Atmosferik vs Turbo + ve - leri

Atmosferik mi turbo mu (benzin)


  • Kullanılan toplam oy
    88
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Son dönemde haberleri kaçırmış olabilirim en son yeni yüksek sıkıştırma oranlı ve yüksek torklu syactive motor üretiyor diye haberler vardı. Projeyi iptal mi ettiler.
yok uretıldı yapıldı ama en buyuk artısı yakıt oldu guc zayıf hala. o yuzdende skyactıve x adında yenı bır sısteme gecıs yapacaklar yakın bır sure ıcınde. ( turbocharger soylentılerı vs var )
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
yok uretıldı yapıldı ama en buyuk artısı yakıt oldu guc zayıf hala. o yuzdende skyactıve x adında yenı bır sısteme gecıs yapacaklar yakın bır sure ıcınde. ( turbocharger soylentılerı vs var )
Benim bildiğim skyactive x teknolojili motorun, normal atmosferik motora göre en büyük artısı daha yüksek tork gücü. Yani hp gücünden ziyade arttırılan tork gücü ve bu torku düşük devirlerden itibaren verebilecek olması, skyactive x'in performans ve tüketim anlamında elini güçlendirecek olan bir unsur diye biliyorum.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Benim bildiğim skyactive x teknolojili motorun, normal atmosferik motora göre en büyük artısı daha yüksek tork gücü. Yani hp gücünden ziyade arttırılan tork gücü ve bu torku düşük devirlerden itibaren verebilecek olması, skyactive x'in performans ve tüketim anlamında elini güçlendirecek olan bir unsur diye biliyorum.
Buji olmayacak vs deniyor iste ama bilemedim abi mazda servistekilerde bi haber. Yil olmus 2018 mazda markasi hala boyaci ariyor o baska konu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Buji olmayacak vs deniyor iste ama bilemedim abi mazda servistekilerde bi haber. Yil olmus 2018 mazda markasi hala boyaci ariyor o baska konu.
Servistekiler zaten bunları bilmez.. Normal şartlarda 120 hp'lik bir atmosferik motor düşünelim. Bu motorun torku 150-170 nm arasında değişebiliyor. Bu haliyle kişisel beklenti olarak bazı insanlara performans ve tüketim anlamında yeterli gelse de çağımızın teknolojisinde bu değerler oldukça düşük.

Aynı 120 hp'lik atmosferik motoru 250-300 nm tork ile düşündüğümüzde, ki bu torku da alt devirlerden vermeye başladığını düşündüğümüzde, işte o zaman o motor hem performans hem de tüketim verimliliği açısından çok daha fazla kişiyi tatmin edecektir.

Dizel makineler de benzer güçleri veriyor ama dizel makinelerin bu güçleri kısa devir aralığında veriyor oluşusu benzinliler kadar pürüzsüz bir sürüş deneyimi sağlamıyor.

Mazda bunu görmüş olacak ki dizel motorların yüksek tork gücünü ve benzinli motorların geniş devir aralığında bu gücü vermesinden dolayı sağladığı pürüzsüz sürüş deneyimini birleştiren bir formül geliştirme derdinde. Buna da skyactive x diyorlar. İnsanlar aracı yürüten, günlük hayatta bizim kullanımımıza lazım olan en önemli şeyin hp gücü olduğunu düşünse de ilk noktada lazım olan şey nispeten geniş devir aralığında kullanılacak olan yüksek tork gücüdür. Dediğim gibi, 120 hp'lik 150-170 nm torklu bir motor çoğu kişiye yeterli gelmezken, aynı 120 hp güçteki bir motorun geniş devir aralığında vereceği 250-300 nm'lik bir tork gücü o motorun performansını, tüketim verimliliğin, sürüş deneyimini ve pürüzsüzlüğünü üst noktaya taşıyacaktır.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Servistekiler zaten bunları bilmez.. Normal şartlarda 120 hp'lik bir atmosferik motor düşünelim. Bu motorun torku 150-170 nm arasında değişebiliyor. Bu haliyle kişisel beklenti olarak bazı insanlara performans ve tüketim anlamında yeterli gelse de çağımızın teknolojisinde bu değerler oldukça düşük.

Aynı 120 hp'lik atmosferik motoru 250-300 nm tork ile düşündüğümüzde, ki bu torku da alt devirlerden vermeye başladığını düşündüğümüzde, işte o zaman o motor hem performans hem de tüketim verimliliği açısından çok daha fazla kişiyi tatmin edecektir.

Dizel makineler de benzer güçleri veriyor ama dizel makinelerin bu güçleri kısa devir aralığında veriyor oluşusu benzinliler kadar pürüzsüz bir sürüş deneyimi sağlamıyor.

Mazda bunu görmüş olacak ki dizel motorların yüksek tork gücünü ve benzinli motorların geniş devir aralığında bu gücü vermesinden dolayı sağladığı pürüzsüz sürüş deneyimini birleştiren bir formül geliştirme derdinde. Buna da skyactive x diyorlar. İnsanlar aracı yürüten, günlük hayatta bizim kullanımımıza lazım olan en önemli şeyin hp gücü olduğunu düşünse de ilk noktada lazım olan şey nispeten geniş devir aralığında kullanılacak olan yüksek tork gücüdür. Dediğim gibi, 120 hp'lik 150-170 nm torklu bir motor çoğu kişiye yeterli gelmezken, aynı 120 hp güçteki bir motorun geniş devir aralığında vereceği 250-300 nm'lik bir tork gücü o motorun performansını, tüketim verimliliğin, sürüş deneyimini ve pürüzsüzlüğünü üst noktaya taşıyacaktır.
120 az be artik. Yillik 1.5 milyar vergi vereceksem 140 150 olmali diye dusunuyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
120 az be artik. Yillik 1.5 milyar vergi vereceksem 140 150 olmali diye dusunuyorum
Öyle tabii ama ben 120'yi genel ve elde edilmesi kolay bir hp gücü olduğu için örnek verdim. Mazda düşük hacimden daha fazla güç elde edebilmek için motoru yormak zorunda. Bu da mazda'nın uzun ömürlü ve sağlam motoru üretme mottosuna aykırı. Benim skyacitve x'den anladığım düşük hacmine rağmen motoru yormayacak bir hp gücü elde edip, bu hp gücünden çıkan torku da yükseltmek, bunu da geniş devir aralığına yaymak. Böylece daha yüksek gücün getireceği motor yıpranmasının önüne geçilecek, uzun ömürlülük esası korunacak, performans ve verimlilik hususunda da aşama kaydedilmiş olacak.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Öyle tabii ama ben 120'yi genel ve elde edilmesi kolay bir hp gücü olduğu için örnek verdim. Mazda düşük hacimden daha fazla güç elde edebilmek için motoru yormak zorunda. Bu da mazda'nın uzun ömürlü ve sağlam motoru üretme mottosuna aykırı. Benim skyacitve x'den anladığım düşük hacmine rağmen motoru yormayacak bir hp gücü elde edip, bu hp gücünden çıkan torku da yükseltmek, bunu da geniş devir aralığına yaymak. Böylece daha yüksek gücün getireceği motor yıpranmasının önüne geçilecek, uzun ömürlülük esası korunacak, performans ve verimlilik hususunda da aşama kaydedilmiş olacak.
once bır servıslerıne boyacı bulsunlar. uzuluyorum markaya yazık ettıler turkıyede.
 
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn ve Cenk

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Maalesef satış rakamları konusunda oldukça tutucu politika izledikleri için satış sonrası hizmet konusunda da sıkıntı çekiyorlar. Mazda için Türkiye pazarı pek öncelik arz etmiyor.
Normal olarak. Adamların motor skalası 2.0 2.5 vb. yüksek hacimler. Türkiye pazarına sadece isim olarak gösteriyorlar kendilerini. Vergi sistemi motor hacmi yerine başka türlü alınırsa o zaman görürüz Mazda Türkiye'deki şenliği.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Sailor

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Normal olarak. Adamların motor skalası 2.0 2.5 vb. yüksek hacimler. Türkiye pazarına sadece isim olarak gösteriyorlar kendilerini. Vergi sistemi motor hacmi yerine başka türlü alınırsa o zaman görürüz Mazda Türkiye'deki şenliği.
Avrupalı devletler emisyon üzerinden alıyor vergileri. O sebeple bizde bunun değişmesi zor. Emisyon üzerinden vergilendirmede devletin geliri düşeceğinden motor hacmi en sağlam yöntemdi. Hatta düşürülen hacimlerden sonra baktılar zarar ediyorlar, hemen donanım seviyesine göre vergilendirmeyi de getirdiler. O yüzden bizde vergi sistemi zor değişir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn

Onay Kalkan

Profesör
8 Eyl 2016
415
749
1,695
29
Sakarya
Marka
Hyundai
Atmosferik keyif anlamında çok daha iyi kabul ediyorum fakat bir çok kişinin de kabul ettiği gibi bu durum yüksek hacimde geçerli. 1.6 litre düzgün araç almanın bile aşırı zor olduğu bu güzel ülkemizde atmosferik candır diye takılmak bana abartı geliyor. Hiç yüksek hacimli atmosferik kullanma şansına erişememiş biri olarak düşük hacimde turbo, yüksek hacimde atmosferik diyorum. MX-5 gibi çok hafif ve özel araçlar olmadığı sürece atmosferik diye tutturmak bana anlamsız geliyor. Atmosferik ruhu 1.4, 1.6 litre araçların %90'nında, belki daha da fazlasında geçerli değil bence.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
bence de çoğu durum da modern bir Turbo uygulaması tercih edilmeli... ben ederim diyim ya da..
He atmosferik tercihim, eğer motor Audi V10 larından biriyse veya Lexus LFA ise o zaman atmosferik olur ... ama derdim o motorların bana daha yüksek bir performans vaad etmesi değil, verdiği his ve ses gibi unsurlardan dolayı olurdu... bunlar dışında Turbo şu araç tercih ederim... zaten pek turbosuz motor kalmadı gibi .. turbosuz motor derken, iddialı motorlardan bahsediyorum, yoksa giriş seviyesi bir çok C segmentinde halen var ama beklentilerin biraz altında kaldıkları ve emulsiyon sıkılaştırmalarından dolayı artık eski abileri gibi olamayacakları da aşikar...
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Emre abinin 2.3 150 hp Bora sı vardı, benim yazılımlı dizel kiayı terchi ederdim :D

bu da eskiden çektiğimiz bi video, atmo vs turbo:

 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche

Kutay Altunordu

Profesör
8 Eyl 2016
78
72
1,060
İstanbul
Marka
Volkswagen
Turbonun zevkini alınca atmosferik gitmiyor gibi geliyor :D Turbo gerek düşük hacimde gerek yüksek hacimde olsun fark etmek her türlü yürür ve daha az yakar.He yükssek hacim atmosferik motorun sesini otur müzik diye dinle ama çıkarttıkları ses kadar gitselerdi turbo nimetine geçiş yapılmazdı 3.0 üzeri hariç tabi onlar devrini aldığı zaman kurbanlık boğa misali durdurabilene helal olsun :D Velhasıl turbo motor candır ama avrupa amerika gibi yerlerde yaşasaydım muhtemelen büyük hacimli bir atmosferik koyardım kapının önüne :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım