B segmentinde 10yearschallenge

İnternetteki meşhur 10yearschallenge bizde katılalım dedik ve ülkemizdeki B segmenti otomobilleri derledik.



Volkswagen Polo

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.20.42.jpeg


Ford Fiesta

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.29.09.jpeg


Opel Corsa

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.40.06.jpeg


Renault Clio

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.21.45.jpeg


Hyundai İ20

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-18.30.18.jpeg


Peugeot 207 ve 208

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-19.26.03.jpeg


Toyota Yaris

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-19.47.52.jpeg


Suzuki Swift

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-20.15.04.jpeg


Seat İbiza

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-17.44.48.jpeg


Skoda Fabia
WhatsApp Image 2019-01-17 at 18.14.48.jpeg


Kaynak:
B segmentinde 10yearschallenge

Emeğe saygı: @DuzboruDownpipe
 
Son düzenleme:

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
9 Ara 2018
701
864
1,770
Tıpkı mk3,5 Focus'un sedan olmasına rağmen aile kullanımına uygun olmamasından dolayı bu kesimin başka araçlara yönelmesi gibi.
Focus Mk3,5 kullanıyoruz. İç hacminin özellikle de arka yaşam alanının çok geniş olmadığını söyleyeyim. Örneğin C segmentinde Octavia veya B ve C segmentleri arasında geçiş aracı olan Rapid'in iç hacmi Focus'a göre biraz daha iyi. Skoda'nın bagajının açılış şeklini çok beğeniyorum. Arka cam ile birlikte açıldığından bagajın tamamına rahatlıkla erişmek mümkün oluyor.

Arkadaşın dediği gibi yollarda yeni Fiesta'yı neredeyse hiç görmüyorum. Ama Clio, Polo ve i20 peynir ekmek gibi resmen. :)
Belki de bunun sebebi B segment araç alıcılarının az yakıt tüketimi ve aracın mümkün olduğu kadar geniş hacimli olmasını istemeleridir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,816
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Focus Mk3,5 kullanıyoruz. İç hacminin özellikle de arka yaşam alanının çok geniş olmadığını söyleyeyim. Örneğin C segmentinde Octavia veya B ve C segmentleri arasında geçiş aracı olan Rapid'in iç hacmi Focus'a göre biraz daha iyi. Skoda'nın bagajının açılış şeklini çok beğeniyorum. Arka cam ile birlikte açıldığından bagajın tamamına rahatlıkla erişmek mümkün oluyor.

Arkadaşın dediği gibi yollarda yeni Fiesta'yı neredeyse hiç görmüyorum. Ama Clio, Polo ve i20 peynir ekmek gibi resmen. :)
Belki de bunun sebebi B segment araç alıcılarının az yakıt tüketimi ve aracın mümkün olduğu kadar geniş hacimli olmasını istemeleridir.
Bu ülkede hacmi küçük araba, daha doğrusu rakiplerine göre hacmi küçük araba genellikle tercih edilmiyor. Çok sık araç değiştirmek mümkün olmadığından B segmentini aileler de kullanabiliyor. Çocuk koltuğu, eşyaları v.s derken pratik olmayan arabanın şansı pek yok burada. Otomobillere ulaşım kolay olsaydı o zaman pek problem olmazdı.
 

muhammed37

Panpa
17 Haz 2018
2,652
2,916
4,020
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bence en büyük övgüyü suzuki hakediyor tamamen yenilenmiş ve harika olmuş tabi clio nun 2019 u çıkınca sıralama degisebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Bence en köklü değişim suzuki ve hyundai de. Ancak suzukinin izlediğim testlerinde plastiğin sert ama kalitesiz oluşundan bahsediliyordu. Yani eski sert ama ömürlük japon plastiği değil. Ama ben oyumu Poloya verdim evet köklü bir değişiklik yok ancak benim dikkat ettiğim ufak bir nüans var. Diğer bütün araçlarda konsol dikine geliyor ve çok cılız. Çünkü fiziksel sınırlar belli ve orta konsol genişlerse mecburen koltuk daralacak vs. Ama adamlar üst konsolu enlemesine ve biraz daha önde konumlandırarak algı olarak daha heybetli yapmışlar arabayı. Zaten bu segmentte küçük motorla hepsi 3 aşağı 5 yukarı aynı bana göre ancak o ufak detay iç hissiyatı olduğu gibi değiştirmiş bence. Ancak sorarsanız hangisini alırsın diye sırf konsol için Polo almam, Toyota Yaris hybrid alır geçerim :)
 

Oguzhan_Toretto

Profesör
22 Eyl 2016
55
112
1,060
110 bin km boyunca resimdeki eski kasa 2012 dizel i20 kullandık ailece. 60-70 bin kim'sini ben yaptım diyebilirim.
- Araçta esp yoktu ve şasi dengesi gayet iyiydi. Ehliyeti alınca acemilik sürecimi bu arabada yendim ve araç bir çok hatamı tölere etti yol tutuş olarak. Araç elime oturduktan sonra da istediğim şekilde arkasıyla oynayabiliyordum :) Kendisi, el freni olmadan önden çekerle arkasını getiremezsin algısını çok güzel yenmemi sağladı :)
- Direksiyon hissi şu an satılmakta olan Accent Blue'dan daha iyi :)
- Eski kasa ile yeni kasa arasında bariz bir konfor farkı yok, fakat yeni kasa daha sert süspansiyonlara sahip olduğundan virajda eskisine göre daha az yatıyor, daha çok güvende dönüyor. Accent Blue her ikisinden daha konforlu, konfor düzeyleri o kadar kötü yani siz düşünün :)
- İç mekan kalitesi, yalıtım bariz artmış. Arka kapıları açıp kapatırken Getz'den gelen bir hafiflik-ucuzluk hissi vardı. 2012 i20'de bu his yine vardı fakat bir tık azalmıştı, son kasada ise bu problemi çözmüşler (Şu an yeni kasa sedan megane'da ve fluence'da da bu boş kapı hissi vardı ve bundan nefret ediyorum.)
- 2012 i20 - 2012 Polo arasında bariz bir iç mekan kalitesi farkı vardı. Güncel kasalarda da biraz fark var ama makas o kadar açık değil.
- Arabanın tek büyük sorunu ağırlık. Bu da tüketim ve konforu baya olumsuz etkiliyor. Bu sorunlar da olmasa hacim, tasarım, ergonomi, yol tutuş ve yalıtım v.b. konularda sınıfına göre iyi olduğundan B segmenti deyince fiesta-polo'nun yanında i20 diyebilirdik.
- Son olarak sorunsuz bir araçtı. Balata-yağ-su değiştirip devam edebilirsiniz.
 

Kutay Altunordu

Profesör
8 Eyl 2016
78
72
1,060
İstanbul
Marka
Volkswagen
B segmentin de Hyundai tercihim olur hem tasarım olarak hem özellik olarak gözüme en hoş gelen araç valla şu C sütununun farklı renkte olması beni bitiriyor bir arabaya bu kadar mı yakışır:D
 

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
Hyundai Avrupa da tam yılını hatırlamıyorum ama galiba 2010-2012 gibi departmam açmıştı hatta Nurburgring e de ofis açtığını okumuştum. Ardından büyük bir şahlanış yaptı. Büyük ihtimal Avrupa ve Dünya'ya açılmanın, Alman araçlarının tenkitiyle mümkün olacağını anlamış olmalılar ki; Yukarıda ilk resmi Opel Corsa ya ait iken yeni i30 için de kesinlikle golf ya da A3 ten örnek aldıklarını görmek açıkça ortada. Nitekim büyük markalar da birbirlerini taklit edebiliyor ama hyundai bunu kesinlikle diğerlerinden daha fazla yaparak daha doğrusu daha fazla benzeyerek değil de ''kendime ne katarım'' olarak bir mod tutturmuş. Eskiden önümüzde arkamızda sadece marka olarak hyundai'yı bilirken şimdi i20,i30 ayrımını yaptırtıyor marka.. Bu bir başarı. Ben de hyundai olarak kullandım oyumu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım