Buji olmayacak vs deniyor iste ama bilemedim abi mazda servistekilerde bi haber. Yil olmus 2018 mazda markasi hala boyaci ariyor o baska konu.
Servistekiler zaten bunları bilmez.. Normal şartlarda 120 hp'lik bir atmosferik motor düşünelim. Bu motorun torku 150-170 nm arasında değişebiliyor. Bu haliyle kişisel beklenti olarak bazı insanlara performans ve tüketim anlamında yeterli gelse de çağımızın teknolojisinde bu değerler oldukça düşük.
Aynı 120 hp'lik atmosferik motoru 250-300 nm tork ile düşündüğümüzde, ki bu torku da alt devirlerden vermeye başladığını düşündüğümüzde, işte o zaman o motor hem performans hem de tüketim verimliliği açısından çok daha fazla kişiyi tatmin edecektir.
Dizel makineler de benzer güçleri veriyor ama dizel makinelerin bu güçleri kısa devir aralığında veriyor oluşusu benzinliler kadar pürüzsüz bir sürüş deneyimi sağlamıyor.
Mazda bunu görmüş olacak ki dizel motorların yüksek tork gücünü ve benzinli motorların geniş devir aralığında bu gücü vermesinden dolayı sağladığı pürüzsüz sürüş deneyimini birleştiren bir formül geliştirme derdinde. Buna da skyactive x diyorlar. İnsanlar aracı yürüten, günlük hayatta bizim kullanımımıza lazım olan en önemli şeyin hp gücü olduğunu düşünse de ilk noktada lazım olan şey nispeten geniş devir aralığında kullanılacak olan yüksek tork gücüdür. Dediğim gibi, 120 hp'lik 150-170 nm torklu bir motor çoğu kişiye yeterli gelmezken, aynı 120 hp güçteki bir motorun geniş devir aralığında vereceği 250-300 nm'lik bir tork gücü o motorun performansını, tüketim verimliliğin, sürüş deneyimini ve pürüzsüzlüğünü üst noktaya taşıyacaktır.