Selam arkadaşlar, test yazıma geçmeden daha önce uzun süreli bir D sınıfı araba kullanmadığımı belirtmek isterim. Temelde iki sınıf çok farklı olsada kısıtlı konularda karşılaştırma yapabileceğim tek araba fiesta`dır ki sebebi uzun süreli başka bir araba ile sürüş tecrübemin olmaması. Benim tavsiyem ise test yazımı bilgi edinmek amaçlı değil de daha çok sürüş tecrübesi sadece 6-7 bin kilometre ile kısıtlı bir arkadaşınızın arabasını tanımaya çalışması şeklinde okumanız. Araç 2008 model ve makyaj öncesi kasaya sahip, ayrıca da otomatik bir şanzımanı var. Güzel Türkçe`mizi doğru kullanamadığım için çok çok özür dilerim aşağıda yazmış olduğum satırlarda. Öncelikle birazcık teknik detay:
-GENEL BİLGİ:
Marka Mercedes-Benz
Model C-Serisi
Nesil C-Serisi (W204)
Modifikasyonu (Motor) C 200 CDI (136 bg)
Üretim başlangıç yılı 2006 yıl
Son üretim yılı 2011 yıl
Güç ünitesi mimarisi İçten yanmalı motor
Gövde tipi Sedan
Koltuk 5
Kapı 4
Performans
Ortalama yakıt tüketimi 6.1 Lt/100 km
38.56 US mpg
46.31 UK mpg
Yakıt Tipi Dizel
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.4 saniye
Hızlanma 0 - 62 mph 10.4 saniye
Hızlanma 0 - 60 mph (Auto-Data.net tarafından hesaplanır) 9.9 saniye
Maksimum sürat 215 km/saat
133.59 mph
Ağırlık/güç oranı 11.5 Kg/bg, 87.2 bg/ton
Motor
Güç 136 bg @ 3800 dev/dak
Litre başına güç 63.3 bg/Lt
Tork 270 Nm @ 1600-3000 dev/dak
199.14 lb.-ft. @ 1600-3000 dev/dak
Motor pozisyonu Ön, boyuna
Model Motor OM 646.811
Motor hacmi 2148 cm3
131.08 cu. in.
Silindir Adedi 4
Silindir pozisyonu Sıralı
Silindir çapı 88 mm
3.46 in.
Silindir içi vuruş 88.3 mm
3.48 in.
Sıkıştırma oranı 17.5
Silindir başına düşen valf 4
Yakıt Sistemi Dizel - Commonrail
Türbin Turbo kompresör
Motor yağı kapasitesi 6.5 Lt
2006 Mercedes-Benz C-Serisi (W204) C 200 CDI (136 bg) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar: https://www.auto-data.net/tr/mercedes-benz-c-class-w204-c-200-cdi-136hp-12540
DİŞ TASARIM:
-Bu konuda çok bir şey söylemeye gerek duymuyorum, w204 içerisinde bulunduğu markanın en sevilen kasa kodlarından birisi. Gayet güzel bir tasarımı var, makyajlı kasalarında farlar biraz daha değişik. Ben yine de bu kasasını daha çok seviyorum.
İÇ TASARIM:
-Bendeki model avantgarde paket ve küçük bir ekrana sahip, öyle gösterişli bir iç mekanının olduğunu söyleyemem. Göstergeler falan harika, inanın bana multimedya sistemindeki o kadar tuşun cidden ne gereğinin olduğunu hala anlayabilmiş değilim. Dört kollu kocaman bir direksiyon var arabada, tuşların yerleşimi falan gayet ideal ama amg paketin direksiyonu çok daha güzel duruyor. Aslında iç tasarım hakkında pek fazla bahsedebileceğim bir şey yok, güzel klima düğmeleri ve kol dayaması olan gösterişten uzak bir iç mekan var. Bu arada ses sisteminde bluetooth var ama bu özelliği kullanarak müzik dinleyemiyorsunuz, sadece telefon görüşmesi için konulmuş. Söylemeden edemeyeceğim gps özelliğini cd`yi takmadan çalıştıramadım ben, ilerlediğin sokağı falan gösterge ekranında gösteriyor ama gideceğim adresi bulmuyor. Galiba sisteme bir bakmam lazım.
MALZEME KALİTESİ:
- İnanın sütunların yumuşaklığına bakacak kadar zamanım olmadı ama daha arabaya ilk binmemde anladığım şey malzemelerin birleşim yerlerinin berbat ötesi olmasıydı. İşçilik falan Hak getire zaten, hiç özenilmemiş parçalar birleştirilirken. Araçtaki alüminyum detaylar her an elinizde kalacak gibi bir his veriyor, belki de çok ince oldukları için bu bana böyle geliyordur. Ayrıca kol dayanmasının etrafındaki kauçuk benzeri kaplama soyulmuş durumda işi, çok çirkin gözüküyor.Değinmeden edemeyeceğim bir nokta var, beklenti olarak en çok beni üzen nokta ise otomobildeki ses sisteminin kalitesizliği desem yalan olmaz sanırım. Ya otomobilde akustik olarak bir sıkıntı var ya da ses sistemi gerçekten acayip derecede berbat. Az çok ses kalitesinden anladığımı düşünüyorum, bu ses sistemini b sınıfında bile görseniz yadırgarsınız inanın bana. Onun dışında koltuklar falan kaliteli. Özellikle aracın klima kumandaları falan oldukça şık duruyor.
MOTOR VE ŞANZIMAN:
-136 Beygir olmasına rağmen motor gayet istekli, kalkışlarda o aptal şanzımanın gazabına uğrasa da ara hızlanmalarda o kiloda bir araba için çok iyi. Daha güçlü hissettiriyor, ideal bir viteste iseniz orta hızlarda gerçekten iyi diyebilirim. Her şey bir tarafa şanzımanı gömmek için 5-6 sayfa yazı yazmam lazım normalde ama inanın bana buna değmez. Genel olarak kullanıcısını kanser eden bir şanzıman olması bir tarafa kalkışlarda berbat bir karakteri var. Her şeyi geçtim konu vites atmak ise kesinlikle artık yaşını başını almış 70-80 yaşında amcalar daha hızlı vites atıyor ki vites geçişleri de berbat. Özellikle biraz hırçın kullanırsanız devir saatinin sonlarına geldiğinde bir iki saniye bekleyip daha sonra vites atıyoronu da ´küt` diye hissettirmeden yapmıyor. Bence 1.5 tondan daha fazla bir w204`te bu motor ve şanzıman ikilisine sahipseniz sağ şeritten tatlı talı ilerleyin, zira sizi çoğu araba şakalar.
KULLANIM KOLAYLIĞI:
-Araç şaşırılacak derecede manevra kabiliyetine sahip sınıfı için, parklara falan düşündüğümden çok daha kolay giriyor. Aracın görüş açılarını pek sevemedim ama sahip olduğu kocaman aynaları sayesinde her tarafı görüyorsunuz. Aracı yaklaşık 1,5 aydır %95 işe gidip gelmek için kullandığım için bagaj eşiği, taşıma kapasitesi vb. konular hakkında pek fikir edinemedim. Kullanım kolaylığı hakkımda pek doğru bilgiler vermem mümkün değil gibi duruyor.
YAKIT TÜKETİMİ:
-Depoyu son kez doldurduktan sonra ortalama şehiriçi tüketimim 14.5 litre idi en son, araç çok ciddi anlamda yakıyor. Basmazsanız bile 11-12 litre / 100 kilometrenin altına indirebilmek pek kolay değil diye düşünüyorum.
KONFOR:
-Gelelim aracın dış görünüşü dışındaki tek olumlu yönüne, otomobil oldukça konforlu. Özellikle düşük hızlarda yoldaki küçük şeyleri neredeyse hissettirmiyor. İçeriye motor sesi çok fazla girmiyor ki zaten dışarıdan gelen sesleri pek fazla size duyuran bir araba değil. Eğer hızınız yüksekse küçük tümsekler farketmeksizin amortisörlerden vurma sesi geliyor, ya süspansiyonun çalışma aralığı çok dar ya da bendeki aracın süspansiyonlarında çok ciddi sıkıntı var. Hadi onu da geçtim b sınıfı fiesta`m bile yüksek hızlardaki tümsek geçişlerinde 5 gömlek daha üstün bu araçtan. Belki de ilk defa 17” jant kombinasyonuna sahip bir otomobil kullandığım için bana böyle gelmiştir, inanın bilmiyorum. Konfor ile ilgili son olarak bel desteklerini beğenmedim aracın, onun dışında koltukları rahat. Bir de sürücü koltuğunun konumundan mıdır nedir bilmiyorum ama kendimi sıkışmış hissediyorum aracı kullanırken. Uzun yola çıkamadığım için rüzgar sesi hakkında yorum yapabilmem pek mümkün değil ama o kocaman aynalar belirli bir hızdan sonra bir nebze olsun ses yapabilir gibi geliyor.
SÜRÜŞ KEYFİ:
- Direksiyonu olsun, karakteri olsun öyle hisli bir araç değil ki hırçın bir araç hiç değil. Sürüş keyfi konusunda tek söyleyebileceğim olumlu tek şey hissiz direksiyonun sahip olduğu manevra kabiliyeti olur. Direksiyon her ne kadar hissiz olsa bile çok iyi ani yön değişimleri yapabiliyor. Bu uzunlukta bir arabanın direksiyon tepkilerine bu hızda cevap vermesi inanın beni çok şaşırttı. Onun dışında otomobil beklediğimden çok daha iyi yol tutuyor, aracı yoldan çıkarmak kolay değil ki çıkarsanız bile esp çok iyi bir şekilde geri yola sokuyor sizi. Zaten esp tam olarak kapanmıyor bu araçta, ilk başta arkasını çok iyi getirseniz bile esp ne yapıyor ediyor bir şekilde aracı yola geri oturtmayı başarıyor. Bu arada esp ile tanıştığım ilk araç bu oldu ve ne kadar başarılı ve önemli bir sistem olduğunu anladım.
SONUÇ OLARAK:
-Çok beklentimin olduğu ama hiçbir şekilde tatmin etmeyen bir araç oldu benim için, görüntüsü güzel ve konforlu diyip geçiyorum. Bir daha alır mıyım w204? Bu motor ve şanzıman ikilisiyle asla diyebilirim ancak. Gerçekten üzdün beni w204. Bunlar da birkaç tane kare.
-GENEL BİLGİ:
Marka Mercedes-Benz
Model C-Serisi
Nesil C-Serisi (W204)
Modifikasyonu (Motor) C 200 CDI (136 bg)
Üretim başlangıç yılı 2006 yıl
Son üretim yılı 2011 yıl
Güç ünitesi mimarisi İçten yanmalı motor
Gövde tipi Sedan
Koltuk 5
Kapı 4
Performans
Ortalama yakıt tüketimi 6.1 Lt/100 km
38.56 US mpg
46.31 UK mpg
Yakıt Tipi Dizel
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.4 saniye
Hızlanma 0 - 62 mph 10.4 saniye
Hızlanma 0 - 60 mph (Auto-Data.net tarafından hesaplanır) 9.9 saniye
Maksimum sürat 215 km/saat
133.59 mph
Ağırlık/güç oranı 11.5 Kg/bg, 87.2 bg/ton
Motor
Güç 136 bg @ 3800 dev/dak
Litre başına güç 63.3 bg/Lt
Tork 270 Nm @ 1600-3000 dev/dak
199.14 lb.-ft. @ 1600-3000 dev/dak
Motor pozisyonu Ön, boyuna
Model Motor OM 646.811
Motor hacmi 2148 cm3
131.08 cu. in.
Silindir Adedi 4
Silindir pozisyonu Sıralı
Silindir çapı 88 mm
3.46 in.
Silindir içi vuruş 88.3 mm
3.48 in.
Sıkıştırma oranı 17.5
Silindir başına düşen valf 4
Yakıt Sistemi Dizel - Commonrail
Türbin Turbo kompresör
Motor yağı kapasitesi 6.5 Lt
2006 Mercedes-Benz C-Serisi (W204) C 200 CDI (136 bg) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar: https://www.auto-data.net/tr/mercedes-benz-c-class-w204-c-200-cdi-136hp-12540
DİŞ TASARIM:
-Bu konuda çok bir şey söylemeye gerek duymuyorum, w204 içerisinde bulunduğu markanın en sevilen kasa kodlarından birisi. Gayet güzel bir tasarımı var, makyajlı kasalarında farlar biraz daha değişik. Ben yine de bu kasasını daha çok seviyorum.
İÇ TASARIM:
-Bendeki model avantgarde paket ve küçük bir ekrana sahip, öyle gösterişli bir iç mekanının olduğunu söyleyemem. Göstergeler falan harika, inanın bana multimedya sistemindeki o kadar tuşun cidden ne gereğinin olduğunu hala anlayabilmiş değilim. Dört kollu kocaman bir direksiyon var arabada, tuşların yerleşimi falan gayet ideal ama amg paketin direksiyonu çok daha güzel duruyor. Aslında iç tasarım hakkında pek fazla bahsedebileceğim bir şey yok, güzel klima düğmeleri ve kol dayaması olan gösterişten uzak bir iç mekan var. Bu arada ses sisteminde bluetooth var ama bu özelliği kullanarak müzik dinleyemiyorsunuz, sadece telefon görüşmesi için konulmuş. Söylemeden edemeyeceğim gps özelliğini cd`yi takmadan çalıştıramadım ben, ilerlediğin sokağı falan gösterge ekranında gösteriyor ama gideceğim adresi bulmuyor. Galiba sisteme bir bakmam lazım.
MALZEME KALİTESİ:
- İnanın sütunların yumuşaklığına bakacak kadar zamanım olmadı ama daha arabaya ilk binmemde anladığım şey malzemelerin birleşim yerlerinin berbat ötesi olmasıydı. İşçilik falan Hak getire zaten, hiç özenilmemiş parçalar birleştirilirken. Araçtaki alüminyum detaylar her an elinizde kalacak gibi bir his veriyor, belki de çok ince oldukları için bu bana böyle geliyordur. Ayrıca kol dayanmasının etrafındaki kauçuk benzeri kaplama soyulmuş durumda işi, çok çirkin gözüküyor.Değinmeden edemeyeceğim bir nokta var, beklenti olarak en çok beni üzen nokta ise otomobildeki ses sisteminin kalitesizliği desem yalan olmaz sanırım. Ya otomobilde akustik olarak bir sıkıntı var ya da ses sistemi gerçekten acayip derecede berbat. Az çok ses kalitesinden anladığımı düşünüyorum, bu ses sistemini b sınıfında bile görseniz yadırgarsınız inanın bana. Onun dışında koltuklar falan kaliteli. Özellikle aracın klima kumandaları falan oldukça şık duruyor.
MOTOR VE ŞANZIMAN:
-136 Beygir olmasına rağmen motor gayet istekli, kalkışlarda o aptal şanzımanın gazabına uğrasa da ara hızlanmalarda o kiloda bir araba için çok iyi. Daha güçlü hissettiriyor, ideal bir viteste iseniz orta hızlarda gerçekten iyi diyebilirim. Her şey bir tarafa şanzımanı gömmek için 5-6 sayfa yazı yazmam lazım normalde ama inanın bana buna değmez. Genel olarak kullanıcısını kanser eden bir şanzıman olması bir tarafa kalkışlarda berbat bir karakteri var. Her şeyi geçtim konu vites atmak ise kesinlikle artık yaşını başını almış 70-80 yaşında amcalar daha hızlı vites atıyor ki vites geçişleri de berbat. Özellikle biraz hırçın kullanırsanız devir saatinin sonlarına geldiğinde bir iki saniye bekleyip daha sonra vites atıyoronu da ´küt` diye hissettirmeden yapmıyor. Bence 1.5 tondan daha fazla bir w204`te bu motor ve şanzıman ikilisine sahipseniz sağ şeritten tatlı talı ilerleyin, zira sizi çoğu araba şakalar.
KULLANIM KOLAYLIĞI:
-Araç şaşırılacak derecede manevra kabiliyetine sahip sınıfı için, parklara falan düşündüğümden çok daha kolay giriyor. Aracın görüş açılarını pek sevemedim ama sahip olduğu kocaman aynaları sayesinde her tarafı görüyorsunuz. Aracı yaklaşık 1,5 aydır %95 işe gidip gelmek için kullandığım için bagaj eşiği, taşıma kapasitesi vb. konular hakkında pek fikir edinemedim. Kullanım kolaylığı hakkımda pek doğru bilgiler vermem mümkün değil gibi duruyor.
YAKIT TÜKETİMİ:
-Depoyu son kez doldurduktan sonra ortalama şehiriçi tüketimim 14.5 litre idi en son, araç çok ciddi anlamda yakıyor. Basmazsanız bile 11-12 litre / 100 kilometrenin altına indirebilmek pek kolay değil diye düşünüyorum.
KONFOR:
-Gelelim aracın dış görünüşü dışındaki tek olumlu yönüne, otomobil oldukça konforlu. Özellikle düşük hızlarda yoldaki küçük şeyleri neredeyse hissettirmiyor. İçeriye motor sesi çok fazla girmiyor ki zaten dışarıdan gelen sesleri pek fazla size duyuran bir araba değil. Eğer hızınız yüksekse küçük tümsekler farketmeksizin amortisörlerden vurma sesi geliyor, ya süspansiyonun çalışma aralığı çok dar ya da bendeki aracın süspansiyonlarında çok ciddi sıkıntı var. Hadi onu da geçtim b sınıfı fiesta`m bile yüksek hızlardaki tümsek geçişlerinde 5 gömlek daha üstün bu araçtan. Belki de ilk defa 17” jant kombinasyonuna sahip bir otomobil kullandığım için bana böyle gelmiştir, inanın bilmiyorum. Konfor ile ilgili son olarak bel desteklerini beğenmedim aracın, onun dışında koltukları rahat. Bir de sürücü koltuğunun konumundan mıdır nedir bilmiyorum ama kendimi sıkışmış hissediyorum aracı kullanırken. Uzun yola çıkamadığım için rüzgar sesi hakkında yorum yapabilmem pek mümkün değil ama o kocaman aynalar belirli bir hızdan sonra bir nebze olsun ses yapabilir gibi geliyor.
SÜRÜŞ KEYFİ:
- Direksiyonu olsun, karakteri olsun öyle hisli bir araç değil ki hırçın bir araç hiç değil. Sürüş keyfi konusunda tek söyleyebileceğim olumlu tek şey hissiz direksiyonun sahip olduğu manevra kabiliyeti olur. Direksiyon her ne kadar hissiz olsa bile çok iyi ani yön değişimleri yapabiliyor. Bu uzunlukta bir arabanın direksiyon tepkilerine bu hızda cevap vermesi inanın beni çok şaşırttı. Onun dışında otomobil beklediğimden çok daha iyi yol tutuyor, aracı yoldan çıkarmak kolay değil ki çıkarsanız bile esp çok iyi bir şekilde geri yola sokuyor sizi. Zaten esp tam olarak kapanmıyor bu araçta, ilk başta arkasını çok iyi getirseniz bile esp ne yapıyor ediyor bir şekilde aracı yola geri oturtmayı başarıyor. Bu arada esp ile tanıştığım ilk araç bu oldu ve ne kadar başarılı ve önemli bir sistem olduğunu anladım.
SONUÇ OLARAK:
-Çok beklentimin olduğu ama hiçbir şekilde tatmin etmeyen bir araç oldu benim için, görüntüsü güzel ve konforlu diyip geçiyorum. Bir daha alır mıyım w204? Bu motor ve şanzıman ikilisiyle asla diyebilirim ancak. Gerçekten üzdün beni w204. Bunlar da birkaç tane kare.
Son düzenleme: