Accent Era 1.5 CRDI yazılım geliştirme süreci

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Haloooo...
Benim arabada sadece 5,nci vites için 3500 devirde , devir klidi koymak mümkünmü. Ne kadar basarsam basayım 3500 deviri gecmeyecek.
Ama rampaya çıktıkca yüke bindiğindede 3500 devri koruyacak. Yani gaz kelebeği açacak. ama 3500 devri geçmesine izin vermeyecek.
Yana arabayı 44 beygirde limitlemek istiyorum 44 beygirin üstünde güc gerekmiyor.
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Haloooo...
Benim arabada sadece 5,nci vites için 3500 devirde , devir klidi koymak mümkünmü. Ne kadar basarsam basayım 3500 deviri gecmeyecek.
Ama rampaya çıktıkca yüke bindiğindede 3500 devri koruyacak. Yani gaz kelebeği açacak. ama 3500 devri geçmesine izin vermeyecek.
Yana arabayı 44 beygirde limitlemek istiyorum 44 beygirin üstünde güc gerekmiyor.
evet rev limiter var. koyulabilir :) Gaz kelebeği ayarı da var :D
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,138
1
3,136
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Arkadaşlar hayranlıkla okudum yazdıklarınızı. Benim pek bilgim yoktu bu konuda, okuduktan sonra benim bile yazılım yaptırasım geldi :) Başarılar dilerim, inşallah bu çabanızı kısa zamanda kazanca çevirirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Haloooo...
Benim arabada sadece 5,nci vites için 3500 devirde , devir klidi koymak mümkünmü. Ne kadar basarsam basayım 3500 deviri gecmeyecek.
Ama rampaya çıktıkca yüke bindiğindede 3500 devri koruyacak. Yani gaz kelebeği açacak. ama 3500 devri geçmesine izin vermeyecek.
Yana arabayı 44 beygirde limitlemek istiyorum 44 beygirin üstünde güc gerekmiyor.

Cidden 5 inci viteste 3500 geçmiyor musun hani arkadan biri o hızda sıkıştırsa filan ne yapacaksın? Her zaman yol veremeyebilirsin
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,054
7
51,429
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar hayranlıkla okudum yazdıklarınızı. Benim pek bilgim yoktu bu konuda, okuduktan sonra benim bile yazılım yaptırasım geldi :) Başarılar dilerim, inşallah bu çabanızı kısa zamanda kazanca çevirirsiniz.
Hocam ben de ilk olarak NFS Underground2 oyununda Circuit'e, drag'e, drift'e ayrı ayrı devir bandına göre güç ayarları yaptığımda öğrenmiştim. :D Bizim oyununu oynadığımız hayatı bu gençler yaşıyor vesselam.
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Arkadaşlar hayranlıkla okudum yazdıklarınızı. Benim pek bilgim yoktu bu konuda, okuduktan sonra benim bile yazılım yaptırasım geldi :) Başarılar dilerim, inşallah bu çabanızı kısa zamanda kazanca çevirirsiniz.
Teşekkürler iyi dilekleriniz için. Hem kendimiz bilgilenip hem sizleri bilgilendirmek yegane amacımız.
Ama dediğim gibi sadece 5. Nci vitesde.
Evet Ali Bey her vites için ayrı tork limitör ve devir haritaları var.
Hocam ben de ilk olarak NFS Underground2 oyununda Circuit'e, drag'e, drift'e ayrı ayrı devir bandına göre güç ayarları yaptığımda öğrenmiştim. :D Bizim oyununu oynadığımız hayatı bu gençler yaşıyor vesselam.
İnşallah daha fazlasını yapabiliriz :D
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,138
1
3,136
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Hocam ben de ilk olarak NFS Underground2 oyununda Circuit'e, drag'e, drift'e ayrı ayrı devir bandına göre güç ayarları yaptığımda öğrenmiştim. :D Bizim oyununu oynadığımız hayatı bu gençler yaşıyor vesselam.
Allah kahretsin ben Colin McRae Rally oyununda ve bunda hep üşenirdim ayrı ayrı ayrı setup kasmaya :D
 

mfs1907

Profesör
18 Eyl 2016
112
154
1,235
İstanbul
Marka
Hyundai
Yüzsüzlük gibi olmasın ben de sorabilir miyim bir iki şey?
Hyundai Tucson 1.6 T-gdi (1.6 Kappa) DCT herhangi bir mekanik değişim olmadan düzgün yürüyen ama kendini zorlamayan ya da az yaktırabilecek bir şekilde neler yapılabilir? Veya verilere göre nasıl daha verimli kullanılabilir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Şaşırtıcı bir şey keşfettim sizlerle paylaşayım.
Bildiğiniz üzere accent eralarda turbo sorunu özellikle yazılımdan sonra çok duyduğum şeylerden biriydi.
Golfün haritalarını inceledim. Turbonun birden fazla haritası var. Gelelim asıl konuya. Turboyu korumak için ısındığında başka haritaya geçiyor. Tabii bu haritada turbo basınçları stock'a göre düşük. Bu sayede turbo ısındığında zorlanmıyor, soğumaya bırakılıyor.
Oysa göz bebeğim era'mda bu durum böyle değil..
Turbo ısındığındaki kullanılan harita stock değerlerden daha yüksek :D İlk gördüğüm zaman çok şaşırdım. Kısaca turbo ısınsa bile performans kaybetmeden turboyu bozana kadar yardırıyordu :)
#Era v2
-Turbo Temp. mapı 110hp olacak şekilde basınçları ayarlandı.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,054
7
51,429
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Şaşırtıcı bir şey keşfettim sizlerle paylaşayım.
Bildiğiniz üzere accent eralarda turbo sorunu özellikle yazılımdan sonra çok duyduğum şeylerden biriydi.
Golfün haritalarını inceledim. Turbonun birden fazla haritası var. Gelelim asıl konuya. Turboyu korumak için ısındığında başka haritaya geçiyor. Tabii bu haritada turbo basınçları stock'a göre düşük. Bu sayede turbo ısındığında zorlanmıyor, soğumaya bırakılıyor.
Oysa göz bebeğim era'mda bu durum böyle değil..
Turbo ısındığındaki kullanılan harita stock değerlerden daha yüksek :D İlk gördüğüm zaman çok şaşırdım. Kısaca turbo ısınsa bile performans kaybetmeden turboyu bozana kadar yardırıyordu :)
#Era v2
-Turbo Temp. mapı 110hp olacak şekilde basınçları ayarlandı.
Çivi çiviyi söker mi demişler :p
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Yüzsüzlük gibi olmasın ben de sorabilir miyim bir iki şey?
Hyundai Tucson 1.6 T-gdi (1.6 Kappa) DCT herhangi bir mekanik değişim olmadan düzgün yürüyen ama kendini zorlamayan ya da az yaktırabilecek bir şekilde neler yapılabilir? Veya verilere göre nasıl daha verimli kullanılabilir?
Olur mu öyle şey sorabilirsiniz her zaman. Vakit buldukça yardım ederim.
Fazladan güç istemiyorsanız sadece yakıt tüketimiyle ilgili haritanız hazırlanabilir. Durum şöyle, gaz pedalı daha tepkili yapılırsa arabanızın yürümesi için fazla pedala basmazsınız bu sayede yakıt tüketiminiz düşer. Yakıt püskürtmesini de azaltırız. Dci motorlardaki gibi turbo basıncını biraz açıp yakıtı azaltırız. :) Dolayısıyla az yakar. Enjektör zamanlamasını da yükseltirsek, tasarruflu haliyle yürür... :)
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Ya iyi guzelde kıllık yapip guzel soru sorcam. Hadi benim atmosferik belli az yakma ihtimali yok. E diger bahsettiginiz era vs gibi araclar aslinda cok daha guzel bir sekilde piyasaya surulebilirmis bunu neden yapmamis muhendisler onu cozemedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,617
18,406
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Aslında fabrikanın da suçu yok. Onlar güçlü turbo takıp 110hp olarak ayarlamışlar. Müşterilerimiz hep yardırsın diye düşünmüşler :D Isınmaz zaten falan.. Yazılım atanlar da bu değeri kaale almayınca turbo koşarak uzaklaşıyor :D

Golfün gözünü sevim :) Helal 110 bg makina.Dışarıda stg1 soft yazılım 140 bg oluyor çiçek.Bi de golf gtd turbo takıyolar oldu sana 200 bg [emoji216]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Ya iyi guzelde kıllık yapip guzel soru sorcam. Hadi benim atmosferik belli az yakma ihtimali yok. E diger bahsettiginiz era vs gibi araclar aslinda cok daha guzel bir sekilde piyasaya surulebilirmis bunu neden yapmamis muhendisler onu cozemedim.
Bence asıl sorun maliyet... Era gibi araçlar zaten ucuz satılmak için yapılmış araçlar. Emisyonu uydur gerisi önemli değil. Bu işler gerçekten her arabaya özel yapılması gereken bir olgu. Oysa hyundai aynı motor olan konuda da belirttiğim gibi ceed, getz, cerato gibi araçlara da aynı mapleri atmış. Silindir hacmi değişik, vites oranları farklı ona rağmen. Tam bu noktada maliyet giriyor devreye. Türkiye'de arabaya çok değer veriyor insanlar. Herkes kendi kendine o kadar para veriyoruz ee? fabrika iyisini yapmıştır diye düşünmeye itiyor. Yurt dışında adamlar benim aracımı 1 aylığıyla alır :D
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Bence asıl sorun maliyet... Era gibi araçlar zaten ucuz satılmak için yapılmış araçlar. Emisyonu uydur gerisi önemli değil. Bu işler gerçekten her arabaya özel yapılması gereken bir olgu. Oysa hyundai aynı motor olan konuda da belirttiğim gibi ceed, getz, cerato gibi araçlara da aynı mapleri atmış. Silindir hacmi değişik, vites oranları farklı ona rağmen. Tam bu noktada maliyet giriyor devreye. Türkiye'de arabaya çok değer veriyor insanlar. Herkes kendi kendine o kadar para veriyoruz ee? fabrika iyisini yapmıştır diye düşünmeye itiyor. Yurt dışında adamlar benim aracımı 1 aylığıyla alır :D
Vallahi insan sinirleniyor ya o kadar para bagla hepsinin ayni olsun saka gibi bahsettigin arabalarda artik ucuz falanda degil hani
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım