N13 motor calisma sicakligi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

aydingokce

Profesör
11 Eyl 2016
85
187
1,060
@AlkanExclusive siz F20 hakkında epey bilgili gözüküyorsunuz. Yaşadığım bir sorundan söz edeyim belki bir bilginiz ve tecrübeniz vardır. Arabam F20 116i ve yazılımlı. Sorun şu: Yağ sıcaklığı 15 derecenin altındayken arabayı gaza basarak yürüttüğüm anda tahrik hatası aliyorum (rolantide yürüyünce olmuyor). Hani yol bilgisayarında "Tahrik: sürüş mümkün" ve idrive ekranında "Motor: Dikkatli sürün. Tam motor gücünde sürüş mümkün değil" şeklindeki hata. Hatanın genel kodu P0012 camshaft position timing over retarded. Serviste okutunca ise kam mili için pozisyon okunamadı hatası gibi bir şey. Özel servis epey inceledi ve dedikleri şu: "Arabada bir arıza yok. Yazılımdan kaynaklı olarak geçici hata (arıza değil) vermiş sadece." Yağ sıcaklığı 15 derecenin üstünde ise zaten hiç hata vermiyor.

Ama yine de sinir bozucu. Yazılımı yapan kişilerle de epey kafa yorduk ama onlar da bir sebep bulamadılar. Onların dediği şu: "Yazılımdan kaynaklı bir sorun olsa, arabayı zorladığınız zaman hata verir. " Ama zorlamakta hiçbir sorun yok. Bu anlamsız hata yalnızca yağ sıcaklığı 15 dereceden düşükse oluyor ve motoru kapatıp açınca geçiyor. Yağ sıcakken piste bile girildi bir şey olmadı.

Ne dersiniz, bir fikriniz var mı? Şimdiden teşekkürler.

Not: Arabanın krank sensörü değişti ve sorunu çözmedi. Yağ değiştirmek de öyle.
 
Son düzenleme:

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Bu arada sayac 9000 den acilis yapti, arabayi ilk aldigimizda 8000 bindeydi sayac.
Aracı 2. el aldığınız için böyle olması mümkündür.

Sıfır geldiğinde 12.000 km ile açılışı yapıyor. Rodaj yağı olduğu için 9.000km'lerde girmesi muhtemel. Tam sentetik yağa geçtikten sonra da 12.000 km olur ondan sonrası kullanıma bağlı olarak değişiklik göstermekte. Ne kadar düşük devirle ve sakin kullanılırsa servis sayacı o kadar geç düşer. Ne kadar yüksek devirle ve performanslı kullanılırsa o kadar erken düşer. Ben 14.500 km'de bir giriyorum diyince insanlar inanmıyor. Borusan'da kayıtlar varda allahtan hepsi belgeli.

Hatta servis sayacını sıfırlayınca maksimum 12.000 km gören Borusan'dakiler servis sonrası 14.000 km'yi görünce sorun var herhalde ya da yanlış hesapladı diye aracı diagnoza bağlamışlardı. Tabii ki bir sorun yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
@AlkanExclusive siz F20 hakkında epey bilgili gözüküyorsunuz. Yaşadığım bir sorundan söz edeyim belki bir bilginiz ve tecrübeniz vardır. Arabam F20 116i ve yazılımlı. Sorun şu: Yağ sıcaklığı 15 derecenin altındayken arabayı gaza basarak yürüttüğüm anda tahrik hatası aliyorum (rolantide yürüyünce olmuyor). Hani yol bilgisayarında "Tahrik: sürüş mümkün" ve idrive ekranında "Motor: Dikkatli sürün. Tam motor gücünde sürüş mümkün değil" şeklindeki hata. Hatanın genel kodu P0012 camshaft position timing over retarded. Serviste okutunca ise kam mili için pozisyon okunamadı hatası gibi bir şey. Özel servis epey inceledi ve dedikleri şu: "Arabada bir arıza yok. Yazılımdan kaynaklı olarak geçici hata (arıza değil) vermiş sadece." Yağ sıcaklığı 15 derecenin üstünde ise zaten hiç hata vermiyor.

Ama yine de sinir bozucu. Yazılımı yapan kişilerle de epey kafa yorduk ama onlar da bir sebep bulamadılar. Onların dediği şu: "Yazılımdan kaynaklı bir sorun olsa, arabayı zorladığınız zaman hata verir. " Ama zorlamakta hiçbir sorun yok. Bu anlamsız hata yalnızca yağ sıcaklığı 15 dereceden düşükse oluyor ve motoru kapatıp açınca geçiyor. Yağ sıcakken piste bile girildi bir şey olmadı.

Ne dersiniz, bir fikriniz var mı? Şimdiden teşekkürler.

Not: Arabanın krank sensörü değişti ve sorunu çözmedi. Yağ değiştirmek de öyle.
Yazılım yaptırma taraftarı birisi olmadığım için o konularda hiçbir bilgim yok ne yazık ki. Bahsettiğiniz uyarıyı birçok sebeple verebilir. Söylediğiniz uyarılar motorun kendini koruma altına aldığını gösteriyor. Turboyu kapatarak aracın devirlenmesine de müsade etmez.

Motorda manyetik vanos valf sensörü (egzoz) değişimi yapıldı mı aksiyon ile? Eğer değişimi yapıldıysa yazılımdan olabilir.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Aracı 2. el aldığınız için böyle olması mümkündür.

Sıfır geldiğinde 12.000 km ile açılışı yapıyor. Rodaj yağı olduğu için 9.000km'lerde girmesi muhtemel. Tam sentetik yağa geçtikten sonra da 12.000 km olur ondan sonrası kullanıma bağlı olarak değişiklik göstermekte. Ne kadar düşük devirle ve sakin kullanılırsa servis sayacı o kadar geç düşer. Ne kadar yüksek devirle ve performanslı kullanılırsa o kadar erken düşer. Ben 14.500 km'de bir giriyorum diyince insanlar inanmıyor. Borusan'da kayıtlar varda allahtan hepsi belgeli.

Hatta servis sayacını sıfırlayınca maksimum 12.000 km gören Borusan'dakiler servis sonrası 14.000 km'yi görünce sorun var herhalde ya da yanlış hesapladı diye aracı diagnoza bağlamışlardı. Tabii ki bir sorun yok.
Yağ olarak Motul %100 sentetik(tam sentetik aldatmacadir bilginize) Xcess 5w40 koydum, gene 9000 verdi. Arkadasimin arabasina gecen Motul 0w40 koyduk 15 bin km verdi(320i ed), cok trafikte kaliyor araba, ondan olsa gerek, dedigim gibi arabada gazlanan sure %5-10 dan fazla degildir.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Vallahi Gökçe abinin sorunu güzel bir sey bence, yazilimci bilmeden motoru koruma amacli boyle bi korkutma yapmis bence :D ne guzel belli bi isiya gelmeden hareket etmeni istemiyor araba
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Yağ olarak Motul %100 sentetik(tam sentetik aldatmacadir bilginize) Xcess 5w40 koydum, gene 9000 verdi. Arkadasimin arabasina gecen Motul 0w40 koyduk 15 bin km verdi(320i ed), cok trafikte kaliyor araba, ondan olsa gerek, dedigim gibi arabada gazlanan sure %5-10 dan fazla degildir.
N13B16 kodlu motor yani bizim motorlar için BMW'nin öncelikle şart koştuğu tam sentetik yağ 0w 30'dur.

Bizim motorlar için önerilen yağ çeşitleri sırasıyla 0w 30, 0w 40, 5w 30 ve 5w 40'tır. Ancak öncelikle 0w 30 kullanılmalıdır. Eğer hafifte olsa yağ yağma gibi bir sorun olursa motor üst kapağı açılmadan önce, öncelikli koruma için 5w serisine geçilebilir. Bu da kâr etmezse rektefiye işlemi ile yağ yakmanın önüne geçilir. Ayrıca bizim motorlar için BMW LongLife - 01, BMW LongLife - 01 SE ve BMW LongLife - 04 özellikli yağlar koymak gerekmektedir.

Evet Motul belki de içlerinde en iyi yağ olabilir ancak bizim motora uygun değil ve bildiğim kadarıyla 8100 serisinde 0w 30 üretimi de yok. SPECIFIC LL-12 FE üretimi 0w 30'u var ancak o da Long Life değerini karşılamıyor. Bu sebepten dolayı km'yi aşağı çekiyor olabilir, hatta bence kesinlikle öyle.

0w 30'a geçerek motorun daha rahat çalıştığını sizde farkedebilirsiniz. Farkedemeseniz bile yakıt tüketimi kesinlikle düşecektir. Motorun cooler temp değeri bile düşebilir daha rahat çalışacağı için.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Kendi aracima koydugum yagda LL-01 sertifikasi var:
https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40?force_platform=desktop

Arkadasimin koydugunda da var:
https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/8100-x-max-0w40?f[range]=25&f[viscosity]=44

Arastirdigim kadariyla bu sertifikanin benim gibi 8-9 bin km de yag degistiren kullanicilar icin pek oneminin olmadigi kanisina vardim:
https://eksisozluk.com/bmw-longlife-04--3608137

Ayrica yag bakimi bizim ulkemiz sartlari icin fazla erken ayarlanmis, bir arkadasin arastirmasi:
http://www.turbofsi.net/forum/showthread.php?30046-F30-servis-aralığı-sorunsalı

Aslinda ben 5w30 koydurscaktim, usta yanlislikla LL-01 sertifikasini gorunce 5w40 koymus, bir daha sizin dediginiz 0w30 koyup denerim, dediginiz gibi LL sertifikali yok, ama sık sık yag kalinligi degistirmek motor sagligi acisindan kotu diyorlar, bilmiyorum ne kadar dogru, birde bir dahaki bakimda motul engine clean yaptiracagim, arabayi rahatlatir diye umuyorum.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Kendi aracima koydugum yagda LL-01 sertifikasi var:
https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40?force_platform=desktop

Arkadasimin koydugunda da var:
https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/8100-x-max-0w40?f[range]=25&f[viscosity]=44

Arastirdigim kadariyla bu sertifikanin benim gibi 8-9 bin km de yag degistiren kullanicilar icin pek oneminin olmadigi kanisina vardim:
https://eksisozluk.com/bmw-longlife-04--3608137

Ayrica yag bakimi bizim ulkemiz sartlari icin fazla erken ayarlanmis, bir arkadasin arastirmasi:
http://www.turbofsi.net/forum/showthread.php?30046-F30-servis-aralığı-sorunsalı

Aslinda ben 5w30 koydurscaktim, usta yanlislikla LL-01 sertifikasini gorunce 5w40 koymus, bir daha sizin dediginiz 0w30 koyup denerim, dediginiz gibi LL sertifikali yok, ama sık sık yag kalinligi degistirmek motor sagligi acisindan kotu diyorlar, bilmiyorum ne kadar dogru, birde bir dahaki bakimda motul engine clean yaptiracagim, arabayi rahatlatir diye umuyorum.

Sık sık yağ kalınlığı değiştirmek elbette motoru etkiler ancak yağ yakma durumu söz konusu değilse hiçbir şekilde kalın yağa geçmenin bir anlamı yok. Marka olarak ise Castrol Edge Professional 0w 30 öneririm. İlk alındığı günden bu yana Castrol kullanmaktayım. 1 kere Mobil 1 ESP 0w 30 kullandım ve memnun kalmadım, motor bir şekilde istediğim gibi çalışmıyordu. Motul denemedim.

Avrupa'da servis sayacı bizim motorlarda 18000 km'dir. Kullanıma göre 20.000 km'lere çıkartmak mümkün. Bizde 12.000 km'lere çekilmesinin sebebi kullandığımız yakıt, düzgün olmayan hava ve yol şartları içindir. Birçok kişi Borusan'ın ekstra ticari kazanç elde etmesinden dolayı yapıldığını sanıyor ancak bizim otomobiller Ukrayna Paketi adı altında gelmekte (Doğu Avrupa'ya satılan 1 serileri bu paket adı altında üretilir). Bu da 12.000 km olarak belirlenmiştir. Almanya, Fransa, Hollanda, İtalya, Portekiz ve İspanya'da EU Paketi adı altında 18.000 km'den açılır. 40.000 km değil, arkadaş nereden öğrenmişse maalesef yanlış öğrenmiş. Dizellerde 12.000 km olayı öncesi ülkemizde 25.000 km idi. Avrupa'da da aynı şekilde 25.000 km idi. Onlarda 18.000 km'ye çektiler. Bahsi geçen 40.000 km yağın dayanabileceği km sınırı olarak kabul edilebilir ancak bu sonuçlar hep normal hava ve yol koşulları, kaliteli yakıt kullanımı gibi ekstralara bağlanan konular. Yağ 40.000 km dayanıyor diye sürekli yüksek performans ile 40.000 km kullanılırsa yağ boşaltılırken patates püresi kıvamında ve topak topak yağ dökülür altından. Tabii onların kullandıkları 98 oktan benzin ya da etanol katkılı yakıtlar motorun daha dinamik çalışmasını sağladığı için motorlar daha az yorulup yıpranmakta ve servis süreleri daha uzun olmaktadır.

Amerika'da ise Amerikalılar sapık gibi yağ değiştiriyorlar, sebebini anlamak güç. Ülkedeki genel kanı maksimum 5000 mil'de bir (8000 km) sayaç dolsun dolmasın yağ değiştirmenin gerekli olduğu yönünde. Halbuki Amerika'da sayaç 10.000 mil'den (16.000 km) açılışı yapıyor. Bir garipler.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Yalniz Castrol piyasadaki en dandik yag, en basta motor acayip kurumlaniyor, tam sentetik adi altinda sattiklari yaglar %70 sentetik. %100 ibaresini gormediginiz yagi almayin. Ben size Motul oneririm.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Motul'ün daha iyi olduğunu bende belirttim Özgür.

Fakat benim bahsettiğim Castrol Edge Professional. Normal Edge değil. Renkleri bile farklı çünkü. Ayrıca Motul'de gönderdiğin linkte LL değeri yok yani 0w 40 ile karşılaştırabiliriz. Birbirlerine denk olması açısından. Değerlerde de bariz bir fark yok. Dolayısıyla en dandik demek ne kadar doğru bilemiyorum.

Neyse, konumuz yağ değil zaten. Sadece 5w 40 kullanarak motoru yorduğunu belirtmek istedim. Yine de keyfin bilir.
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
N13 , erimiş piston başları , kırılmış bloklar :)

1.7 DTI ile karıştırma cınım :)

Motul'ün daha iyi olduğunu bende belirttim Özgür.

Fakat benim bahsettiğim Castrol Edge Professional. Normal Edge değil. Renkleri bile farklı çünkü. Ayrıca Motul'de gönderdiğin linkte LL değeri yok yani 0w 40 ile karşılaştırabiliriz. Birbirlerine denk olması açısından. Değerlerde de bariz bir fark yok. Dolayısıyla en dandik demek ne kadar doğru bilemiyorum.

Neyse, konumuz yağ değil zaten. Sadece 5w 40 kullanarak motoru yorduğunu belirtmek istedim. Yine de keyfin bilir.


Şimdi şöyle bir derecelendirme yaparsak:

Yaşanan bölge -- Viskozite değeri
-30 +30 -- 0W-30
-25 +30 -- 5W-30
-25 +40 -- 5W-40
-20 +30 -- 10W-30
-20 +40 -- 10W-40
-15 +40 -- 15W-40
-15 +50 -- 15W-50
-20 +50 -- 10W-50
-10 +50 -- 20W-50
-20 +60 -- 10W-60

Tabloya baktığımız zaman kış şartları için en uygunu 0w30, ama ben bu yağı yazında büyük ihtimal değişmeyeceğim, bütün sene ihtiyaçlarımı karşılayacak bir yağ lazım bana. Ayrıca edge professional 0w30 ile 8100 0w30'u karşılaştırdığım zaman tekrardan motul'un değeleri daha iyi. Dediğim gibi bence LL sertifikasının bir önemi yok. Gene 5w40 ları karşılaştırdığım zaman gene Motul iyi, sizde biliyorsunuz iyi olduğunu ama bana Castrol önermeniz garip geldi. Azıcık bir fark olsada TDS lerde göremediğimiz bir sürü önemli değer olabilir. Ayrıca Castrol'un TDS lerinde HTHS değerini vermemesi iyice uzaklaştırdı beni zaten. Fiyat farkıda çok yok, 4.5 litrede en fazla 20-30 lira fark var. Castrol'un motorda kurum oluşturması seçmemem içinde ayrı bir sebep.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Castrol ile Motul arasındaki veri farklılıkları yüzdelik dilimde ondalık basamaklarda değişlik gösteriyor. O yüzden aradaki farklılıklar çok yüksek değil. Yani biri iyi biri kötü değil.

Ayrıca bu zamana kadar birçok BMW aracımızda Castrol kullandık. Yüksek km sattıklarımızda oldu, hiçbir zaman kurumlanma şikayetimiz olmadı. Ne dizelde ne benzinli de. BMW'de Castrol öneriyor. Hadi buna marka anlaşması ve ticari ekstra kazanç için öneriyor diyelim. Türkiye'de Borusan'a giren tüm otomobillere Castrol konuluyor. Hatta geçen seneden itibaren BMW kendi yağını yaptırmaya başladı. Yine nereye yaptırıyor diye baktığımızda Castrol imzasını görüyoruz ki yurtdışında da Castrol kullanılıyor.

Kurumlanma benim bildiğim ağırlıklı olarak pistonların üstünde, kullanılan yakıtın kötü olması, bujilerin kötü çalışması, özellikle dizellerde düşük devirle kullanım gibi sebeplerden motor üst kapak tarafında segmanlar ile piston arasında oluşur. Bunun haricinde pistonların zedelenmesi ya da yıpranması ile yağ yakma gibi sebeplerden dolayı oluşabilir. Motor bloğu içerisinde yağdan dolayı kurumlanma olayını ilk kez sizden duyuyorum. Kaldıki motor bloğu içerisinde kurumlanma olması için yanma olayının gerçekleşmesi lazım. Yani yağların parlama noktasına ulaşması lazım ki yağların genel olarak parlama noktaları 200 derece ve üstüdür ki bu da mümkün değil.

Söylemin üstüne internetten arattırdım ama yine kurumlanmaya sebep olan bir olay falan göremedim.
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Yetkili servisler şu anda Shell kullanıyor, bmw castrol kaliteli diye castrol kullanmiyor, ihale aciyor, teklifler geliyor, icerisinden bir hesap yapip o marka ile anlasma sagliyor. 3 gun once herkes shell in yaglarina dandik derdi, simdi kral oldular bmw kullaninca.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Ben zaten kaliteli diye kullanıyor demedim.

Artık BMW marka yağ kullanılıyor Borusan'da, üretici firma Castrol. Bana bir önceki serviste konulan yağda bundandı.

Neyse...
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Gerildiğim falan yokta, Castrol kurum yapıyor olayı ne yazık ki gerçeği yansıtmıyor. İnternetten aramalarda bunu okuyan birisi gerçekten böyle bir şey var zanneder. Motor bloğu içinde kurumlanma diye bir şey söz konusu olamaz.

Ayrıca ben geçen sene Borusan'a gittiğimde konulan yağ Castrol idi. Haberde de yazıyor 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle geçiş olacak diye ki ben bu tarihten önce gittim. En son bakımımı geçen haziran ayında yaptırdım onda da yağı kendim alarak yaptırmıştım. Mobil1 ise şehirdışında olduğum biz zamana denk gelmişti fakat bir şekilde beğenemediğim için herhalde yaklaşık 600 - 700km sonra Borusan'da sadece yağı değiştirmiştim tekrar. Periyodik bakım için artık Borusan'a gittiğimde Motul 8100 X-Max 0w 40 alarak giderim. Deneyelim bakalım. Tabii o zamana kadar satıp başka bir otomobil almazsam. Bakacağız artık duruma.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Acikcasi kurumlasma bilgim kulaktan dolma, ustam soyledi bana, bir daha gittigimde detay bilgi alip size iletirim, internette buldugum video ya gore kurumlasma dedigi olay bu olsa gerek:

Bu arada edge professional satan yer bulamadim, siz nereden buldunuz, buldugum castrol fiyatlarida epey pahali ve %100 sentetik degil, birde piyasada motul'un sahtesi cok fazla var, orijinal almayi garantilemek isterseniz benim usta satiyor, internet fiyatiyla ayni satar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım