Olay zaten maliyet değil. Satışlarda diğer C+ segmentlere göre gerideler. Bunun asıl nedeni de herkesin istediği bagaj ve arka yaşam alanı hacmi. Türkiye'de bile herkes tutturmuş 1'in arkası çok dar diye. Dar da biz o araçla 4 kişi+bavullar seyahat ettik kaç kere, demek ki o kadar dar değil, ama anlatamıyorsun. Arabayı alan kitlenin de %90-95'i sürüşü önemsemediği için arkadan itişten vazgeçmeleri çok normal.
Bence de X1'dir, 2 active tourer'dır örtüşmüyor o "sheer driving pleasure" sloganıyla, ama bu demek değil ki yeni 1 serisi zevksiz bir araba olacak. Şahsen ben de almam, ama büyük bir pazar ve bu pazardan haklı olarak olabildiği kadar fazla pay almaya çalışıyorlar, ki bu da oldukça anlaşılır bir gerekçe.
1 serisi'nin dar olması aynen dediğin gibi göreceli. Bende 4 kişi ile seyahate çıktım. Z4 muamelesi yapılıyor anlamsız bir şekilde.
"Arabayı alan kitlenin %90 - 95'i sürüşü önemsemiyor" lafı tamamen bizim halkın uydurması ve forumlarda yazılanlara istinaden genel inanış halini almış bir genellemeden ibaret.
Satış esnasında müşteri ile yapılan görüşmelerde satış danışmanları otomobili sadece anlatarak satmaya çalışmazlar.
Müşterinin gerçek istek ve ihtiyaçların ne olduğu da sorulur. Müşteri bilgisi sisteme girildiğinde hangi modelle ilgilendiğiniz, satın almak için neleri önemsediğiniz (ailede başka biri satın alma fikrine dahil oluyor mu, finansal ödeme seçenekleri ve çözümleri nelerdir, otomobilden ne bekleniliyor, doğru model ve opsiyon seçenekleri değerlendirildi mi) gibi soruların cevapları sisteme kaydedilir. Bunlar veritabanlarında tutulur.
Satış birimi yöneticileri bir otomobil satın alın ya da almayın müşteri tercihlerini, isteklerini, en çok hangi opsiyonların satıldığı gibi verileri tarayarak model model, paket paket ayrıştırıp gerektiğinde paket yenilemesi yapıyor, finansal çözümleri değiştiriyor, hangi modelin ne kadar tercih edildiği gibi istatistikleri çıkartıyorlar.
1 serisi satın alan kişilerin tamamına yakınının aracın arkadan itiş olup olmadığıyla ilgilenmediği safsatadan ibarettir. 1 serisi;
- BMW'nin giriş seviyesi otomobili olması ve finansal açıdan en ulaşılabilir BMW olması sebebiyle tercih edilir. (Bu madde, arkadan itiş konusuna açıklık getirmiyor.)
- C segmentinde arkadan itiş sunan tek marka ve model olmasıyla da tercih edilir.
- Müşteri kitlesi genellikle gençlerdir.
Liste böyle uzar gider. Müşteri tercih ve davranışlarının ilk 3'ü bu şekilde şekillenmişken %90 - 95 diye oran vermek ne yazık ki doğru değil.
Her şeyi bir kenara bırakalım, sizin ve benim gibi arkadan itişin ne olduğunu bilen, nasıl keyifli olduğunu bilen müşterilerin sırf bu sebepten dolayı artık yeni 1 serisi tercih etmeyeceğimizi beyan etmek = müşteri kaybı demektir.
Şahsen almam, tavsiye de etmem. İsterse marka "en keyifli 1 serisi" diye özel olarak tanıtım yapsın. Sen ana müşteri kitlenin tamamını hiçe sayarak başkalarıyla sidik yarıştıracağım diye "maliyet" bahanesi altında çaktırmadan önden çekere geç, üstelik bunu X1 20d xDrive'da bile uygula (elektronik olarak devreye giriyor 4 çeker olayı, sürekli 4 çeker değil), sonra müşterinin de her şeyi kabul edeceğini düşün.
Sheer Driving Disgrace