Bazen konfor bazen direksiyon tepkileri konusunda geçiş dönemlerinde özellikle bocaladıkları oldu ama genel itibariyle bu konulara yatırım yapmayı seven bir marka. Yani örneğin elektrikli direksiyon olan Epas'ın mk3 focus'ta ayarları kötüydü. Henüz bu teknolojiye yeni geçilmişti. Mk3,5 kasayla bunu oldukça toparladılar iyi noktaya geldi. Mk4 ile de son rötuşları yapıp tam kıvamına getirdiler. Dediğim gibi geçiş dönemlerinde ufak detaylarda bocaladıkları oldu ama genel itibariyle konfor - sürüş zevki dengesini yakalamayı seven bir marka. Kolay kolay sürpriz yaşamazsınız. Aracı hiç test etmeden alsanız da beklentinizin pek aşağısında kalmaz. Zaten bunlara ekstra bütçe ayırıp o yönde üretim yapmayı hedefleyen bir marka olduğu için hiç bir zaman iç mekanı bir Golf kalitesinde olmuyor. Muhtemelen de olmayacak. Zaten hem sürüş zevki, konfor hem iç mekan malzeme kalitesi gibi konularda zirveye çıkıyor olsa o araç ne normal markalar arasında kalır ne de normal markaların fiyatlandırmasında olur
Mesela bu başlıkta yer alan Mondeo'ya oy vermedim çok sevmeme rağmen. Çünkü genel anlamda gelişse de hala eksikleri var. Fakat altyapı gelişimi olarak oy vermek gerekse 2 oyumdan biri Mondeo'ya olurdu. Bugün Land Rover, Jaguar gibi markaların çok bütçe ayırarak kullandığı alüminyum süspansiyon malzemesini Mondeo'da kullanıyorlar. Keza süspansiyonları da Jaguar ile benzerdir. D segmentinde böyle bir altyapı gelişimi sunan başka model yok en azından normal markalar arasında. Dediğim gibi Ford ilginç bir marka. Bazı konularda yağdırırken, çok şaşırtırken bazı konularda da çok bocalıyor.