N13 motor calisma sicakligi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Beyler f20 116i nin standart calisma sicakligi hakkinda bilgisi olan var mi? Bu soguk kis gunlerinde 110 derece civariyla geziyorum
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Bizim motorlardaki yağ sıcaklığı değerleri şu şekilde;

0 - 95c: Soğuk (Mavi alan)
95 - 130c: Normal (Yeşil alan)
130c üstü: Sıcak (Kırmızı alan)

Zaten çalıştırdıktan yaklaşık 10 dakika sonra yağ sıcaklığı 96 derece üstüne çıkıyor. Yazın çok sıcak günlerde yüklenerek kullanmak hariç 130 derecenin üstüne çıktığını görmedim. Maksimum 142 dereceye kadar çıktı benim arabada o da antalya'da, temmuz ayında hava 47 derecedeyken, tırmanma sırasında Sport modda oldu. Fakat sonra comfort ya da eco pro'ya alınıp normal kullanıma geçince 2 3 dakika içinde tekrar 135 derece altına geriledi.

110 derece normal yani sıkıntı yok.
 
Son düzenleme:

onurcicek

Profesör
8 Eyl 2016
399
371
1,295
Valla iyiymiş benim aracım 1.6 tdi golf kış günleri 90 a bile getiremiyorum 80 i anca geçiyor, araba ısınmıyor ya donuyorum ilk 15 dk
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bizim motorlardaki yağ sıcaklığı değerleri şu şekilde;

0 - 95c: Soğuk (Mavi alan)
95 - 130c: Normal (Yeşil alan)
130c üstü: Sıcak (Kırmızı alan)

Zaten çalıştırdıktan yaklaşık 10 dakika sonra yağ sıcaklığı 96 derece üstüne çıkıyor. Yazın çok sıcak günlerde yüklenerek kullanmak hariç 130 derecenin üstüne çıktığını görmedim. Maksimum 142 dereceye kadar çıktı benim arabada o da antalya'da, temmuz ayında hava 47 derecedeyken, tırmanma sırasında Sport modda oldu. Fakat sonra comfort ya da eco pro'ya alınıp normal kullanıma geçince 2 3 dakika içinde tekrar 135 derece altına geriledi.

110 derece normal yani sıkıntı yok.
Hocam siz f20 konusunda bilgilisiniz galiba, bmwpassion a uye oldum, orda gordum sizi, birkac soru sormak isterim size, oncelikle bu aracin standart antifreeze rengi ne, renk karistirmak zararli midir? Hepsini bosaltip baska renk antifreeze koyarsam sikinti olur mu?2. si arabanin filtreleri ve bujisinin orijinali ne marka acaba, parcaciya gittigimde orijinal tek bi marka olmadigi soyleniyor. 3. Olarak turbo yag tahliye hortumum delinmis ve galiba kronik, ben 90 lira verip degistirdim, sizdede ayni durum var mi?
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Oooo bi dk olay cok yanlis anlasilmis, ben yag degil coolant temp i soruyorum. Yag 100-110 arasi geziyo zaten, 127 derecenin ustunu gormedim yagda.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Hocam siz f20 konusunda bilgilisiniz galiba, bmwpassion a uye oldum, orda gordum sizi, birkac soru sormak isterim size, oncelikle bu aracin standart antifreeze rengi ne, renk karistirmak zararli midir? Hepsini bosaltip baska renk antifreeze koyarsam sikinti olur mu?2. si arabanin filtreleri ve bujisinin orijinali ne marka acaba, parcaciya gittigimde orijinal tek bi marka olmadigi soyleniyor. 3. Olarak turbo yag tahliye hortumum delinmis ve galiba kronik, ben 90 lira verip degistirdim, sizdede ayni durum var mi?

1) Orjinal antifiriz rengimiz koyu yeşil. Renk karıştırmak son derece zararlıdır. Hepsini boşaltıp başka renk koysanız zarar verme riski mutlaka olacaktır. Detaylı olarak açıklamak gerekirse;

Mesela bizdeki koyu yeşil renkteki antifiriz Organik Antifriz (OAT-Organic Acid Technology) olarak geçer.

Turuncu, pembe, koyu yeşil başta olmak üzere birçok farklı renkte olabilir. 2-EHA asit ve bazı organik asitler içerir. Fosfat ve silikat içermediğinden inorganik antifriz kadar güçlü korozyon koruması sağlayamaz. Motora geç nüfuz eder ama uzun süre koruma sağlar. Ortalama ömrü 200.000 km, 5 yıldır yani sadece orjinalini üstüne ekleyerek, su ilave ederek bu süreleri elde edebiliriz. Motorun soğutma sistemi bu şekilde çalışacak şekilde üretildiği için, mesela siz bunu tamamen boşaltıp İnorganik Antifriz (IAT-Inornagic Acid Technology) içerikli fosfat (demir koruyucu) ve silikat (alüminyum koruyucu) içeren, demir motor bloku, alüminyum sirkülasyon pompası, silindir kapağı ve soğutma sıvısının geçtiği parçaların olduğu araçlarda korozyonu önleyen ve ortalama ömrü 40.000-50.000 km, 2 yıl olan ürünü kullanırsanız ya da üstüne ekleyerek karıştırırsanız korumayı düşürebilir, tüm soğutma sistemi parçalarını tehlikeye atabilirsiniz.

O yüzden benim önerim BMW'nin aracımız için üreten antifirizi orjinal BMW ekipmanı ve parçası satan yerlerden (örnek Ankara Şaşmaz BMW İmaj) alabilirsiniz. 1.5lt orjinal şişesinde fiyatı 35₺'dir. Borusan'da daha pahalıdır kesin.

2) Bizim 116i'ler için buji parça kodu karşılığı BERU markadır. BERU marka dışında herhangi bir marka parça kodu karşılığı önerilmemektedir. Sadece MINI Cooper'ın bir modelinde bizim motorun aynısından kullanılıyor ve onda kullanılan buji NGK marka. Parça kodları farklı olmasına rağmen birebir uyum sağlayan tek bujidir. Yani bunun dışında ben birçok marka olduğunu ve uyduğunu ne gördüm ne duydum. NGK, BERU'ye göre kalite anlamında bir tık daha iyidir ancak çalışma performansında ya da motor performansında bir artı sağlamamaktadır.

3) Turbo yağ tahliye hortumu değil yağ tahliyeyi koruyan o-ring parçasından yağ sızıntısı oluyor. Kroniktir, aksiyon bekleniyor BMW tarafından ancak genellikle yüksek performanslı kullanımdan dolayı meydana gelen bir sorundur. Ben yaşamadım, çünkü arabamı performanslı kullanmıyorum. Basitçe söyleyecek olursam bir depoyu %80 Eco Pro modda, %15 Comfort modda, %5 Sport ya da Sport+ modda kullanıyorum. O yüzden motor açısından hiçbir sıkıntım olmadı.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Oooo bi dk olay cok yanlis anlasilmis, ben yag degil coolant temp i soruyorum. Yag 100-110 arasi geziyo zaten, 127 derecenin ustunu gormedim yagda.
Coolant temp değeride 105 - 110 derece civarı normaldir. 127 derece bu açıdan bakıldığında çok yüksek sayılmaz termostatı sensörünü kontrol ettirmekle başlayıp tüm soğutma sisteminin öncelikle gözle kontrolü gerekir. Aküde bir zayıflama varsa fanı yeteri kadar çalıştırmıyor olabilir. Zaten belirlenen sıcaklığın üstüne çıktığında hararet göstergesi yanar. Bir sorun olduğunu düşünmemekle birlikte performanslı kullanımdan dolayı olabilir diye düşünüyorum.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Sinan paşam, motul mocool falan varda, araba gündelik sakin kullanılıyor, biliyorsun babam kullanıyor arabayı, Alkan hocam değerli yorumlarınız için teşekkür ederim, çok kıymetli bilgiler verdiniz, bende sizin gibi güzel cevaplamaya çalışacağım:

1. Ben aracı ikinci el aldım, antifreeze e ne tür müdaheleler oldu benden önce bilmiyorum ama hep borusanda girmiş bakıma, sadece 2. Sahibi dışarda bakıma sokmuş, o da 1 ay kullanıp bize sattı, her neyse ben son bakımda antifreeze eklettim ama total in mavi antifreeze ini eklediler yarım litre kadar, önceden kırmızıydı sanırım, emin olamıyorum ama dediğinşze göre araçtan araca renk değişebiliyormuş? Aynı yerde arkadsşımın f30 unu bakıma sokturdum, tüm antifreeze i boşaltıp, mobil 1 in hazır yeşil antifreeze ini eklediler sıkıntı çıkmadı, gerçi kısa zamamda çıkmaz sıkıntı, ben yedek parçamı çelik oto bmw alkan bmw den temin ediyorum, bir dahakine öneriniz üzerine imaj bmw ye gideceğim, kafam çok karıştı bu konuda, teşekkürler

2. Parçacım bana ilk zorla bosch sattı Beru dan kaliteli diye, sonra ustam ZR7 bu olmaz dedi, ısrar et Beru versin dedi, ZR6 kırılganlık değerimi tam bilmiyorum o farklıymış, aynı paraya Beru verdi, diğer parçacıdan arkadaşım için Beru aldık ama aldığımız Beru lar ile arabadan çıkan Beruların üzerindeki baskı kalitesi farklıydı, fiyatının 25 lira olması bizi epey şüpheye düşürdü, piyasada sahte Beru var mı? Ayrıca filtrelerin orijinali Mann mı Mahle mi?

3. Galiba aynı parçafan bahsediypruz, motordan çıkan yağ buharını turboya turbo hortumundan ileten parça, motor üst plastik kapağının tasarımından dolayı deliniyor, aslında %90 araba babamda olduğu için araba sakin kullanılıyor, ben terör estiriyorum, hortum ondan tahriş oldu heralde.

4. Aslında babam kullanıyor arabayı niye bu kadar kısa tutuyor aralığı anlamadım, ben sadece sistem sapıtıyor mu diye teyit etmek istedim

5. Dediğim gibi performandlı çok nadir kullanılıyor, Ankara'da önerebileceğiniz bir usta varsa götürüp kontrol ettirmek isterim.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
1) Bizimkiler fabrikadan koyu yeşil antiriz olarak çıkıyor. Parça kodu ile satılan antifirizde koyu yeşil. Antifiriz olayı hassas bir konu olduğu için başka markalar kullanma taraftarı değilim. Talha Ustam kırmızı demiş ama ben F20'de hiç kırmızı görmedim. Koyu yeşildi, Borusan'da hep öyle devam etti, bende koyu yeşil olarak devam ediyorum. Tavsiyem, BMW İmaj'dan 83192211191 kodlu orjinal BMW antifirizi alıp, sistemi tamamen boşalttırıp artık sadece bunu kullanmak. Birde bazı antifirizler yaz için iken bazıları kış için üretilebiliyor. Benim bahsettiğim orjinal antifiriz yaz & kış antifirizidir. Yani yaz & kış ekleme yaparak kullanabilirsiniz.

2) Piyasada sahte BERU var mı bilmiyorum ama olabilir. Fiyatı geçtiğimiz kış tanesi 34₺ idi. Maalesef parçacılar kulaktan dolma bilgilerle, ellerinde ne varsa, uyumlu uyumsuz satmaya çalışıyorlar. ZR konusu dayanıklılık ile ilgili midir bilemiyorum? Fakat bildiğim, BERU zaten yüksek performansa uygun olarak çalışacak şekilde üretilmiş iridyumlu buji. Fabrikanın verdiği parça kodu karşılığı bu ve marka olarak sadece BERU çıkıyor. NGK almayı bende düşündüm ama orjinallikten yana olduğum için hiçbir şekilde oynamak istemedim.

Filtreleri BMW, MAHLE'ye ürettiriyor. Aynı hava filtresini orjinal BMW kutulu olarak alırsanız 120₺, MAHLE kutulu olarak alırsanız 40₺ fiyatı var.

3) Aynen, yüksek performanslı kullanımdan kaynaklanan bir sorundur. Daha sakin kullanırsanız sorun çıkartmayacaktır.

4) Babanız sakin kullanıyor siz yüksek performanslı kullanıyor iseniz ve sayaç 12.000km'den açılışı yapıyorsa 8.000 - 9.000 km'lerde servise girmesi çok normal. Sürekli sizde olsa 5.000km'lerde girersiniz servise.

5) Ankara'da önereceğim usta vardı ancak kendisi artık emekli oldu. Bende oraya gidemiyorum artık. Hatta nereye gideceğim bilmiyorum. Arabayı sokar sokmaz avcunu ovuşturmayan bir usta bulmak gerekiyor. Borusan'dan usta tavsiyesi isterseniz Balgat'ta Yunus Usta'ya (formen) her şeyi sorabilirsiniz.
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Ben ustamın işçiliğinden memnunum, Booster Performance'da yaptırıyorum, malzemeye kâr koymadan satar, iscilik ucreti epey uygun, motul yağ koydururum sadece, onda da o var zaten sadece(galiba mobil 1 var bide), oranın sahibi abi mühendis oldugu icin bende guven uyandiriyor, ama hic kimse arabalarimiza bizim kadar ugrasmadigi icin arkadasimla birlesip lokma takimi aldim. Bakimlari kendim yapacagim, usta onerisi isterseniz benden booster ı oneririm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bu arada sayac 9000 den acilis yapti, arabayi ilk aldigimizda 8000 bindeydi sayac.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım