Şimdi olay aslında şu, altı litre motor yaparsın fakat devasa supaplar koyarsın fazla hava akışı için, gene yer kalmaz. Burada mevzu, firmanın bunu isteyip istemediği.@msansertekin hocam silindir kafasında enjektörü yerlestirebilecek kadar yer olması için silindir hacminin yaklasik nekadar olması gerekir? Bilginiz varmı 2L 4 silindir motorlarda enjektorler nerde olur genel olarak?
Bir ara Honda, merkezden enjeksiyon yapıyordu. Fakat rs'lerin motorunda gene yandan beslemeye geçtiler. Bana göre fiyat-performans ve emisyonlar anlamına en güzeli port enjeksiyon, yani çok nokta enjeksiyon.
Aslında olay şu, eğer yanma odasında yüksek türbülans olursa, yakıtı noktasal püskürtmek yerine demet açısı dediğimiz açı arttırılırsa, yakıt basıncı da düşürülürse, sıcak motorda benzinin silindir duvarlarını ıslatma ihtimali kalmaz. HC emisyonlarını ve yakıt tüketimini düşürmek için kademeli dolgu yapıyorlar. Fakat gerekli yakıt basıncı artıyor ve partikül emisyonu da artıyor