KAPALI LPG ve Sorunları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Dün gece benzinlikte yıkama kuyruğu beklerken motoru kapatmıştım. Sıra bana gelince motoru çalıştırınca aşırı sarsıntılı olduğunu ve esp'nin kapandığını farkettim. Araba tüpe de geçmiyordu arada kalıyordu aynı zamanda benzine alınca (ki daha sonradan anladık ki aslında orada da benzine geçmiyormuş) da sarsıntı devam ediyordu.
Benzer bir olay tam 2 yıl önce de başımıza gelmişti, hatta onda aynı zamanda beyaz duman atma da vardı, tıpkı conta yakmış gibi.
Neyse akşam saat 8 gibi olduğu için sanayiye alalacele gittim, tüm lpgciler kapalıydı bir vw ustası zor buldum. Ayaküstü baktı sadece ve tahmin ettiğimiz şeyleri söyledi. Bobin,buji yada lpg enjektörü gibi duruyor. Araba şu an 3 silindirde, yarın getir söküp tek tek bakalım parçalarına.
Sonuca geleyim, araba tüm gün sanayide 2 motor ustası tarafından bobinlerine bujilerine kadar söküldü takıldı sıkıntısız. Bujilerin değişme zamanı gelmiş sadece onlar değişildi. Tüp bağlantısı sökülünce sıkıntı da ortadan kalktı. Lpg ustaları da arızayı bulamadılar ama sorun lpg'de o bariz belli.
İşin özü lpg ile yaptığımız tasarrufu bence arıza olarak ve motoru yıpratarak ödüyoruz. Sizce de durum böyle mi? Forum ahalisinin fikrini merak ediyorum.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Sonradan lpgye karşıyım. Doğuştan lpg arabaya evet ama sonradan lpg büyük risk. İ10 bile en ufak terslikte kendini koruma moduna alıp sorunun büyümesine mani oluyor. Kaldıki sonradan lpg yapılan arabada ecu yabancı bir beyinle by pas edilmiş. Her şey onun toleransına kalmış..

Bir ilginc noktada arabanın bu yabancı beyni kendi kendini kalipre etmekten müzdarip, ilk ölçümde ne okunduysa o ayarı yapıp bırakıyorlar...
Hava değişimi, iklimler, alçak basınç yüksek, hatta kaput altı sıcaklığı bile sürekli ayar değiştirilmesi lazım. 30 derece ile 70 derece emilen havanın haritası bir olmaz...
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,066
6,944
5,020
github.com
Marka
BMW
Sonradan lpgye karşıyım. Doğuştan lpg arabaya evet ama sonradan lpg büyük risk. İ10 bile en ufak terslikte kendini koruma moduna alıp sorunun büyümesine mani oluyor. Kaldıki sonradan lpg yapılan arabada ecu yabancı bir beyinle by pas edilmiş. Her şey onun toleransına kalmış..

Bir ilginc noktada arabanın bu yabancı beyni kendi kendini kalipre etmekten müzdarip, ilk ölçümde ne okunduysa o ayarı yapıp bırakıyorlar...
Hava değişimi, iklimler, alçak basınç yüksek, hatta kaput altı sıcaklığı bile sürekli ayar değiştirilmesi lazım. 30 derece ile 70 derece emilen havanın haritası bir olmaz...
doğuştan lpgli dediğine de çok güvenmeyin diğerine göre daha sağlıklı ama aşırı fark yok. Civic lerin LPG lilerinde mesela bildiğim kadarıyla motor fabrikada benzinli iken sonradan tekrar sökülüp takılıp lpgleniyor. Servise gidince de yeterince yardimci olunmuyor açıkçası bizde o parça yok vs vs durumları oluyor. Fabrikasyon LPG bile kusursuz yürümüyor yani kısaca
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Ugur

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Sonradan lpgye karşıyım. Doğuştan lpg arabaya evet ama sonradan lpg büyük risk. İ10 bile en ufak terslikte kendini koruma moduna alıp sorunun büyümesine mani oluyor. Kaldıki sonradan lpg yapılan arabada ecu yabancı bir beyinle by pas edilmiş. Her şey onun toleransına kalmış..

Bir ilginc noktada arabanın bu yabancı beyni kendi kendini kalipre etmekten müzdarip, ilk ölçümde ne okunduysa o ayarı yapıp bırakıyorlar...
Hava değişimi, iklimler, alçak basınç yüksek, hatta kaput altı sıcaklığı bile sürekli ayar değiştirilmesi lazım. 30 derece ile 70 derece emilen havanın haritası bir olmaz...
Fabrikasyon yapılan lpg ile sonradan yapılan lpg arasında olsa olsa işçilik farkları olur, onu da kaliteli yerde yaptırırsan farkı kalmaz benim gözümde.
@motorsinann ın bir lafı var, bu arabalar benzinle çalışmak için üretilmiş benzin ister.
Şu anda bizim arabanın üstünde olan lpg beyni de bence 30 derece ile 70 derecedeki havanın farklı olduğunu farkederek ona göre harita yapıyordur diye düşünüyorum. Sonuçta teknoloji geliştiği için kara düzen olmaz, o lpg beynini boşuna tasarlayıp takmamışlardır herhalde.
Burada mesele lpg'nin motora zarar verdiği, istediği kadar kaliteli işçilikle yapılsın, dereceye göre kendini istediği kadar ayarlasın. Benzin hem soğutma hem de yağlama görevi görürken karşısında daha yüksek sıcaklıkta çalışan ve kuru bir yakıt var. Motora her türlü zararı verecek, ha şimdi ha 5 yıl sonra.
Bunları söylüyorum ama üzülerek de söylüyorum ki pahalı olmazsa maalesef lpg'nin arızasını çözüp kullanmaya devam edecez. Bana kalırsa verdiği arızalardan dolayı pek karı kalmıyor. Önceki arızası 750 liraydı, bakalım bu sefer ne diyecekler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Çok az olmuş sorunun lpgden önce var olup lpg ile etkisini artırma ihtimali var
Yalnız arabada herhangi bir sorun yok, lpg'de çalıştığı zaman randıman vermiyor. Araba şu an benzinde ve Maşallahı var. Lpg'nin arızası da bulunamadı bu arada, yani neden arabaya böyle yaptığı da hala bilinmiyor. Başka ustaya gösterecem artık.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Lpg işçiliğinden kaynaklı olabilir mi
Bir düşüncem de o aslında. Bize geldiğinde lpg'liydi zaten ama bu motora verdiği zararı değiştirmiyor ki. Ayrıca geçen sefer de tüp beyni yanmıştı, 750 lira gitmişti ki bunun işçilikle alakası olduğunu pek sanmıyorum.
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Bir düşüncem de o aslında. Bize geldiğinde lpg'liydi zaten ama bu motora verdiği zararı değiştirmiyor ki. Ayrıca geçen sefer de tüp beyni yanmıştı, 750 lira gitmişti ki bunun işçilikle alakası olduğunu pek sanmıyorum.
Motora zarar vermeme gibi bir durumu olamaz zaten. Ben corsa 1.2 yi 3 yıl tüpte kardeşimde 3 yıl tüpte kullandı hala kullanılıyor 70 bin küsur km oldu tüple ilgili yeni yeni sıkıntı çıkarmaya başladı ilk çalışmada itici sesi geliyor belki yaşından kaynaklıdır bilemiyorum. Yaptırdığı kârı düşünürsek baya sağlam bi 50k daha giderse kendi fiyatını amorti ediyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Benim bildiğim sadece 3 tane doğuştan özel lpgli araba var. İ10, opel insignia 1.4 t lpg ve opel crossland x lpg..
Bu 3 arabada aşağıdaki bosch sistemini kullanıyor...
Sonuç olarak yine enjektörü var, lpg takmak için zaten delinip takılıyor bunu da biliyoruz. Dediğim gibi pek bir fark göremedim ben, varsa açıklayın bilelim. Demek istediğim olay şu, bu motorlar benzinle çalışmak için tasarlanıyor, lpg sonradan takılıyor. Doğuştan özel lpg'li çalışması için yapılmış kelimesini kullanmayız, sadece lpg ile çalışmak için tasarlanmış olsa haklısın derdim ama bu araba da yine benzinli motor kullanmış üstüne lpg takılmış. Yani anlayacağın benzinli arabaya lpg'yi takmışlar yine, tek farkı fabrikasyon olup bunu pazarlama stratejisi ile özel olarak tasarlanmış şeklinde sunmaları.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Motora zarar vermeme gibi bir durumu olamaz zaten. Ben corsa 1.2 yi 3 yıl tüpte kardeşimde 3 yıl tüpte kullandı hala kullanılıyor 70 bin küsur km oldu tüple ilgili yeni yeni sıkıntı çıkarmaya başladı ilk çalışmada itici sesi geliyor belki yaşından kaynaklıdır bilemiyorum. Yaptırdığı kârı düşünürsek baya sağlam bi 50k daha giderse kendi fiyatını amorti ediyor :D
En azından kendi adıma konuşayım, lpg pek kar ettirmiyor. Kısa vadede yakıt fiyatıyla evet kar ettiriyor ama çıkardığı arızarla o karı alıp götürüyor. Accentte pek sorun yaşamadık, bunu da belirtmem lazım tabii. Atiker takıldı ama iyi bir usta tarafından özenle takıldı ama öte taraftan yağ yakması da biraz daha arttı. Motorda gözle görülür bir şey yok belki ama o psikolojiye girdim bile :D
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Son bir iki haftadır benim arabada bi sorun ile uğraşıyom. Hatta ben de ilk etapta suçu lpg ya attım ama yanılmışım sanırım.

Neyse bugün bi deneme için lpg yi iptal etmem gerekti. Lpg cinin yanına gidip işi yaparken (hatta işi bana yaptırıyordu usta) "oğlum bu arabaya lpg takma demiştim sana, bak şimdi uğraşıyon" falan diye takıldı.

Cevabım, "2 yıl olmadan lpg sayesinde 6000₺ den fazla para cebime kaldı, o sebeple uğraşacız tabi" oldu.
Kac bin kmde 6000lira kar yaptin abi? Bi de buna arada benzinde kullanman dahil demi?
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Kac bin kmde 6000lira kar yaptin abi? Bi de buna arada benzinde kullanman dahil demi?
Benzinde pist gazlamaları dahil değil.

Ama km de en az 20 kuruş kar var, çünkü benzin tüketimi sadece çok üst devirlerde, onu da tüketimi yok saysak yeridir.

Şu ana kadar toplam 45.000km oldu. Eski arcımla da bi 60.000km yapmıştım. Hepsini toplarsak en az 20.000 tl 4 yıl boyunca cebimde kalmış. Ne bu aracımda ne de eski aracımda lpg den bir arıza olmadı, inş olmaz da. Toplamda lpg kurulumuna iki arabamda da 3.000₺ den az vermişimdir.

Öyle işte...
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Sonuç olarak yine enjektörü var, lpg takmak için zaten delinip takılıyor bunu da biliyoruz. Dediğim gibi pek bir fark göremedim ben, varsa açıklayın bilelim. Demek istediğim olay şu, bu motorlar benzinle çalışmak için tasarlanıyor, lpg sonradan takılıyor. Doğuştan özel lpg'li çalışması için yapılmış kelimesini kullanmayız, sadece lpg ile çalışmak için tasarlanmış olsa haklısın derdim ama bu araba da yine benzinli motor kullanmış üstüne lpg takılmış. Yani anlayacağın benzinli arabaya lpg'yi takmışlar yine, tek farkı fabrikasyon olup bunu pazarlama stratejisi ile özel olarak tasarlanmış şeklinde sunmaları.

Aslında bir sürü öğe farklı, Gözle görülen ve görülmeyen bir çok değişik metaryel var. Ama elimde i10dan başka bildiğim örnek araba yok. Süreklide i10 üzerinden örnek vermekde istemiyorum. O yüzden en basit 2 örnekle açıklayım.
Normal i10 subabları 2221204000 kodlu Chrome-nickel- magnesium materyalli 50 lira iken, benim 2221204070 kodlu çelik i10 subablarım 75 tl. Benim ön hava emiş manifoldum tamamen dökme demir. Normal i10 plastikten.


 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve yehanohaa

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
benzin ile çalışması için tasarlanan malzemelere, farklı bir yakıt dayatmak hiç bir akla mantıklı gelmemeli.
km de 5-10 kuruş kar edicem diye 3 bin lira lpg ye hepten para verirsin, tam 300 yıl sonra amorti edecek derken bir motor arızası açar.. problem.
araç almadan önce araştırmak, yakıtına yetişemeyeceğin aracı almamak veya farklı motor alternatiflerine yönelmek daha mantıklı. günümüzde ki araçlarla sakin kullanımda, otomobil sahibi kimsenin yakıtına yetişemeyeceğini sanmıyorum.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Benzinde pist gazlamaları dahil değil.

Ama km de en az 20 kuruş kar var, çünkü benzin tüketimi sadece çok üst devirlerde, onu da tüketimi yok saysak yeridir.

Şu ana kadar toplam 45.000km oldu. Eski arcımla da bi 60.000km yapmıştım. Hepsini toplarsak en az 20.000 tl 4 yıl boyunca cebimde kalmış. Ne bu aracımda ne de eski aracımda lpg den bir arıza olmadı, inş olmaz da. Toplamda lpg kurulumuna iki arabamda da 3.000₺ den az vermişimdir.

Öyle işte...
Teşekkürler abi. Insallah bi sıkıntı olmadan binersin aynı şekilde :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım