Küçük Hacim Turboşarj Benzinli Motorlarda Görülen Tehlike : LSPI

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Çok güzel açıklayıcı, aydınlatıcı bilgiler. Çok teşekkürler emekleriniz için. 1.4 150 ps astra'lardaki problem de direk bu sanırım. Servis en son yağ güncellemesi ve yazılım güncellemesi yayınladı bunla ilgili.
Teşekkür ederim. Maalesef opel'in yeni nesil 1.0 turbo ve 1.4 turbo motorlarında bu görülüyor ve dediğiniz gibi servisler o aksiyonları aldı. Ne kadar çözülür bilinmez. Insignia'daki 1.6 SIDI 170 hp motor hakkında ise net bir bilgim yok, henüz araştırmadım.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul

Burada da bir kısımda segman problemini anlattım. Yalnız burada "tsi motorlar böyle piston kırıyor" derken kastettiğim, fabrikadan çıkıp stock olarak kullanılanlardan ziyade, yazılım yapılan, intercooler'da geliştirme yapılmayan, yakıt haritası ile oynanmayan, dolayısıyla motor içi sıcaklığı çok fazla artan motorlar.

Sadece tsi değil, küçük hacim turboşarj motorların çoğu bu şekilde hasar görebilir. Tabi segman toleransı , motorun tasarımı, malzeme seçimi vs her motorda farklılık gösterdiği için bu durum, motordan motora değişecektir. Hatta orijinali atmosferik olan, sonradan turboya çevrilen ve basıncı çok arttırılan, intercooler'ı da verimli çalışmayan motorlarda da rahatlıkla görülebilir.
fabrika çıkışlılarda kırıyor, 1.4 tsı 160 lık CTH motorların kronik sorunu segman kanal kırmasıdır
eski 1.2 TSI motorlarda da sayısı az olsa da segman kıran motorlar var




TOYO TOYOTA TOYO TOYOTA....
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
fabrika çıkışlılarda kırıyor, 1.4 tsı 160 lık CTH motorların kronik sorunu segman kanal kırmasıdır
eski 1.2 TSI motorlarda da sayısı az olsa da segman kıran motorlar var




TOYO TOYOTA TOYO TOYOTA....
Hafif geçiş olsun diye fabrika çıkışlılarda pek görülmüyor dedim topa tutulmayayım diye :) Çünkü denk geliyorum. "Benim araçta öyle bir problem olmadı" cılar oluyor genelde.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Hafif geçiş olsun diye fabrika çıkışlılarda pek görülmüyor dedim topa tutulmayayım diye :) Çünkü denk geliyorum. "Benim araçta öyle bir problem olmadı" cılar oluyor genelde.
soruyorum kaç km bindin? 20 bin kmdir sorun çıkmadı diyor...
adam toyotaya mazdaya 600-700 bin km sorunsuz biniyor, bunlarda 20 bin km sorun çıkmadı modor sağlem len moduna giriyorlar
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
soruyorum kaç km bindin? 20 bin kmdir sorun çıkmadı diyor...
adam toyotaya mazdaya 600-700 bin km sorunsuz biniyor, bunlarda 20 bin km sorun çıkmadı modor sağlem len mq moduna giriyorlar
Gerçekten öyle bir durum var.

Bizde toyota yaris vardı 2004 model 1.3 otomatik. İki bin km'de aldık. Bagajı küçük diye lpg taktırmadık. 221 bine kadar bizzat kullandık o arabayı, dokuz sene. Bir ara devri daim arıza yapmıştı, babam zaman bulup da servise bırakamadı. Her marş bastığında bir miktar suyu atıp sonra da ince ince eksiltiyordu. Ekleyip ekleyip gitti bir hafta. Araba bu bir hafta içerisinde üç kez kırmızı hararet lambası yaktı. Kenara çekip soğutup, radyatöre su ekleyip devam etti hep. En sonunda pompayı yaptırdığımızda ustaya sordu, motora bir bak belki conta yemiş olabilirim diye. Usta baktı, abi bunda hiçbir şey yok dedi. Cidden de yoktu.

Aracın önden iki tane net kazası vardı, airbag açmayan. Bir kere de yolda birisi sıkıştırınca bankete kaçıp otomatik şanzıman karterini sürttü babam. Şanzımandaki yağ boşalmış, 6-7 km öyle geldi araç. Evin önünde stop etti, kaskodan şanzıman değişti. Bujiler ne zaman değişti diye sormuştum, bizim araçta enjektör yok muydu demişti.. :eek: Tabi hemen aracı sanayiye götürdüm. Usta baya şaşırdı, zira elektrodun ucu neredeyse hiç kalmamıştı. Yeni buji takınca uzun yol yapmıştık hemen kurum yaksın diye. Bir ara rölantisi yüksekti, araç sanki hafif gaz veriyor gibi 1200 devirde kalıyordu. Babam, yatan arabada olur öyle şeyler deyip biraz gazlamıştı. Döndüğünde rölanti 800'dü.. Muhtemelen gaz kelebeğini motor akışıyla temizledi :)

Tüm bunlara rağmen, 220 binde hala fabrika verisi 0-100 veriyor, fabrika verisi tüketimi yakalıyordu. Muhtemelen bir 200 bin daha rahatlıkla devirirdi.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ben artık lpg kullanmayı bırakmayı düşünüyorum. Zaten bir motor. Bende hypermilirim. Teoride lpg ile benzin tüketimleri arasında 100 kmde 5 tl fark var yok gibi.. Tabi hiç benzin ölçümü yapmadım. Servisden cıkınca benzine geciyorum.

Sen ne tavsiye edersin.
Normal sürüp lpg yakmakmı
Hypermiling yapıp benzin yakmakmı.
Hypermiling yapıp lpg yakmakmı.

Hangisi daha uzun yıllar sorunsuz binmemi sağlar..
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Ben artık lpg kullanmayı bırakmayı düşünüyorum. Zaten bir motor. Bende hypermilirim. Teoride lpg ile benzin tüketimleri arasında 100 kmde 5 tl fark var yok gibi.. Tabi hiç benzin ölçümü yapmadım. Servisden cıkınca benzine geciyorum.

Sen ne tavsiye edersin.
Normal sürüp lpg yakmakmı
Hypermiling yapıp benzin yakmakmı.
Hypermiling yapıp lpg yakmakmı.

Hangisi daha uzun yıllar sorunsuz binmemi sağlar..
Benzinde normal kullan bence
 

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
@msansertekin hocam silindir kafasında enjektörü yerlestirebilecek kadar yer olması için silindir hacminin yaklasik nekadar olması gerekir? Bilginiz varmı 2L 4 silindir motorlarda enjektorler nerde olur genel olarak?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım