Konvansiyonel sistemi göre daha hızlı yönlendirme mevcut, gecikme olmayacak.
Klasik sistemde yol bozukken teker düz gidemez ufak ufak sağa ve sola hareket eder, yeni sistemde teker mümkün olduğunca düz hareket edecek ve yol tutuşa katkı sağlayacak. Ayrıca direksiyonda herhangi bir titreşim hissetmeyeceksiniz.
Sağa veya sola eğimli yola ilerlediğinizi düşünün, klasik sistemde tekerlekler sürekli eğimli yöne doğru hareket etmeye çalışır, yenisinde direksiyon düz tutulması yeterli olacak. Ayrıca yan rüzgardan en az şekilde etkilenir.
Otonom sürüş için gerekli tüm özellikler daha verimli çalışır.
Riskler ve Kayıplar
Bu yeni nesil direksiyon teknolojisinin yüksek güvenilirliği birden fazla ECU ile sağlanıyor. Tek bir ECU'nun arızalanması durumunda başka bir ECU hemen anında kontrol altına alacak ve güç kaynağının kesintiye uğradığı gibi ekstrem şartlar altında yedek kavrama, direksiyon simidini ve tekerlekleri mekanik olarak bağlayarak güvenli yolculuk etmeyi garantiliyor.
Yukarda bahsettiğim tehlike anındaki açığı Nissan bu şekilde çözüyor, Ford ne yapacak onu bekleyip göreceğiz.
Yoldan alınan geri bildirimler kaybolacak. Ford'un geleneklerine ne kadar uygun olduğu da tartışmaya açık.
Kaynak : https://www.focusclubtr.com/topic/14637-tamamen-elektronik-kontrollü-direksiyonlu-focus-mk4-mü-geliyor/
Son düzenleme: