Ben açıkçası biraz tehlikeli buluyorum bu şirket kararını. Öncelikle haklısınız, segmentindeki en sürücü arabası hala 1 serisi ancak kendisinin önceki versiyonlarına göre oldukça geriye gitti bu konuda. Tasarım tarafında zaten Mercedes A bana göre de açık ara önde. E şimdi sürüş zevki A’dan çok keskin bir şekilde önde olmayacak, tasarım olarak rakibinin zaten bayağı gerisinde kalacak, diğer özellikleri (malzeme kalitesi, iç hacim vs.) de hemen hemen aynı olacak. E o zaman kim alacak bu aracı? Sürüş zevki arkadan itiş önden çekişten ziyade eski keskinliğini korusa bu konuda kendini ayırabilirdi ancak şimdi daha tehlikeli sularda. Şahsen ben konfor ve dizaynı en birinci sıralara koyduğumdan ben zaten A’yı her türlü daha başarılı buluyorum ancak BMW kitlesini üzer diye düşünüyorum bu araç.
Normal şartlarda ben de A serisini önde görüyorum hocam. A serisinin sürüşünün de gayet iyi olduğunu kabul ediyorum. Bunları cümlemin en başında belirtmek isterim. Benim yorumlarımda anlatmaya çalıştığım tamamen petrolhead mantığıyla düşünenlerin sürüş konusunda ki tercihidir aslında.
Türkiye şartları için konuşursak; A serisinin sürüşü her ne kadar gayet tatmin edici bir noktada olsa da torsiyonlu önden çeker bir A serisinin sürüşü ile bağımsız süspansiyonlu önden çeker bir 1 serisinin sürüşü arasında ki farkı petrolhead meraklıları kesinlikle anlayacaktır, fark edecektir. Bu noktada A serisinin Türkiye'de ki mevcut hali bu kullanıcıları tatmin etmeyecektir. Normal bir kullanıcı içinse iki aracın sürüşü, araçlarını zorlasalar bile bir fark oluşturmayacaktır.
Şimdi ben şunu diyorum; premium c segmetten illa bir araç seçeceğim ve ben petrolhead'im diyen bir müşteri, arkadan tahriği bırakmış bile olsa torsiyonlu önden tahrikli bir A serisini tercih etmez. Ederse zaten kendisiyle çelişir. 1 serisinin şuanki hali, eski jenerasyona göre geri gitmiş gibi görünse de rakipleri arasında hala ileride bahsettiğim petrolhead zihniyetiyle bakanlar için. Çünkü bu segmentte onları doyuracak başka araç yok şu şartlarda.
Şunu da belirtmeden geçmeyeyim, bir aracın petrolhead'lere hitap edebilmesi için arkadan tahrik elzem bir şey değildir. Önden tahrikli araçlar tarihte ilk defa üretiliyormuş gibi tepkileri anlayamıyorum. Önden tahrikli olup kullanıldığında kahkaha attıran, oldukça zevk veren bir ton araç var ki ben de sürüşe takıntılı bir adamım ama bu zevki alabilmek için hiç bir zaman bir araç arkadan tahrikli olmalıdır demedim, demem de.
İş Avrupa'ya geldiğinde ise işler biraz daha karışık. Çünkü orada motor hacmine ve alım gücüne bağlı olarak araçların süspansiyon sistemleri, sürüş üstüne alınabilen opsiyonlar, m ve amg paket gibi farklılıklar araçları çok değiştiriyor. Bu noktada Avrupalı müşteri açısından söylemiş olduğunuz şirketin değiştirdiği bu karar risk taşıyor doğru. Benim bahsettiğim yorum tamamen düşük hacimli motorlara yönelecek kitleler için geçerli. Çünkü o noktada bildiğim kadarıyla A serisi sürüş kabiliyeti açısından yeterli olsa da teknik altyapıda hala bmw 1 serisi kadar doyurucu değil.
Markalar zaten böylesine köklü değişimi yapmadan evvel rakiplerinin durumunu, kullandığı teknolojileri izliyorlar. O noktada tekrarlıyorum bmw 1 serisi kendi jenerasyonu içinde geriye gitmiş gibi görünse de rakipleri arasında sürüş kabiliyeti açısında bir geriye gidiş yok. Olmadığı için marka zaten böyle bir hamle yaptı.