2016 YILININ ŞAMPİYONU HİLUX OLDU

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Toyota'nın efsanevi Pick-Up modeli olan HİLUX ülkemizde 2016 yılında ki satış rakamlarında rakiplerine fark atarak birinci oldu.

Yeni-Hilux-1.jpg


2016_toyota_hilux11-629x420.jpg



Bu yıl Pick-Up kategorisinde segmentinin açık ara lideri HİLUX oldu. Türkiye’de 2016 yılını 52 bin 832 adetlik rekor satış ile kapatan Toyota’nın bu başarısında en önemli rolü HİLUX oynadı.
En yakın rakibinden 2 bin 2 adet daha fazla tercih edilen HİLUX, geçtiğimiz yıl 5 bin 645 adetlik satış adedi ve yüzde 29’luk pazar payıyla segment birincisi olmayı başardı.
Ayrıca, HİLUX 5 bin 645 adetlik satışıyla Pick-Up segmentinde bir yılda en çok satış yapan model olarak da tarihi bir rekor kırdı. Aralık ayındaki 948 adetlik satışıyla Türkiye’de tüm zamanların aylık satış rekorunun da sahibi oldu.
Hilux satışa sunulduğu 1968 yılından bu yana global pick-up pazarında 18 milyondan daha fazla satış adedine ulaşmış durumda. Özellikle de son nesilinde önemli bir ilerleme kaydeden HİLUX yaptıklarının sonuçlarını iyi bir şekilde aldığı ortada. Bunun en önemli nedeninin eski Toyota'nın iş makinesı algısında üretilmesi, günlük kullanıma uzak olması segmentinde ki rakiplerinden geride bırakıyordu ama iyi çalışmışlar. :)

Yeni modeli ile güzel bir tasarıma ve eski nesillerinden çok daha iyi bir iç mekana sahip olması sonunda HİLUX'un hak ettiği yeri bulmasını sağladı.



toyota-hilux20121600x1200wallpaper17.jpg


SRK_7855.jpg



maxresdefault.jpg

2012_toyota_hilux_01_sr5_01-4e646cb43a373-800x533.jpg


DSC01133.jpg
 

Baskentli

Profesör
11 Eyl 2016
106
115
1,185
Ankara
Bu testlerde en merak ettiğim soru lastiklerdir. Lastiklerin hangileri eski-yeni üretim sorusu dahil, hangi araçlarda hangi marka lastikler kullanılıyor merak ediyorum. Misal 205-55-16 ölçülerinde bir aracı, eskiden sahip olduğum primacy 3 ile teste soksan sonuncu gelir net. Ama pc5 ve muadili bir lastikle soksan ortalamanın altında kesinlikle kalmaz. Bana kalırsa bu testlerde araçlarda kullanılan lastiklerin üretim tarihi ile beraber markalarının da belirtilmesi gerekir.
Doğru düşünüyorsunuz ama tarihi fazla detaya giriyor lastik model ve ebatı şunların yaptığı testlerde oluyor :)
 
Son düzenleme:

Baskentli

Profesör
11 Eyl 2016
106
115
1,185
Ankara
Bu kadar fark olması normal midir bilemiyorum ama söylediğim üzere eş marka ve üretim tarihli lastiklerle yapılmadığı müddetçe bu tarz testlere karşı bakış açım her daim şüpheli olacaktır. Ek olarak clubsport s değişik bir araba. Arka koltukları yok, yalıtım malzemesi yok, taban halıları yok.. Pist için değişik formatlara sokulup öyle üretiliyor. O yüzden clubsport ile clubsport s arasında fark olabilir. Tabii bu derece fark eder mi ? Dediğim gibi lastik konusu benim için şaibeli.
Arkadaşlar ben şunu bırakıyım buraya. Clubsport s sanıldığı kadar hardcore bir pist aleti değil R26R ın yanında yani :)
 

kaansoysal

Profesör
19 Eki 2016
415
514
1,645
32
Mersin
Renkler ve zevkler tartışılmaz fakat niye l200 degilde bu anlamıs degilim benim için l200un arazi koşullarına verdiği tepki daha iyi mesela bunu bir ford fanı olarak söylüyorum
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Renkler ve zevkler tartışılmaz fakat niye l200 degilde bu anlamıs degilim benim için l200un arazi koşullarına verdiği tepki daha iyi mesela bunu bir ford fanı olarak söylüyorum
L200'ün sağlamlığı ve arazi performansı gerçekten çok iyi ancak iç mekanda sınıfta kalıyor, çağına hala ayak uydurmuş değil bence. Onunda Hilux gibi biraz şekillendirilmesi lazım ki hakkettiği değeri görsün.
Ağır hizmet amaçlı kullananlar çok tercih ediyor ki şirketler alıyor genelde toplu olarak. Hilux biraz daha kişisel olarak öne çıkıyor satışları ondan yüksek bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

kaansoysal

Profesör
19 Eki 2016
415
514
1,645
32
Mersin
L200'ün sağlamlığı ve arazi performansı gerçekten çok iyi ancak iç mekanda sınıfta kalıyor, çağına hala ayak uydurmuş değil bence. Onunda Hilux gibi biraz şekillendirilmesi lazım ki hakkettiği değeri görsün.
Ağır hizmet amaçlı kullananlar çok tercih ediyor ki şirketler alıyor genelde toplu olarak. Hilux biraz daha kişisel olarak öne çıkıyor satışları ondan yüksek bence.
Haklı olma ihtimaliniz çok yüksek fakat ben olsam şehirde bineceksem amarok veya ranger wildtruck arazide ise l200 alırdım benim 2 dayım av hastası ava gidecek pickup arıyorlardı büyük dayıma l200 önerdim gayet memnun keçi gibi heryere çıkıyor diyor diğer dayımada ranger wt aldırdım onun vergiyle derdi var ama araçtan oda çok memnun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Şehirde bineceksem tek tercihim kesinlikle navara olur. Arka tarafta kullanılan çok noktalı tam bağımsız süspansiyon pick up ligi için bir devrimdir. Bu süspansiyonu d segmentte kullanmayan otomobiller mevcut. Şehir içi konforu fark edilir derecede rakiplerinden daha kaliteli ve iyi hale getiriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Haklı olma ihtimaliniz çok yüksek fakat ben olsam şehirde bineceksem amarok veya ranger wildtruck arazide ise l200 alırdım benim 2 dayım av hastası ava gidecek pickup arıyorlardı büyük dayıma l200 önerdim gayet memnun keçi gibi heryere çıkıyor diyor diğer dayımada ranger wt aldırdım onun vergiyle derdi var ama araçtan oda çok memnun
Hilux da başarısız bir araç değil arazi konusunda, 4 tane Hilux elimizden geçirmiş bir aile olarak bu son Hilux'ta gerçekten çalıştılar yıllar sonra.
Arabanın genelinde iyileştirme var yani el atmadıkları yer kalmamış, bunun karşısında L200 benim bildiğim yıllardır aynı, alıp dağa vurmalık sadece ikisinin ortasında bir seçim gibi Hilux.
 

kaansoysal

Profesör
19 Eki 2016
415
514
1,645
32
Mersin
Hilux da başarısız bir araç değil arazi konusunda, 4 tane Hilux elimizden geçirmiş bir aile olarak bu son Hilux'ta gerçekten çalıştılar yıllar sonra.
Arabanın genelinde iyileştirme var yani el atmadıkları yer kalmamış, bunun karşısında L200 benim bildiğim yıllardır aynı, alıp dağa vurmalık sadece ikisinin ortasında bir seçim gibi Hilux.
Yok benimde alıp veremedigim bir sey yok hiluxlada cok ortada ne emmeye ne gömmeye gelen bir araç o yuzden isınamadım bir türlü kendilerine
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,028
7
51,358
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Şehirde bineceksem tek tercihim kesinlikle navara olur. Arka tarafta kullanılan çok noktalı tam bağımsız süspansiyon pick up ligi için bir devrimdir. Bu süspansiyonu d segmentte kullanmayan otomobiller mevcut. Şehir içi konforu fark edilir derecede rakiplerinden daha kaliteli ve iyi hale getiriyor.
Bildiğim kadarıyla SsangYong'da da yıllardır 5 noktadan bağlantılı helezon yaylı süspansiyon var. O yüzden süspansiyonlar aracı sürerken de, içinde yolculuk ederken de SUV'ye yakın konfor veriyor. Sonra koltuklar o konforun yarısını geri alıyor ama olsun :) Pek çok pick-up'ta yolculuk ettim ama sadece VW Amarok ve SsangYong Actyon Sports (şimdiki adı Korando Sports) kullandım. İkisi de 4x4 idi. Arazi performansı ikisinin de orta karar, ama SsangYong asfalt üzerinde açık ara daha medeni.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bildiğim kadarıyla SsangYong'da da yıllardır 5 noktadan bağlantılı helezon yaylı süspansiyon var. O yüzden süspansiyonlar aracı sürerken de, içinde yolculuk ederken de SUV'ye yakın konfor veriyor. Sonra koltuklar o konforun yarısını geri alıyor ama olsun :) Pek çok pick-up'ta yolculuk ettim ama sadece VW Amarok ve SsangYong Actyon Sports (şimdiki adı Korando Sports) kullandım. İkisi de 4x4 idi. Arazi performansı ikisinin de orta karar, ama SsangYong asfalt üzerinde açık ara daha medeni.
Normaldir hocam süspansiyon sistemi araçların karakterini baştan sona değiştiriyor. Hele ki pick up gibi sert araçların olduğu bir ligde, yıllarca makaslı süspansiyon kullanılmış bu araçlarda tam bağımsız süspansiyon kullanmak haliyle fark edilir düzeyde işe yarıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Ailesinde uzun yıllardır pickup olan, 2017 kışı itibariyle yeni model alacak birisi olarak bildiğim tek bir şey var, pickup bir aracı hakkıyla kullanacak adam 90-100.000'den fazlasını asla vermez, belki arazi kullanımı için alacak olanlar hariç. Bu aracın üzerine taş koyarsın, çuvallayıp b.k koyarsın, fındık koyarsın, kereste koyarsın, inşaat malzemesi koyarsın da kimse 190.000 tl verip de Amarok ile bunları yapmaz. Büyük araca para veremeyen/vermek istemeyen şehir içi kullanıcıları bir de 4x4 alıp vergisini veriyor, gerçekten anlamak güç.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım