2016 YILININ ŞAMPİYONU HİLUX OLDU

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Toyota'nın efsanevi Pick-Up modeli olan HİLUX ülkemizde 2016 yılında ki satış rakamlarında rakiplerine fark atarak birinci oldu.

Yeni-Hilux-1.jpg


2016_toyota_hilux11-629x420.jpg



Bu yıl Pick-Up kategorisinde segmentinin açık ara lideri HİLUX oldu. Türkiye’de 2016 yılını 52 bin 832 adetlik rekor satış ile kapatan Toyota’nın bu başarısında en önemli rolü HİLUX oynadı.
En yakın rakibinden 2 bin 2 adet daha fazla tercih edilen HİLUX, geçtiğimiz yıl 5 bin 645 adetlik satış adedi ve yüzde 29’luk pazar payıyla segment birincisi olmayı başardı.
Ayrıca, HİLUX 5 bin 645 adetlik satışıyla Pick-Up segmentinde bir yılda en çok satış yapan model olarak da tarihi bir rekor kırdı. Aralık ayındaki 948 adetlik satışıyla Türkiye’de tüm zamanların aylık satış rekorunun da sahibi oldu.
Hilux satışa sunulduğu 1968 yılından bu yana global pick-up pazarında 18 milyondan daha fazla satış adedine ulaşmış durumda. Özellikle de son nesilinde önemli bir ilerleme kaydeden HİLUX yaptıklarının sonuçlarını iyi bir şekilde aldığı ortada. Bunun en önemli nedeninin eski Toyota'nın iş makinesı algısında üretilmesi, günlük kullanıma uzak olması segmentinde ki rakiplerinden geride bırakıyordu ama iyi çalışmışlar. :)

Yeni modeli ile güzel bir tasarıma ve eski nesillerinden çok daha iyi bir iç mekana sahip olması sonunda HİLUX'un hak ettiği yeri bulmasını sağladı.



toyota-hilux20121600x1200wallpaper17.jpg


SRK_7855.jpg



maxresdefault.jpg

2012_toyota_hilux_01_sr5_01-4e646cb43a373-800x533.jpg


DSC01133.jpg
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
şimdi ikimiz de forumun durumunu biliyoruz benim düşüncemin sebebini de biliyorsun illaki atışmalar olacaktı öyle bi konu açsaydım :)

Hacım bireyler karşıt oldukları yorumlara karşı saygılı olamıyorlarsa bu kişilerin sorumluluğu. Senin benim berkinin ya da başkalarının değil. Hiç bir otomobil hiç bir firma eleştrilemez değildir. Yeter ki seviyeli olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Malum golf geyik testine dair yorumumu da belirteyim, 76 km ile 77 km arasında o kadar fark olmasını anlayamadım, o lastiklerle böyle bir teste tabii tutulmasını da anlamadım. 2013 model arabanın 2017de böyle bi teste tabii tutulmasını da anlamadım.

Bu yüzden dursun özbek istifa
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,028
7
51,358
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Model versiyonundaki S takısının veya kalitesiz lastiğin bu kadar fark yaratmaması lazım. Bu arabanın jant üstünde bile belli bir hızda geçebilir olması lazım. Arabada özel bir sorun yoksa VW'in hanesine büyük bir fiyasko yazılır. Sonuçta Golf, markayı taşıyan model.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Benim için bu tarz geyik testlerinin geçerli olabilmesi için bu testlerin en önemli faktörü olan lastik konusundaki şüphenin ve riskin en aza indirilmesi hatta lastik faktörünün akıllarda soru işareti bırakmayacak şekilde ortadan kaldırılması gerekiyor.

Ben farklı ebatlarda farklı lastik modellerinin kullanılmasından da yana değilim. Sonuçta bu lastiklerin hepsi limitlerde kendine has üstünlük veya dezavantajlara sahip.

Bir lastik markası belirleyeceksin. 15-16-17-18'lik jantlarda ona göre teste sokacaksın. Misal 15'lik jantı olan araçlara ecocontact, 16'lık janta pc5, 17-18'lik janta sc6 modellerini takacaksın. Bu lastiklerin hepsi de aynı veya çok yakın üretim tarihli olacak. Burada kıyasa tutulan şey lastik peformansları değil, otomobillerin eş koşullarda yapılan bu manevralara nasıl tepki verdiğidir.

O sebeple lastik faktörü dediğim şekilde ayarlanmadığı müddetçe bu testlerin benim açımdan geçerliliği yoktur. Kimse kusura bakmasın ama bir primacy 3 takılı araba ile pc5 takılı 16'lık janta sahip farklı iki model arabanın bu testlerde sergileyeceği sonuç bana göre şaibelidir.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bende S olarak hatırlıyorum da abi arada nasıl bu kadar büyük fark olur? Clubsport bu haldeyse standar gti nasıldır acaba?
Bu kadar fark olması normal midir bilemiyorum ama söylediğim üzere eş marka ve üretim tarihli lastiklerle yapılmadığı müddetçe bu tarz testlere karşı bakış açım her daim şüpheli olacaktır. Ek olarak clubsport s değişik bir araba. Arka koltukları yok, yalıtım malzemesi yok, taban halıları yok.. Pist için değişik formatlara sokulup öyle üretiliyor. O yüzden clubsport ile clubsport s arasında fark olabilir. Tabii bu derece fark eder mi ? Dediğim gibi lastik konusu benim için şaibeli.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
bu arada asıl konu başlığındaki hi-lux'un bu testleri kendi fabrikasında vs yapıp herşey tamam olduktan sonra satışa sunması gerekiyor o da ayrı mevzu
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Benim için bu tarz geyik testlerinin geçerli olabilmesi için bu testlerin en önemli faktörü olan lastik konusundaki şüphenin ve riskin en aza indirilmesi hatta lastik faktörünün akıllarda soru işareti bırakmayacak şekilde ortadan kaldırılması gerekiyor.

Ben farklı ebatlarda farklı lastik modellerinin kullanılmasından da yana değilim. Sonuçta bu lastiklerin hepsi limitlerde kendine has üstünlük veya dezavantajlara sahip.

Bir lastik markası belirleyeceksin. 15-16-17-18'lik jantlarda ona göre teste sokacaksın. Misal 15'lik jantı olan araçlara ecocontact, 16'lık janta pc5, 17-18'lik janta sc6 modellerini takacaksın. Bu lastiklerin hepsi de aynı veya çok yakın üretim tarihli olacak. Burada kıyasa tutulan şey lastik peformansları değil, otomobillerin eş koşullarda yapılan bu manevralara nasıl tepki verdiğidir.

O sebeple lastik faktörü dediğim şekilde ayarlanmadığı müddetçe bu testlerin benim açımdan geçerliliği yoktur. Kimse kusura bakmasın ama bir primacy 3 takılı araba ile pc5 takılı 16'lık janta sahip farklı iki model arabanın bu testlerde sergileyeceği sonuç bana göre şaibelidir.

Bu dediklerinin kaçı gerçek hayatta yapılabilecek. Yani düşün ki ben herhangi bir araba alıyorum o arabanın her zaman ortalama bir performans gösterebilmesi lazım. Eğer ben o tutuşu,0-100 hızlanmasını,ortalama yakıtını gerçek hayatta kullanamayacaksam neye yarar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu dediklerinin kaçı gerçek hayatta yapılabilecek. Yani düşün ki ben herhangi bir araba alıyorum o arabanın her zaman ortalama bir performans gösterebilmesi lazım. Eğer ben o tutuşu,0-100 hızlanmasını,ortalama yakıtını gerçek hayatta kullanamayacaksam neye yarar.
Söylediğim gibi bu testlerde konu olan şey araçların bu hareketler sırasında verdiği tepkiler ve altyapısının bu limitlerde gösterdiği davranışlardır. Ama ayağına düzgün lastik geçirilmemiş bir ferrari'yi bile o teste soksan saçma sapan tepkiler vermesi muhtemeldir. Ben de sahip olduğum otomobilin her koşulda optimum düzeyde veya ortalama bir sürüş güvenliğinin ve performansının olmasını isterim ama otomobile düzgün lastik takmazsan ortalamayı değil vasatı yakalarsın ancak.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Söylediğim gibi bu testlerde konu olan şey araçların bu hareketler sırasında verdiği tepkiler ve altyapısının bu limitlerde gösterdiği davranışlardır. Ama ayağına düzgün lastik geçirilmemiş bir ferrari'yi bile o teste soksan saçma sapan tepkiler vermesi muhtemeldir. Ben de sahip olduğum otomobilin her koşulda optimum düzeyde veya ortalama bir sürüş güvenliğinin ve performansının olmasını isterim ama otomobile düzgün lastik takmazsan ortalamayı değil vasatı yakalarsın ancak.

Bende lastiğe bağladım yukarı da ama 1 km ile farkla bir arabanın bu kadar dengesi bozulduğunu da görmedim açıkcası.
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Hilux'tan da anlaşıldığı üzere düzeltilebilir bir durum olduğunu düşünüyorum Golf içinde. Böyle bırakmazlar bu videodan sonra ayar çekerler. Büyük ihtimal ESP, süspansiyon ayarı istiyor :p
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bende lastiğe bağladım yukarı da ama 1 km ile farkla bir arabanın bu kadar dengesi bozulduğunu da görmedim açıkcası.
Şöyle diyeyim misal bir otomobilin geyik testinde limiti 75 kmh. Sen bunu 76 kmh çıkardığında o otomobil daha saçma tepkiler verebilir. Çünkü zaten limitini zorlamışsın. Halter şampiyonalarında 124 kg'ı kaldırabilen birisi, üzerine 1 kg daha eklediğinde 125'i kaldıramayabiliyor. Tamam birisi insan, birisi cansız bir varlık ama anlatmak istediğim zaten limitteysen o aşamadan sonra üzerine koyacağın her hız aracın sapıtmasına sebep olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Şöyle diyeyim misal bir otomobilin geyik testinde limiti 75 kmh. Sen bunu 76 kmh çıkardığında o otomobil daha saçma tepkiler verebilir. Çünkü zaten limitini zorlamışsın. Halter şampiyonlarında 124 kg'ı kaldırabilen birisi, üzerine 1 kg daha eklediğinde 125'i kaldıramayabiliyor. Tamam birisi insan, birisi cansız bir varlık ama anlatmak istediğim zaten limitteysen o aşamadan sonra üzerine koyacağın her hız aracın sapıtmasına sebep olabilir.

Öyle arabalar var tabii ama işin içine gti clupsport diye sözler girince daha iyi bekliyor insan.
Bu arada video yu anlayan var mı belki neden böyle olduğunu anlatıyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım