Hangi Lastik Markası Kullanıyorsunuz?

Hangi Lastik Markası Kullanıyorsunuz?

  • Continental

    Kullanılan: 49 26.6%
  • Michelin

    Kullanılan: 42 22.8%
  • Pirelli

    Kullanılan: 19 10.3%
  • Goodyear

    Kullanılan: 22 12.0%
  • Dunlop

    Kullanılan: 12 6.5%
  • Bridgestone

    Kullanılan: 18 9.8%
  • Lassa

    Kullanılan: 9 4.9%
  • Petlas

    Kullanılan: 13 7.1%
  • Yokohama

    Kullanılan: 2 1.1%
  • Diğer

    Kullanılan: 33 17.9%

  • Kullanılan toplam oy
    184
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Pilot sport 4s kullanan var mı? Thredwear 300 olarak okudum bir yerde ama kesin bilgi bulamadım. Eğer doğruysa bitmeyen spor lastik yapmışlar
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,356
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Pilot sport 4s kullanan var mı? Thredwear 300 olarak okudum bir yerde ama kesin bilgi bulamadım. Eğer doğruysa bitmeyen spor lastik yapmışlar
Pilot Sport kaç bilmiyorum ama bize Mazda3 üzerinde geldi 18" jant & ince yanak kombinasyonuyla. Henüz çok yeni. 10.000 km yapmadı, şu ana kadar gayet iyi.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
önce ki arabama hankook almıştım. aşırı memnundum. şuan ki aracımda petlas var pek güven vermiyor açıkçası. önümüzdeki bahar geldiğinde tekrar hankook alacağım.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
beyler nankang semi slick ns-2r kullanan var mı aranızda ? pist dışında günlük kullanıma da uygun mudur? ıslak yada kuru performansı istanbul asfaltında tatmin eder mi ? yoksa normal bir lastik mi alayım?
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
beyler nankang semi slick ns-2r kullanan var mı aranızda ? pist dışında günlük kullanıma da uygun mudur? ıslak yada kuru performansı istanbul asfaltında tatmin eder mi ? yoksa normal bir lastik mi alayım?
Hoooooooopppp ben geldim :)
Ağustos'tan ekim ayının sonuna kadar 205/40/17 nankang ns2r lastiklerle dolaştım.
Bu süreçte bir kez izmir istanbul arası uzun yol yaptım, çoğunlukla izmir-manisa çevresinde dolaştım. 2 kez izmir pistine, 1 kez de istanbul park'a çıktım. Yaklaşık 5.000km yol yaptım bu süreç içerisinde.
Öncelikle lastik acayip dayanıklı. 3 kez piste çıkmış olmama rağmen, kenarlar traşlandı bile diyemem.
Yol tutuşu ise özellikle sıcak havalarda çok çok güzel. Havalar soğudukça, lastiği ısıtmak daha zorlaşır oldu ama hiç bir zaman tutmadı diyemem. Pistte ise zaten oldukça iyiydi.
Yağmurda pek kullanmadım, şansa bu yıl bizim buralarda pek yağmur olmadı. Ama yağmura 2-3 kez denk geldim, hiç bir sıkıntı olmadı. Zaten lastik üzerinde baya bir su tahliye kanalı var. Su birintisine yüksek hızla girmedikçe bir sıkıntı olacağını tahmin etmiyorum.
Bu lastiğin en kötü yanı ise konforsuzluğu. Biraz yol sesi yapıyor ama çok aşırı değil. Ama yanaklar öyle sert ki, eğer arabayı dikkatli kullanöazsan ön takım falan kalöaz, amörtisörleri şaseden dışırı fırlattırırsın.
Ben bu lastikler varken çok aşırı dikkatli kullanıyordum arabayı. Ama sonuçta memlektimin yolları, nerede ne süpriz olacağı belli olmuyor. Bir kaç kez olmadık çukura girip, içimi cız ettirecek sert darbeler oldu.
Geçen hafta ise havalar artık soğuduğundan 225/45/17 michelin pilot sport 4 lere geri döndüm. Sanki s class a biniyormuş gibi hissettim kendimi bir anda. Lastiklerdeki sertlik farkını sen düşün yani. Hatta nankang'ları çıkardığımda, 4 jantın 3ünde çok ufak da olsa yamukluk tespit ettik. Tabi kolayca yamuklukları düzelttik ama lastiğin ne ladar sert olduğuna dair fikir veriyor.

Toparlayacak olursak, nankang ns2r, micheline pilot sport 4 kadar iyi yol tutuyor, belki bazı durumlarda daha bile iyidir. Ama konfor yok yok yok! Bir başka güzel yanı ise, acayip sağlam olması, pistte bike çok çok acayip zorlasan, lastiği bitirmek hiç kolay değil.

Son olarak, benim de aldıktan sonra öğrendiğim bir detayı vurgulayım: Tread Wear (TW)
  • Treadwear: 120 (Track); 180 (Street)
Benim lastikler TW180. Sokakta kullanılacaksa, bu şekilde tercih edilmeli. Ama TW120 olunca teknik olarak lastikte ne değişiyor, onu bilemiyorum.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Hoooooooopppp ben geldim :)
Ağustos'tan ekim ayının sonuna kadar 205/40/17 nankang ns2r lastiklerle dolaştım.
Bu süreçte bir kez izmir istanbul arası uzun yol yaptım, çoğunlukla izmir-manisa çevresinde dolaştım. 2 kez izmir pistine, 1 kez de istanbul park'a çıktım. Yaklaşık 5.000km yol yaptım bu süreç içerisinde.
Öncelikle lastik acayip dayanıklı. 3 kez piste çıkmış olmama rağmen, kenarlar traşlandı bile diyemem.
Yol tutuşu ise özellikle sıcak havalarda çok çok güzel. Havalar soğudukça, lastiği ısıtmak daha zorlaşır oldu ama hiç bir zaman tutmadı diyemem. Pistte ise zaten oldukça iyiydi.
Yağmurda pek kullanmadım, şansa bu yıl bizim buralarda pek yağmur olmadı. Ama yağmura 2-3 kez denk geldim, hiç bir sıkıntı olmadı. Zaten lastik üzerinde baya bir su tahliye kanalı var. Su birintisine yüksek hızla girmedikçe bir sıkıntı olacağını tahmin etmiyorum.
Bu lastiğin en kötü yanı ise konforsuzluğu. Biraz yol sesi yapıyor ama çok aşırı değil. Ama yanaklar öyle sert ki, eğer arabayı dikkatli kullanöazsan ön takım falan kalöaz, amörtisörleri şaseden dışırı fırlattırırsın.
Ben bu lastikler varken çok aşırı dikkatli kullanıyordum arabayı. Ama sonuçta memlektimin yolları, nerede ne süpriz olacağı belli olmuyor. Bir kaç kez olmadık çukura girip, içimi cız ettirecek sert darbeler oldu.
Geçen hafta ise havalar artık soğuduğundan 225/45/17 michelin pilot sport 4 lere geri döndüm. Sanki s class a biniyormuş gibi hissettim kendimi bir anda. Lastiklerdeki sertlik farkını sen düşün yani. Hatta nankang'ları çıkardığımda, 4 jantın 3ünde çok ufak da olsa yamukluk tespit ettik. Tabi kolayca yamuklukları düzelttik ama lastiğin ne ladar sert olduğuna dair fikir veriyor.

Toparlayacak olursak, nankang ns2r, micheline pilot sport 4 kadar iyi yol tutuyor, belki bazı durumlarda daha bile iyidir. Ama konfor yok yok yok! Bir başka güzel yanı ise, acayip sağlam olması, pistte bike çok çok acayip zorlasan, lastiği bitirmek hiç kolay değil.

Son olarak, benim de aldıktan sonra öğrendiğim bir detayı vurgulayım: Tread Wear (TW)
  • Treadwear: 120 (Track); 180 (Street)
Benim lastikler TW180. Sokakta kullanılacaksa, bu şekilde tercih edilmeli. Ama TW120 olunca teknik olarak lastikte ne değişiyor, onu bilemiyorum.
valla süper açıklamışsın tam aradığım tarzda... İlerde bende piste girmeyi düşünüyorum fakat genel olarak şehir içinde kullanacağım diyebilirim. Kullanırken dikkatli olmaya çalışırım, çukurlara girmemeye ekstra gayret gösteririm. Ben de internetten az buçuk araştırmayla lastiğin uzun km ler gittiğini okudum bi yandan da bu yüzden istiyorum denebilir. Ama şu jant yamultma ve konforun eksilere düşmesi şuan biraz kafamı karıştırdı. konfora bi nebze göz yumabilirim elbet ama yok yok yok yazınca insan bi tereddüt ediyor :) benim le mans zaten sert yeterince, biraz daha sert yaparsa bu lastiklerle, ön düzeni karman çorman ederiz diye korkmuyor değilim. michelinde 225 kullanıp nankang da 205 bi sıkıntı yarattı mı hem kullanım hem de görüntü açısından ? Çoğunluk şehir içi kullanımına tavsiye eder misin peki özet geçersek bu nankangları? son olarak da takım ns2r fiyatı nedir? nereden aldın? ayıp olmazsa söyler misin :) Treadwear konusunda tamamen sallıcam ama belki pistte lastiğin daha çabuk ısınması için 120, sokakta ise daha uzun süreli olması için 180 öneriyor olabilirler gibime geldi...
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Nankang'ı 205 almamın iki sebebi vardı, biri maliyet, diğeri de yola aktarılan torkun artması için minimum yanak kalınlığı. Nankang'lar ile arabanın yürüyüşü resmen değişiyor, çünkü lastik çapı michelin'lere göre %6 daha küçük.
Benim gibi çok ince yanak kullanmazsan, konfor belki de çok kötü olmaz.
Doğrusu 205 nankang lar davlumbazı tam doldurmadığından, görüntü çok güzel değildi ama fonksiyonellik benim için bu noktada daha önemliydi.

Pilot sport 4 veya ns2r 17 inch olarak düşünürsen ikisi de 400tl civarında şu an. Ben lastikleri kolayoto.com dan almıştım, göz atmanı tavsiye ederim.
Ns2r ile olmadık çukura düşmezsen, aslında hiç bir sıkıntısı yok. Hız tümseklerinde veya arnavut kaldırımı yollarda biraz daha yavaş gitmen yeterli olacaktır. Ama istanbul şartlarında şehir içi kullanım için ne kadar dikkatli olunur, ona bir yorum yapamam.
Ama bence, eğer piste çıkmayacaksan, pzero veya pilot sport falan al, yoluna devam et. Gerçi pilot sport da 15-20.000km sonra ilk halinden pek eser kalmıyor.
Ama piste çıkacaksan, muhakkak ikinci bir set olarak nankang ns2r al. Piste yol lastiğiyle girersen, 200hp üstü araba o lastikleri 5 turda çöp yapar. Ya da direkt nankang ns2r al ve tahammül sınırlarını test et:) eğer sıkıntı yaşamam dersen, sırf nankang ile devam edersin.

Doğrusu janttaki yamulma olayı olmasaydı, ben de pilot sport ları çok soğuk havalar hariç kullanmam diyordum. Tamam, gerçekten konfor yok ama, sonuçta ns2r ın diğer getirileri çok büyük. Piste kafada soru işareti olmadan direkt girip gazlayabilmek büyük lüks doğrusu.

Uzun lafın kısası, insan kendisi deneyimlemesi başka güzel oluyor, en net o zaman içine siniyor. Eğer ikinci bir set lastik almaya bütçen varsa direlt nankang latı al ve piste de git, günlük de kullan. Baktın günlük sana göre değil, o zaman bütçeyi kullan, normal lastiği de al. Semi slick kullanmadım da demezsin.

Ama hot hatch in asıl keyfi pistte çıkıyor, pist için de semi slick olmazsa olmaz...
Anladın sen olayı artık ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Nankang'ı 205 almamın iki sebebi vardı, biri maliyet, diğeri de yola aktarılan torkun artması için minimum yanak kalınlığı. Nankang'lar ile arabanın yürüyüşü resmen değişiyor, çünkü lastik çapı michelin'lere göre %6 daha küçük.
Benim gibi çok ince yanak kullanmazsan, konfor belki de çok kötü olmaz.
Doğrusu 205 nankang lar davlumbazı tam doldurmadığından, görüntü çok güzel değildi ama fonksiyonellik benim için bu noktada daha önemliydi.

Pilot sport 4 veya ns2r 17 inch olarak düşünürsen ikisi de 400tl civarında şu an. Ben lastikleri kolayoto.com dan almıştım, göz atmanı tavsiye ederim.
Ns2r ile olmadık çukura düşmezsen, aslında hiç bir sıkıntısı yok. Hız tümseklerinde veya arnavut kaldırımı yollarda biraz daha yavaş gitmen yeterli olacaktır. Ama istanbul şartlarında şehir içi kullanım için ne kadar dikkatli olunur, ona bir yorum yapamam.
Ama bence, eğer piste çıkmayacaksan, pzero veya pilot sport falan al, yoluna devam et. Gerçi pilot sport da 15-20.000km sonra ilk halinden pek eser kalmıyor.
Ama piste çıkacaksan, muhakkak ikinci bir set olarak nankang ns2r al. Piste yol lastiğiyle girersen, 200hp üstü araba o lastikleri 5 turda çöp yapar. Ya da direkt nankang ns2r al ve tahammül sınırlarını test et:) eğer sıkıntı yaşamam dersen, sırf nankang ile devam edersin.

Doğrusu janttaki yamulma olayı olmasaydı, ben de pilot sport ları çok soğuk havalar hariç kullanmam diyordum. Tamam, gerçekten konfor yok ama, sonuçta ns2r ın diğer getirileri çok büyük. Piste kafada soru işareti olmadan direkt girip gazlayabilmek büyük lüks doğrusu.

Uzun lafın kısası, insan kendisi deneyimlemesi başka güzel oluyor, en net o zaman içine siniyor. Eğer ikinci bir set lastik almaya bütçen varsa direlt nankang latı al ve piste de git, günlük de kullan. Baktın günlük sana göre değil, o zaman bütçeyi kullan, normal lastiği de al. Semi slick kullanmadım da demezsin.

Ama hot hatch in asıl keyfi pistte çıkıyor, pist için de semi slick olmazsa olmaz...
Anladın sen olayı artık ;)
Lastik çapının küçülmesiyle oluşan avantaj (çabuk hızlanma) lastiğin slick olmasından ötürü yol tutuşdaki beklenen azalmayı da nötrlemiş oluyor diye bir çıkarım yapabiliriz o zaman ? Sanırım 17inç de mecbur senle aynı lastiği kullanıcam çünkü az önce baktım başka ebat yok. tek ebat satılıyor. Ben bu arabayı ekstrem durumlar olmadığı sürece cadde de kullanmak için almadım zaten pist tecrübesini yaşamam lazım. Onun için normal bir lastik alırsam biliyorum ki 1 kere piste girdiğimde yeni 1 takım daha almam gerekecek. bu sefer astarı yüzünden pahalıya gelecek. Hem normal 1 takım hem slick almam gerekecek. O yüzden günlük kullanıma da uygun olursa direk ns2r alıp yoluma bakayım diyorum. Bir de gerçekten slick lastik ile normal lastik arasındaki farkı tecrübe etmek istiyorum, merak ediyorum ne kadar fark oluşacağını. Jant yamultma meselesi de kullanıma bağlı gibi gözüküyor ama her türlü lastiğin sertliğinden dolayı başımıza buna benzer bir durum geleceği açık gibi :) Görüntü anlamında göze batar derecede bir cılızlık geliyor mu peki?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Alfada 4 adet 4 ay önce aldığımız 15 60 195 good year efficientgrip var, taunusta da 4 adet 2 ay önce aldığımız 14 65 185 good year eagle sport var. İkisinden de şu ana dek ıslak zemin ve kuru zemin performansı olarak memnunum. Kış koşulları henüz başlamadı, bakalım bakalım
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Lastik çapının küçülmesiyle oluşan avantaj (çabuk hızlanma) lastiğin slick olmasından ötürü yol tutuşdaki beklenen azalmayı da nötrlemiş oluyor diye bir çıkarım yapabiliriz o zaman ? Sanırım 17inç de mecbur senle aynı lastiği kullanıcam çünkü az önce baktım başka ebat yok. tek ebat satılıyor. Ben bu arabayı ekstrem durumlar olmadığı sürece cadde de kullanmak için almadım zaten pist tecrübesini yaşamam lazım. Onun için normal bir lastik alırsam biliyorum ki 1 kere piste girdiğimde yeni 1 takım daha almam gerekecek. bu sefer astarı yüzünden pahalıya gelecek. Hem normal 1 takım hem slick almam gerekecek. O yüzden günlük kullanıma da uygun olursa direk ns2r alıp yoluma bakayım diyorum. Bir de gerçekten slick lastik ile normal lastik arasındaki farkı tecrübe etmek istiyorum, merak ediyorum ne kadar fark oluşacağını. Jant yamultma meselesi de kullanıma bağlı gibi gözüküyor ama her türlü lastiğin sertliğinden dolayı başımıza buna benzer bir durum geleceği açık gibi :) Görüntü anlamında göze batar derecede bir cılızlık geliyor mu peki?
Lastiğin araç üzerindeki duruşu bu:
jWo6jn.jpg

Bence jant olayına takılma, çünkü çok küçük yamukluklar vardı.
Senin araba yanlış hatırlamıyorsam yay vardı. Yani hafif basık araçta bence göze batacak bir durum olmaz.
Piste sakın normal lastikle girme, ben izmir ülkü'ye girdiğimde toplam 15. turda falan sağ ön lastikten parça kopmuştu.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Lastiğin araç üzerindeki duruşu bu:
jWo6jn.jpg

Bence jant olayına takılma, çünkü çok küçük yamukluklar vardı.
Senin araba yanlış hatırlamıyorsam yay vardı. Yani hafif basık araçta bence göze batacak bir durum olmaz.
Piste sakın normal lastikle girme, ben izmir ülkü'ye girdiğimde toplam 15. turda falan sağ ön lastikten parça kopmuştu.
maşallah boncuk :) senin araba da biraz basılmak istiyormuş yalnız :D coil set var basıklık sorun olmaz.. Senin araba da bir tık basılmak istiyor bence :D en mantıklısı kış bakımını yaptırdıktan sonra 1 takım nankang almak olucak çok sağol yardımların için...
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
maşallah boncuk :) senin araba da biraz basılmak istiyormuş yalnız :D coil set var basıklık sorun olmaz.. Senin araba da bir tık basılmak istiyor bence :D en mantıklısı kış bakımını yaptırdıktan sonra 1 takım nankang almak olucak çok sağol yardımların için...
Doğru diyorsun, aslında basmak lazım. Ama günlük kullandığımdan çok sıkıntı yaşarım. Ondan böyle devam.
Bence vardığın karar en doğrusu oldu, şimdiden hayırlısı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower

brkbrnsl

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
21
40
145
Hazır semi slick ten konu açılmışken ben de pist için lastik arıyorum. Sizce ucuz yollu çıkma lastik alıp bitirmek mi yoksa parayı kıyıp kumho v70a,kumho ku36, ns2r tarzı semi slick lastik almak mı? Hangisi mantıklı olur?
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım