Mercedes Benz W204 C200 Cdi 136 Beygir Testi

Selam arkadaşlar, test yazıma geçmeden daha önce uzun süreli bir D sınıfı araba kullanmadığımı belirtmek isterim. Temelde iki sınıf çok farklı olsada kısıtlı konularda karşılaştırma yapabileceğim tek araba fiesta`dır ki sebebi uzun süreli başka bir araba ile sürüş tecrübemin olmaması. Benim tavsiyem ise test yazımı bilgi edinmek amaçlı değil de daha çok sürüş tecrübesi sadece 6-7 bin kilometre ile kısıtlı bir arkadaşınızın arabasını tanımaya çalışması şeklinde okumanız. :) Araç 2008 model ve makyaj öncesi kasaya sahip, ayrıca da otomatik bir şanzımanı var. Güzel Türkçe`mizi doğru kullanamadığım için çok çok özür dilerim aşağıda yazmış olduğum satırlarda. Öncelikle birazcık teknik detay:


-GENEL BİLGİ:

Marka Mercedes-Benz
Model C-Serisi
Nesil C-Serisi (W204)
Modifikasyonu (Motor) C 200 CDI (136 bg)
Üretim başlangıç yılı 2006 yıl
Son üretim yılı 2011 yıl
Güç ünitesi mimarisi İçten yanmalı motor
Gövde tipi Sedan
Koltuk 5
Kapı 4
Performans
Ortalama yakıt tüketimi 6.1 Lt/100 km
38.56 US mpg
46.31 UK mpg
Yakıt Tipi Dizel
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.4 saniye
Hızlanma 0 - 62 mph 10.4 saniye
Hızlanma 0 - 60 mph (Auto-Data.net tarafından hesaplanır) 9.9 saniye
Maksimum sürat 215 km/saat
133.59 mph
Ağırlık/güç oranı 11.5 Kg/bg, 87.2 bg/ton
Motor
Güç 136 bg @ 3800 dev/dak
Litre başına güç 63.3 bg/Lt
Tork 270 Nm @ 1600-3000 dev/dak
199.14 lb.-ft. @ 1600-3000 dev/dak
Motor pozisyonu Ön, boyuna
Model Motor OM 646.811
Motor hacmi 2148 cm3
131.08 cu. in.
Silindir Adedi 4
Silindir pozisyonu Sıralı
Silindir çapı 88 mm
3.46 in.
Silindir içi vuruş 88.3 mm
3.48 in.
Sıkıştırma oranı 17.5
Silindir başına düşen valf 4
Yakıt Sistemi Dizel - Commonrail
Türbin Turbo kompresör
Motor yağı kapasitesi 6.5 Lt

2006 Mercedes-Benz C-Serisi (W204) C 200 CDI (136 bg) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar: https://www.auto-data.net/tr/mercedes-benz-c-class-w204-c-200-cdi-136hp-12540

DİŞ TASARIM:

-Bu konuda çok bir şey söylemeye gerek duymuyorum, w204 içerisinde bulunduğu markanın en sevilen kasa kodlarından birisi. Gayet güzel bir tasarımı var, makyajlı kasalarında farlar biraz daha değişik. Ben yine de bu kasasını daha çok seviyorum.

İÇ TASARIM:

-Bendeki model avantgarde paket ve küçük bir ekrana sahip, öyle gösterişli bir iç mekanının olduğunu söyleyemem. Göstergeler falan harika, inanın bana multimedya sistemindeki o kadar tuşun cidden ne gereğinin olduğunu hala anlayabilmiş değilim. Dört kollu kocaman bir direksiyon var arabada, tuşların yerleşimi falan gayet ideal ama amg paketin direksiyonu çok daha güzel duruyor. Aslında iç tasarım hakkında pek fazla bahsedebileceğim bir şey yok, güzel klima düğmeleri ve kol dayaması olan gösterişten uzak bir iç mekan var. Bu arada ses sisteminde bluetooth var ama bu özelliği kullanarak müzik dinleyemiyorsunuz, sadece telefon görüşmesi için konulmuş. Söylemeden edemeyeceğim gps özelliğini cd`yi takmadan çalıştıramadım ben, ilerlediğin sokağı falan gösterge ekranında gösteriyor ama gideceğim adresi bulmuyor. Galiba sisteme bir bakmam lazım.

MALZEME KALİTESİ:

- İnanın sütunların yumuşaklığına bakacak kadar zamanım olmadı ama daha arabaya ilk binmemde anladığım şey malzemelerin birleşim yerlerinin berbat ötesi olmasıydı. İşçilik falan Hak getire zaten, hiç özenilmemiş parçalar birleştirilirken. Araçtaki alüminyum detaylar her an elinizde kalacak gibi bir his veriyor, belki de çok ince oldukları için bu bana böyle geliyordur. Ayrıca kol dayanmasının etrafındaki kauçuk benzeri kaplama soyulmuş durumda işi, çok çirkin gözüküyor.Değinmeden edemeyeceğim bir nokta var, beklenti olarak en çok beni üzen nokta ise otomobildeki ses sisteminin kalitesizliği desem yalan olmaz sanırım. Ya otomobilde akustik olarak bir sıkıntı var ya da ses sistemi gerçekten acayip derecede berbat. Az çok ses kalitesinden anladığımı düşünüyorum, bu ses sistemini b sınıfında bile görseniz yadırgarsınız inanın bana. Onun dışında koltuklar falan kaliteli. Özellikle aracın klima kumandaları falan oldukça şık duruyor.

MOTOR VE ŞANZIMAN:

-136 Beygir olmasına rağmen motor gayet istekli, kalkışlarda o aptal şanzımanın gazabına uğrasa da ara hızlanmalarda o kiloda bir araba için çok iyi. Daha güçlü hissettiriyor, ideal bir viteste iseniz orta hızlarda gerçekten iyi diyebilirim. Her şey bir tarafa şanzımanı gömmek için 5-6 sayfa yazı yazmam lazım normalde ama inanın bana buna değmez. Genel olarak kullanıcısını kanser eden bir şanzıman olması bir tarafa kalkışlarda berbat bir karakteri var. Her şeyi geçtim konu vites atmak ise kesinlikle artık yaşını başını almış 70-80 yaşında amcalar daha hızlı vites atıyor ki vites geçişleri de berbat. Özellikle biraz hırçın kullanırsanız devir saatinin sonlarına geldiğinde bir iki saniye bekleyip daha sonra vites atıyoronu da ´küt` diye hissettirmeden yapmıyor. Bence 1.5 tondan daha fazla bir w204`te bu motor ve şanzıman ikilisine sahipseniz sağ şeritten tatlı talı ilerleyin, zira sizi çoğu araba şakalar. :)

KULLANIM KOLAYLIĞI:

-Araç şaşırılacak derecede manevra kabiliyetine sahip sınıfı için, parklara falan düşündüğümden çok daha kolay giriyor. Aracın görüş açılarını pek sevemedim ama sahip olduğu kocaman aynaları sayesinde her tarafı görüyorsunuz. Aracı yaklaşık 1,5 aydır %95 işe gidip gelmek için kullandığım için bagaj eşiği, taşıma kapasitesi vb. konular hakkında pek fikir edinemedim. Kullanım kolaylığı hakkımda pek doğru bilgiler vermem mümkün değil gibi duruyor.

YAKIT TÜKETİMİ:

-Depoyu son kez doldurduktan sonra ortalama şehiriçi tüketimim 14.5 litre idi en son, araç çok ciddi anlamda yakıyor. Basmazsanız bile 11-12 litre / 100 kilometrenin altına indirebilmek pek kolay değil diye düşünüyorum.

KONFOR:

-Gelelim aracın dış görünüşü dışındaki tek olumlu yönüne, otomobil oldukça konforlu. Özellikle düşük hızlarda yoldaki küçük şeyleri neredeyse hissettirmiyor. İçeriye motor sesi çok fazla girmiyor ki zaten dışarıdan gelen sesleri pek fazla size duyuran bir araba değil. Eğer hızınız yüksekse küçük tümsekler farketmeksizin amortisörlerden vurma sesi geliyor, ya süspansiyonun çalışma aralığı çok dar ya da bendeki aracın süspansiyonlarında çok ciddi sıkıntı var. Hadi onu da geçtim b sınıfı fiesta`m bile yüksek hızlardaki tümsek geçişlerinde 5 gömlek daha üstün bu araçtan. Belki de ilk defa 17” jant kombinasyonuna sahip bir otomobil kullandığım için bana böyle gelmiştir, inanın bilmiyorum. Konfor ile ilgili son olarak bel desteklerini beğenmedim aracın, onun dışında koltukları rahat. Bir de sürücü koltuğunun konumundan mıdır nedir bilmiyorum ama kendimi sıkışmış hissediyorum aracı kullanırken. Uzun yola çıkamadığım için rüzgar sesi hakkında yorum yapabilmem pek mümkün değil ama o kocaman aynalar belirli bir hızdan sonra bir nebze olsun ses yapabilir gibi geliyor.

SÜRÜŞ KEYFİ:

- Direksiyonu olsun, karakteri olsun öyle hisli bir araç değil ki hırçın bir araç hiç değil. Sürüş keyfi konusunda tek söyleyebileceğim olumlu tek şey hissiz direksiyonun sahip olduğu manevra kabiliyeti olur. Direksiyon her ne kadar hissiz olsa bile çok iyi ani yön değişimleri yapabiliyor. Bu uzunlukta bir arabanın direksiyon tepkilerine bu hızda cevap vermesi inanın beni çok şaşırttı. Onun dışında otomobil beklediğimden çok daha iyi yol tutuyor, aracı yoldan çıkarmak kolay değil ki çıkarsanız bile esp çok iyi bir şekilde geri yola sokuyor sizi. Zaten esp tam olarak kapanmıyor bu araçta, ilk başta arkasını çok iyi getirseniz bile esp ne yapıyor ediyor bir şekilde aracı yola geri oturtmayı başarıyor. Bu arada esp ile tanıştığım ilk araç bu oldu ve ne kadar başarılı ve önemli bir sistem olduğunu anladım. :)

SONUÇ OLARAK:

-Çok beklentimin olduğu ama hiçbir şekilde tatmin etmeyen bir araç oldu benim için, görüntüsü güzel ve konforlu diyip geçiyorum. Bir daha alır mıyım w204? Bu motor ve şanzıman ikilisiyle asla diyebilirim ancak. :) Gerçekten üzdün beni w204. :) Bunlar da birkaç tane kare.
8348C79C-7ECB-4F04-858E-97E649B85A78.jpeg
1BA1F8D6-566B-464D-B87D-6BFC0078B5CE.jpeg
 
Son düzenleme:

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Birazcık ekleme yapayım:

-Frenler konusunda ilginç bir tavrı var arabanın, yavaşlayana kadar herhangi bir sorun yok ama mesele durmaya gelince aracın fren sistemi çok feci şekilde saçmalıyor. Ani frenlemelerde durma konumuna yaklaştığınızda araç sanki gitmek istiyormuş gibi bir tepki veriyor ve bir tık daha yoluna devam ediyor. Eğer dip noktada frene basınç uygulamazsanız belirli bir mesafe gitme isteği var araçta, belki de ilk defa ağırlık olarak yüksek bir otomobil kullandığım için bana böyle geliyordur.

-Araç çok ciddi şekilde iyi yol tutuyor, yoldan bağını koparmak kolay değil. Birkaç deneme yaptım ama viraj dönme potansiyeli gerçekten çok yüksek geldi bana.

SORUN GÜNCELLEMESİ:

-Ortada hiçbir durum yokken bugün de sağ ayna bozuldu, kapanıyor ama yarım açılıyor. Cidden yoruldum ben. :)
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,208
45,800
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aracınız hayırlı uğurlu olsun hocam. Tarafsız yazınız için de teşekkürler. Aracınızda beğenmediğiniz hususların iki sebebi olduğunu düşünüyorum; birincisi makyaj öncesi kasa olması, ikincisi ise 220 bin km civarında olması. w204'ün makyajlı avantgarde donanımını sıfır olarak almıştık. 1.8 turbo 156 hp ve yeni nesil şanzımana sahip versiyonu. Yaklaşık 50 bin km kadar da kullandık. Eski ile yeni şanzıman arasında gerçekten çok fark var. Yenisinin tepkileri, kullanımı bir zf kadar olmasa da gerçekten güzeldi. İç mekandaki malzeme ve işçilik sıkıntısı şikayetlerinizin neredeyse tamamı makyajla giderilmişti. Birleşim yerleri, parçaların oturtulması çok iyiydi. Esneme, boşluk v.s gibi sorunlar hiç yoktu. Bununla birlikte sürüş konforunda amortisörlerin dip yapıp pat küt ettiğine hiç şahit olmadım. F10 kasa runflat lastikli 5.20i bu konuda fecidir mesela. Sürüş keyfi olarak söyledikleriniz makyajlı kasada da benzerlik gösteriyor. Söylediğiniz gibi direksiyonun yönlendirme hassasiyeti iyi ama oldukça hissiz ve en büyük kusuru yüksek süratlerde gerçekten çok yumuşak kalıyordu. Otoban hızlarında direksiyon neredeyse tüy gibiydi. Bunun haricinde memnun kalmadığım hiç bir yönü olmamıştı ki w205 kasayı da kullanmış biri olarak ondan çok daha iyidir makyajlı w204. Talihsiz bir başlangıç olmuş sizin için ama nispeten daha düşük km'li, daha temiz bir makyajlı w204 bulabilirseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız diye düşünüyorum. O zaman mutlu olacağınızdan eminim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
bu kasa c180 AT kullandım bir 150-200 km kadar. Genel manada güzel mercedes kalitesi ama iç mekan aşırı dar. Onun dışında konforu C ile D segment arasındaydı, yaklaşık 10 yaşında olduğunu düşünürsek sürüş kalitesi vs gayet tatmin edici (bu paralara alınası değil bence orası ayrı konu).

Aklımda kalan bir anektodu da aktarayım; Kocaelide tavşantepe mahallesini bilen vardır çok dik yokuşlu yolları bozuk ve dar olan bir semt. Bu araçla ıslak yokuşta (ortalama bir eğim) durduktan sonra kalkamadım. 1 cm ileri hareket edememiştim patinaj çekmekten.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,036
3
4,929
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
En sevdiğim C kasası bunun facelift versiyonudur,hele ki C250 CDI 4matic'lere bitiyorum.Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş,hala bu kadar yakmasına anlam veremiyorum ama,çok çok fazla bu değer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Aracınız hayırlı uğurlu olsun hocam. Tarafsız yazınız için de teşekkürler. Aracınızda beğenmediğiniz hususların iki sebebi olduğunu düşünüyorum; birincisi makyaj öncesi kasa olması, ikincisi ise 220 bin km civarında olması. w204'ün makyajlı avantgarde donanımını sıfır olarak almıştık. 1.8 turbo 156 hp ve yeni nesil şanzımana sahip versiyonu. Yaklaşık 50 bin km kadar da kullandık. Eski ile yeni şanzıman arasında gerçekten çok fark var. Yenisinin tepkileri, kullanımı bir zf kadar olmasa da gerçekten güzeldi. İç mekandaki malzeme ve işçilik sıkıntısı şikayetlerinizin neredeyse tamamı makyajla giderilmişti. Birleşim yerleri, parçaların oturtulması çok iyiydi. Esneme, boşluk v.s gibi sorunlar hiç yoktu. Bununla birlikte sürüş konforunda amortisörlerin dip yapıp pat küt ettiğine hiç şahit olmadım. F10 kasa runflat lastikli 5.20i bu konuda fecidir mesela. Sürüş keyfi olarak söyledikleriniz makyajlı kasada da benzerlik gösteriyor. Söylediğiniz gibi direksiyonun yönlendirme hassasiyeti iyi ama oldukça hissiz ve en büyük kusuru yüksek süratlerde gerçekten çok yumuşak kalıyordu. Otoban hızlarında direksiyon neredeyse tüy gibiydi. Bunun haricinde memnun kalmadığım hiç bir yönü olmamıştı ki w205 kasayı da kullanmış biri olarak ondan çok daha iyidir makyajlı w204. Talihsiz bir başlangıç olmuş sizin için ama nispeten daha düşük km'li, daha temiz bir makyajlı w204 bulabilirseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız diye düşünüyorum. O zaman mutlu olacağınızdan eminim.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim hocam, yeni şanzıman galiba 7 ileri idi. Söylemeden edemeyeceğim yeni kasanın direksiyonunu ben çok seviyorum. Aslında benim için büyük bir tecrübe oldu, bundan sonra d sınıfı bir araba alırken 150.000 kilometreyi geçmeyeceğim gibi. Galiba bahsettiğiniz model benzinli C 180`de çok yakıyordu. Dış görünüm olarak aslında kilometresini pek belli etmiyor gibi ama içinde birkaç tane fazla yıpranan detaylarını gördüm aracın. Kesinlikle kötü bir başlangıç oldu, daha fazla şey bekliyordum arabadan. Bu arada w204 bence de w205`ten daha iyidir, en azından görüntü olarak. İlerde imkanım olursa w212 makyajlı kasa bir e serisine binmeyi isterim. :) Söylediklerinize göre makyajla birlikte pek çok sorun çözülmüş gibi gözüküyor, bu arada amortisör konusunda belki de haklısınız ama özellikle sol ön amortisör daha çok vuruyor gibi geliyor bana. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
bu kasa c180 AT kullandım bir 150-200 km kadar. Genel manada güzel mercedes kalitesi ama iç mekan aşırı dar. Onun dışında konforu C ile D segment arasındaydı, yaklaşık 10 yaşında olduğunu düşünürsek sürüş kalitesi vs gayet tatmin edici (bu paralara alınası değil bence orası ayrı konu).

Aklımda kalan bir anektodu da aktarayım; Kocaelide tavşantepe mahallesini bilen vardır çok dik yokuşlu yolları bozuk ve dar olan bir semt. Bu araçla ıslak yokuşta (ortalama bir eğim) durduktan sonra kalkamadım. 1 cm ileri hareket edememiştim patinaj çekmekten.
Sizin hikayenin yanında bir de ben anlatayım hocam, yaklaşık 3 hafta önce karda ben de parktan zor çıkarmıştım. Gerçi arkadan itiş olmasının da etkisi var ama kış mevsimiyle pek arasının olduğunu söyleyemem. Tipini seviyorum ama. :) Benzinli olanlarını kullanmak isterim açıkçası, teşekkürler değerli tecrübeleriniz için.
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
En sevdiğim C kasası bunun facelift versiyonudur,hele ki C250 CDI 4matic'lere bitiyorum.Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş,hala bu kadar yakmasına anlam veremiyorum ama,çok çok fazla bu değer.
Makyajlı kasası direksiyonu için bile alınabilir bence. :) 250`leri performans ve verimlilik anlamında yeterli buluyorum ben, dört çeker olayına pek ısınamadım ben mercedes marka arabalarda. Bana daha çok yakıt israfı imiş gibi geliyor mercedes`lerdeki sistem. Teşekkürler yorumunuz için. :)
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
Yakıt tüketimi konusunda bir sorun olduğu kesin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Otomatik şanzımanların aracı törpüleme hissi bu dönemki araçlarda bir hayli var, manuel olsa daha fazla seveceğinizden şüphem yok, ben de bu kasayı, bir alt kasa olan C serisinden daha çok seviyorum. Akrabamızda bir alt kasa 163'lük var, o da aracın biraz sert hissettirdiğini söylüyordu demek ki Mercedes'ler C serisinde biraz daha farklı tasarlanıyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,208
45,800
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim hocam, yeni şanzıman galiba 7 ileri idi. Söylemeden edemeyeceğim yeni kasanın direksiyonunu ben çok seviyorum. Aslında benim için büyük bir tecrübe oldu, bundan sonra d sınıfı bir araba alırken 150.000 kilometreyi geçmeyeceğim gibi. Galiba bahsettiğiniz model benzinli C 180`de çok yakıyordu. Dış görünüm olarak aslında kilometresini pek belli etmiyor gibi ama içinde birkaç tane fazla yıpranan detaylarını gördüm aracın. Kesinlikle kötü bir başlangıç oldu, daha fazla şey bekliyordum arabadan. Bu arada w204 bence de w205`ten daha iyidir, en azından görüntü olarak. İlerde imkanım olursa w212 makyajlı kasa bir e serisine binmeyi isterim. :) Söylediklerinize göre makyajla birlikte pek çok sorun çözülmüş gibi gözüküyor, bu arada amortisör konusunda belki de haklısınız ama özellikle sol ön amortisör daha çok vuruyor gibi geliyor bana. :)
Evet, 1.8 turbo benzinli 156'lık versiyondu. İstanbul'da 10-11 litre arası yakardı kısa mesafe, sıkışık trafik falan. 12'ye de rahatça çıkardı. Pek tutumlu motorlar olduğu söylenemez. Bu arada aracınızı alırken kontrol ettirdiniz mi bilemiyorum ama amortisörleri, amortisör kulelerini, rot başlarını, bilyaları hep kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Özellikle aracın 220 bin km'de olduğu ve muhtemelen daha önce hiç amortisör değişilmediği düşünüldüğünde eskimiş olmaları bir ihtimal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Evet, 1.8 turbo benzinli 156'lık versiyondu. İstanbul'da 10-11 litre arası yakardı kısa mesafe, sıkışık trafik falan. 12'ye de rahatça çıkardı. Pek tutumlu motorlar olduğu söylenemez. Bu arada aracınızı alırken kontrol ettirdiniz mi bilemiyorum ama amortisörleri, amortisör kulelerini, rot başlarını, bilyaları hep kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Özellikle aracın 220 bin km'de olduğu ve muhtemelen daha önce hiç amortisör değişilmediği düşünüldüğünde eskimiş olmaları bir ihtimal.
Geçenlerde aracın geçmişini biraz araştırdım ve farklı bir şehirden daha önce ilana konulduğunu farkettim. Büyük ihtimalle araç yakın zaman içerisinde birkaç defa el değiştirdi. Bakım tavsiyesi için teşekkür ederim hocam, uygun bir fırsat bulursam amortisörleri gözden geçireceğim. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım