KAPALI 1.0 TSI GOLF 7 Yİ NASIL BİLİRSİNİZ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

E.Toprak

Taklacı Güvercin
22 Kas 2017
20
9
295
Herkese merhabalar.1.0 Golf 7 Dsg hakkında düşünceleriniz,varsa tecrubeleriniz nelerdir arkadaşlar? Çekiş konusunda 1.6 dizelleri aratmadığını okudum,duydum.Yakıt konusunda da çok farklı söylemler mevcut.Çok yakıyor diyen var,normal diyen var... Bu arada 2.el almayı planlıyorum.Nedir sizce hakettiği rakam? Nekadar ödemeliyim? Son olarak;Evliyim ve bir çocuğum var.Bunuda dikkate alarak sığarmıyız bu arabaya? Çocuk koltuğu,bagaj v.s sıkıntı yaşarmıyım? Sırf bu yüzde 1,5 dize otomatik focuslara da kayıyor arada aklım.Sizlerin fikrinide alayım istedim.

Şimdiden herkese teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Türkiye de iyi sayılabilecek bir yerde mühendislik okudum hocam girebilirsiniz ayrıntıya :) dediğiniz durumdaki problem şu. Olay zorlamaksa yüksek hacimli atmosferik teoride dayanımı daha yüksektir bu doğru. Fakat dediğiniz motorlar zaten bu sıkıştırma oranı hesaplanarak ona göre malzemelerle üretiliyor. O zaman skyactiv Mazdaların da dayanıklılık durumu meçhul. Ayrıca bu motorların hiçbiri sürekli zorlamaya maruz kalmak üzere üretilmiş motorlar da değil. Son olarak hiçbir motor 100 bin km de kolay kolay bitmez hocam bunu bir mühendis meslektaşım olarak en iyi bilenlerden birisi sizsinizdir diye tahmin ediyorum
Motorlar belirli standartlara gore uretiliyor dogru ama benim verdigim iki farkli ornek marka model belirtmeksizindi. Cunku asil fark turboda. Uzun sure atmosferik kullandim simdide ufak hacimli turboya gectim benim gorusum zorlanmaya cok gelmedikleri. Yuksek hizlarda bile ( 0 100 sonrasi )kendini belli ediyorlar birinin hizlanmasi lineer devam ederken digeri yeter artik zor nefes almaya basladim kivamina geliyor. Ozellikle bir anda gaza yuklendiginiz ve egimli bir yolda kucuk hacimdeki turbonun zorlandigini kendinizde duyabilirsiniz. Yuk altinda verdikleri cevaplar kagit uzerinde tork ve bg adi altinda cok farkli degerler verebilir lakin hacimden kaynaklanan tutulmayi hissetmekte zor degil kendi acimdan. Ayrica 100 bin kmde motor bitiren cok gordum .( 45 binde bitebilen mazda rx8 motorlarini bu konuya dahil etmiyorum) atmosferikde yag koymayi veya bakima gitmeyide ihmal etseniz muhtemelen cok agir geri donusle karsilasmazsiniz lakin turbo motordaki yagi kullandigindan sonuclari farkli olabilir. Gene diyorum bende uzun sure atmosferik kullandim ve simdi hem yakit maliyeti yuzunden hemde neredeyse atmosferik kalmadigindan kucuk hacimli motora gecis yaptim. Ama artik daha cok tedirginim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus

spartacus

Elit Apaçi
22 Tem 2018
291
483
945
Marka
Alfa Romeo
Motorlar belirli standartlara gore uretiliyor dogru ama benim verdigim iki farkli ornek marka model belirtmeksizindi. Cunku asil fark turboda. Uzun sure atmosferik kullandim simdide ufak hacimli turboya gectim benim gorusum zorlanmaya cok gelmedikleri. Yuksek hizlarda bile ( 0 100 sonrasi )kendini belli ediyorlar birinin hizlanmasi lineer devam ederken digeri yeter artik zor nefes almaya basladim kivamina geliyor. Ozellikle bir anda gaza yuklendiginiz ve egimli bir yolda kucuk hacimdeki turbonun zorlandigini kendinizde duyabilirsiniz. Yuk altinda verdikleri cevaplar kagit uzerinde tork ve bg adi altinda cok farkli degerler verebilir lakin hacimden kaynaklanan tutulmayi hissetmekte zor degil kendi acimdan. Ayrica 100 bin kmde motor bitiren cok gordum .( 45 binde bitebilen mazda rx8 motorlarini bu konuya dahil etmiyorum) atmosferikde yag koymayi veya bakima gitmeyide ihmal etseniz muhtemelen cok agir geri donusle karsilasmazsiniz lakin turbo motordaki yagi kullandigindan sonuclari farkli olabilir. Gene diyorum bende uzun sure atmosferik kullandim ve simdi hem yakit maliyeti yuzunden hemde neredeyse atmosferik kalmadigindan kucuk hacimli motora gecis yaptim. Ama artik daha cok tedirginim.
ben şahsen his olarak da turbo motorların nefes nefese kaldığını düşünmüyorum ama zaten öznel bir yorum bu. siz öyle hissedersiniz ben böyle. sizin dediğiniz şey anladığım kadarıyla bazı parçaların ömrü. evet düşük hacimli (hatta yüksek hacimli) turbo ve yeni nesil araçlarda değişmesi gereken parçalar çok daha fazla. ben 100 binde biter yorumunuzu rx 8 gibi komple rektefiye ister şeklinde algıladım. ki o bile yanlış bakımlar ve insanlık dışı araç kullanan kişiler yüzünden böyle oldu. yine çok tedirgin olmamanızı tavsiye ederim hocam. bu işte birçok değişken oluyor. örnek vermek gerekirse 1.0 tsi 160 hp bir araç olsa şahsen 1.8 atmosferik 80 hp fiat motorundan daha çok güvenirdim sorunsuzluk anlamında. bu arada aldığınız araç nedir
 
  • Beğeni
Tepkiler: prnd ve Sailor

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Sakin kullanıyorsanız hertürlü alın,ama azıcık bastığınız zaman benzinli turboluların hepsinde olduğu gibi tüketim uçuyor.
Atıyorum dizel golf şehiriçi 5.5 yakıyorsa bu 6.5 7 yakar pek fark olmaz çekişde ise dizel elbette daha iyidir torku daha yüksek,hacim de var beygirleri aynı galiba,max hızdan bahsetmiyorum bu arada.
Ama dizelde mesela bastığınızda 5den 6.5 7e çıkar ama benzinlide 6 dan 10a çıkar 12-14 devam eder sonu yok gibi bişey yani.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Fiyattan ziyade mtv avantaji icin dizele gore iyi bir alternatif. Tr’de fiyatina degecek bir araba yok zaten

Her zamanki gibi denk fiyata daha donanımlı arabalar var. Dizel olayı da yapılacak km göre avantaj sağlayabilir çünkü küçük hacimli turbo da az yakması için ayağa hakim olmak lazım dizelde onun rahatlığı var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
şehir içinde 1.0 olduğunu pek belli etmiyor ama uzun yolda yüksek süratlere çıkmak için çırpınıyor ama 1-2 kişi seyahat ediyorsanız pek üzmüyor, 4 kişi binip 8-10 derecelik yokuşları 60 la çıktığımızı bilirim.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,289
16,199
5,720
çanakkale
Marka
Renault
şehir içinde 1.0 olduğunu pek belli etmiyor ama uzun yolda yüksek süratlere çıkmak için çırpınıyor ama 1-2 kişi seyahat ediyorsanız pek üzmüyor, 4 kişi binip 8-10 derecelik yokuşları 60 la çıktığımızı bilirim.
Biz poloyla 4 kişi ve araba inanılmaz yüklü hiç öyle bir sorun yaşamadık adana ereğli arası pozantı dağ tırmanışında çekiş olarak kendine hayran bıraktı.arabadakilerden birisinin s60 1.6 dizeli var nerdeyse benim arabadan iyi diyecem dedi.nerde düştü acaba 60 .
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,865
26,225
5,720
Ankara
Marka
Skoda
şehir içinde 1.0 olduğunu pek belli etmiyor ama uzun yolda yüksek süratlere çıkmak için çırpınıyor ama 1-2 kişi seyahat ediyorsanız pek üzmüyor, 4 kişi binip 8-10 derecelik yokuşları 60 la çıktığımızı bilirim.
5kişi full bagaj dolu depo benzinle lpg de toroslara çıkıp inerken ben düşmedim 60lara kadar pert atmosferik passatla biraz yaktırmamak için az mı bastınız aceba

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
şehir içinde 1.0 olduğunu pek belli etmiyor ama uzun yolda yüksek süratlere çıkmak için çırpınıyor ama 1-2 kişi seyahat ediyorsanız pek üzmüyor, 4 kişi binip 8-10 derecelik yokuşları 60 la çıktığımızı bilirim.
1.2tsi golfle elmadag rampasini rahatca 100+ hizda cikiyorduk araba doluyken. Onu gectim 1.2 atmosferik i10la bile gene araba doluyken 60a dusmedim. Bahsettiginiz durum cok garip.
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
şehir içinde 1.0 olduğunu pek belli etmiyor ama uzun yolda yüksek süratlere çıkmak için çırpınıyor ama 1-2 kişi seyahat ediyorsanız pek üzmüyor, 4 kişi binip 8-10 derecelik yokuşları 60 la çıktığımızı bilirim.
Bindiğin aracın şoförü benzin pahalı olduğu için basmamış olabilir öyle bir sorun yok araçta. Dsg si kavrama yiyebilir motor atmosferiklere göre dayanıksızdır vs eyvallah ama o kadarda değil
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
1.2tsi golfle elmadag rampasini rahatca 100+ hizda cikiyorduk araba doluyken. Onu gectim 1.2 atmosferik i10la bile gene araba doluyken 60a dusmedim. Bahsettiginiz durum cok garip.

Cunku oyle bir durum yok :D
Hacmi markasi modeli ne olursa olsun boyle bir durum otomobilde bir ariza durumu yoksa yasanmaz..
Ama haterlik sinir tanimiyor maalesef...
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Her zamanki gibi denk fiyata daha donanımlı arabalar var. Dizel olayı da yapılacak km göre avantaj sağlayabilir çünkü küçük hacimli turbo da az yakması için ayağa hakim olmak lazım dizelde onun rahatlığı var.

Tabii ki var da vw’nin de ulkedeki marka algisi malum. 3 kurus pahali 2 donanim eksik olsun vw olsun dusuncesi mevcut.
Dizel mevzusuna katiliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
arkadaşlar ile abanta gidiyorduk bagaj dolu, 4 kişiyiz ,çok zorlamadık tabiki dip gaz gitmedik, aracın ağırlığının üstüne 340kg civarı koyman lazım en az(depo dahil değil),haterlıkla falan alaksı yok bazıları uydurmasın yine, ne diyim roket gibi araba diyim ozaman :D:D:D
Biz poloyla 4 kişi ve araba inanılmaz yüklü hiç öyle bir sorun yaşamadık adana ereğli arası pozantı dağ tırmanışında çekiş olarak kendine hayran bıraktı.arabadakilerden birisinin s60 1.6 dizeli var nerdeyse benim arabadan iyi diyecem dedi.nerde düştü acaba 60 .

60 düşmesi için gaza basmayı unutmanız lazım o kadar da değil

5kişi full bagaj dolu depo benzinle lpg de toroslara çıkıp inerken ben düşmedim 60lara kadar pert atmosferik passatla biraz yaktırmamak için az mı bastınız aceba

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1.2tsi golfle elmadag rampasini rahatca 100+ hizda cikiyorduk araba doluyken. Onu gectim 1.2 atmosferik i10la bile gene araba doluyken 60a dusmedim. Bahsettiginiz durum cok garip.

Bindiğin aracın şoförü benzin pahalı olduğu için basmamış olabilir öyle bir sorun yok araçta. Dsg si kavrama yiyebilir motor atmosferiklere göre dayanıksızdır vs eyvallah ama o kadarda değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,289
16,199
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Ben 92 kiloyum eşim 55.erkan abi 94 onun abisi 91.arabada iki bavul var ptt ile gönderdiğimiz için ölçülmüş 17 kiloluk iki tane kitap kutusu var .19 kiloluk bianchi (katlanır)bisiklet var.bir küçük yolluk var.her zamanki gibi allah korusun 3 küçük yangın tüpü var.piknik seti var katlanır sandalyeli.unuttuğum şeyler vardır da ıvız zıvır depo dolumu hatırlamıyorum.en az 400 kilo yüklüydü araba.evet araba 5. Vitese düşürdü kendini ama çekişten hiç düşmedi.
Vw grubunun en büyük HATERı benim eşim istemese önünden geçmezdim ama ne yazıkki tipini beğendi sıfır faiz verdi aldık. biçok yerde kendi arabamı kötüledim hatta alakasız yerlerde bile ama çekiş konusunda laf dedirtmem.düşürdü dediğim yol pozantı adana yokuşu az buz bir yokuş değil.
 

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
ek olarak; bizim oraların yoluna düşük torklu araba yetersiz kalıyor , 200 tork 1000 metre yüksekliğe 8-9 derecelik eğimlerle çıkıyorsunuz ,en az 300 tork gerekiyor normal hızlarda çıkabilmek için.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
arkadaşlar ile abanta gidiyorduk bagaj dolu, 4 kişiyiz ,çok zorlamadık tabiki dip gaz gitmedik, aracın ağırlığının üstüne 340kg civarı koyman lazım en az(depo dahil değil),haterlıkla falan alaksı yok bazıları uydurmasın yine, ne diyim roket gibi araba diyim ozaman :D:D:D

Uyduracak olsam torsiyonlu Pejo bağımsız süspansiyonlu Arteon'dan iyi yol tutuyor derdim ;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım