Downsizing'in sonu geliyor.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
https://www.carthrottle.com/post/downsizing-is-ending-but-its-not-all-good-news/ Bİr devrin daha sonu geldi. Küçük hacimli motorların vaat ettikleri şeylerin (yakıt tüketimi, ekonomi, performans) sınırına ulaşılmış. Bu bağlamda motor hacimleri büyüyecek. 1.4 motorlardan daha düşük motor hacmi pek olası değil bundan sonra. Bence bu değişikliğin 2 temel yansıması olacak ülkemizde.
1- Motor hacimleri büyüyecek, devlet daha çok vergi alacak. Olan vatandaşa olacak.
2- Günümüzde satılan 1.4'den küçük her motora cüzzamlı gibi yaklaşılacak. 0.9, 1, 1.2 motorların 2. elleri ile ilgili ciddi sıkıntılar olacak. Hatta VAG'ın 1.0 hacimli araçları ucuza vermesinin sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. Çünkü o motor 2-3 yıl içinde artık olmayacak.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bu gun emisyon sistemi devreye girdi diyelim 2002 yilindan beri satilan arabalarin zararini nasil karsiliyacaklar. Adam 3000 motor jeep aldi 450 bin tl.
Yarin yasa onaylandi emisyon yasasi ile araba 200 bin tl oldu. O adamin 250 bin tl parasi ne olcak... Isyan cikar.

Geçemezler zaten araba piyasası alt üst olur çünkü şuan çok uygun fiyata 2010 model 2.0 dizel arabalar bulabiliyorsunuz sırf vergisi fazla diye satılmıyor.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Emar benim unalandaki daireyi alirsa 2 ev bi yazlik alacam. Emarin bitmesini bekliyom.
Yanlız emar baya manyak proje oluyor. Benim arkadaş geçen gezmek icin gitmiş fiyat sormak için falan karşılayan lar ingilizce konuşan araplar mis satış ofisindeki. Evi de Suriyeli ingilizce konuşan biri gezdirmis. Adamlar satış ofisine neden Türk koymamış anlamadım sonuçta sen o evleri Türke satacan genelde
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Yanlız emar baya manyak proje oluyor. Benim arkadaş geçen gezmek icin gitmiş fiyat sormak için falan karşılayan lar ingilizce konuşan araplar mis satış ofisindeki. Evi de Suriyeli ingilizce konuşan biri gezdirmis. Adamlar satış ofisine neden Türk koymamış anlamadım sonuçta sen o evleri Türke satacan genelde
Tam tersi, Araplar olmasa şuan doğru dürüst satış yok. Onlar piyasayı şişirdiği için fiyatlar çok uçuk zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Istanbul bu paralara ev alip oturanin beynini.....
Almanyaya norvece yerleş. Terorden darbeden kagayi kaldiramiyo millet. Ne zaman nerde bomba paylayacak belli degil. Isveçe gocerdim okadar param olsa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Tam tersi, Araplar olmasa şuan doğru dürüst satış yok. Onlar piyasayı şişirdiği için fiyatlar çok uçuk zaten.

Araplarin ulkemizde gayrimenkul almasini saglayanlarin beynine tukureyim. Onlarin yuzunden 130 bin olan evin fiyati 1 senede 250 bin oldu. Milleti evsiz barksiz birakacaklar yada borc batagina sokup yuva yikicaklar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Tam tersi, Araplar olmasa şuan doğru dürüst satış yok. Onlar piyasayı şişirdiği için fiyatlar çok uçuk zaten.
Size şu kadar söyleyeyim emlak piyasa si cortladi cortlayacak bakın görün. Cadde de yapılan projelerden %80 ı elde patlamış ve alan yok. Araplar da belli bir bölgeyi alıyor zaten. Ben esas şuna şaşırdım türkiye de ise en azından 1 tane Türk bir eleman koymalı satış ofisine onu neden koymadilar acaba?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@istanbull tork meselesi biraz karışık abicim, senin motorun 90nm tork üretir evet ama hangi viteste.
oranlar hesaplanır ve mesela 1. vites oranı 4 çıkar 4 x 90 = 360 nm torkunu 1. viteste verebilirsin...
vites sayısı arttıkça veren dişli büyür alan dişli ufalır buda torkun gitgide düşmesi demek ama hp aynıdır. Kısacası 90nm diyip küçümsememek gerekli, şöyle bir güzel örnek daha vereyim ;
off-road ta dizel arazi araçları batar kalır ve benzinli arazi araçları bir şekilde çıkar, ilgilenen varsa denk gelmiştir, çünkü benzinli motor yürüyen aksamı kullanarak debelene debelene çıkar :) Ali abinin i10 u kısa da olsa kullanma fırsatım oldu sanki B segmenti gibi rahat bir araba sevdim vallahi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,028
7
51,358
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bu gun polosu megani corsasi olan adamlar , şahinci doganci kitlesine nasil bakiyor ise. 10 yil sonra Tesla model 3, chevroler bolt, bmw i5 olan adamlar, fosil yakit kullanan suruculere o gozle bakacak..
Hocam 10 yıl çok iddialı. Ben en az 20 yıl veririm bunun için. Ancak 30 yıl sonra satışlar yarı yarıya olur diyebilirim.
 

kansuvargun

Profesör
8 Eyl 2016
237
259
1,385
34
İstanbul
Elektrikli araçlar için bilmeniz gereken bazı şeyler var.

Birincisi, elektrikli araçlar kaçınılmaz bir gerçek. Çünkü elektrik motor sahip olduğu maksimum torku 1. devirden çevirebileceği maksimum devire kadar %100 veriyor. Motor dururken ya da hareket ederken birbirine sürtünen parçalar olmadığı için motor yağı, triger kayışı gibi masrafları yok ve bakım maliyetleri çok ucuz. Elektrik motorları da verimleştirme çalışmaları var ancak çalışma prensibi aynı bu yüzden elektrik motorda oluşacak masrafların onarımı da çok ucuz.

Burada tek büyük sıkıntı pil. Şu anki piller hızlı dolmadığı gibi kapasitesi de yeterli değil. Bu konuda yapılan çalışmalar 2'ye ayrılmış durumda.

1-) Mevcut pilleri daha hızlı şarj etmenin yollarını bulmak: Örneğin Samsung telefonlarda reklamı yapılan hızlı şarj teknolojisi bu konuda yapılan çalışmaların sonucu. Tesla'nın da supercharger muhabbeti bundan geliyor. Sadece çok güçlü akım vermek yetmiyor. Önemli olan pilin bunu alabilecek yeteneğe sahip olması.

2-) Daha kapasiteli piller üretmek: Bu konuda kimi zaman bazı haberler ortaya çıkıyor ancak henüz somut bir adım atılmış değil.

Bunlara ek olarak mevcut pillerin ömürlerini de uzatmak önemli. Her pilin "cycle" diye adlandırılan, doldurma-boşaltma periyodu dediğimiz bir ömrü var. Tesla arabalarındaki arge'den daha fazla buna para harcıyor ve ürettikleri piller araç 200bin mil yol katedecek kadar dolumdan sonra %80 kapasiteye geliyor. Bu da aşağı yukarı 1000 cycle anlamına geliyor. Ama otomobillerin pillerini tam boşalmadan dolduracağımız için örneğin %20 kapasitedeki bir pili tekrar %100'e çıkarmak ve bunu 5 gün üst üste yapmak 1 cycle anlamına geliyor tahmini olarak.

Asıl sorulması gereken altyapılar hazır mı?

Altyapı'dan bahsederken otoparklara ya da evlerin bi tarafına konulan prizlerden bahsetmiyorum, şehrin elektrik altyapısının bu yükü kaldırmasından bahsediyorum. Düşünün ki İstanbul'da 300bin elektrikli araç var, bu araçların %80'i akşam evlerine döndüler ve araçlarını şarja taktılar. Ortalama 5-6 saat boyunca 260bin araç İstanbul'un elektrik altyapısına, trafolarına ciddi bir yük bindirecek. Bu sayı gelecekte 1 milyon olduğu zamanı düşünün. Bu sadece İstanbul için değil, Avrupa için de geçerli. Elektrikli araçları desteklemek için devletlerin de elektrik altyapısını ve satılacak araçlara göre planlama kapasitesini ortaya döküp buna göre çalışması gerekiyor. Almanya 2030 derken sadece araba üreticilerine şart koşmuyor, kendisi için de plan yapıyor ve Almanya gibi 80 milyonluk ülke için bu milyarlarca dolar maliyet ve belki yeni santrallerin kurulması demek. Siz kalkıp bu iş için enerji santrali kurdunuz ve bu enerji santrali fosil yakıt tüketiyorsa elektrikli araçlara geçmenin hiçbir anlamı yok. Sadece emisyonun çıkış yerini fabrikadan alıp santrale götürüyorsunuz. Almanya'nın nükleer santralleri kapatma projesini de ortaya koyarsak, güneş ve rüzgar enerjisine yatırılması gereken milyarlarca dolar demek oluyor bu.

İşte bu yüzden 10 yıl hiç gerçekçi bir tahmin değil, 20 yıl evet ama bu tarz büyük değişimler için 10 sene yeterli değil. Bu süre içerisinde de pil konusuda muhakkak önemli gelişmeler olacaktır.

Son olarak @istanbul , 90nm tork araba kullanmak çok iyi değil. i10 tamamen şehir içi için üretilmiş, yüksek hızlara çıkması tasarlanmamış bir araba. Yapabiliyor ama tavsiye edilmiyor. Çünkü bir motorun ömrü kaç km gittiği değil, çevirdiği devir ile ölçülür. Ve 1.2 Hyundai i20 kullanmış birisi olarak 1.0 i10 ile 97km hızda yaklaşık 2500-3000 devir civarında gezindiğini tahmin ediyorum. Halbuki 1.6 atmosferik motor bu işi 1500 devir civarında yakıyor. Yani motorun 2 kat hızlı deforme oluyor ki bu düz mantık, logaritmik olarak artar yani katlanarak gerçek hesaplasak.

Selametle,
Kansu
 

RedLine

Profesör
11 Eyl 2016
257
349
1,395
İstanbul
Marka
MINI
Ufak bir detay yanlış anlaşışıyor gibi... 2030'da yasaklanması düşünülen bu araçların üretimi mi satışı mı? 2029 üretilmiş benzinli araç 2030 kullanılamaz derlerse o ülkeyi yıkarlar çünkü.
 

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Dedemin 1.4 fsi jettasi merkezi kilit bozulunca yaptiramadi. Faiş fiyat istediler Garantisi bitmişdi. Arka kapinin biri acilmiyordu. Eşimin amcasi jetta 1.6 tdi aldigi hafta kapisina carptilar. 8000 tl arti işciligi ivir zivir 12000 tl hasar kaydi cikti. Neden bu arabalAr bu kadar yuceltildi. Onu ben anlamiyorum...
Ben de benzer sorunu kendi aracımda yaşadım(passat). Sanayide 180 liraya kilit mekanizması değişti sorun çözüldü:) Servis garanti bittikten sonra son çaredir benim için
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Elektrikli araçlar için bilmeniz gereken bazı şeyler var.
Son olarak @istanbul , 90nm tork araba kullanmak çok iyi değil. i10 tamamen şehir içi için üretilmiş, yüksek hızlara çıkması tasarlanmamış bir araba. Yapabiliyor ama tavsiye edilmiyor. Çünkü bir motorun ömrü kaç km gittiği değil, çevirdiği devir ile ölçülür. Ve 1.2 Hyundai i20 kullanmış birisi olarak 1.0 i10 ile 97km hızda yaklaşık 2500-3000 devir civarında gezindiğini tahmin ediyorum. Halbuki 1.6 atmosferik motor bu işi 1500 devir civarında yakıyor. Yani motorun 2 kat hızlı deforme oluyor ki bu düz mantık, logaritmik olarak artar yani katlanarak gerçek hesaplasak.
Selametle,
Kansu

Arabanın el kitabı 2000 devir ile 4000 devir arasında kullanılmasını tavsiye ediyor, Yani her araba 3000 devir cevirince eskir diye bir durum söz konusu değildir. Eskise bile fiyatı pahalı bir blokda değildir.

i10_technik_graph_1-0-lpg.jpg
i10_technik_graph_1-0.jpg
 
Son düzenleme:

kansuvargun

Profesör
8 Eyl 2016
237
259
1,385
34
İstanbul
Ufak bir detay yanlış anlaşışıyor gibi... 2030'da yasaklanması düşünülen bu araçların üretimi mi satışı mı? 2029 üretilmiş benzinli araç 2030 kullanılamaz derlerse o ülkeyi yıkarlar çünkü.

Amaçlanan, 2030'dan itibaren fosil yakıt tüketen(Benzin, Dizel, LPG vs.) araçların satışının yasaklanması. Yani 2029'da üretilen bir aracın satışına engel değil.
 

kansuvargun

Profesör
8 Eyl 2016
237
259
1,385
34
İstanbul
Arabanın el kitabı 2000 devir ile 4000 devir arasında kullanılmasını tavsiye ediyor, Yani her araba 3000 devir cevirince eskir diye bir durum söz konusu değildir. Eskise bile fiyatı pahalı bir blokda değildir.

i10_technik_graph_1-0-lpg.jpg
i10_technik_graph_1-0.jpg

10bin devir çevirebilen bir motorun 3bin devir çevirmesi sorun değildir ancak 6bin devir çeviren motorun sürekli 2bin ila 4bin devir arasında kullanılması sorundur. Motorun ömrü aynı performansı daha düşük devirle verebilen bir motora göre daha kısadır.

Örneğin yüksek devir çeviren motor daha fazla ısı üretir, bu ısının limitlerde tolere edilmesi için soğutma/yağlama sistemine daha fazla yük düşer. Pistonlar aynı hacimde aynı işi daha az devir ile yapan bir motora göre daha fazla yok kat eder, yüksek devirlerde motor kayışları daha yüksek zorlanmalar çeker. Bunun gibi sebepleri uzatabiliriz.

Ama zaten düşük hacimli atmosferik motorlar küçük, otoyolu olmayan şehirler için şehiriçinde A noktasından B noktasına gitmek için tasarlanıyor. Zaten şehirde sürat limitleri belli olduğu için, aracı 100km/h yukarısına çıkartma ihtiyacı bile duymuyorsunuz. Hatta reklamlarına bile bakım, A ve B sınıfı araçların reklamları hep şehiriçi kullanıcısının alışkanlıklarına yönelik çekilirken C sınıfından itibaren reklam içeriklerinde daha performans, sessizlik, konfor, güç vb temaları görürsünüz. Zaten Avrupa'da araba değiştirme ortalaması 3, bir arabanın hurdaya çıkma süresi ise max. 10 yıl olduğu için bu sürede bakımları düzgün yapıldığı takdirde birşey hissedilmez. Ama özellikle 5 seneden sonra motorlar sorun vermeye başlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım