Küçük Hacim Turboşarj Benzinli Motorlarda Görülen Tehlike : LSPI

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
@msansertekin hocam silindir kafasında enjektörü yerlestirebilecek kadar yer olması için silindir hacminin yaklasik nekadar olması gerekir? Bilginiz varmı 2L 4 silindir motorlarda enjektorler nerde olur genel olarak?
Şimdi olay aslında şu, altı litre motor yaparsın fakat devasa supaplar koyarsın fazla hava akışı için, gene yer kalmaz. Burada mevzu, firmanın bunu isteyip istemediği.


Bir ara Honda, merkezden enjeksiyon yapıyordu. Fakat rs'lerin motorunda gene yandan beslemeye geçtiler. Bana göre fiyat-performans ve emisyonlar anlamına en güzeli port enjeksiyon, yani çok nokta enjeksiyon.

Aslında olay şu, eğer yanma odasında yüksek türbülans olursa, yakıtı noktasal püskürtmek yerine demet açısı dediğimiz açı arttırılırsa, yakıt basıncı da düşürülürse, sıcak motorda benzinin silindir duvarlarını ıslatma ihtimali kalmaz. HC emisyonlarını ve yakıt tüketimini düşürmek için kademeli dolgu yapıyorlar. Fakat gerekli yakıt basıncı artıyor ve partikül emisyonu da artıyor :)

8zZ7o7.jpg


DD20qv.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve bt

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
@msansertekin yani diyorsinki en iyi sistem mpi.. 1.0 mpi volkswagenler çekmez ama kıyamete kadar sürersin diyorsun. Haksız mıyım..

Kişisel olarak direkt enjeksiyon tercih etmem. Gerek lpg uyumsuzluğu , gerek ufak tefek problemleri. Kullanıcı namına aldıklarından fazlasını götürüyor. Emisyon homologasyonundan direkt enjeksiyon ile geçebiliyor olması beni kullanıcı olarak ilgilendirmiyor :)

Benim mantığım basit, B segmentinde 1.4- sportif olarak 1.6, C segmentinde güçlü 1.6 veya tercihen 1.8- sportif olarak 2.0, D segmentinde 2.0 ve yukarısı atmosferik motor.

Abes bir örnek gibi duracak ama, corvette 6.2 v8 motor, yedinci vites 1200 devirde 100 ile gidiyor. Bu motorun yorulma ihtimali var mı ? NOx emisyonu, fiesta 1.0 ecoboost ile aynı :) 1200 devirde ürettiği güç 62 hp. Yani günümüz B segmenti 80 hp aracı, maksimum tork devrinde-ki yaklaşık 4500- iken tam gazda ürettiği güç :)
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Kişisel olarak direkt enjeksiyon tercih etmem. Gerek lpg uyumsuzluğu , gerek ufak tefek problemleri. Kullanıcı namına aldıklarından fazlasını götürüyor. Emisyon homologasyonundan direkt enjeksiyon ile geçebiliyor olması beni kullanıcı olarak ilgilendirmiyor :)

Benim mantığım basit, B segmentinde 1.4- sportif olarak 1.6, C segmentinde güçlü 1.6 veya tercihen 1.8- sportif olarak 2.0, D segmentinde 2.0 ve yukarısı atmosferik motor.

Abes bir örnek gibi duracak ama, corvette 6.2 v8 motor, yedinci vites 1200 devirde 100 ile gidiyor. Bu motorun yorulma ihtimali var mı ? NOx emisyonu, fiesta 1.0 ecoboost ile aynı :) 1200 devirde ürettiği güç 62 hp. Yani günümüz B segmenti 80 hp aracı, maksimum tork devrinde-ki yaklaşık 4500- iken tam gazda ürettiği güç :)

Öyle diyon 63 beygir iyi ama, b segmenti arabanın 100 km hızda ilerlemesi için 12 14 beygir yetiyor. Bsfc ile iyi oranlanmış bir şanzıman benim ençok istediğim şey.
Benim en ideal devrimde şanzıman oranım kurtarmadığı için 75 km hızdan kalıyom.. :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öyle diyon 63 beygir iyi ama, b segmenti arabanın 100 km hızda ilerlemesi için 12 14 beygir yetiyor. Bsfc ile iyi oranlanmış bir şanzıman benim ençok istediğim şey.
Benim en ideal devrimde şanzıman oranım kurtarmadığı için 75 km hızdan kalıyom.. :)
Küçük motorda güç ve hız istiyorsan ayağını korkak alıştırmaman gerekiyor, gerektiğinde redline'a kadar götürmek gerekiyor aracı. Sen de arabanı benzinde kullanıp hızlanma ihtiyacın olduğunda gözün kapalı redline'a kadar gazlamayı göze alırsan istediğin hıza ulaşırsın. Sadece 5. viteste değil daha düşük viteste ve daha yüksek tüketimle.
İşte bu motora yüklenme noktasında bende atmosferik tercihi öne çıkıyor. Turboşarjlı motorlar standart sürüşte zaten aşırı yük altında çalışıyor. Öyle gırtlağını sıkıp güç almak istendiğinde de malzeme dayanımı yetersiz kaldığı için türlü türlü hasarlar oluşuyor. 1.2 TSI'ı ilk kullandığımda da, 1.0 Ecoboost'u Focus'ta ilk kullandığımda da benzer tedirginlikler yaşadım.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Öyle diyon 63 beygir iyi ama, b segmenti arabanın 100 km hızda ilerlemesi için 12 14 beygir yetiyor. Bsfc ile iyi oranlanmış bir şanzıman benim ençok istediğim şey.
Benim en ideal devrimde şanzıman oranım kurtarmadığı için 75 km hızdan kalıyom.. :)
En düşük bsfc için, hatrı sayılır bir yük uygulamak gerekiyor motora :) O da aracın sürüş hissiyatını baltalıyor biraz. Sürekli gazı ezip de tepki görmemek, çoğu insanın hoşuna gitmeyecektir :)
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
En düşük bsfc için, hatrı sayılır bir yük uygulamak gerekiyor motora :) O da aracın sürüş hissiyatını baltalıyor biraz. Sürekli gazı ezip de tepki görmemek, çoğu insanın hoşuna gitmeyecektir :)

Benim motorda gaza %25 bassamda motor %70 yük altında oluyor. Ben kendim bir bsfc çalışması yaptım. En uygun tüketim 2500 devirde %55 yük altında gercekleşiyor. Fakat %55 yük içi sahil kenarında düz yolda gitmek lazım. İstanbul gibi 7 tepeli memlekette %70 altı çok zor..

img_20180420_142742-1600x1200-jpg.12643
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Benim motorda gaza %25 bassamda motor %70 yük altında oluyor. Ben kendim bir bsfc çalışması yaptım. En uygun tüketim 2500 devirde %55 yük altında gercekleşiyor. Fakat %55 yük içi sahil kenarında düz yolda gitmek lazım. İstanbul gibi 7 tepeli memlekette %70 altı çok zor..

img_20180420_142742-1600x1200-jpg.12643
Motora göre değişiyor :) kimisinde orta yüklerde, fakat genel olarak %80 yük civarında , 2500-3500 devir aralığında minimum bsfc bulunuyor.

Okuyan arkadaşlar için ekleme: Bsfc= Brake specific fuel consumption. Yani motorun 1 kW gücü bir saat boyunca üretmek için tükettiği yakıt miktarı. Düşük olduğu noktada çalışırsanız, tükettiğiniz güce oranla az yakarsınız. Büyük motorların bsfc değeri genelde düşüktür. Yani aynı toplam yükü kamyonet çekse 8 litre yakar, 1.3 multijet doblo çekse 10 yakar. Öyle düşünün.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Motora göre değişiyor :) kimisinde orta yüklerde, fakat genel olarak %80 yük civarında , 2500-3500 devir aralığında minimum bsfc bulunuyor.

Okuyan arkadaşlar için ekleme: Bsfc= Brake specific fuel consumption. Yani motorun 1 kW gücü bir saat boyunca üretmek için tükettiği yakıt miktarı. Düşük olduğu noktada çalışırsanız, tükettiğiniz güce oranla az yakarsınız. Büyük motorların bsfc değeri genelde düşüktür. Yani aynı toplam yükü kamyonet çekse 8 litre yakar, 1.3 multijet doblo çekse 10 yakar. Öyle düşünün.

Amerikada 5.7 litre caprice classic ile 1000 devirde 45 mph hız yaparak 46 mpg benzin yakan bir çalışma vardı.
http://ecomodder.com/forum/showthread.php/94-caprice-wagon-5-7l-project-46-mpg-33961.html
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım