Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Gelişen teknolojiyle birlikte değişen kilitli diferansiyel teknolojilerinin farklılaştığını biliyorum fakat bu farklılıkları araştıracak ve aktaracak durumda olmadığım için sadece kilitli diferansiyelin temelini anlatmayı daha doğru buldum. Eklemeleriniz için tekrar teşekkürler.Merhaba @dizelci durumu @CenkGs arkadaşımız gayet güzel izah etmiş, fakat daha iyi anlaşılması açısından mekanik diferansiyel sistemini çok başarılı bir biçimde anlatan CHEVROLET'in 1937 yılında yayınladığı bir videoyu sizinle paylaşmak isterim.
Standart Diferansiyel Sistemi
Kilitli Diferansiyel (LSD) sistemi bu sistemden biraz daha karmaşık bir yapıya sahip, aslında her iki tekere aynı oranda güç vermesi değil de, eski tip diferansiyel sistemindeki güçsüz bırakılan tekerleğe diğer tekerlekten biraz daha fazla güç aktarılmasını sağlar. Bu yöntem hem daha güvenli hemde viraj esnasında arka kısım dinamik salınım limitlerini biraz daha yukarıya çeker. Daha iyi anlaşılması için aşağıda paylaştığım linki kullanabilirsiniz.
LSD - Limited Slip Differential
Her iki tekerleğe aynı oranda güç sağlanırsa, viraj dönerken aracın arka kısmı düz gitmeye devam etmek isteyecektir.
Bir dönem E30 kullanıcılarının bir çoğu daha iyi yanlayabilmek için tam kilitli diferansiyel uygulaması yapıyorlardı.
Tam kilitli diferansiyel sistemi trafikte araç kullanımına uygun değildir. Yalnızca yanlamak veya başka türlü hareketler için kullanılır.
Geçmişte uygulanmış bir çok diferansiyel tipi var, bunlara en büyük örnek 90'lı yıllarda Amerikan araçlarında yaygın olarak gördüğümüz TORSEN tipidir.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Gelişen teknolojiyle birlikte değişen kilitli diferansiyel teknolojilerinin farklılaştığını biliyorum fakat bu farklılıkları araştıracak ve aktaracak durumda olmadığım için sadece kilitli diferansiyelin temelini anlatmayı daha doğru buldum. Eklemeleriniz için tekrar teşekkürler.
Rica ederim estagfurullah darılma gücenme olur mu hiç. Eksik bildiğim yahut hiç araştırma fırsatım olmayan şeyleri öğrenmiş bulunuyorum böylece. Asıl ben teşekkür ederim aydınlattığınız için@CenkGs darılmamanıza çok sevindim. Az önce acaba kabalık mı ettim gibi düşünceye kapılmıştım, iletiyi silmeyi düşünüyordum =)
Davranış şeklinizden ötürü ben teşekkür ederim.
O biraz kullanıcıya bakan bir konu. Kilitsiz diferansiyelde kayma ihtimali varsa tek teker boşa düşecek, dolayısıyla çekiş ve hız da kaybolacak. Diferansiyelin (tam kilit olmayanından bahsediyorum) virajdaki amacı yere sürekli güç aktarımı sağlayabilmek. Yani bilinçli kullanıcı için yol tutuşu artımı sağlar. Öyle olmasa çoğu spor otomobilde kullanılmazdı zaten.Yani %50 altı bir kilit olabilir... Düşük tur farklı kilit ile dönemezsiniz bile...
Bu güne kadar sahip olduğum tüm araçlarda kilit ve çeşitleri mevcuttu...
Şu anki aracımda arkada %70 ile sınırlı LSD kilit, önde %100 havalı kilit ve ortada da arazi şanzımanının konumuna bağlı olarak, ön arka aksı birbirine %100 olarak kilitleyen bir low modu ve %60 arka, %40 ön olarak dağıtan bir ara şanzıman mevcut...
Dip gaz girilen hiç bir virajda kilitin yol tutuşa olan bir artısını görmedim... Aksine, arkanın çabuk gelmesine sebep oldu...
Farklı bir çok arkadan itişli ve 4 çekerde tecrübe ettim...
O biraz kullanıcıya bakan bir konu. Kilitsiz diferansiyelde kayma ihtimali varsa tek teker boşa düşecek, dolayısıyla çekiş ve hız da kaybolacak. Diferansiyelin (tam kilit olmayanından bahsediyorum) virajdaki amacı yere sürekli güç aktarımı sağlayabilmek. Yani bilinçli kullanıcı için yol tutuşu artımı sağlar. Öyle olmasa çoğu spor otomobilde kullanılmazdı zaten.
Zaten normal kullanılan, yani binek araçlarda understeera meyilli yapıyorlar işte bu nedenle Ama işini bilen bir pilot farkını da hisseder, mesela pist süresini de azaltır açık diferansiyele nazaran, demek istediğim bu.
Kilit yol tutuşu mu arttırıyor çok yanlış bilgi, fwd araçlarda araç kaymaya başladığında gaza bastığınız zaman aracın toplaması kilit olduğunda daha kontrollü olur ve virajlarda kafayı çekerek güzel virajlar alırsınız patinaja düşmez ama park etmekte zorlanırsınız ve illegal yapılan kilitler şanzıman bilyalarını bozuyor, RWD araçta kilit kullanmak şehir içinde çok saçma bizimkiler RWD hastası " off kilitli rwd bi koycan yan yan " kafasındalar ama kilitli rwd arabayı park bile edemezler
yazımın illegal yapılanlar için olduğunu yazımda belirttimPark etmekte zorlanırsınız kısmı %100 kilit için geçerli. Onun dısında park sırasında sorun yaşamazsınız. Kaynaklanan dif ise direk kullanımı eziyet çünkü sürekli iki tekeride hız farkına izin vermediğinden şehir içinde kullanımı sakıncalı özellikle yağmurlu havalarda en ufak virajda araba tekerlek hız farkına izin vermediğinden yanlamaya başlıyor. Tecrübeyle sabittir. Size en büyük önerim ya düzgün bir kilitli dif almak yada hiç kaynak işine girmemek.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.